Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » Ajax - FC Groningen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax - FC Groningen
Maker: MauriceBekeken: 5335
Status: InactiefBerichten: 63
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 14:44
Volgens mij is het juist andersom: als we wat beter gaan voetballen, dan komen de doelpunten (en dus punten) vanzelf.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 14:45
Citaat:
Andere mensen vonden hem gisteren weer een plaag voor de eigen verdediging. Nou, ik heb hem met name geweldige crosspasses gezien.


Ik wil dit nog benadrukken, want hij heeft toch denk ik 3 a 4 crosspasses gegeven. En ze waren allemaal perfect. Mooiste passes van de avond.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 14:48
Plus een tweetal fenomenaal opgezette aanvallen op de linkerflank met Vertonghen en Sarpong/Suárez.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 okt 2008 10:09
Als je goed voetbalt en niet scoort komen er helemaal geen punten vanzelf.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 okt 2008 10:17
Goed voetbal leidt tot doelpunten. Doelpogingen creëren is namelijk één van de facetten van goed voetballen.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 okt 2008 14:51
Hoe vaak heeft het Nederlands elftal goed gevoetbald en toch verloren?
En hoe vaak heeft ajax goed gevoetbald en toch verloren?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 okt 2008 15:33
Minder vaak dan dat ze slecht(er dan de tegenstander) speelden en toch punten pakten.
Rooie


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 264
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:46
Citaat:
Oleguer is belangrijker.. Ajax was gewoon, zoals bijna altijd, instaat om te scoren. Het probleem ligt toch echt achterin, met als schrijnende koploper Silva..


Ben ik niet met je eens.
Emanuelson is met afstand de zwakste verdediger van Ajax...en dit al jaren.
Met de komst van Bruno Silva vorig jaar ging het op de rechterverdedigers positie een stuk beter als toen hij er nog niet was.

Wie stonder daar voor hem?...kan me even nog wel Heitinga herrineren, n Johnny vind ik ook een slechte verdediger die zeker minder goed is dan Silva als rechtsback.

Ook Colin heeft daar gespeeld en over hem kan ik alleen maar zeggen...wat deed deze gast in godsnaam bij Ajax.
Rooie


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 264
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:52
Citaat:
Van Silva had ik meer verwacht toen hij naar Ajax kwam.
Oleguer en Sno had Ajax niet moeten halen. Ajax had ipv hun 2, 2 andere verdedigers moeten halen en Enoh. Gelukkig hebben we Enoh nu al.
Maar Vermaelen doet hij niet slecht bij Ajax hoor. Hij is af en toe best wisselvallig, maar zeker geschikt voor het Ajaxniveau.


Wie dan?
Noem eens een paar verdedigers die beter zijn dan hun, betaalbaar zijn en bovendien het al vele jaren middelmatige Ajax verkiezen boven een betere club en competitie.
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:53
Citaat:
Emanuelson is met afstand de zwakste verdediger van Ajax...en dit al jaren.
Met de komst van Bruno Silva vorig jaar ging het op de rechterverdedigers positie een stuk beter als toen hij er nog niet was.


Emanuelson doet het dit seizoen erg goed, ook in verdedigend opzicht. Urby is 10x, misschien wel 20x beter dat Silva.

En de komst van Silva had niks te maken met het feit dat Heitinga het minder doet als rechtsback. Toen Stam er mee stopte moest Heitinga zijn plek invullen, en Silva die van Heitinga.
Ondanks dat Heitinga geen back is deed hij het op die positie stukken beter dan dat Silva dat nu doet (ondanks zijn redelijke partij tegen Groningen)
Rooie


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 264
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 12:05
Citaat:
Emanuelson is met afstand de zwakste verdediger van Ajax...en dit al jaren.
Met de komst van Bruno Silva vorig jaar ging het op de rechterverdedigers positie een stuk beter als toen hij er nog niet was.


Emanuelson doet het dit seizoen erg goed, ook in verdedigend opzicht. Urby is 10x, misschien wel 20x beter dat Silva.

En de komst van Silva had niks te maken met het feit dat Heitinga het minder doet als rechtsback. Toen Stam er mee stopte moest Heitinga zijn plek invullen, en Silva die van Heitinga.
Ondanks dat Heitinga geen back is deed hij het op die positie stukken beter dan dat Silva dat nu doet (ondanks zijn redelijke partij tegen Groningen)

Nou dan zitten we toch echt op een hele andere golflengte.

Heitinga heeft als Back totaal niks laten zien bij Ajax!

En Emanuelson 10 a 20x beter? haha

Mijn schoenmoeder doet het bijna nog beter als die overtrokken super luie niksnut, dromer, cq slaapwandelaar zonder agressie, fysiek en lengte.
Hij heeft Ajax al heel veel geld heeft gekost door zijn amateursblunders bijvoorbeeld in de wedstrijden voorronde Cl tegen Kopenhagen en Slavia Praag. (en dan heb ik het nog niet eens over zijn amateuristisch gepruts in de Nederlandse competitie)
Ajax heeft vorig seizoen een grote fout begaan door deze dromer niet te verkopen toen ze nog geld voor hem konden krijgen.
Nou komen ze hem nog niet meer aan de straatstenen kwijt.

Ik vind hem een voetballer van Rbc niveau...of misschien nog wel lager want ik ben ervan overtuigd dat menige amateurvoetballer een betere verdediger is als hem.
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 12:20
Citaat:
Emanuelson is met afstand de zwakste verdediger van Ajax...en dit al jaren.
Met de komst van Bruno Silva vorig jaar ging het op de rechterverdedigers positie een stuk beter als toen hij er nog niet was.


Emanuelson doet het dit seizoen erg goed, ook in verdedigend opzicht. Urby is 10x, misschien wel 20x beter dat Silva.

En de komst van Silva had niks te maken met het feit dat Heitinga het minder doet als rechtsback. Toen Stam er mee stopte moest Heitinga zijn plek invullen, en Silva die van Heitinga.
Ondanks dat Heitinga geen back is deed hij het op die positie stukken beter dan dat Silva dat nu doet (ondanks zijn redelijke partij tegen Groningen)

Nou dan zitten we toch echt op een hele andere golflengte.

Heitinga heeft als Back totaal niks laten zien bij Ajax!

En Emanuelson 10 a 20x beter? haha

Mijn schoenmoeder doet het bijna nog beter als die overtrokken super luie niksnut, dromer, cq slaapwandelaar zonder agressie, fysiek en lengte.
Hij heeft Ajax al heel veel geld heeft gekost door zijn amateursblunders bijvoorbeeld in de wedstrijden voorronde Cl tegen Kopenhagen en Slavia Praag. (en dan heb ik het nog niet eens over zijn amateuristisch gepruts in de Nederlandse competitie)
Ajax heeft vorig seizoen een grote fout begaan door deze dromer niet te verkopen toen ze nog geld voor hem konden krijgen.
Nou komen ze hem nog niet meer aan de straatstenen kwijt.

Ik vind hem een voetballer van Rbc niveau...of misschien nog wel lager want ik ben ervan overtuigd dat menige amateurvoetballer een betere verdediger is als hem.

Ik niet. Volgens mij weet hij zelf ook wel dat hij in een 1 tegen 1 situatie met een buitenspeler of aanvallende middenvelder een probleem heeft. Hoe ondervang je dit? Eerder in te stappen en daardoor de bal te onderscheppen voor de buitenspeler of aanvallende middenvelder bereikt kan worden. Dat doet hij de laatste tijd opvallend goed en opvallend vaak.
AFCA82


Geregistreerd: 15-09-2008
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 12:49
Ik ben ook absoluut geen fan van Emanuelson, maar ik moet nageven dat hij de laatste tijd goed speelt, maar voor hoelang?
Maurice


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Hoofddorp/Apeldoorn
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 12:56
Citaat:
Nou dan zitten we toch echt op een hele andere golflengte.

Heitinga heeft als Back totaal niks laten zien bij Ajax!

En Emanuelson 10 a 20x beter? haha

Mijn schoenmoeder doet het bijna nog beter als die overtrokken super luie niksnut, dromer, cq slaapwandelaar zonder agressie, fysiek en lengte.
Hij heeft Ajax al heel veel geld heeft gekost door zijn amateursblunders bijvoorbeeld in de wedstrijden voorronde Cl tegen Kopenhagen en Slavia Praag. (en dan heb ik het nog niet eens over zijn amateuristisch gepruts in de Nederlandse competitie)
Ajax heeft vorig seizoen een grote fout begaan door deze dromer niet te verkopen toen ze nog geld voor hem konden krijgen.
Nou komen ze hem nog niet meer aan de straatstenen kwijt.

Ik vind hem een voetballer van Rbc niveau...of misschien nog wel lager want ik ben ervan overtuigd dat menige amateurvoetballer een betere verdediger is als hem.


Dus Silva doet het wel goed met zijn afstands-schoten die standaard meters over gaan, terwijl er genoeg spelers vrij lopen? En heb jij toevallig Heerenveen-Ajax gezien (+ alle wedstrijden ervoor). Het is samen met Ogararu de slechtste back van Ajax in de afgelopen 10 jaar.

Om grote fouten van vroeger erbij te halen is ook niet fair, aangezien Emanuelson pas 22-jaar is, en het vorrig jaar persoonlijk heel moeilijk had.

Volgens mij, en dat bemerk ik wel vaker, kunnen aanvallers als Leonardo, Cvitanich etc.. die weinig tot niks hebben laten zien niks fout doen in de ogen van de supporters, maar verdedigers als Emanuelson, die zich prima staande houdt de laatste tijd, kunnen er helemaal niks meer van.

Zou je overigens ook je toon wat kunnen aanpassen? Dat komt serieuser over, en leest prettiger.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.003.384 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » Ajax - FC Groningen
Ga
Zoeken: