Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Vak 410/F-Side
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Vak 410/F-Side
Maker: RenzelBekeken: 36287
Status: InactiefBerichten: 705
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 00:34
Een protest kan ik begrijpen, maar blijf dan een helft stil ofzo.. Vuurwerk geeft extra sfeer maar het mag nu gewoon niet..

Verder werder ze ook gewoon even door heel het stadion op hun plaats gezet: (Laat je club maar in de steek, sukkeltjes en een striemend fluitconcert richting de boys)

Tekende ook de rest vd sfeer op de tribunes die een beetje gezapig was vond ik.. Zat zelf in vak 423(wilde staan maar mocht niet vd stewards..)
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-12-2007
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 08:32
Stelletje ééncellige sukkels.

Lees net dat er mensen met kleine kinderen zijn weggegaan vanwege het vuurwerk dat bij hun terecht kwam.
Ze denken alleen maar aan zichzelf, noemen zichzelf echte supporters, en Ajax fans zonder seizoenskaart zijn dat niet in hun ogen. Stakkers..........

:Argentina: :Gallina:
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 09:39
Stelletje godvergetense randmongolen van 410 die het vuurwerk gooide.

Ik zat zelf onder 410 in vak 124 (gelukkig rij 26) maar voor ons viel het vuurwerk in het vak inderdaad tussen kleine kinderen en hun ouders die er voor een deel gewoon weer weggegaan zijn waaronder (als ik het goed zag) een meisje/vrouw (jaar of 25 denk ik) met volgens mij een brandwond ook in d'r gezicht (leek het in ieder geval op).

Zo laten ze dus ook maar weer zien dat ze er meer zijn voor de naam van 'vak 410' dan die van ONS ALLER AJAX.
Waar ben je in godsnaam mee bezig als je je club zo benadeeld!!

Stelletje debielen, blijf dan lekker thuis ofzo als je het komt verzieken voor de rest.

Ps: Het is natuurlijk ook van de zotte dat die eencelligen dat vuurwerk mee naar binnen hebben gekregen. Vooral die rookpotten waren toch fikse dingen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 09:48
De boete van de UEFA moeten ze verhalen op die mensen die het vuurwerk hebben gegooid. Ze zitten er niet voor AJAX, maar voor hun stoere zelf. Kuddevolk.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 09:53
Ze hadden gelijk heel dat vak leeg moeten rammen met de ME en daarna degene die gooide een stadionverbod moeten geven en de boete moeten verhalen.

Ze staan ook vast en zeker op camera-beelden dus kleine moeite.

Die boete zal ook niet mals zijn, kan me herinneren dat rdam ook eens € 100k heeft moeten betalen ofzoiets.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 09:56
Zoals ik het zag vanaf vak 423, zat 5m van ze vandaan waren het echt nog jochies die dat vuurwerk gooiden, natuurlijk met de bekende capouchons op.. Denk dat ze maximaal 18 jaar zijn.
De Eik van De Dijk


Geregistreerd: 07-05-2009
Forum berichten: 428
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 10:05
Fanatieke aanhang, prima, ik denk dat het hele stadion, vóór gister, blij met ze was. Ze hebben toch een hoop sfeer gebracht de afgelopen jaren. Maar nu verpesten ze een hele hoop goodwill, niet alleen bij het bestuur, maar ook bij de normale medesupporters. Je merkte ook gister aan de sfeer in het stadion dat veel mensen niet mee wilden doen aan de liedjes en het 'staan-als-je-Ajax-bent'. De sfeer die er was bij Dynamo Kiev, kon toch tegen Milan niet benaderd worden, en dat is dankzij 410. Vond het goed om te zien bij de vaste seizoenskaarthouders om mij heen niemand er van gediend was om nog mee te doen met 410, wat ze normaal altijd wel doen.

Wat mij betreft mogen de schuldigen zich vrijwillig melden, anders mogen ze dat hele vak van mij opdoeken. Als je kinderen in gevaar gaat brengen, dan ben je het laagste van het laagste.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 10:27
Ajax wil supporters voor vuurwerkboete op laten draaien
Woensdag, 29 september 2010 om 10:13
Ajax kan binnenkort een fikse boete van de Europese voetbalbond UEFA verwachten. Een deel van de supporters van VAK410, de harde kern van Ajax, gooide met vuurwerk tijdens het Champions League-duel met AC Milan (1-1). Daarop heeft de Amsterdamse formatie geroepen dat de schuldigen kunnen opdraaien voor de boete.

VAK410 protesteerde afgelopen dinsdagavond tegen AC Milan tegen het beleid van de clubleiding met betrekking tot de kaartverkoop voor de Champions League. Ondanks dat het stadion ook dinsdag weer vol zat, vinden veel supporters de kaartjes veel te duur. Hierdoor kwamen de supporters van VAK410 pas enkele minuten na het eerste fluitsignaal op de tribunes.

Dat was echter niet alles. Direct bij aankomst in het vak besloot de harde kern van Ajax met vuurwerk te gooien, waarvan een deel op de tribunes en op het veld terecht kwam. Door het vuurwerk was er veel rookontwikkeling, waarop arbiter Felix Brych de wedstrijd een paar minuten stillegde.

voetbalzone.nl

Ik mag hopen dat het ze lukt. Laat ze het maar voelen.

Sfeeracties zijn altijd top vanuit 410, het protest was ook nog te begrijpen, maar wie kinderen in gevaar brengt mag wat mij betreft volledig de consequenties dragen.
span_ajax


Geregistreerd: 13-05-2009
Forum berichten: 21
Nieuws reacties: 43
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 11:27
Volledig mee eens, sfeeracties zijn altijd goed, maar vuurwerk 'gooien' heeft niks met sfeer te maken.
WdV46


Geregistreerd: 17-01-2010
Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Minnertsga
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 11:29
Ik zat zelf op 427 en moest naar binnen bij ingang J. Toen we 8 uur bij de trappen omhoog liepen, sprak een steward ons aan en vertelde dat we beter niet gelijk links af naar 427/428 konden lopen vanwege extreme drukte, maar dat we rechtdoor moesten gaan via 424/425... Achteraf was deze beste man een beetje verkeerd ingelicht, want nu stonden we met enkele duizenden mensen in de smalle gang achter 424/425.

Kijk in een protestactie tegen de hoge prijzen, die de seizoenskaarthouders extra moeten betalen, kan ik helemaal inkomen. Heb zelf geen seizoenskaart en vond onze kaartjes eigenlijk goedkoop met 113 euro voor 3 wedstrijden. Maar als je 250 euro voor een seizoenskaart betaald en dan 270 voor een passe partout voor je eigen plekkie is dat heel veel geld! Dus een actie was op zn plaats maar niet op deze manier!

Om mij heen stonden meer mensen uit andere vakken dan 410 en die wouden net als mij natuurlijk vroeg in het stadion zijn voor een stukje warming up en de opkomst. Het werd een geduw van jewelste en het werd steeds agresiever. Ik ben zelf redelijk fors van postuur maar er stonden ook vaders met kinderen en meisjes/vrouwen om mij heen die wel onderuit hadden kunnen gaan!! En als je dan ziet dat 16 jarige jongetjes met capuchons de boel ophouden, daarbij roepende: "Kom dan, kom dan, ik sla je kapot" dan breekt mijn klomp... Gelukkig het eerste kwartier nog via een TV in de hal kunnen zien, maar toen viel mij ook duidelijk op dat er vuurwerk terrecht kwam in het onderliggende vak 124.. Toen ik na dat kwartier op mijn plekje stond had ik niet zoveel zin om met vak 410 mee te zingen (en met mij meerderen!!). maar ja je wil toch Ajax steunen in deze belangrijke wedstrijd! Vrienden van mij hebben de eerste helft op de trappen van 427 gestaan, omdat het niet echt leuk is om als de wedstrijd 20 minuten aan de gang is voor andere supporters langs te moeten naar je plekje.

En wat ik me dan afvraag: "waarom??" De prijzen zullen niet veel lager worden, er komt een dikke boete van de UEFA aan en de eigen Ajax fans hebben minder waardering voor het sfeervak. Hoop niet dat zoals Sincere zegt gewonden door het vuurwerk zijn gevallen, want weegt nog veel zwaarder dan eerder genoemde punten... DOM!
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 12:07
http://www.afca.nl/index_3.htm?x=481&y=195
Een poging tot spijt?

editje: Kan de tekst helaas niet kopiëren.

Wat mij betreft in ieder geval niet voldoende. Eerst een verhaal waarin ze proberen te rechtvaardigen wat ze deden (wat op zich niet nodig is, want een protestactie was best begrip voor) en dan een klein stukje met een soort van spijt.

Als 410 echt spijt heeft sturen ze een open brief naar de Telegraaf (of AD) waarin ze de daden volledig betreuren en dat ze graag in contact komen met mensen die schade hebben opgelopen door het vuurwerk.
Dán verdienen ze wellicht het respect weer terug van de rest van de Ajacieden.

En nog een:
http://www.afca.nl/index_3.htm?x=358&y=143
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 13:04
Het is in en in triest als je als schuldige groep een journalist, die een als ik het zo op het forum verneem betrouwbaar verhaal schrijft over de gebeurtenissen rondom vak 410 op deze manier terug schrijft. Maar zijn wij anders gewend van AFCA.nl? Schuldgevoel van 4 regels?

Als de jochies op vak410 nu eens mannen waren dan deelden ze niet alleen in de vuurwerk boete die Ajax straks krijgt opgelegd, maar vergoeden zij ook de medische kosten van diegenen die brandwonden hebben opgelopen in andere vakken, en de toegangskaarten van diegenen die zij een klote avond hebben bezorgd. Daarnaast lijkt het me een prima initiatief als de jochies van 410 nog eens aan het knutselen gaan en een megadoek ontwerpen voor deze slachtoffers met de tekst SORRY!. Protesteren tegen prijzen van toegangskaarten PRIMA, schade toebrengen aan de club en haar supporters SCHANDE!

Ik hoop dat ook dat de jongens snel de hand in eigen boezem zullen steken en ofwel zichzelf aan zullen geven ofwel de schade vergoeden als groep in zijn geheel. Tot die tijd blijven het sukkeltjes met een IQ van het niveau kakkerlak!
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 13:05
Overigens kan Ajax hier ook iets aan doen. Namelijk tassen en zakken controleren bij entree in 't stadion. Dus om nou alles op Vak 410 te schuiven is ook niet eerlijk lijkt mij. Dus ik zou zeggen 75% voor Vak 410, 25% voor Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 13:06
Fregge, je hebt een keer gelijk!
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 13:13
Zet hem er maar bij in je voetnoot Fregge!

3e keer dat je gelijk krijgt hier! :mrgreen:
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 14:50
Citaat:
Een ieder keek uit naar de wedstrijden in Champions League. Ons trotse wit-rood-wit weer strijdend op het allerhoogste podium. Heel Europa met het vizier op Amsterdam.
We hebben hier seizoenen voor moeten knokken en wachten. Voor de jongere generatie op het VAK is Champions League nog iets van ‘vroeger’. Toen VAK410 nog gehuisvest was op Noord.

De ontlading na het laatste fluitsignaal van Ajax – Dinamo Kiev was dan ook ongekend. Alle supporters, spelers en zelfs directie waren 1. Dagenlang was men in extase. Uit de kokertjes in Nyon kwamen grote namen. Ajax in de poule met AC Milan, Real Madrid en Auxerre.
Voor deze wedstrijden hebben we dus vorig jaar met z’n allen geknokt. Voor deze wedstrijden hebben wij in een half gevuld stadion tegen Paok geknokt. Voor deze wedstrijden hebben wij in een uitverkocht huis Dinamo Kiev verslagen.

Waar een passe-partout 5 jaar geleden nog te betalen was, Eur. 75,-, zijn de prijzen ditmaal doorgeslagen. Eur. 153,24. Hebben wij het hier allemaal voor gedaan? Is de trouwe supporter nu niet meer welkom?
Het bestaansrecht van een voetbalclub is enkel de supporter. Supporters zijn de ambassadeurs van de club. In goede tijden, maar zeker in slechte tijden. Altijd. Overal.

Een besef wat schijnbaar niet is doorgedrongen in de bestuurskamer. Of toch wel. Clubliefde. Een uniek fenomeen. Iets wat men zou moeten koesteren. Iets waar men ten alle tijden op terug kan komen. Maar het is ook iets waar men nu keihard misbruik van maakt. Afdreiging pur sang!
Als het aan ons had gelegen dan waren de wedstrijden in de groepsfase in een leeg stadion gespeeld. Maar de liefde voor de club is te groot. Het is spijtig om te constateren dat vele trouwe seizoenkaarthouders hier niet bij kunnen zijn. De wedstrijden met iets extra’s. Simpelweg omdat de kaarten niet te betalen zijn. Of dat men het gewoon niet wil betalen! Een stijging van 100% in 5 jaar is absurd en totaal niet te rechtvaardigen.

De mening over de prijssteling was na bekendmaking overal te lezen. Gesprekken met bestuur hebben enkel een waardecheque van Eur. 15,- opgeleverd. Geen korting, maar een vrij te besteden cheque. Het is een lachertje, maar bovendien een teken dat je weet dat je prijzen niet kosjer zijn.

Actie zou en moest er komen. Wij staan altijd positief achter de club. In goede tijden, in slechte tijden. Uit liefde, maar ook uit respect. Enkel is ditgeen alleen wederzijds in tijden dat het uitkomt. De supporters hebben getracht om op diplomatieke manier onze mening kenbaar te maken en voor een ommekeer te zorgen. Maar de trouwe fans zijn niet serieus genomen.
Wat rest is enkel onze mening op de tribune te uiten. Voor heel Europa. Dat is gedaan. Wij hebben gedaan wat vele denken, maar niet kunnen doen. Wij hebben gedaan wat wij moeten doen, zoals we altijd doen. Uit belang van de trouwe supporter op de tribune. Uit belang van de supporter die straks in november tegen Veendam in het stadion zit.


Enkel rest ons spijt te betuigen aan degene die slachtoffer(s) zijn geworden op vak 124 van deze daden en de jongens van vak 125. Dit had niet mogen gebeuren.
De hele actie had niet gehoeven. Wij hebben het niet gewild. Maar wij hebben gedaan wat wij moesten doen…
Dit is ons geweten.


Vak410.nl, heb er altijd een hekel aan wanneer dat soort :kots: retoriek gebruikt wordt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 14:55
Citaat:
Enkel rest ons spijt te betuigen aan degene die slachtoffer(s) zijn geworden op vak 124 van deze daden en de jongens van vak 125. Dit had niet mogen gebeuren.
De hele actie had niet gehoeven. Wij hebben het niet gewild. Maar wij hebben gedaan wat wij moesten doen…


Het klinkt echt als sorry van uw brandwond op uw hoofd en sorry dat we uw kinderen hebben laten schrikken, maar we hadden geen andere keus. Die hadden ze wel! Belachelijk dit!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 29 sep 2010 15:05
Een hele domme en lompe actie van VAK410, die niet goed valt te praten. Leuk dat ze fakkels en rookbommen en vuurwerk in hun eigen Vak afsteken, en dan vind ik opzich niet eens zo erg, maar om het in andere vakken te gooien is onbeschoft en heel erg dom.

Snap best dat ze protesteren, de actie was ook best mooi met al die rookpotten en fakkels, maar medesupporters moet je niet in gevaar brengen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Woonplaats: -