Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Uruguay
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Uruguay
Maker: ssvoogelBekeken: 3559
Status: InactiefBerichten: 50
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 15:29
Wat heb je dan tegen Sebastian Abreu? Of ben je sowieso geen fan van Uruguay? Dat zou kunnen. Vooral bij 30plussers heerst vaak het beeld dat Uruguay een team met ordinaire schoppers is. Ten onrechte overigens
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 15:30
Ik heb helemaal niets tegen Abreu. Als voetballer vind ik het alleen niets.

En het feit dat jij hem nogal ziet zitten maakt het voor mij natuurlijk des te leuker om flink tegengas te geven. :mrgreen:
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 17:09
Citaat:
Ik heb helemaal niets tegen Abreu. Als voetballer vind ik het alleen niets.

En het feit dat jij hem nogal ziet zitten maakt het voor mij natuurlijk des te leuker om flink tegengas te geven. :mrgreen:


Ik vind dat wel lekker hoor ;) Een beetje tegengas maakt een forum juist leuk. Het zou pas vervelend worden als we het altijd eens waren.

Abreu is geen wereldspits, dat begrijp ik heel goed, maar het is een spits die iets extra's brengt. Als hij het veld in komt bij Uruguay, merk je dat er een legende het veld op stapt.

Abreu is een beetje wat Anastasiou voor Ajax was. Daar is het het best mee te vergelijken.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 17:19
Die was nog slechter dan Elleboog of Hesselink. :mrgreen:

Maar ik snap wel wat je bedoelt.
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 17:26
Bertje kom op... Als je dan toch negatief wil zijn over een Uruguayaan, bash dan Forlan even. Dan doe ik gewoon met je mee.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 17:39
Forlan hoort natuurlijk niet bij de absolute wereldtop en hier en daar wordt hij nog wel eens overschat, maar ik vind het een hele behoorlijke spits, hoor. Veel beter dan Abreu in ieder geval.

Wat vind je slecht aan Abreu, ssvoogel?
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 18:00
Nou, in het nationale team laat hij toch bar weinig zien van zijn kwaliteiten.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 18:17
Maar technisch-tactisch? Wat scheelt eraan?
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 19:51
Ik denk dat het deels zijn arrogantie is. Hij denkt de grote man te zijn omdat hij bij Atletico Madrid en Villarreal heeft gespeeld. Een speler word beoordeeld op zijn prestaties in het nationale team. Daarom zie je spelers als Eguren, Gargano, Scotti, Abreu en Victorino in het team staan ondanks dat ze bij hun clubs niet altijd geweldig hebben gepresteerd.

Cavani komt eraan en zal samen met Suarez de komende jaren het spitsenduo vormen. Ik denk zelfs dat het na het WK al over kan zijn voor Forlan. Abreu zal 90% zeker stoppen als hij die 2 goals weet te maken
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 19:54
Maar zijn Suarez en Cavani wel complementair?
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 20:20
Citaat:
Maar zijn Suarez en Cavani wel complementair?


Suarez heeft het afgelopen jaar ontzettend veel aan populariteit gewonnen en daar weten ze ook nog wat hij kan uit zijn tijd bij Nacional.

Het probleem van Forlan is dat hij nooit op het hoogste niveau in Uruguay heeft gespeeld.

Cavani speelde geweldig voor Danubio voordat hij vertrok naar Palermo en heeft, samen met Suarez, een geweldige indruk achtergelaten destijds in 2007 bij het jeugd-WK.

Cavani is er nog niet, maar die jongen komt er echt aan.

Forlan heeft voor het nationale team 24 doelpunten gemaakt maar had daar wel 62 wedstrijden voor nodig waarvan het overgrote deel 90 minuten.

Abreu scoorde tot nu toe 30 goals in slechts 57 wedstrijden waarvan hij een aanzienlijk deel als invaller speelde.

Cavani en Suarez zijn spelers voor de toekomst en dat zien ze in Uruguay ook. Forlan is ook al in de 30 en loopt tegen het einde aan van zijn carriere.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 20:38
Maar dat is natuurlijk niet echt een antwoord op m'n vraag.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 20:43
Oftewel, Forlan is de Seedorf van Uruguay?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 20:44
De link tussen die twee spelers ontgaat me?
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 20:49
Seedorf wordt/werd in het buitenland meer gewaardeerd dan in eigen land en presteerde in het nationale elftal gemiddeld aanzienlijk minder dan in clubverband. Als ik het verhaal hierboven zo lees lijkt dat ook te gelden voor Forlan.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 20:56
Forlán is gewoon dé man van Uruguay. Zo wordt hij ook gewoon in Uruguay gezezien. Het doet er niks toe dat hij nog nooit op het hoogste niveau daar heeft gespeelt.
Suárez heeft vooral na zijn (wereld) goal tegen Oostenrijk of Zwitersland dacht ik (?), veel populariteit gewonnen. Natuurlijk ook door zijn spel bij Ajax maar daarvoor was Suárez in de nationale ploeg zeker niet onomstreden.

Aardige aanval trouwens:

----Lodeiro---
Suárez-Forlán
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Do 3 jun 2010 21:20
Citaat:
Aardige aanval trouwens:

----Lodeiro---
Suárez-Forlán


Is zeker mooie aanval, als ze zo spelen tenminste.
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 3 jun 2010 21:26
Citaat:
Forlán is gewoon dé man van Uruguay. Zo wordt hij ook gewoon in Uruguay gezezien. Het doet er niks toe dat hij nog nooit op het hoogste niveau daar heeft gespeelt.
Suárez heeft vooral na zijn (wereld) goal tegen Oostenrijk of Zwitersland dacht ik (?), veel populariteit gewonnen. Natuurlijk ook door zijn spel bij Ajax maar daarvoor was Suárez in de nationale ploeg zeker niet onomstreden.

Aardige aanval trouwens:

----Lodeiro---
Suárez-Forlán


Forlan gedraagt zich vooral als de vedette maar er is genoeg aan te merken op zijn spel en het gebrek aan doelpunten. Het probleem bij Forlan is dat zijn doelpunten ook nog eens nauwelijks waarde hebben. Weliswaar vaak de 1-0 maar nooit in wedstrijden tegen de echte grote teams.

Hij heeft slechts 1 keer gescoord tegen Argentinie in een vriendschappelijke wedstrijd 7 jaar geleden.

In de laatste 5 jaar is het alleen een doelpunt tegen Brazilie wat tot de verbeelding spreekt. Verder alleen tegen landen als Peru, Venezuela, Ecuador en Bolivia.

Daar ligt ook de kritiek. Het is niet erg dat je niet scoort in de belangrijke wedstrijden, maar dan moet je ook niet die arrogantie tentoon stellen zoals Forlan dat doet.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:10
Citaat:
Forlán is gewoon dé man van Uruguay. Zo wordt hij ook gewoon in Uruguay gezezien. Het doet er niks toe dat hij nog nooit op het hoogste niveau daar heeft gespeelt.
Suárez heeft vooral na zijn (wereld) goal tegen Oostenrijk of Zwitersland dacht ik (?), veel populariteit gewonnen. Natuurlijk ook door zijn spel bij Ajax maar daarvoor was Suárez in de nationale ploeg zeker niet onomstreden.

Aardige aanval trouwens:

----Lodeiro---
Suárez-Forlán


Je brengt het heel stellig maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je nog nooit in Uruguay geweest bent, nog nooit een krant uit het land gelezen hebt en ook geen inside voetbalkenner uit dat land in je vriendenkring hebt. Kortom ik hecht wat meer aan het woord van onze gevleugelde poster dan aan dat van jou.


@ssvogel: wat zijn jouw reele verwachtingen voor poule A van het WK? Ik vind het een van de meest lastige poules om een voorspelling voor te geven. Zuid-Afrika is op papier verreweg het zwakste land maar het thuisland haalt eigenlijk bijna altijd wel de volgende ronde (hebben de scheidsrechter vaak ook niet bepaald tegen), Mexico doet het eigenlijk altijd wel goed op een WK en kwam volgens mij de laatste toernooien altijd door de poulefase, Uruguay heeft een matig trackrecord de laatste 20 jaar maar heeft wel een aantal hele leuke voetballers en een voorhoede die aan 1 kansje genoeg KAN hebben en dan heb je Frankrijk nog. Onder Domenech wil het maar niet lukken om als team te functioneren, leuke spelers maar in de verste verte geen eenheid. De Fransen zouden zomaar eens kind van de rekening kunnen worden.......
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:23
Doordat Las. Diarra niet meer meekan met Frankrijk speelt Domenech voor het eerst aanvallend voetbal met maar 1 controleur (Toulalan), afgelopen wedstrijd zag ik een andere Frankrijk spelen. Ook Henry stond er niet in, Titi is over zijn top heen.
Voor Frankrijk zal het goed zijn als die Domenech eindelijk eens oprot.
Marc


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 164
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 09:27
Citaat:
@ssvogel: wat zijn jouw reele verwachtingen voor poule A van het WK? Ik vind het een van de meest lastige poules om een voorspelling voor te geven. Zuid-Afrika is op papier verreweg het zwakste land maar het thuisland haalt eigenlijk bijna altijd wel de volgende ronde (hebben de scheidsrechter vaak ook niet bepaald tegen), Mexico doet het eigenlijk altijd wel goed op een WK en kwam volgens mij de laatste toernooien altijd door de poulefase, Uruguay heeft een matig trackrecord de laatste 20 jaar maar heeft wel een aantal hele leuke voetballers en een voorhoede die aan 1 kansje genoeg KAN hebben en dan heb je Frankrijk nog. Onder Domenech wil het maar niet lukken om als team te functioneren, leuke spelers maar in de verste verte geen eenheid. De Fransen zouden zomaar eens kind van de rekening kunnen worden.......


Al ben ik dan niet ssvogel, ik ben het er helemaal mee eens. Moeilijkste poule om te voorspellen. Mexico heeft een heel aardig voetballend team met het nodige zelfvertrouwen na de winst op Italie, en alhoewel Frankrijk zwalkend is blijft het toch een selectie met goede voetballers. Zuid-afrika is op papier de minste maar heeft inderdaad het thuis voordeel. Toch zie ik die niet de 2e ronde halen. Veel zal denk ik afhangen van de eerste wedstrijd-ronde. Ik hoop op Mexico en natuurlijk Uruguay.
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 13:35
Citaat:
@ssvogel: wat zijn jouw reele verwachtingen voor poule A van het WK? Ik vind het een van de meest lastige poules om een voorspelling voor te geven. Zuid-Afrika is op papier verreweg het zwakste land maar het thuisland haalt eigenlijk bijna altijd wel de volgende ronde (hebben de scheidsrechter vaak ook niet bepaald tegen), Mexico doet het eigenlijk altijd wel goed op een WK en kwam volgens mij de laatste toernooien altijd door de poulefase, Uruguay heeft een matig trackrecord de laatste 20 jaar maar heeft wel een aantal hele leuke voetballers en een voorhoede die aan 1 kansje genoeg KAN hebben en dan heb je Frankrijk nog. Onder Domenech wil het maar niet lukken om als team te functioneren, leuke spelers maar in de verste verte geen eenheid. De Fransen zouden zomaar eens kind van de rekening kunnen worden.......


Nou, het is inderdaad heel lastig.

Zuid-Afrika is het zwakste, maar dat is het thuisland, en het thuisland presteert altijd boven verwachting (met hulp van de FIFA).

Frankrijk is een team dat helemaal als los zand aan elkaar hangt onder leiding van een man die door niemand geliefd is.

Mexico is geen zwak team maar heeft toch ook de nodige ophef in de selectie gehad de laatste dagen.

Uruguay is geen wereldploeg maar in deze poule is alles mogelijk. Ik verwacht een 2e plek voor Uruguay en in dat geval voorspel ik dat ze de kwartfinale halen. In de 1/8 finale spelen ze dan namelijk tegen Argentinie. En je kunt zeggen wat je wilt, maar La Derby de Rio de la Plata, zoals deze wedstrijd heet, is er eentje op zich. Net als Nederland-Duitsland, Ajax-Feyenoord, Barcelona-Real Madrid.

Als Uruguay de poulefase doorkomt, ben ik tevreden. Alles daarna is mooi meegenomen. Vergeet niet dat dit pas de 4e keer word in 32 jaar dat Uruguay meedoet aan het WK dus ik ben allang blij dat ze er bij zijn.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 14:41
Ik denk dat Uruguay het achterin, met jongens als Scotti en Lugano, heel zwaar gaat krijgen tegen Mexico.

Zuid-Afrika heeft normaal gesproken zelfs als thuisland weinig in te brengen in deze poule. We hebben het over een krachtsverhouding als die tussen pakweg NEC en Ajax of PSV.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 20:32
Citaat:
Ik denk dat Uruguay het achterin, met jongens als Scotti en Lugano, heel zwaar gaat krijgen tegen Mexico.

Zuid-Afrika heeft normaal gesproken zelfs als thuisland weinig in te brengen in deze poule. We hebben het over een krachtsverhouding als die tussen pakweg NEC en Ajax of PSV.


I know Thomas maar het blijft het thuisland, het arbitrale kwartje valt nogal eens uit naar het thuisland. Normaal gesproken gaan ze er roemloos vanaf maar je weet het niet. Veel zal afhangen van de 1e wedstrijd, verliezen ze die dan gaan ze op zeker niet door. Elk andere resultaat kan vleugels geven.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 20 jun 2011 13:08
Ik zit nu Uruguay - Canada te kijken(WK -17). 2 zeer opvallende spelers zijn; de keeper van Canada. Zeer goede lijnkeeper, uittrappen zijn ook erg ver. En de spits van Uruguay; Juan Cruz Mascia, In eigen land de nieuwe Forlŕn genoemd. Beetje onzichtbare speler maar heeft een 'aardige' actie!
Gestopt
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.980.037 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Oranje & Andere Nationale Teams » Uruguay
Ga
Zoeken: