Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » De verdediging van 2011/2012
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De verdediging van 2011/2012
Maker: PushkinBekeken: 11757
Status: InactiefBerichten: 121
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 13 jan 2011 19:21
Uiteindelijk wat je allemaal aan prestatiecontracten ieder op jaarbasis max. kwijt zou zijn voor Mido en Tainio wel. Jol had al het geld er doorheen gejast. Savic koste in het begin, althans wat Velibor Vasovic ons wist te melden, een aanzienlijk hoger bedrag dan de paar ton waarover je spreekt.

Overigens verkast Nastasic in de zomer van 2011 naar Fiorentina.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 13:18
De verdediging van volgend seizoen: logischerwijs verwacht ik dat er flink geïnvesteerd moet worden. Ik hoop dat Vertonghen nog een seizoen blijft, al wordt dat moeilijk - maar liever hem dan elke willekeurige andere speler. Het zou mij niets verbazen als Vertonghen zich daar in kan vinden ook. Zijn vervanger moet in ieder geval wel aangetrokken worden. Ik verwacht dat Alderweireld na nog een seizoen consistent en afdoende gegroeid is om de rol van Vertonghen over te nemen of je dan een vervanger moet aantrekken betwijfel ik... er lopen immers wel wat talenten rond in de jeugd.

De back-posities vind ik hachelijker. Blind komt tekort, ik twijfel sterk of hij zich al verbeteren, terwijl Anita veel beter tot zijn recht komt op het middenveld. Van der Wiel lijkt mij te vertrekken. Hij presteert minder, maar zoals hier al eens is aangegeven: ik denk dat dit komt door het zware programma dat hij afgewerkt heeft afgelopen jaar. Dat hij over genoeg talent beschikt om in de top mee te kunnen, daar twijfel ik niet aan. Hij past zich gemakkelijk aan op een hoger niveau, maar is hij mentaal sterk genoeg? Zouden geïnteresseerde clubs deze vraag ook stellen? Ik hoop in ieder geval dat hij vertrekt, al denk ik niet dat we meer dan 15 miljoen zullen ontvangen.

De bottom line is dat we minimaal één back zullen moeten aantrekken.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 14:43
Citaat:
De bottom line is dat we minimaal één back zullen moeten aantrekken.
Daar ben ik het niet mee eens aangezien ik verwacht dat Daley zich tot een goede linksback gaat ontwikkelen en doet hij dat niet dat heeft Ajax Boilesen die ze een kans kunnen geven op die positie. Zelfs als Vd Wiel vertrekt Ajax met Toivomäki en Van Rhijn twee talentvolle verdedigers heeft die hem op kunnen volgen.

Trouwens zou ik Vertonghen en Vd Wiel deze zomer nog niet verkopen en sterker nog ik zou kijken of je hun met een minimale verkoop clausule (20 miljoen) kan overhalen een nieuw contract te tekenen.
Empulse


Geregistreerd: 26-08-2009
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 15:31
Citaat:
De bottom line is dat we minimaal één back zullen moeten aantrekken.
Daar ben ik het niet mee eens aangezien ik verwacht dat Daley zich tot een goede linksback gaat ontwikkelen en doet hij dat niet dat heeft Ajax Boilesen die ze een kans kunnen geven op die positie. Zelfs als Vd Wiel vertrekt Ajax met Toivomäki en Van Rhijn twee talentvolle verdedigers heeft die hem op kunnen volgen.

Trouwens zou ik Vertonghen en Vd Wiel deze zomer nog niet verkopen en sterker nog ik zou kijken of je hun met een minimale verkoop clausule (20 miljoen) kan overhalen een nieuw contract te tekenen.

Dat is dan een verschil van mening, ik heb namelijk geen geloof in Daley Blind, maar we zullen zien. Ik volg de jeugd niet, maar denk jij dat Boilesen en Toivomäki al klaar zijn voor het eerste? Met twee van zulke jonge verdedigers heb je veel kans op enorme wisselvalligheid.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 15:47
Citaat:
Dat is dan een verschil van mening, ik heb namelijk geen geloof in Daley Blind, maar we zullen zien. Ik volg de jeugd niet, maar denk jij dat Boilesen en Toivomäki al klaar zijn voor het eerste? Met twee van zulke jonge verdedigers heb je veel kans op enorme wisselvalligheid.
Toivomäki heeft al redelijk wat ervaring in een competitie die van het Jupiler League niveau is en dat is meer dan Vd Wiel had toen die een basisplaats kreeg. Daarbij denk ik dat Toivomäki fysiek en technisch al klaar is voor het eerste maar zich vooral nog moet aanpassen aan de speelstijl van Ajax. Boilesen is een van Europa's grootste verdedigende talenten en zal uit kunnen groeien tot een internationale topverdediger maar moet daar dan wel de kans voor krijgen. Ik hoop dat hij komend seizoen bij het eerste wordt gehaald om dan een jaar zich achter Vertonghen te ontwikkelen zodat hij Vertonghen na het volgende seizoen op kan volgen als basisspeler.

Wat moet Ajax dan doen, oudere spelers aankopen die weer een grote kans maken om bij Ajax niet te slagen?
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 16:21
Ajax moet gewoon een jonge talentvolle rechtsbenige centrumverdediger aantrekken.

Op die manier heeft Aldereweireld er serieuze concurrentie bij. Ik merk wel dat Aldereweireld gevoelig is voor concurrentie, sinds de Ooijer-wissel lijkt hij meer inzet te hebben.

Bovendien heb je ook nog eens een goede vervanger bij eventuele blessures. Ervan uitgaande dat Oleguer en Ooijer zullen vertrekken. Ooijer is misschien alsnog bruikbaar als ervaren kracht tussen de broekies, want wat hebben wij dan een jonge talentvolle verdediging staan:

Blind-Vertonghen-Aldereweireld-Van der Wiel;
Boilesen-Denswill-Aankoop toptalent-Toivomaki.

In Nederland zijn er geen geschikte spelers. Empulse, wat vond jij nou van die Jorgensen?
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 16:22
Citaat:
De verdediging van volgend seizoen: logischerwijs verwacht ik dat er flink geïnvesteerd moet worden. Ik hoop dat Vertonghen nog een seizoen blijft, al wordt dat moeilijk - maar liever hem dan elke willekeurige andere speler. Het zou mij niets verbazen als Vertonghen zich daar in kan vinden ook. Zijn vervanger moet in ieder geval wel aangetrokken worden. Ik verwacht dat Alderweireld na nog een seizoen consistent en afdoende gegroeid is om de rol van Vertonghen over te nemen of je dan een vervanger moet aantrekken betwijfel ik... er lopen immers wel wat talenten rond in de jeugd.

De back-posities vind ik hachelijker. Blind komt tekort, ik twijfel sterk of hij zich al verbeteren, terwijl Anita veel beter tot zijn recht komt op het middenveld. Van der Wiel lijkt mij te vertrekken. Hij presteert minder, maar zoals hier al eens is aangegeven: ik denk dat dit komt door het zware programma dat hij afgewerkt heeft afgelopen jaar. Dat hij over genoeg talent beschikt om in de top mee te kunnen, daar twijfel ik niet aan. Hij past zich gemakkelijk aan op een hoger niveau, maar is hij mentaal sterk genoeg? Zouden geïnteresseerde clubs deze vraag ook stellen? Ik hoop in ieder geval dat hij vertrekt, al denk ik niet dat we meer dan 15 miljoen zullen ontvangen.

De bottom line is dat we minimaal één back zullen moeten aantrekken.


Blind heeft gewoon tijd nodig omdat hij gestagneerd is door Jol. Dit is een pracht halfjaar om hem te laten werken op het hoogste niveau en te kijken of er stijgende lijn in zit. ik vind hem positioneel erg goed, hij gebruikt zijn body best redelijk goed en als hij mee opkomt sticht hij wel gevaar. Zijn passing staat voor mij buiten kijf, deze man kan geweldig accuraat passen, ook op bewegende spelers en heeft een goede voorzet in huis. Verdedigend is het idd wel iets minder dan ik aanvankelijk dacht, maar denk dat Blind dit snel kan compenseren.

Vertonghen kiest niet voor stagnatie, het zal dus zeer afhankelijk zijn van de teamsamenstelling het halen van Europees voetbal, geld komt voor hem niet op plek 1, maar hij wilt wel blijven ontwikkelen en ben toch bang dat hij bij ons een heel eind is uitgeleerd.

Alderwereld is fantastisch aan het ontwikkelen, vind hem momenteel een erg veetrouwde CV, das in het verleden nog wel eens anders geweest, opkomen durft hij ook steeds beter en zijn crosspass is geniaal.

Vd Wiel zijn we kwijt, is van de generatie verwende jongetjes die kiest voor het geld als hij de mogelijkheid krijgt.

Ik denk aan het halen van ervaren verdediger (wel ooijer ontslaan) Boularouz, Chivu dat zijn wel mooie namen. En dan 1 jeugdtalent doorschuiven voor die andere positie.

Dan krijgen we wel een iets mindere verdedeging op het eerste oog, maar wel weer met flink rek erin op drie posities, 1 ervaren leider erbij klaar.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:26
Om even in te haken op de discussie over Vertonghen in het topic 'De Ontknoping'.

Het is altijd een beetje de vuistregel om centraal achterin een opbouwend sterke verdediger te hebben en een echte mandekker. Op het moment spelet Ajax met twee opbouwend sterke verdedigers, wat ik balbezit natuurlijk een groot voordeel is, maar ze laten op de counter nogal eens gaten achterin vallen. Ik meende dat we onder MvB destijds het duo Vertonghen-Oleguer hadden. Het leek niet altijd even sprankelend en overtuigend, maar hield het achterin volgens mij wel vaak de nul.

Van Vertonghen verwacht ik dat hij vertrekt deze zomer, en ik hoor veel positieve geluiden over Denswil. Moet een echte mandekker zijn, zoals we die lange tijd niet hebben gezien uit de Ajax-jeugd. En niet onbelangrijk, linksbenig. Dan moet je er alles aan doen om het contract van Alderweireld nog een keer te verlengen en misschien heb je dan over een jaar wel je nieuwe centrale duo voor de komende jaren wat wel werkt.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:38
Ik moet even inhaken op Niels zijn verhaal, ben het dus met je eens ook maar Alderweireld verbaasd mij steeds meer en meer. Ook als mandekker.
Ontwikkelt zich steeds meer als een echte centrale verdediger.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:33
Alderweireld en van der Wiel zijn potentieel de beste verdedigers, alleen van der Wiel lijkt te stagneren in zijn ontwikkeling, dit seizoen. Deze spelers moet je niet vervangen door anderen en zeker niet laten gaan voor minder dan 15 miljoen.

Vertonghen is een prima opbouwer, maar verdedigend is er wel het één en ander op hem aan te merken. Echter ik vind het acceptabel om met hem achterin te spelen.

Blind vind ik verdedigend ook niet goed, maar zeker niet minder dan Urby was. Ik vind Blind momenteel net iets beter dan het niveau Schilder en zie hem niet toegroeien naar het niveau Vermaelen of Maxwell (let op dat zijn wel 2 verschillende typen back). Eventueel zou een goede linksback geen slechte investering zijn, tenzij er in de jeugd een potentiële topper op deze positie rondloopt.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:50
Boilesen lijkt zich eindelijk waar te maken, moet goed spelen in de jeugd de laatste tijd. Op linksback.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:55
Citaat:
Boilesen lijkt zich eindelijk waar te maken, moet goed spelen in de jeugd de laatste tijd. Op linksback.

???

In het eerste toernooitje dat hij met de A1 mee speelde werd hij meteen tot speler van het toernooi verkozen.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:58
Klopt dat weet ik ook en dat is ook alweer even geleden. Ik volg de ontwikkelingen van jeugd dan ook op internet en vooral hier op het forum. Wat ik dan begreep was dat hij na een goede start last kreeg van blessures en bij de A's ritme op ging doen. Is een tijdje onzichtbaar geweest, maar hoor de laatste tijd weer positieve dingen over hem, waar het een tijdje er stil is geweest rondom hem.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:36
Ik zie net dat arsenal interesse heeft in de Vrij van feyenoord. Ik vind dit overigens ook een aanwinst voor ajax. Zeker met het oog op het vertrek van Vertonghen. Als je de Vrij voor een redelijk bedrag van onder de 4 miljoen kan aantrekken doe je het gewoon goed.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:42
Arsenal heeft 3,5 miljoen over voor hem las ik.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:01
Ik vraag me af in hoeverre dit bericht waar is. Zelf ben ik nog niet echt kapot van De Vrij en vraag ik me af hoeveel zin het heeft om hem te halen. Is eigenlijk qua niveau niet klaar voor Ajax en er zit in onze eigen jeugd veel aanstormend talent. Bovendien ben ik er persoonlijk op tegen om een speler van Feyenoord te kopen.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:05
Nounou Niels, in de jeugd veel aanstormend talent? Valt allemaal wel mee hoor. Denswil is erg goed, maar verder.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:08
Citaat:
Nounou Niels, in de jeugd veel aanstormend talent? Valt allemaal wel mee hoor. Denswil is erg goed, maar verder.

Sorry maar Klaassen is ook een geweldenaar voor zijn leeftijd en verder horen ook Boilesen, Bouy en Kishna bij de grootste talenten op de Nederlandse velden.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:14
Citaat:
Nounou Niels, in de jeugd veel aanstormend talent? Valt allemaal wel mee hoor. Denswil is erg goed, maar verder.

Ik hoor veel goede berichten over de A's en De Boer betrekt de jeugd er veel bij.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:15
Sorry Ghost ik was blijkbaar niet helemaal duidelijk, maar bedoelde centraal in de verdediging. De mensen die jij opnoemt zijn zeker potentiële Ajax één spelers, ja.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:22
Citaat:
Sorry Ghost ik was blijkbaar niet helemaal duidelijk, maar bedoelde centraal in de verdediging. De mensen die jij opnoemt zijn zeker potentiële Ajax één spelers, ja.

Ah ik had iets verder terug moeten lezen. Voor centraal in de verdediging heeft Ajax Toivomäki, Van Rhijn, Boilesen, Denswil en Sporkslede die allen talent hebben. Toivomäki is natuurlijk beter als rechtsback maar kan centraal ook goed spelen. Ik ben zelf altijd groot fan van Van Rhijn geweest omdat hij redelijk snel is en daarom ver van het doel af kan verdedigen. Boilesen en Deswil zijn wel een stuk beter in het puur verdedigen en Sporkslede komt misschien beter tot zijn recht als verdedigende middenvelder.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:29
Toivomaki zie ik als rechtsback, en bij Van Rhijn ben ik er nog niet echt uit waar ik hem het best tot zijn recht vindt komen. Boilesen zie ik meer als linksback, maar zal ook niet misstaan centraal. Sprokslede weet ik te weinig van om te oordelen. Maar als je hun meerekent dan is er inderdaad wel genoeg talent, maar zoals je zelf ookal een beetje aangeeft is Denswil de enige echte centrale verdediger, maar die andere zouden er zeker niet misstaan.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:38
Boilesen vind ik ook beter tot zijn recht komen als centrale verdediger.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:42
Maar hoe goed is Sprokslede volgens jou Ghost?
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Di 22 feb 2011 01:13
Ik vond zijn speelstijl zelf heel leuk om naar te kijken maar hij is puur verdedigend (nog) niet goed genoeg voor een centrale verdediger. Als verdedigende middenvelder doet hij het ook heel aardig al staat hij momenteel niet vaak genoeg naar mijn smaak. Toch hou ik van wat snellere centrale verdedigers als Van Rhijn en Sporkslede omdat je daarmee verder van het doel af kan verdedigen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.974.834 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » De verdediging van 2011/2012
Ga
Zoeken: