Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken:

Onderwerp: John Heitinga
Maker: 343Bekeken: 14745
Status: InactiefBerichten: 242
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 13:36
Oh, mijn fout. Ik dacht dat Nesta al heel z'n leven bij Milan voetbalde. Waar het om gaat: Die spelers zullen niet transferen, of het nou goed of slecht gaat bij de club.
DIMC85


Geregistreerd: 27-03-2009
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Haarlem
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 13:44
Is Heitinga dan weggegaan omdat het slecht ging?
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 13:46
Hij is weggegaan om het geld.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 13:51
Citaat:
Oh, mijn fout. Ik dacht dat Nesta al heel z'n leven bij Milan voetbalde. Waar het om gaat: Die spelers zullen niet transferen, of het nou goed of slecht gaat bij de club.

Nogmaals: ze spelen al in de beste competities ter wereld, verdienen geld als water, steenrijke clubs.....
Hadden ze bij AJAX gespeeld dan waren ze al eerder weggeweest dan Heitinga.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 14:45
Altijd dat gezeik over clubliefde en geld.

Alsof er geen andere zaken spelen. Naast al het andere zijn het ook sportmensen. Een aantal althans. Daarvoor geldt dat je je op zeker moment in je carrière wilt meten met de besten. Topsport bestaat niet zonder die drive. Dan is er nog het avontuur, een ander land, een andere cultuur, een andere mentaliteit, noem maar op. Je zal toch als pikkie ergens in de twintig de kans krijgen om in een mooi land betaald te krijgen voor je hobby. Of als vrije kerel ergens in de dertig hetzelfde te mogen doen en tegelijkertijd door Tokyo, Doha of Los Angeles te wandelen. Ik had het wel geweten, hoor.

Voorrechten die voor lang niet iedereen zijn weggelegd en ervaringen die je nooit meer kwijtraakt. Helaas schijnen bepaalde sentimentele snotter-supporters nogal wat moeite te hebben met het zich verplaatsen in een speler c.q. mens. Clubliefde, na 'respect' zo ongeveer de meest verkrachte term, heeft voor mij veel meer met dankbaarheid en trots te maken dan met de keuzes die een speler in zijn carrière maakt. Volgens mij is John Heitinga dankbaar voor en trots op zijn Ajax-opleiding en Ajax-jaren. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 15 aug 2010 21:11
Volkomen met je eens Marco, bij topsport hoort de ambitie naar het hoogste. Tegelijkertijd heb ik wel weer minder met spelers die in de nadagen van hun carrière liever bij Engelse laagvliegers of de woestijn hun geld opstrijken dan bij Ajax. Ik begrijp het wel maar laat dat soort figuren die vaak al lang heel erg binnen zijn en al een reeks mooie clubs achter hun naam hebben dan niet beginnen over clubliefde.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 13:26
Ik denk dat fysieke gesteldheid en drive daarin een belangrijke rol spelen. Net als het lichaam kan de geest vermoeid zijn. Als je geen competitie meer in je hebt, heeft het simpelweg geen zin.

Er wordt vaak gemakkelijk over gedacht en snel gewezen naar salaris, maar een jaar of twaalf onder hoogspanning moeten presteren, vergt nogal wat. Voor de één een lust, voor de ander een last.
ssvoogel


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 15:43
Citaat:
Echte clubliefde is spelen bij je club of het nu goed of slecht gaat! Voorbeelden: Puyol, Nesta, Maldini, Gerrard, Terry. Ik zeg niet dat Heitinga geen Ajacied in hart en nieren is, maar dat Heitinga koppelen aan clubliefde met Ajax verkeerd is.


Citaat:
Echte clubliefde is spelen bij je club of het nu goed of slecht gaat! Voorbeelden: Puyol, Nesta, Maldini, Gerrard, Terry. Ik zeg niet dat Heitinga geen Ajacied in hart en nieren is, maar dat Heitinga koppelen aan clubliefde met Ajax verkeerd is.


Mooi betoog maar compleet verkeerde namen. De spelers die jij noemt maken geen slechte jaren mee. Bij clubiconen denk ik aan Matthew Le Tissier bij Southampton, Julen Guerrero bij Atheltic de Bilbao, Michael Buskermolen bij AZ, Dieter Eilts bij Werder Bremen, Berti Vogts en Uwe Kamps bij Borussia Mönchengladbach.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 3 okt 2010 00:04
Voor degenen op het forum die denken dat de verdedigers van Ajax makkelijk mee kunnen in de Premier League:

Citaat:
Heitinga lijkt krediet bij Everton te hebben verspeeld

02/10/2010 11:30

Everton kent een zeer matige start in de Premier League. Na zes wedstrijden heeft de club uit Liverpool slechts drie punten en staat zij laatste op de ranglijst. Tot overmaat van ramp werd de ploeg van manager David Moyes in de strijd om de League Cup na strafschoppen uitgeschakeld door Derdedivisionist Brentford.

Ook afgelopen jaargang begon Everton zwak aan de competitie, maar herstelde de club zich en reikte alsnog tot de achtste plaats. In de seizoenen 2007/08 en 2008/09 eindigden The Toffees als vijfde.

'Ik blijf positief', zegt Moyes. 'Ik vind niet dat we een degradatieploeg hebben. Het zal lastig worden om uit de onderste regionen weg te komen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we langzaam gaan stijgen.'

Vorig seizoen beleefde Everton een sterk seizoenslot door elf duels op rij ongeslagen te blijven. Van de laatste 24 competitie wedstrijden werden er slechts twee verloren.

Moyes lijkt voorlopig geen beroep meer te doen op John Heitinga. De Oranje-international heeft dit seizoen niet één keer de volle negentig minuten meegedaan. Moyes haalde hem als basisspeler drie keer voortijdig naar de kant, twee keer zat de verdediger de hele wedstrijd op de bank en één keer mocht hij invallen. Vanmiddag gaat Everton op bezoek bij Birmingham City.


www.vi.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:05
Citaat:
'Mijn doel is om binnen vijf jaar terug te keren bij Ajax'

21/12/2010 16:44

John Heitinga is nog geen tweeënhalf jaar weg bij Ajax, maar denkt alweer aan een terugkeer. De verdediger van Everton ziet een transfer naar Bayern München ook wel zitten.

'Het is mijn plan om zeker binnen vijf jaar terug te keren bij Ajax', aldus Heitinga tegen NUsport. 'Wellicht sneller. Ik wil nog van waarde zijn voor Ajax als ik terugkeer. Ik wil dat Ajax nog iets aan mij heeft, dus wil ik ruim voor mijn 35ste weer in de Arena spelen. De nieuwe koers die Ajax vaart, maakt me extra enthousiast.'

'Met Frank de Boer aan het roer zie ik Ajax als de voornaamste titelkandidaat. Hij drukte als assistent-bondscoach duidelijk zijn stempel op Oranje de laatste tweeënhalf jaar. Hij is ontzettend gedreven en heeft veel vakkennis. Geen toeval dat Ajax meteen twee keer de nul hield. Frank weet precies hoe hij een verdediging kan organiseren en geeft de eigen jeugd alle kans.'

Ook een overstap naar Bayern München ziet hij wel zitten. Louis van Gaal is naar verluidt geïnteresseerd in Heitinga, al is er nog geen sprake van concrete interesse. 'Ik word er veel over gebeld, maar nooit door de club zelf. Bayern lijkt me een schitterende club, maar bij Everton zit ik ook nog steeds goed.'

Heitinga hoopt in Liverpool bij The Toffees op een kans centraal in de verdediging. 'Als ik meedoe, speel ik controlerend op het middenveld. Dat is niet mijn sterkste positie, maar de manager (David Moyes, red.) had me op die plek nodig. Ik hoop straks gewoon weer centraal achterin te spelen, want ik wil niet afgerekend worden op wat ik op het middenveld laat zien.'


www.vi.nl
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:09
Op het niveau waar Ajax nu zit kan hij prima mee, hopelijk over vijf jaar dan ook nog. Het is een jongen van de club en die zie ik graag terugkomen, in wat voor rol dan ook.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 21 dec 2010 18:15
Poeh, hopelijk gaat deze brokkenpiloot zich de komende jaren dan wel nog even flink verbeteren.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 21:05
Citaat:
Poeh, hopelijk gaat deze brokkenpiloot zich de komende jaren dan wel nog even flink verbeteren.


:thumbs up:
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 7 maa 2011 18:04
Elke keer dat Heitinga bij Everton op het middenveld speelt zijn de Engelse commentatoren zeer lovend over hem en speelt hij ook echt zeer goed. Ik zou Heitinga graag zo snel mogelijk naar Ajax terug zien komen want als verdedigende middenvelder zou hij voor Ajax een absolute topspeler zijn. Heitinga zou Ajax technisch, fysiek en mentaal sterker maken en een leider op het middenveld kunnen zijn. Hopelijk komt hij zo snel mogelijk terug maar het doet mij in ieder geval goed dat hij zegt uiterlijk in de zomer van 2015 terug te willen keren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 16 apr 2011 19:14
Tegenvaller voor Heitinga

LIVERPOOL - Voor verdediger John Heitinga van Everton was de thuiswedstrijd zaterdag tegen Blackburn Rovers (2-0) al na een kwartier voorbij. De international raakte geblesseerd aan zijn hamstring. Jack Rodwell verving de onfortuinlijke ex-Ajacied. Het is nog onduidelijk hoe lang Heitinga uit de roulatie zal zijn.

Leon Osman en Leighton Baines kwamen in de tweede helft tot scoren voor Everton, dat alweer zes duels op rij ongeslagen is in de Premier League. De 'Toffees' staan op de zevende plaats. Blackburn strijdt in de onderste regionen tegen degradatie.

Bron: Telesport.nl
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 9 mei 2011 15:10
Speelde zaterdag als verdedigende middenvelder bij Everton.. Was de eerste helft soms Touré kwijt maar herpakte zich de tweede helft prima.. Speelde overall een goede wedstrijd. Sterk in de duels, passing en in de spelvoortzetting. Neville is er aanvoerder maar je ziet Heitinga als een natuurlijke leider bij Everton, na stilstaande situaties gaat hij medespelers coachen. Hij zet ze op de goede plaats.
Komt echter voor de top snelheid tekort.
Tweede helft kon hij ook veel beter de bal kwijt bij Arteta die centraal kwam te voetballen.

Als Heitinga ooit terug keert bij Ajax dan als defensieve middenvelder is de beste positie voor hem. Als centrum verdediger speelde hij het laatste kwartier ook. Omdat Man City met Dzeko, Balotelli en Jô.. Verloor geen duel van Balotelli.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 19 mei 2011 14:57
Citaat:
Nu volg ik Everton eigenlijk helemaal niet, maar Drogba was dit seizoen de gevaarlijkste spits van Chelsea, maar ook weer niet echt in topvorm van vorig seizoen. Wat me vooral opviel in de Champions League was dat het nogal ontbrak in samenspel met Torres.

Ook Rooney speelde dit seizoen niet zijn beste seizoen uit zijn carrière. Het blijft natuurlijk een topspits maar hij heeft er ook echt wedstrijden tussen zitten dat het niet om aan te zien is. Bijvoorbeeld tijdens het WK.

De zwakke punten van Heitinga bij Ajax waren altijd zijn snelheid en zijn positionering bij corners en vrije trappen tegen. Ik weet niet of dat nu beter is? Misschien dat jullie me daar antwoord op kunnen geven.


Ik pak hem hier even op.

Op het middenveld als verdedigende middenvelder kwam hij inderdaad snelheid tekort tegen een Milner, Touré en Johnson(volgens mij).. Won wel veel duels als de tegenstander in de voeten werd aangespeeld. Pakte daarbij elke bal of door er of voor te komen of het duel te winnen.

Later in de wedstrijd ging hij als 3de centrumverdediger spelen tegen Ballotelli die hij in zijn broekzak had. Aanvallende corners stond hij goed opgesteld, kreeg de bal echter niet (stond 1e paal inlopend, bal ging 2de paal).. Verdedigend niet in de problemen gekomen en is daar volgens mij op vooruit gegaan..

Dit is wel gebasseerd op 1 wedstrijd tegen Man City, die ik live heb gezien.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 jul 2011 18:43
Dan hier maar:

Citaat:
Neen, Ik ga even door op hetgene dat M aangeeft met Heitinga.. (dat is mijn eerst alinea. Ik geef in een sarcastische toon wat extra argumenten dat Heitinga een populaire speler was onder het Ajaxpubliek).
Ik weet net als M dat Heitinga weldegelijk een populaire voetballer was.
Daarna volgde een serieuze vraag aan M over of Heitinga tijdens zijn revalidatie periode en nadat hij bij Atlectico/Everton speelde/speelt op zuid-1 de wedstrijden van Ajax volgde. Aangezien ik weet dat M een seizoenskaart heeft/had op Zuid-1 en hij tot de generatie behoort die ook in de Meer al aanwezig was. Correct me if I'm wrong.

Waarschijnlijk was jij mis door mijn verkeerde verwijzing dat ipv dit ?

Ik was zelf ook even in de war hehe.
Maar goed, Heitinga is natuurlijk vanwege zijn jeugd verleden bij Ajax en ook zijn relatief lange periode in het eerste, samen met zijn vechtlust en nooit verloochende clubliefde altijd populair gebleven. Zie inderdaad de TIFO aktie vlak voor zijn vertrek door het hele stadion heen. Hij heeft inderdaad wel eens een bezoekje gebracht aan Zuid / 410, maar ik geloof niet dat je 2 handen nodig hebt om dat te tellen. Snap ook wel dat zo'n speler, als hij naar Ajax komt ook lekker voetbal wil kijken en niet de hele tijd voor mobiele telefoons wil poseren.

Dat Guy_Ajax hem niet goed genoeg vindt om een vedette te zijn, dit lijkt mij een goedkope poging om zijn foutje (dat er sinds Litmanen geen speler meer populair is geweest) recht te praten. Een foutje maakt niet uit, maar met zo'n slap tegenantwoord komen is jammer. Zoals eerder gezegd: die TIFO aktie was het hele stadion, niet alleen zuid 1 / Vak 410. Ook het 'Oh Johny' kwam niet alleen van die tribunedelen in die tijd. Pure geschiedvervalsing dit.

Ik vind trouwens je hele Zuid / 410 versus 'de rest' opmerking een beetje vreemd.

Maar verder over Janssen: voor hem is Ajax gewoon de volgende werkgever. Prima, hij komt er eerlijk voor uit. Ik heb liever dat iemand dit zegt maar wel de ballen uit de broek werkt voor Ajax dan een logo-kusser die Ajax een mes in de rug steekt wanneer hij weg wil.

VD Sar is ook een voorbeeld, terecht razend populair, een verschrikkelijk mooi afscheid bij de Stopera, later nog een keer herhaald bij zijn trouwerij... prachtig allemaal, maar hoe groot moet ik zijn Ajax liefde inschatten als hij zijn carriére hier niet wil afsluiten? Ik trek geen conclusies, Ajax had natuurlijk een goede keeper, maar zet wel mjn vraagtekens.

Davids: razend populair vanwege zijn verleden, trosts dat hij terug wilde komen. Maar uiteindelijk heeft hij na zijn terugkeer Ajax meer benadeeld dan geholpen. Eerst door zonder scheenbeschermers te spelen daarna met zijn verschrikkelijk domme rode kaart tegen psv.

Litmanen: van mij mag hij een standbeeld naast die van Bobby Haarms. Maar ook hij heeft (jammer genoeg) bij zijn retour te weinig waarde gehad (ondanks zijn geringe inbreng ben ik trouwens nog steeds van mening dat Ajax hem een blanco contract had moeten geven "je mag hier blijven zolang je wilt, tegen het salaris dat je wilt" liever een Jari die een kwartier per seizoen mee kan doen dan alle Sukjes, Uraizjes, Luques bij elkaar. Ook Litmanan hebben we trouwens nog een prachtig afscheid gegeven toen hij de 2e keer weg ging. Finland speelde in de arena, na de training hebben we met een mannetje of 100-200 de bus opgewacht met fakkels.. werd erg gewaardeerd door de rest van het team en Jari zelf: het ijskonijn wat hij altijd was. Die man mag van mij á la Sjakie Wolfs een plekkie op of naast de bank krijgen tot hij écht niet meer kan.

Ik ga trouwens niet doen aan populariteits wedstrijdjes. Bij de meeste spelers zal clubliefde ná het vertrek moeten blijken. Komen zelfverklaarde Ajacieden als Sneijder en vd Vaart nog terug op een moment in hun carriére dat het er nog toe doet (In beide gevallen zal dat hun eigenlijk hun volgende transfer moeten worden (dus volgend na de transfer die Sneijder deze zomer misschien gaat maken) anders hoeft het al zowat niet meer.
Of Suarez zijn mooie woorden waar maakt moet ook maar blijven, ergens denk ik van wel. Het is ook niet zo dat Suarez niet populair is, maar we hebben het over de meest populaire sinds Litmanen.. dat klopt dus niet. En populariteitswedstrijdjes, die speler is populairder dan die speler.. dat is iets voor 'de rest' om zich druk om te maken.. have fun.
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.515 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » John Heitinga
Ga
Zoeken: