Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 12:53
|
|
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 apr 2008 22:07
|
|
Staat ook in het artikel.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 2 apr 2008 01:23
|
|
Desalniettemin een mooi verhaal voor degenen die het artikel nog niet hadden gelezen! Bedankt dus, JariRJ.
|
JariRJ

Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Vr 4 apr 2008 21:07
|
|
Aha, ik had het artikel nog niet gelezen, ik had dus nog niet gezien dat mijn anekdote ook al erin stond! Wat mij ook nog heel erg bijstaat van die wedstrijd is het Ajax-publiek. Ik heb die wedstrijd thuis voor de TV beleefd, maar ik herinner mij in de tweede helft dat de gevreesde aanhang van Kaiserslautern muisstil was terwijl de Ajacieden bleven zingen!
Als uit een mond klonk het hele stadion:
"DAAAAR HOORDEN ZIJN ENGELEN ZINGEN..... AJAX AJAX AJAX...."
zucht... nostalgie...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 18:58
|
|
Citaat: zucht... nostalgie...
Ja, heerlijk, he? Wat hebben wij oude lullen nu aan het huidige AJAX?
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 9 apr 2008 21:44
|
|
Citaat: zucht... nostalgie...
Ja, heerlijk, he? Wat hebben wij oude lullen nu aan het huidige AJAX? 
Ik blijf in dit geval maar gewoon zwijgen denk ik...
|
JariRJ

|
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 10:07
|
|
Van de Ajax-ploeg uit dat seizoen valt op dat ze heel goed speelden in grote wedstrijden, zoals hier tegen Kaiserslautern, maar punten lieten liggen in de kleinere wedstrijden. Een paar dagen voor de demonstratie op de Betzenberg verloor Ajax nog thuis (in het Olympisch Stadion) met 0-1 van FC Twente door een goal van Prince Polley. Ajax eindigde dat seizoen op een derde plaats, en was, behoudens een goede periode in januari en februari, niet lang in de race voor de titel, ondanks dat er in sommige wedstrijden adembenemend mooi voetbal werd gespeeld, Ik denk aan Ajax-Vitesse, en aan twee ruime overwinningen op Feyenoord. Pas een jaar later zou Ajax, ondanks het vertrek van Bergkamp, Jonk en Vink, de stabiliteit vinden om een echte kampioensploeg te worden!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 13:54
|
|
Precies, Roy. Bergkamp en Jonk waren fantastisch, maar het verschil met Rijkaard en Litmanen was inderdaad stabiliteit.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 14:45
|
|
Citaat: Van de Ajax-ploeg uit dat seizoen valt op dat ze heel goed speelden in grote wedstrijden, zoals hier tegen Kaiserslautern, maar punten lieten liggen in de kleinere wedstrijden. Een paar dagen voor de demonstratie op de Betzenberg verloor Ajax nog thuis (in het Olympisch Stadion) met 0-1 van FC Twente door een goal van Prince Polley. Ajax eindigde dat seizoen op een derde plaats, en was, behoudens een goede periode in januari en februari, niet lang in de race voor de titel, ondanks dat er in sommige wedstrijden adembenemend mooi voetbal werd gespeeld, Ik denk aan Ajax-Vitesse, en aan twee ruime overwinningen op Feyenoord. Pas een jaar later zou Ajax, ondanks het vertrek van Bergkamp, Jonk en Vink, de stabiliteit vinden om een echte kampioensploeg te worden!
Ik, als klein jochie, was daar ook bij en dat was mijn slechtse ervaring met ajax.
Mijn vader had 1 uur voor aanvang zin om naar Ajax te gaan ( Mss ruzie met me moeder gehad ). Ik mee. Het was al vrij slecht het weer, maar toe we eenmaal binnen waren begon het kehard te regenen en het klote ervan was dat we ergens zonder dak zaten ( Ergens schuin, kan me dat niet zo goed herinneren ). Klets en kletsnat, koud en dan nog Prins Poly die scoort. Ik was behoorlijk ziek toen ik thuis kwam, al helemaal toen mij groot-oma nog ff leuk de volgende dag vertelde dat ze 2 eretribune kaarten had gehad, maar niet wist wie ze moest bellen :!: :!: :!:
|
JariRJ

|
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 23:08
|
|
Citaat: Ik, als klein jochie, was daar ook bij en dat was mijn slechtse ervaring met ajax.
Mijn vader had 1 uur voor aanvang zin om naar Ajax te gaan ( Mss ruzie met me moeder gehad  ).
Niet zo gek dat je moeder het niet zo leukd vond! De wedstrijd werd gespeeld op pakjesavond! (waar Louis van Gaal zich tijdens de persconferentie overigens behoorlijk over opwond!)
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 14 apr 2008 12:54
|
|
Citaat: Ik, als klein jochie, was daar ook bij en dat was mijn slechtse ervaring met ajax.
Mijn vader had 1 uur voor aanvang zin om naar Ajax te gaan ( Mss ruzie met me moeder gehad  ).
Niet zo gek dat je moeder het niet zo leukd vond! De wedstrijd werd gespeeld op pakjesavond! (waar Louis van Gaal zich tijdens de persconferentie overigens behoorlijk over opwond!)
Lol, dat kan ik me niet meer herinneren, Alleen Prince Poly, kou, regen en een kutwedstrijd
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 17:56
|
|
Citaat: Een jaar eerder, had Kaiserlautern in de Champions League, die toen nog Europacup I heette, bijna de latere winnaar Barcelona uitgeschakeld.
Heb zelf nog wat meer herinneringen aan Kaiserslautern.
Ben wezen kijken toen ze in en tegen PSV moesten. Heb me stil moeten houden op de tribune want de sfeer was niet al te best maar ik zat me prima te vermaken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 5 mei 2008 15:19
|
|
Ja, met die heerlijk irritante Basler die scoorde uit een penalty. Het hek was toen van de Psv-dam. Letterlijk.
|