Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax Cape Town
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax Cape Town
Maker: Eto'oBekeken: 32320
Status: InactiefBerichten: 253
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 4 nov 2008 19:00
Citaat:
Misschien kan hij daar gelijk in hebben maar als ik Ajax was zou ik toch Scott, Doutie, Booysen en Ngobeni nog een keertje naar Amsterdam halen voor een stage. Kan geen kwaad en voor de spelers is het ook geweldig dus waarom zou Ajax het niet doen?


Doutie vond ik wel een aardige speler toen hij op proef was met Fanteni. Ngobeni ben ik niet gecharmeerd van en die anderen ken ik niet.
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 nov 2008 16:35
Doutie was op het Copa-toernooi uitblinker, nu maar hopen dat hij groeit/fysiek sterker wordt (duelkracht).

Booysen zou ik wel eens een aantal wedstrijden op een hoger niveau willen zien, benieuwd of hij gemakkelijk zijn tegenstander kan uitschakelen.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 7 nov 2008 19:58
Citaat:
Stekelenburg hoofd jeugdopleiding Ajax Cape Town

Amsterdam, 07 nov 2008
Trainer Maarten Stekelenburg wordt per 1 januari 2009 het nieuwe hoofd jeugdopleiding van Ajax Cape Town. De huidige coach van Ajax B2 tekent een contract voor tweeënhalf seizoen.

Volgens manager technische zaken Danny Blind is Stekelenburg (overigens niet te verwarren met doelman Maarten Stekelenburg) de ideale persoon om in Zuid-Afrika aan de gang te gaan. ,,Het is belangrijk dat Ajax een kwalitatief goede man in Kaapstad heeft”, aldus Blind. ,,Maarten heeft heel veel kwaliteit en Ajax hoopt de komende jaren van zijn verblijf in Afrika te profiteren. Voor zijn ontwikkeling is deze uitstap ook erg goed. Het is de bedoeling dat hij over tweeënhalf jaar weer terugkeert naar Ajax Amsterdam.”



http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67970

Zou dit een goede zet zijn?
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 7 nov 2008 20:05
Ik denk van wel Koen, Maarten is toch een trainer die al een tijd meedraait volgens mij. Ik hoop dat we hier wat meer talenten vandaan halen die ons verrassen zoals Enoh. Ook met het oog op het wk over anderhalf jaar is het belangrijk dat we de nadruk leggen op Zuid-Afrika, ik denk dat we hier op zowel korte als lange termijn profijt van hebben.
michiel23


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 400
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Valkenswaard ( Noord Brabant )
Geplaatst: Vr 7 nov 2008 23:35
Dat zal zeker een goede zet zijn. Er lopen in Afrika zeker heel wat goede talenten rond. Hier kan Ajax van profiteren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 12:19
Ten Cate is trouwens wel een oude vos, Bryce Moon van ACT naar Panathiankos halen. Was misschien een leuke rechtermiddenvelder voor Ajax geweest.
Jobo


Geregistreerd: 23-02-2008
Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 13:37
Citaat:
Ten Cate is trouwens wel een oude vos, Bryce Moon van ACT naar Panathiankos halen. Was misschien een leuke rechtermiddenvelder voor Ajax geweest.


Hopelijk niet transfervrij? Als Ajax CT winst maakt dan is dat ook goed voor Ajax.

Toch is dat inderdaad wel een aardig vieze streek. Aan de andere kant moet Ajax er maar voor zorgen dat ze beter op de hoogte zijn. Ik ben wel blij met Enoh.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 15:51
Mwoah qua vieze streek valt het wel mee vind ik. Ajax heeft op dit moment geen behoefte aan iemand op de '6' dus hij troeft Ajax ook niet af wat dat betreft. Verder is een transfer als deze goed voor de aantrekkingskracht van ACT op jonge talenten. Met Enoh en Moon gaan er in korte tijd 2 spelers naar een grote club in Europa, wellicht zet dit youngsters aan het denken en kiest men sneller voor ACT ipv een andere club in Afrika.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:00
Volgens mij bouwt ACT inderdaad behoorlijk wat naam op in Afrika. Ik heb er best wel vertrouwen in dat dit binnen de komende vijf jaar uit gaat lopen op een hele mooie samenwerking.

Ik vind Ten Cate een rat, maar dit is gewoon legit. Als Ajax die Moon had willen hebben, dan hadden ze er sneller bij moeten zijn. Het is natuurlijk niet zo dat iedere ACT-speler gaat zitten wachten tot Ajax komt, want die jongens willen vast allemaal zo snel mogelijk naar Europa.
DDD


Geregistreerd: 06-12-2008
Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 dec 2008 15:26
Ze hebben gisteren gewonnen en staan eerste in Zuid Afrika.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 20:23
Citaat:
Ajax Cape Town wint nationale beker

Durban, 15 dec 2008
Ajax Cape Town heeft afgelopen zaterdag één van de twee prestigieuze bekertoernooien van Zuid-Afrika gewonnen. De zusterclub van Ajax versloeg in de finale in een bomvol Chatsworth Stadium Orlando Pirates met 2-1.

Opvallend detail is dat bij de tegenstander in de finale een voormalig Ajacied trainer is. Ruud Krol zwaait sinds enkele maanden met de scepter bij Orlando Pirates. Krol, goed voor 339 wedstrijden in Ajax 1, zag Ajax Cape Town uitstekend starten aan de finale. Al na acht minuten had Mabhuti Khanyeza de Ajacieden uit Zuid-Afrika de leiding in de wedstrijd bezorgd. Enkele minuten later was het wederom Khanyeza die namens de ploeg van Craig Rosslee scoorde door attent te reageren op een rebound.

Pas diep in de tweede helft, nadat Ajax Cape Town meerdere keren had verzuimd 3-0 te maken, zorgde Orlando Pirates voor meer spanning in de wedstrijd. Siphelele Mthembu passeerde André Petim tien minuten voor het einde. Het leverde enkele hachelijke momenten op voor het doel van Ajax Cape Town, maar Petim en met hem zijn verdedigers hielden stand en bezorgden het team uit Kaapstad de bekerzege. ,,De spelers hebben keihard gewerkt en terecht gewonnen", vertelde coach Rosslee na af


Ajax.nl

Mooi voor Capetown dat ze goed blijven presteren.Het word steeds een mooier project daar in Afrika.Hopelijk houdt Ajax lang aan en word het een opleidingsschool voor in Afrika.Er loopt veel talent daar in Afrika dus Ajax kan er ook profijt van hebben.

Ook maar even de competitie stand erbij gepakt

PSL Standings
Team P W D L GF GA GD Pts

Ajax Cape Town 11 7 1 3 16 14 2 22
SuperSport United 11 6 3 2 17 6 11 21
Golden Arrows 11 5 4 2 15 9 6 19
Kaizer Chiefs 11 6 0 5 16 12 4 18
Bidvest Wits 11 5 2 4 15 13 2 17
Santos 11 5 2 4 12 12 0 17
Mamelodi Sundowns 10 4 4 2 13 9 4 16
Orlando Pirates 11 4 4 3 10 8 2 16
Moroka Swallows 10 4 3 3 14 11 3 15
AmaZulu 11 5 0 6 12 16 -4 15
Platinum Stars 10 3 4 3 12 9 3 13
Maritzburg United 11 3 4 4 12 20 -8 13
Thanda Royal Zulu FC 10 3 1 6 11 16 -5 10
Free State Stars 11 1 5 5 8 13 -5 8
Bloemfontein Celtic 10 1 4 5 5 10 -5 7
Bay United 10 2 1 7 11 21 -10 7
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 20:31
Prachtig, he? Ons zusterclubje groeit en groeit. Begint zoal een erelijstje op te bouwen. Volgens mij is dit de tweede beker die ze winnen. Ook staan ze op nummer 1 in Zuid-Afrika.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 20:53
Als onze zusterclub het beter doet, gaan er meer talenten naar toe.. De beste komen dan ook naar Amsterdam hopelijk.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 dec 2008 09:57
Citaat:
Als onze zusterclub het beter doet, gaan er meer talenten naar toe.. De beste komen dan ook naar Amsterdam hopelijk.


Al moet Ajax er vanaf nu wel voor betalen maar goed ACT begint steeds meer een succesproject te worden. Naast het sportieve vlak moeten we ook zeker niet het succes op maatschappelijk vlak vergeten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 dec 2008 13:42
Citaat:
Ajax beat Downs to stay top of PSL

Bron: AJAXct.co.za

Ajax Cape Town moved to the top of the PSL standings after they beat a star-studded Mamelodi Sundowns side 1-0 at the Athlone Stadium on Saturday, 20 December 2008.

There carnival atmosphere in the stands ahead of this game and when the Ajax players entered the field of play they were greeted with a rapturous welcome by the local fans as this was the Urban Warriors first game at home since the Cup Final win in Durban.

The Urban Warriors put in a work-man like display of team work to overcome the challenge of the Pretoria based side. The Sundowns side started the game at a fast pace with Dillon Shepherd making probing runs down the left flank of the home side. It was the visitors who dictated the pace of the first 10 minutes but Ajax slowly took charge and pinned Sundowns in their own half for the next 20 mins.

Ajax switched their attacks to their left hand side via the boot of Franklyn Cale who used his strength and powerful left foot to good effect. In fact both Ajax wings, Cale and Doutie enjoyed the freedom of space afforded them by the Sundowns defence.

Franklyn Cale was selected as the ABSA Premiership Man of the Match.

Calvin Marlin was the busier of the two keepers as he kept the score-sheet clean. First he made a great double save when it seemed Doutie was about to break the deadlock. Cale beat his marker and fired a hard low shot that Marlin could only parry. With Doutie bearing down on the ball Marlin managed to get back to his feet and make the save.

Then it was Masel who troubled the Downs keeper when he fired a spectacular 30m shot from an acute angle. Marlin made a great save to deny Masel his first goal at home.

Ajax continued to probe and the goal came when Cale sent in a well weighted corner to the far post. Marlin could not hold the ball and Ferreira was first to react in a packed Downs box to open the score for Ajax.

The game flowed from end to end as both teams attacked on the break.

In the second half Ajax played on the counter-attack as Sundowns searched for the equaliser. As timed passed by, the intensity of the game increased and the game swung from end to end but it was Ajax who prevailed and claimed all three points to cement their place at the top of the PSL League able.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 12:41
Citaat:
Dan's top 10

Bron: sport.iafrica.com

At the end of another cracking year of sport, iafrica.com Contributing Editor Dan Nicholl picks his ten sporting highlights of 2008, all but one viewed from the sanctuary of the couch…

8. Ajax win Telkom millions: No-name team, owned by a Greek shopkeeper, and coached by a former player with perfect hair but no track record — hardly the blueprint for success. But a very good league season last time out is again being repeated; the real success was the Telkom Knock-out, though, as Ajax Cape Town beat Pirates in the final to win a seven figure cheque, a sizeable trophy, and the right to suggest that between them, John Comitis and Craig Rosslee have crafted a team we’re set to hear a lot more from.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 01:36
Citaat:
Stekelenburg naar Kaap de Goede Hoop

Amsterdam, 03 jan 2009
‘Maarten Stekelenburg naar Ajax Cape Town’ zorgde hier en daar voor verwarring. Sommigen was het niet duidelijk dat het hier de jeugdtrainer van Ajax betrof en niet de gelijknamige keeper van het eerste.

Stekelenburg verruilt na de jaarwisseling de Nederlandse winter voor de Afrikaanse zomer. Begin oktober reisde de jeugdtrainer mee met de Ajax-directie bij het jaarlijkse bezoek aan de satelietclub. ,,We hadden al gesproken over een functie daar", zegt Stekelenburg. ,,Maar ik had aangegeven dat ik eerst wilde kijken of het me zou kunnen bevallen. Kijk, ik heb ook een gezin, met een vrouw en drie kinderen. Mijn vrouw is de laatste dagen ook nog naar Kaapstad gekomen, zodat we samen hebben kunnen rondkijken. Want mijn werk is heel belangrijk, maar mijn gezin is toch altijd nog belangrijker. We moeten daar kunnen aarden. Het viel beslist niet tegen. De werkomstandigheden hebben me verbaasd. Er staat al heel wat. Maar zeker ook het niveau van de spelers stelde me niet teleur. Want daar kijk je in eerste instantie toch vooral naar. Kun je daar goed mee werken, vraag je je af. Nou, dat denk ik zeker. Mjin enthousiasme is daardoor ook groter geworden."

Niet dat Stekelenburg in zijn goede pak verscheen op een deftig sollicitatiegesprek bij manager technische zaken Danny Blind omdat hij wilde reageren op een officiële vacature. Bij Ajax gaan dat soort procedures vaak vooral informeel. ,,Ik denk dat het bij een jeugdwedstrijd zal zijn geweest waar we beiden naar keken, dat Danny Blind vroeg hoe ik er tegenover zou staan", vertelt Stekelenburg. ,,Ze wilden graag daar de jeugdopleiding wat intensiveren. En ze zochten iemand van wie zij vermoeden dat hij dat kan." Danny Blind had niet gedacht dat het zo weinig moeite zou kosten om Stekelenburg te overtuigen in te gaan op het aanbod hoofd opleidingen te worden bij het Zuid-Afrikaanse filiaal. ,,Het is altijd de bedoeling geweest om er iemand van Ajax Amsterdam te plaatsen. Alleen, dat is soms lastiger dan het lijkt. Want het moet iemand zijn die onze cultuur door en door kent, die er zin in heeft, die de leidinggevende functie aankan en die zijn gezin mee kan nemen. Daarmee wordt de spoeling al dunner. Er zit nu al een tijdje niemand van ons. We vonden dat het nu nodig was om de positie heel sterk in te vullen. Met Maarten is dat gelukt. Hij is er uitermate geschikt voor. Hij heeft leidinggevende kwaliteiten en is al jarenlang werkzaam in de Ajax-opleiding. En hij wilde gelukkig graag, ook al doordat zijn vrouw achter het avontuur staat. Voor Ajax is het fijn dat hij het wil doen, hoewel we één van onze beste jeugdtrainers kwijtraken. Maar voor Maarten zelf is het natuurlijk ook een mooie kans om zich te ontwikkelen."



,,Mijn werk is belangrijk, maar mijn gezin is belangrijker."
Stekelenburg: ,,Toen ze vroegen of ik er eens over na wilde denken, heb ik er eerst natuurlijk heel goed met mijn vrouw over gesproken. Dan denk je samen inderdaad dat het ook wel een fantastische kans is. Voor mij, maar ook voor ons als gezin. Ik werk nu tien jaar op de Toekomst, en dan is dit ook een mooie uitdaging: leiding geven aan een hele jeugdopleiding. Maar het is ook wel een grote stap. Mijn vrouw Marije heeft een eigen bedrijf. Ze heeft de modeacademie gedaan en is nu actief in de interieurinrichting. Dat komt de komende twee tot drie jaar even op een laag pitje te staan. Want zeker in het begin zal haar meeste aandacht moeten uitgaan naar het gezin, en dus naar de kinderen. Mijn oudste jongen Manoek is zeven en we hebben twee dochters: Sterre van zes en Puk van vier. Ik heb het wel met ze besproken. Niet dat ze mochten meebeslissen, want daarvoor zijn ze nog te jong. Maar je moet het wel goed begeleiden. Manoek raakte even in paniek. Hij voetbalt zelf in de F3 van UVV. "Kan ik dan niet meer voetballen?", vroeg hij. "Hoe moet dat met mijn vriendjes?" Het was wel even huilen in het begin. Hij zag zijn hele wereld instorten. Ik heb een zondag vrijgenomen. Heb ik de hele ochtend met hem zitten legoën en over het plan gesproken. Volgens mij was dat heel goed, voor hem en dus ook voor mij. Je legt uit dat het een fantastisch land is: als het gaat om natuur, het weer. We hebben de atlas erbij gepakt. Dan wordt het al wat minder angstig. Bij Sterre klikte de juf gelijk op het smartboard en vlogen ze meteen naar Kaapstad. Voor de jongste hadden we een boek met allerlei wilde dieren erin gekocht. Toen begonnen ze het ook wel leuk te vinden. Ach, als ik anderen spreek die ooit naar het buitenland zijn verhuisd - en daarvan lopen er hier wel een paar - dan zeggen ze allemaal dat die kinderen binnen de kortste keren hun weg weer vinden. Die zijn meestal flexibeler dan hun ouders.

,,Zelf stap ik er heel erg open in. Ik heb hier veel ervaring kunnen opdoen, ook nog even als ad interim bij de opleiding op de Toekomst, toen Danny Blind naar het eerste overstapte. Ik ga er niet heen met het idee dat het allemaal meteen anders moet. Je zult voor een goed deel toch met de cultuur daar meemoeten. En dan daarbij proberen om bepaalde dingen bij te sturen, zodat het nog meer in de richting van Ajax Amsterdam gaat. Want daar gaat het wel om. Er zijn heel veel betrokken mensen. Ik heb de voorzitter gesproken, John Comitis, en met Jan Pruijn, hoofd technische zaken. Hij gaat over het eerste en de scouting. We zullen samen moeten optrekken. Ik zal er met Ajax-ogen kijken naar de geschiktheid van een speler voor Ajax."

Ajax is indertijd met het project begonnen na de beursgang. Het leek een goede investering voor de middenlange termijn. Maar het is ook opgezet als onderdeel van een sociaal ontwikkelingsproject, in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. De club heeft zich verbonden aan allerlei projecten in de townships. Maar natuurlijk was het belangrijkste doel om er, op termijn, ook spelers voor Ajax Amsterdam op te leiden. Er zijn er een paar die dat hebben gered. Maar er zou wat meer uit mogen komen, vindt men op de ArenA. ,,We weten vrij zeker dat er meer uit kan komen dan tot nu toe", geeft manager technische zaken Danny Blind toe. ,,Dat betekent inderdaad dat we vinden dat er per saldo niet genoeg spelers zijn doorgekomen die Ajax Amsterdam hebben gehaald. We zien absoluut meer mogelijkheden. We hebben natuurlijk ooit Benny McCarthy gehad, met wie het eigenlijk begonnen is. Later Pienaar, en nu Enoh, die via een min of meer toevallige omweg bij Ajax terecht is gekomen. Daaruit bleek voor ons nog eens dat het absoluut nodig is dat er een Ajacied werkt die goed kan beoordelen welke spelers uiteindelijk ook voor Ajax geschikt zouden kunnen zijn."

Ondanks de geringe doorstroming is er volgens Blind nooit sprake van geweest de samenwerking met Ajax Cape Town te beëindigen. ,,We hebben er een meerderheidsbelang van 51 procent", legt Blind uit. ,,De club is volledig selfsupporting. Oftewel: ze houden hun eigen broek op. En goed ook. Er wordt aanzienlijke winst gemaakt. Dat maakt sowieso dat er weinig aanleiding is de samenwerking te verbreken. De komst van Enoh is in eerste instantie sportief van grote waarde, maar ook financieel zal Ajax er in de toekomst waarschijnlijk heel veel beter van worden. Het zou mooi zijn als met de komst van Stekelenburg er een iets minder toevallige en meer structurele doorstroming op gang kon komen. Het is zijn taak dat te organiseren."

Maarten Stekelenburg heeft al informatie ingewonnen over het leven in Zuid-Afrika.
Stekelenburg waakt ervoor de Amsterdamse school één-op-één toe te passen bij Ajax Cape Town. ,,Mensen zijn daar anders dan hier", zegt hij. ,,Het tempo van werken ligt er lager, schijnt. En men denkt heel hiërarchisch. De baas bepaalt, en de anderen volgen. Terwijl hier iedereen juist altijd mee moet denken. Nu zou ik het leuk vinden als dat bij Ajax Cape Town ook gebeurt, maar als het niet in de cultuur zit, kan je alleen heel rustig proberen mensen ertoe te stimuleren. Maar als de spelers moeten worden voorbereid op het Amsterdamse voetbalklimaat, moet je dat klimaat wel als uitgangspunt nemen. Voor een goed deel heeft men dat daar al zo georganiseerd. Misschien dat ik kan bijdragen aan een volgende stap in dat proces."

Edmond Claus, nu door Ajax gedetacheerd als hoofd-opleidingen bij Haarlem, gaat Stekelenburg opvolgen als trainer van Ajax B2. En daarmee is Claus zowel opvolger als voorganger van Stekelenburg. Want ooit was hij zelf hoofd-opleidingen bij Ajax Cape Town. ,,De jongens van de B2 heb ik steeds op de hoogte gehouden", zegt Stekelenburg. ,,Niet dat ze huilend in de kleedkamer achterbleven, maar ze vinden het volgens mij best jammer dat ik wegga. Ik denk dat ze gewoon verdergaan met een nieuwe trainer. Voetballers zijn daar vrij makkelijk in. En dat is maar goed ook. Edmond loopt al mee, op trainingen en bij wedstrijden. En hij kan me ook nog wel het een en ander vertellen over de omstandigheden in Zuid-Afrika. Zo werken we elkaar min of meer in. Hij heeft me verteld over de andere manier waarop mensen daar met elkaar omgaan. Hij heeft me het jeugdplan gegeven van de beginperiode. Ajax Cape Town is nu zo’n acht jaar verder, zodat je de progressie mooi kunt beoordelen."

Iedereen die Stekelenburg over Kaapstad spreekt, vertelt hem bijna lyrisch hoe prachtig het leven er is. Hans Vonk woont er in dezelfde straat als waar de Stekelenburgjes terecht komen. ,,Zijn vrouw Annelies hebben we opgezocht toen we er waren", zegt Stekelenburg. ,,Ze hebben ook drie kinderen. Dat is voor ons, en zeker ook voor mijn vrouw, een prettig idee. Annelies kon vertellen in wat voor omstandigheden de kinderen terechtkomen. Het moet er geweldig zijn."

,,Ik heb hier een fantastische baan, maar dit aanbod was gewoon te interessant. Ik heb een contract getekend dat na Zuid-Afrika doorloopt in Amsterdam. Daar spreekt wat mij betreft veel vertrouwen uit en dat geeft ook wat rust om van deze overstap te genieten. Ik zit er als het WK bezig is. Dan is Zuid-Afrika het middelpunt van de voetbalwereld, en krijgt het voetbal er een enorme boost. Daar kan Ajax Cape Town van profiteren. En Ajax Amsterdam op termijn ook. Ik zie niet in waarom ik niet vol ambitie aan dit avontuur zou beginnen."


Ajax.nl

Mooi dat ze iemand neer zetten vanuit Ajax.Kan die daar de spelers goed in de gaten houden die in aanmerking komen voor Ajax
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:04
Is dit echt de beste jeugdtrainer of slijmt Blind een beetje? Ik zou het raar vinden als ze de beste jeugdtrainer op de B2 zetten. Al lijkt me dat qua lichting 1 van de betere die er op de Toekomst rondlopen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:08
Er staat dat hij één van de beste is, Koen. Al weer heel wat anders. Beetje nietszeggend, zou ik niet te veel waarde aan hechten.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:23
Je gaat natuurlijk ook geen jeugdtrainers van andere elftaltallen weghalen.
Para


Geregistreerd: 01-01-2009
Forum berichten: 190
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:27
Ik vind het wel een goede actie dat er een Nederlandse trainer naar onze sattelietclub gaat. Betere begeleiding, beter overzicht en voortaan krijgen wij de John Obi Mikel's.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:28
Citaat:
Je gaat natuurlijk ook geen jeugdtrainers van andere elftaltallen weghalen.


Waarom niet? Aan het begin van het seizoen worden toch de elftallen verdeelt en wordt bekend welk team welke trainer krijgt. Als Stekelenburg dan een goede trainer is zet je hem toch bij een belangrijk team neer. De Boer is dit jaar ook van D1 naar A1 gegaan.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:32
Citaat:
Je gaat natuurlijk ook geen jeugdtrainers van andere elftaltallen weghalen.


Waarom niet? Aan het begin van het seizoen worden toch de elftallen verdeelt en wordt bekend welk team welke trainer krijgt. Als Stekelenburg dan een goede trainer is zet je hem toch bij een belangrijk team neer. De Boer is dit jaar ook van D1 naar A1 gegaan.Klopt, maar dat ga je niet midden in het seizoen doen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 13:31
Citaat:
Ajax focused on winning Cape derby

Bron: thetimes.co.za

The first Premier League match of 2009 will be a Cape Town derby tomorrow night between Ajax and Santos at Athlone stadium.

Ajax are the log leaders while Santos are fifth, behind Wits, Supersport and Golden Arrows.

Ajax have 26 points and Santos have 21.

The two Cape Town teams come off successful runs. Ajax have not been beaten in seven games while Santos have a string of six games without defeat.

The last time Santos were beaten in the league was on November 6 at Mmbabatho when they lost 4-1 to Platinum Stars.

Ajax’s run goes back even further, to October 29 when they lost 2- 0 to Amazulu.

This all points to a good game in prospect.

Kenyan defender Musa Otieno, who spent time with Cleveland City Stars, the second-division team in the US last year on loan, believes that Santos have finally put their poor run behind them.

Otieno, who played more than 100 games for Kenya, said Santos were back in training just four days after Christmas and “we have been working hard to get back to our fitness”.

“We still have two games to play from the first round fixtures, against Ajax on Wednesday, and Arrows on Sunday, but the derby will be very exciting,” he says.

Ajax coach Craig Rosslee said: “Our Telkom Knockout victory is now water under the bridge, and the focus is now on winning the league title that eluded them last season.

“We respect Santos, but on the day we’ll not show any respect for them. I have assembled a strong squad that can continue where it left off in the first round.

“We don’t doubt our ability and we can absorb the pressure,” Rosslee said.

“We are going out there to compete because a win will be a motivating factor for the second round,” he said.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 14:11
Even een verrassing uit de hoge hoed toveren.

Om half 3 speelt Ivoorkust U-20 tegen Zuid-Afrika U-20, met jawel, Daylon Claasen in de gelederen en de door Feyenoord aangetrokken Philani Khwela. Verder vertegenwoordigen nog een paar andere Ajax cape Town spelers Zuid-Afrika.

De selectie van Zuid-Afrika is als volgt:

South Africa

* 1. Boalefa Pule (Nw Academy)
* 2. Sipho Nyafoza (Nw Academy)
* 3. Coldrin Coetzee (Platinium Stars)
* 4. Thulani Hilatshwayo (Ajax Cape Town)
* 5. Ramahlwe Mphahlele (Moroka Swallows)
* 6. Kamohelo Mokotjo (Supersport)
* 7. Dylon Claasen (Ajax Amesterdam)
* 8. Michael Morton (Orlando Pirates)
* 9. Thulane Ngcepe (Moroka Swallows)
* 10. Thulani Serero (Ajax Cape Town)
* 11. Philani Khwela (Supersport)
* 12. Mandla Masango (Kaizer Chiefs)
* 13. Thabang Matuka (Platinium Stars)
* 14. Phumelele Bhengu (Moroka Swallows)
* 15. Bongani Sondhlane (Kaizer Chiefs)
* 16. Thela Ngobeni (Kaizer Chiefs)
* 17. George Maluleka (Supersport)
* 18. Mduduzi Nyanda (Orlando Pirates)

Wie de Zuid-Afrikaanse Ajacieden wil zien moet om 14:30 'hier' naar toe! Als het goed is moet de wedstrijd dan verschijnen. Tussen- en na de wedstrijd door draait men vooral muziek, dat jullie dat weten.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.003.597 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax Cape Town
Ga
Zoeken: