Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 11:08
|
|
Hij begint los te komen. Helaas is het seizoen afgelopen, maar het geeft mij veel vertrouwen voor volgend jaar. Ik denk ook dat als Suárez weg is dat Sulejmani dan nog beter gaat spelen. Ik kan me vergissen, maar volgens mij laat Sulejmani zich teveel onderdrukken door Suárez.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 12:27
|
|
Citaat: Hij begint los te komen. Helaas is het seizoen afgelopen, maar het geeft mij veel vertrouwen voor volgend jaar. Ik denk ook dat als Suárez weg is dat Sulejmani dan nog beter gaat spelen. Ik kan me vergissen, maar volgens mij laat Sulejmani zich teveel onderdrukken door Suárez.
Los te komen is wel wat overdreven. Hij is wel wat nadrukkelijk aanwezig bij het goal van de tegenstander, maar dat is dan ook het enige.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 13:34
|
|
Hij was de enige Ajacied die wat ondernam.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 13:35
|
|
Dat mag ook wel voor 16 miljoen.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 14:13
|
|
Het lijkt inderdaad wel dat hij zich steeds meer op zijn gemak voelt. De laatste wedstrijden probeert hij nog alles uit de kast te halen, terwijl de rest een beetje hun koppie laten hangen, dat vind ik jammer. Ik hoop dat het volgend seizoen nog beter gaat, want zijn 16 miljoen heeft hij natuurlijk nog lang niet bewezen. Nu hopen dat er volgend seizoen niet meer zoveel druk op zijn schouders ligt, m.b.o. zijn prijskaartje.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 17:23
|
|
Citaat: Dat mag ook wel voor 16 miljoen. Onzin, of je nou 16 miljoen. 50 miljoen of 10 euro hebt gekost. Als je bij Ajax speelt moet je altijd wat ondernemen. Het iniatief nemen. Domineren en winnen. Of je nou 40 bent of 20. Nederlander of Belg. Vedette of waterdrager, de selectie van Ajax hoort uit te stralen de beste te zijn. Of in ieder geval de beste te willen zijn. En dat is wat ik mis bij Ajax.
|
_ArieAjax_

Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 17:46
|
|
Citaat: Dat mag ook wel voor 16 miljoen. Onzin, of je nou 16 miljoen. 50 miljoen of 10 euro hebt gekost. Als je bij Ajax speelt moet je altijd wat ondernemen. Het iniatief nemen. Domineren en winnen. Of je nou 40 bent of 20. Nederlander of Belg. Vedette of waterdrager, de selectie van Ajax hoort uit te stralen de beste te zijn. Of in ieder geval de beste te willen zijn. En dat is wat ik mis bij Ajax.
Ik ben het 100% met je eens , de inzet van ajax dit jaar was zwaar
beneden peil , en sulejmani mag zeker wel is beter zijn best gaan doen ,
en niet omdat hij 16 miljoen heeft gekost maar gewoon omdat hij een
ajax speler is gvd ik heb hem het hele jaar bijna niks spectaculairs
zien doen (niets positiefst tenminste )
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 17:56
|
|
Hey, Arie...wel punten en hoofdletters gebruiken aub en de zinnen gewoon achter elkaar.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 23:19
|
|
Citaat: Hij zal de eerste niet zijn die door dit soort gedrag de top nooit haalt. Los van het feit dat ik ben bang dat hij lichtelijk wordt overschat.
Ik was het niet met Vd Boog eens dat het probleem van het laatste seizoen de mentaliteit van de spelers was, het was voor mij duidelijk Van Basten. Toch kan die mentaliteit wel beter. Ik geloof dat je goede mentaliteit van een prof mag verwachten, maar dat er ook op te 'trainen' is.
Van Basten was heus niet het enige probleem bij Ajax hoor. Die club is door en door ziek. Ziek met amateurisme. En het is gewoon een feit dat deze groep slechts in twee wedstrijden een achterstand wist om te zetten in een overwinning. En in beide gevallen was dat notabene tegen een hele matige ploeg als Volendam. Daarnaast ben ik toch wel heel erg geschrokken van een geval dat Van Basten meerdermaal heeft aangekaart, namelijk dat bij het kiezen van de ploegen voor een partijtje spelers hun vriendjes kiezen in plaats van hun beste teamgenoten. Dat zou ik tegenwoordig zelfs niet eens doen bij m'n ploeg in de achtste klasse.
Citaat: Beetje begeleiding kan ook geen kwaad. Zeker bij een club als Ajax. En sja, het spijt me maar ik verwacht niet van mensen onder de 20 dat ze aan een niveau voldoen qua mentaliteit wat ik zelf nu pas ervaar op m'n 25e. Namelijk het echt bewust bezig zijn met je vak en je leven. Sneijder was ook pas bepalend op z'n 24e voor Ajax. Heeftie lang en hard voor moeten werken. Helemaal als je ziet in welke situaties die jongens zitten/zaten.
Ik denk dat er bij veel mensen een verkeerd referentiebeeld aanwezig is. Het referentiebeeld 94/95 zogezegd. Waar meester Van Gaal nog op een manier omging waarin dat gedoogd werd. Doettie nu ook niet meer.
Uiteraard, maar ik kan niet inschatten of die begeleiding tekort schiet. Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen Sulejmani. Bijzonder getalenteerde voetballer en volgens mij is het nog best een goed ventje ook, maar hij is niet professioneel bezig. Daar kunnen we wel allerlei excuses voor maken, maar bij het leven als profvoetballer komen bepaalde verantwoordelijkheden kijken. Als Sulejmani bepaalde dingen niet kan laten, dan gaat hij het heel zwaar krijgen in de top. Zowel op het veld als daarnaast, want de club en supporters zijn terecht ook ontevreden met spelers die mede vanwege randzaken ondermaats presteren. Je vergelijking met Sneijder gaat niet op. Die was namelijk vooral onvolwassen op het veld, maar hij had wel een winnaarsmentaliteit en deed naar mijn weten genoeg voor z'n sport.
En je denkt toch zeker niet dat Van Gaal dit had gepikt? No way. Zie maar hoe hij Donk vorig seizoen aanpakte toen hij bij de A1 ging kijken en kijk maar naar de sanering van afgelopen zomer.
Het leuke is dat niemand weet wat Sulejmani uitspookt. ZIe je hem een keer in het uitgaansleven, dan is het meteen onprofessioneel, terwijl ik m'n hand ervoor in het vuur te steken dat de hele selectie in de stad te vinden zal zijn. Maar omdat Mickey op een bepaalde manier is binnengekomen, en hij nog niet draait zoals vorig jaar, gaan we lopen zoeken. En dan komen we bij dit soort cliché's
Daarnaast.....Ryan Donk had nog wel andere problemen dan alleen wat stappen.
Citaat: Van Basten was heus niet het enige probleem bij Ajax hoor. Die club is door en door ziek. Ziek met amateurisme. En het is gewoon een feit dat deze groep slechts in twee wedstrijden een achterstand wist om te zetten in een overwinning. En in beide gevallen was dat notabene tegen een hele matige ploeg als Volendam. Daarnaast ben ik toch wel heel erg geschrokken van een geval dat Van Basten meerdermaal heeft aangekaart, namelijk dat bij het kiezen van de ploegen voor een partijtje spelers hun vriendjes kiezen in plaats van hun beste teamgenoten. Dat zou ik tegenwoordig zelfs niet eens doen bij m'n ploeg in de achtste klasse.
Na zoveel jaar geen kampioen meer te zijn geworden is het natuurlijk niet alleen de fout van Van Basten. Ik heb alleen wel de indruk dat veel mensen niet willen geloven dat Van Basten gewoon een slechte trainer/coach is. Men denkt diep van binnen dat een goede speler als Van Basten wel een goede coach moet zijn. Daarnaast gunt iedereen hem dat ook aangezien het een echte Ajacied is. Hierdoor geven veel mensen vooral de spelersgroep de schuld, maar weet men helemaal niet hoe er met deze groep is omgegaan. In de wisselwerking trainer/groep moet ik weldegelijk de grootste schuld bij Van Basten leggen. Niet omdat hij niet wilde of zijn best niet deed, maar omdat hij bepaalde persoonlijke eigenschappen niet heeft. Naarmate ik meer van de situatie te horen kreeg, schrok ik enorm. Gelukkig heeft Van Basten zelf zo wijs geweest...
Overigens verbaast het me niet dat spelers tijdens een partijtje hun maatjes kiezen. Het is jammer, want het is niet professioneel, maar dan hebben we het weer over het punt van mentaliteit. Dit gebeurt alleen wel bij bijna alle ploegen, ploegen die het veel beter doen dan Ajax. Het verschil is dat deze ongewenste praktijken snel onderkend moeten worden door een coach en dat is het afgelopen seizoen dus niet gebeurd.
Citaat: Volgens mij heeft Sulejmani of een type Louis van Gaal/Co Adriaanse nodig heeft die hem gewoon extra rondjes laat lopen als hij zijn lichaam niet op orde krijgt of Sulejmani heeft een Rijkaard nodig die hem vertrouwen geeft en als peoplesmanager met hem praat waardoor Sulejmani zich mentaal beter gaat voelen en harder aan zichzelf gaat werken.
Ik zou vooral niet een hele structuur om Sulejmani heen bouwen. Begin het een beetje zat te worden dat mensen zoveel vertrouwen in hem blijven houden, terwijl andere spelers die het beter hebben gedaan sneller worden afgeserveerd. Natuurlijk gebeurd dit op basis van persoonlijke meningen, maar iedereen verdient een kans. Sulejmani heeft vorig jaar nog niet eens een heel seizoen laten zien dat hij aardig kan voetballen. Persoonlijk vind ik het niet een supertalent, totdat hij zelf het tegendeel bewijst. We moeten dus niet overdrijven. In elk geval moet zijn mentale houding sterk veranderen. Daarbij kan een goede coach hem daarbij natuurlijk wel helpen.
Citaat: Ik zou vooral niet een hele structuur om Sulejmani heen bouwen. Begin het een beetje zat te worden dat mensen zoveel vertrouwen in hem blijven houden, terwijl andere spelers die het beter hebben gedaan sneller worden afgeserveerd. Natuurlijk gebeurd dit op basis van persoonlijke meningen, maar iedereen verdient een kans. Sulejmani heeft vorig jaar nog niet eens een heel seizoen laten zien dat hij aardig kan voetballen. Persoonlijk vind ik het niet een supertalent, totdat hij zelf het tegendeel bewijst. We moeten dus niet overdrijven. In elk geval moet zijn mentale houding sterk veranderen. Daarbij kan een goede coach hem daarbij natuurlijk wel helpen. Dat zeg ik ook niet maar ik zeg alleen aan wat voor een trainers Sulejmani baat zal hebben.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 00:22
|
|
Citaat: Hij zal de eerste niet zijn die door dit soort gedrag de top nooit haalt. Los van het feit dat ik ben bang dat hij lichtelijk wordt overschat.
Ik was het niet met Vd Boog eens dat het probleem van het laatste seizoen de mentaliteit van de spelers was, het was voor mij duidelijk Van Basten. Toch kan die mentaliteit wel beter. Ik geloof dat je goede mentaliteit van een prof mag verwachten, maar dat er ook op te 'trainen' is.
Van Basten was heus niet het enige probleem bij Ajax hoor. Die club is door en door ziek. Ziek met amateurisme. En het is gewoon een feit dat deze groep slechts in twee wedstrijden een achterstand wist om te zetten in een overwinning. En in beide gevallen was dat notabene tegen een hele matige ploeg als Volendam. Daarnaast ben ik toch wel heel erg geschrokken van een geval dat Van Basten meerdermaal heeft aangekaart, namelijk dat bij het kiezen van de ploegen voor een partijtje spelers hun vriendjes kiezen in plaats van hun beste teamgenoten. Dat zou ik tegenwoordig zelfs niet eens doen bij m'n ploeg in de achtste klasse.
Citaat: Beetje begeleiding kan ook geen kwaad. Zeker bij een club als Ajax. En sja, het spijt me maar ik verwacht niet van mensen onder de 20 dat ze aan een niveau voldoen qua mentaliteit wat ik zelf nu pas ervaar op m'n 25e. Namelijk het echt bewust bezig zijn met je vak en je leven. Sneijder was ook pas bepalend op z'n 24e voor Ajax. Heeftie lang en hard voor moeten werken. Helemaal als je ziet in welke situaties die jongens zitten/zaten.
Ik denk dat er bij veel mensen een verkeerd referentiebeeld aanwezig is. Het referentiebeeld 94/95 zogezegd. Waar meester Van Gaal nog op een manier omging waarin dat gedoogd werd. Doettie nu ook niet meer.
Uiteraard, maar ik kan niet inschatten of die begeleiding tekort schiet. Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen Sulejmani. Bijzonder getalenteerde voetballer en volgens mij is het nog best een goed ventje ook, maar hij is niet professioneel bezig. Daar kunnen we wel allerlei excuses voor maken, maar bij het leven als profvoetballer komen bepaalde verantwoordelijkheden kijken. Als Sulejmani bepaalde dingen niet kan laten, dan gaat hij het heel zwaar krijgen in de top. Zowel op het veld als daarnaast, want de club en supporters zijn terecht ook ontevreden met spelers die mede vanwege randzaken ondermaats presteren. Je vergelijking met Sneijder gaat niet op. Die was namelijk vooral onvolwassen op het veld, maar hij had wel een winnaarsmentaliteit en deed naar mijn weten genoeg voor z'n sport.
En je denkt toch zeker niet dat Van Gaal dit had gepikt? No way. Zie maar hoe hij Donk vorig seizoen aanpakte toen hij bij de A1 ging kijken en kijk maar naar de sanering van afgelopen zomer.
Het leuke is dat niemand weet wat Sulejmani uitspookt. ZIe je hem een keer in het uitgaansleven, dan is het meteen onprofessioneel, terwijl ik m'n hand ervoor in het vuur te steken dat de hele selectie in de stad te vinden zal zijn. Maar omdat Mickey op een bepaalde manier is binnengekomen, en hij nog niet draait zoals vorig jaar, gaan we lopen zoeken. En dan komen we bij dit soort cliché's
Daarnaast.....Ryan Donk had nog wel andere problemen dan alleen wat stappen.
Ik zou het van iedereen onprofessioneel vinden. Of het nou om Suárez, Sneijder, Ibrahimovic, Cristiano Ronaldo of Messi gaat. Van Gaal zou zoiets gewoon nooit pikken. Het gaat erom dat je je investeringen op hun best laat presteren. De randvoorwaarden moeten vanuit de club én vanuit de speler perfect in orde zijn. Met een feestmentaliteit kunnen zelfs de grootste voetballers hun carrière de slop in helpen.
Citaat: Na zoveel jaar geen kampioen meer te zijn geworden is het natuurlijk niet alleen de fout van Van Basten. Ik heb alleen wel de indruk dat veel mensen niet willen geloven dat Van Basten gewoon een slechte trainer/coach is. Men denkt diep van binnen dat een goede speler als Van Basten wel een goede coach moet zijn. Daarnaast gunt iedereen hem dat ook aangezien het een echte Ajacied is. Hierdoor geven veel mensen vooral de spelersgroep de schuld, maar weet men helemaal niet hoe er met deze groep is omgegaan. In de wisselwerking trainer/groep moet ik weldegelijk de grootste schuld bij Van Basten leggen. Niet omdat hij niet wilde of zijn best niet deed, maar omdat hij bepaalde persoonlijke eigenschappen niet heeft. Naarmate ik meer van de situatie te horen kreeg, schrok ik enorm. Gelukkig heeft Van Basten zelf zo wijs geweest...
Overigens verbaast het me niet dat spelers tijdens een partijtje hun maatjes kiezen. Het is jammer, want het is niet professioneel, maar dan hebben we het weer over het punt van mentaliteit. Dit gebeurt alleen wel bij bijna alle ploegen, ploegen die het veel beter doen dan Ajax. Het verschil is dat deze ongewenste praktijken snel onderkend moeten worden door een coach en dat is het afgelopen seizoen dus niet gebeurd.
Ik ben helemaal niet iemand die per se gelooft dat een (grote) ex-voetballer per definitie een goede trainer is of überhaupt verstand van voetbal heeft. Ik pleit hier al een hele tijd voor professionals in plaats van ex-spelers.
Mij verbaast het wel hoor. Ik denk dat Rooney bij Man U gewoon Cristiano Ronaldo kiest, ook al vindt ie Gary Neville of Darren Fletcher misschien aardiger.
Citaat: Ik zou vooral niet een hele structuur om Sulejmani heen bouwen. Begin het een beetje zat te worden dat mensen zoveel vertrouwen in hem blijven houden, terwijl andere spelers die het beter hebben gedaan sneller worden afgeserveerd. Natuurlijk gebeurd dit op basis van persoonlijke meningen, maar iedereen verdient een kans. Sulejmani heeft vorig jaar nog niet eens een heel seizoen laten zien dat hij aardig kan voetballen. Persoonlijk vind ik het niet een supertalent, totdat hij zelf het tegendeel bewijst. We moeten dus niet overdrijven. In elk geval moet zijn mentale houding sterk veranderen. Daarbij kan een goede coach hem daarbij natuurlijk wel helpen.
Hier gaat het weer wat te ver. Sulejmani heeft het zeker niet goed gedaan, maar qua intrinsieke kwaliteiten lopen er weinig betere spelers rond bij Ajax. Voor z'n blessure trok hij de lijn bij Heerenveen gewoon door. En het moge duidelijk zijn dat hij in Friesland heeft laten zien een buitengewoon talentvolle speler te zijn. Neem dat maar van mij aan (of niet).
Welke spelers die het beter hebben gedaan worden er hier afgeserveerd? Volgens mij mag van de nieuwe aankopen alleen Sno van vrijwel iedereen weg. Wat mij betreft voegen we Oleguer daar ook aan toe, maar dat is zeker niet de algemene tendens op het forum.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 00:28
|
|
Citaat: Welke spelers die het beter hebben gedaan worden er hier afgeserveerd? Volgens mij mag van de nieuwe aankopen alleen Sno van vrijwel iedereen weg. Wat mij betreft voegen we Oleguer daar ook aan toe, maar dat is zeker niet de algemene tendens op het forum.
Inderdaad, ik bijvoorbeeld vind dat Ajax de laatste linie dichter tegen de keeper aan moet laten spelen omdat Ajax dan met Oleguer en Vermaelen twee hele goede verdedigers heeft. Alle twee zijn niet goed genoeg met veel ruimte achter hun maar anders wel. Ik vind dat Ajax of naar het 4-2-3-1 of maar het 4-4-2 moet overstappen. Daar is de selectie veel beter voor.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen, Aankoop; Lindgren, Vertonghen; Aankoop, Aisatti, Sulejmani; Aankoop.
of:
Stekelenburg; v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen, Aankoop; Enoh, Aisatti, Vertonghen, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
Beide is makkelijker voetballen dan het 4-3-3 van nu.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 12:45
|
|
'Sulejmani en Pranjic snakken naar elkaar'
|
Gruijt

Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 12:46
|
|
Met Sulejmani komt het wel goed denk ik volgend jaar. Zeker als we ook Pranjic kunnen halen. Lijkt me wel een nuttige speler. Kan namelijk ook als linksback spelen (zoals hij vaak doet bij Kroatië).
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 12:48
|
|
Pranjic komt toch niet. Volgens mij wil Ajax hem helemaal niet. Anders is hij nog te duur en geen speler die Ajax verder helpt.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 14:18
|
|
Citaat: Welke spelers die het beter hebben gedaan worden er hier afgeserveerd? Volgens mij mag van de nieuwe aankopen alleen Sno van vrijwel iedereen weg. Wat mij betreft voegen we Oleguer daar ook aan toe, maar dat is zeker niet de algemene tendens op het forum.
Ik vind persoonlijk dat Sulejmani het niet beter heeft gedaan dan bijvoorbeeld Cvitanich. Toch blijft Sulejmani een groot talent en wordt er vaak toch wel aan Dario getwijfeld. Het is op zich wel logisch aangezien de meesten hier wel Sulejmani meerdere keren aan het werk hebben gezien waar dit niet geldt voor iemand als Cvitanich. Beide spelers verschillen op diverse punten en ik wil ze in die zin niet vergelijken. Persoonlijk zie ik het talent van Sulejmani wel, maar het talent wordt doorgaans wat overdreven.
Beide spelers hebben talenten en kwaliteiten en verdienen een kans in een team dat op een juiste manier wordt neergezet door een duidelijke coach die vertrouwen kan geven.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 14:24
|
|
Ik vind persoonlijk dat Sulejmani het niet beter heeft gedaan dan bijvoorbeeld Cvitanich. Toch blijft Sulejmani een groot talent en wordt er vaak toch wel aan Dario getwijfeld. Het is op zich wel logisch aangezien de meesten hier wel Sulejmani meerdere keren aan het werk hebben gezien waar dit niet geldt voor iemand als Cvitanich. Beide spelers verschillen op diverse punten en ik wil ze in die zin niet vergelijken. Persoonlijk zie ik het talent van Sulejmani wel, maar het talent wordt doorgaans wat overdreven.
Beide spelers hebben talenten en kwaliteiten en verdienen een kans in een team dat op een juiste manier wordt neergezet door een duidelijke coach die vertrouwen kan geven.
Sulejmani heeft het talent om een echte topspeler te worden. Cvitanich is voor Ajax een goede speler.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 15:49
|
|
Zo zie ik het ook, Koen. Sulejmani is dit seizoen misschien anderhalve maand écht fit geweest en uiteindelijk staat de teller alsnog op 8 doelpunten en 8 assists in de competitie.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 15:58
|
|
Citaat: Sulejmani heeft het talent om een echte topspeler te worden. Cvitanich is voor Ajax een goede speler.
Met je tweede zin ben ik het eens, je eerste moeten we nog maar zien. Ben absoluut nog niet overtuigd van Sulejmani. Op basis van voetbalkwaliteiten en op basis van mentaliteit. Hij kan goed worden, maar wordt tot nu toe overschat. Aan de andere kant klopt het dat hij (mede door eigen toedoen) amper fit is geweest. Volgend seizoen zullen we een stuk wijzer zijn, denk ik.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 16:06
|
|
Je doet nu een beetje alsof Cvitanich dit seizoen al heeft bewezen een goede speler voor Ajax te zijn en Sulejmani tot nu toe heeft laten zien het niveau niet aan te kunnen....
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 16:21
|
|
Citaat: Je doet nu een beetje alsof Cvitanich dit seizoen al heeft bewezen een goede speler voor Ajax te zijn en Sulejmani tot nu toe heeft laten zien het niveau niet aan te kunnen....
Dat is absoluut niet de bedoeling. Cvitanich heeft zeker nog niet laten zien wat hij kan en dat weet hij zelf ook, check oa. het portret van hem voor AjaxTV. Ik stel dat Sulejmani absoluut talent heeft, dit er niet uit is gekomen dit seizoen, maar dat toch iedereen blijft roepen dat het een toptalent is. Dit waar mensen sneller kritisch zijn naar Cvitanich.
Naar mijn persoonlijke smaak wordt het talent van Sulejmani wat overdreven, maar het is juist niet mijn bedoeling om beide spelers speltechnisch met elkaar te vergelijken. Wel de manier waarop fans/media met de spelers omgaan. Zo werd Cvitanich al aan het begin van het seizoen door Vd Gijp neergesabeld op basis van de wedstrijd tegen Murcia, zonder enige kennis te hebben van de manier waarop hij in Argentinie heeft gespeeld.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 16:31
|
|
Ik denk dat veel mensen kritischer zijn op Cvitanich omdat hij niet echt meer de leeftijd heeft van een talent (al zijn voetballers pas echt op hun top rond hun 28ste). Sulejmani heeft vorig seizoen erg goed gespeeld en heeft nu een beduidend minder jaar, maar hij is wel erg jong en veel supporters hebben gezien wat hij kan. Van Cvitanich weten de meeste mensen niets.
Dat mensen (waaronder ik) blijven roepen dat Sulejmani een toptalent is lijkt me niet zo gek. Als je overtuigd bent van iemand z'n kwaliteiten dan ga je na een minder seizoen niet opeens roepen dat hij een redelijk talent is. Ten slotte ga ik na een wisselvallig seizoen van Cvitanich ook niet meteen roepen dat ik vind dat hij geen bruikbare speler voor Ajax kan zijn. Ik blijf bij mijn mening, totdat het tegendeel echt overduidelijk bewezen is. Dan wil ik die mening wel bijstellen.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Di 12 mei 2009 16:34
|
|
Citaat: Ik denk dat veel mensen kritischer zijn op Cvitanich omdat hij niet echt meer de leeftijd heeft van een talent (al zijn voetballers pas echt op hun top rond hun 28ste). Sulejmani heeft vorig seizoen erg goed gespeeld en heeft nu een beduidend minder jaar, maar hij is wel erg jong en veel supporters hebben gezien wat hij kan. Van Cvitanich weten de meeste mensen niets.
Dat mensen (waaronder ik) blijven roepen dat Sulejmani een toptalent is lijkt me niet zo gek. Als je overtuigd bent van iemand z'n kwaliteiten dan ga je na een minder seizoen niet opeens roepen dat hij een redelijk talent is. Ten slotte ga ik na een wisselvallig seizoen van Cvitanich ook niet meteen roepen dat ik vind dat hij geen bruikbare speler voor Ajax kan zijn. Ik blijf bij mijn mening, totdat het tegendeel echt overduidelijk bewezen is. Dan wil ik die mening wel bijstellen.
Volgens mij zijn we het dan gewoon met elkaar eens :). Ieder heeft zijn eigen verwachtingen van een speler, maar het enige dat we kunnen doen is vertrouwen hebben en de toekomst zal het uitwijzen. Ik ben benieuwd hoe de toekomstig coach het zal neerzetten, zeker omdat je er vanuit mag gaan dat Suarez weggaat.
|
Spoon

Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 18:18
|
|
Er zijn veel andere dingen die meespelen bij Miralem. Hij woont nu samen met zijn maatje Darko Bodul en geloof mij maar, op die leeftijd ga je echt niet elke dag gezond eten. Ik weet niet of het zo is maar Sulejmani lijkt wat steviger dan in zijn tijd bij Heerenveen.
Daarnaast heeft hij de pech dat hij in het begin meteen twee keer geblesseerd raakte. Zo nu en dan zien we bij vlagen zijn kwaliteiten, zet er een juiste trainer op en hij komt weer op niveau.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 20:55
|
|
Citaat: Er zijn veel andere dingen die meespelen bij Miralem. Hij woont nu samen met zijn maatje Darko Bodul en geloof mij maar, op die leeftijd ga je echt niet elke dag gezond eten. Ik weet niet of het zo is maar Sulejmani lijkt wat steviger dan in zijn tijd bij Heerenveen.
Daarnaast heeft hij de pech dat hij in het begin meteen twee keer geblesseerd raakte. Zo nu en dan zien we bij vlagen zijn kwaliteiten, zet er een juiste trainer op en hij komt weer op niveau.
Woonde hij hiervoor niet op zichzelf dan?
@ Koen, ik kan me herinneren dat jij denkt dat Sulejmani beter uit de verf komt wanneer Suarez niet in het veld staat (of tenminste voorlopig dan). Ik heb afgelopen wedstrijd tegen FC Twente expres niet gekeken, maar hoorde dat hij met name de eerste helft toch wel lekker speelde.
Citaat: Blijkbaar kunnen ze niet met de druk omgaan.
Het is wel vreemd om te constateren dat Sulejmani afgelopen zondag 1 van de betere wedstrijden van dit seizoen speelde. En hoe kan het ook anders er stond (vrijwel) niets op het spel. Tenminste dat is mijn conclusie als ik de mensen moet geloven die me hebben geïnformeerd over de wedstrijd.
|
JDR_AFCA

Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Zo 24 mei 2009 21:22
|
|
Ik hoop/denk dat de druk er bij Micky volgend seizoen af is. In de laatste wedstrijd tegen Twente heeft hij, bij mij zeker weer laten zien dat hij nog steeds goed kan voetballen en nog steeds de 'oude' Micky kan zijn. Met een goede trainer volgend seizoen ben ik er heilig van overtuigd dat Micky wel eens zijn beste seizoen zal spelen, nog beter dan dat hij bij Heerenveen heeft gedaan. Ik denk ook echt dat Micky door de druk dit seizoen matig heeft gepresteerd, ondanks dat zijn statistieken redelijk zijn. Ook zijn inzet heeft me wel in negatief opzicht verbaasd dit seizoen moet ik eerlijk zeggen (net als die van vele andere spelers).
|