Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 'Hiddink kreeg functie bij Ajax aangeboden'
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 'Hiddink kreeg functie bij Ajax aangeboden'
Maker: DemosthenesBekeken: 2492
Status: InactiefBerichten: 22
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 1 dec 2007 09:58
Citaat:
Ajax-voorzitter John Jaakke heeft Guus Hiddink begin november tijdens een geheim onderhoud gevraagd om zitting te nemen in de commissie die de technische structuur van de Amsterdammers onder de loep moet nemen.


Dat meldt Ajax Life. Hiddink bedankte echter vriendelijk, omdat hij het te druk heeft met zijn baan als bondscoach van Rusland.

Jaakke gaf aan dat Hiddink de situatie in Amsterdam tijdens het gesprek relativeerde. Jaakke: ‘Op onvervalste Achterhoekse wijze zei Hiddink: 'Overdrijf het nou niet, laat je niet gek maken. Jullie staan toch bovenaan in de competitie?' Dat vond ik wel mooi.’ (HM)


Ik denk eerlijk gezegd niet dat Hiddink haatdragend is richting Ajax of iets dergelijks hoor. Bovendien is hij een professional. Nee, ik verwacht eerder dat Jaakke deze woorden eruit licht en naar buiten brengt om de buitenwacht in slaap te sussen.

Citaat:
welke pemier had het ooit over gaat u rustig slapen, er is niets aan de hand?


Dat was Hendrik Colijn, maar in tegenstelling tot wat het journalistiek Nederland er van maakt, namelijk dat hij dat zei aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog, zei hij dat na het loslaten van de Gouden Standaard (1936)

Inhoud:

Een journalist wil niets liever dan iets te melden hebben. Zelfs als er niets aan de hand is, moet dat verdacht gemaakt worden, valt er weer iets te schrijven.

Geef ik hiermee aan dat er bij Ajax niets aan de hand is? Nee, maar ik zit niet dicht op Ajax, bestuur enz. Ik weet niet wat er aan de hand is. Ik weet wel dat de woorden van Ronald Koeman een (onverwacht) grotere lading hebben gekregen, zijn woorden over "die ene bal op de paal" die bepalen of je een goede trainer bent of niet. Hij wist toen niet dat de bal voor hem goed viel (ben geen fan van zijn manier van voetballen!)
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 1 dec 2007 19:16
Citaat:
na jaren van nietszeggende interviews geven verdenk ik Jaakke er echt van met deze kul te komen.


Interviews met voetballers kunnen beter achterwege blijven, ze hebben zelden iets te zeggen; voorzitters zullen wel dezelfde mediatraining hebben gevolgd.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 22:58
Jack van Gelder is er in Studio Voetbal wel heel stellig van overtuigd dat Guus Hiddink z'n toekomst bij Ajax ligt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 23:05
Zou mooi zijn. Een echte topcoach bij AJAX.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 23:09
Volgens Van Gelder zou het niet gaan om een functie als trainer. Wellicht als TD? Dat zou ik op zich wel toejuichen. Hiddink is alles behalve onfeilbaar, maar hij heeft een geweldig netwerk en weet volgens mij wel de juiste mensen om zich heen te verzamelen.
Perry Patana


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 101
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:03
Laten we hopen dat hij TD wordt. Veel kennis, ervaring, succes en goede people-skills. Hopelijk kan hij z'n werk doen gericht op een aanvallend 4-3-3 systeem, want ik wil Ajax niet zien spelen als PSV de voorbijgaande jaren.
Anonymous


Geregistreerd: 02-02-2010
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 09:16
ik smacht wel naar eeh prijs die er toe doet, en nee dat zijn geen supercups, knvb-bekers of "Winnaar na-competitie"Alleen het landskampioenschap telt!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 13:18
Citaat:
Volgens Van Gelder zou het niet gaan om een functie als trainer. Wellicht als TD? Dat zou ik op zich wel toejuichen. Hiddink is alles behalve onfeilbaar, maar hij heeft een geweldig netwerk en weet volgens mij wel de juiste mensen om zich heen te verzamelen.

En jij denkt dat Jaakke cs. Van Geel zou ontslaan?
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 13:20
Jaakke heeft Hiddink in ieder geval al eerder om advies gevraagd. Dat is door beide partijen bevestigd. En sinds de zoektocht naar mensen om in die commissie te gaan zitten wordt de naam van Hiddink opvallend vaak genoemd. Ik denk dat Jaakke behoorlijk gecharmeerd is van het idee om Hiddink naar onze club te halen, ja. Als dat betekent dat Van Geel er uit moet worden getrapt, denk ik dat Jaakke dat wel doet.

Hoelang loopt het contract van Van Geel eigenlijk nog? Hij is ondertussen alweer toe aan z'n derde seizoen.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:08
Ik als PSV'er zoals Theo Maassen dat gisteren aangaf in Studio Voetbal dat het dan wel als hoogverraad overkomt als Hiddink het klusje volgende zomer overneemt. Soiewso vind ik dat MvG na het einde van het seizoen afstand moet nemen van zijn baan als technisch directeur, daar heeft hij de kleine, slimme kneepjes en spelerskennis van het vak niet in de vingers.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 14:24
Citaat:
Hoelang loopt het contract van Van Geel eigenlijk nog? Hij is ondertussen alweer toe aan z'n derde seizoen.

Dat heb ik nooit geweten. Ik dacht voor een obepaalde tijd.

Van Geel doet sommige dingen wel heelgoed, maar zijn spelerskennis (vooral in het buitenland) is gewoon niet goed en het doen van aankopen hoort erook bij. Een combo Van Geel-Hiddink zou ik wel zien zitten. Een TD die nationaal denkt.....dat kan gewoon niet meer in deze tijd. De Nederlandse markt is belachelijk duur.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:14
Als je Hiddink hebt, dan heb je Van Geel niet nodig. Maar Hiddink komt heus niet zolang hij nog bij Rusland werkt.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:22
Hiddink heeft z'n contract met de Russische bond echter nog altijd niet verlengd, Bertje.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 15:30
Nee, maar hij heeft wel in zijn column in de Telegraaf aangegeven dat een mondelinge overeenkomst voor hem voorlopig genoeg is.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 1 jan 2008 20:14
Ik denk dat hij gewoon zijn klusje in Rusland zal afmaken, dus tot 2010 bijtekenen. Hiddink is een man van zijn woorden en maakt graag zijn werk af bij de clubs waar hij heeft gewerkt.
Dennis16


Geregistreerd: 04-01-2008
Forum berichten: 8
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Oirschot
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 17:31
Ik vind het een verstandige zet van Ajax, ik zie Hiddink toch als de beste trainer van NL en misschien ook wel van de hele wereld..
Hij heeft heel veel verstand en dat blijkt ook uit de resultaten die hij boekt.
Dus ik vind het vrij verstandig van Ajax om het inzicht van Hiddink te 'gebruiken'
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 13:25
Citaat:
'Guus Hiddink zal even moeten wachten met Ajax'

Bron: Voetbal International

Hebben ze bij Ajax net de kritische geest van Johan Cruijff verjaagd, komt een andere Nederlandse voetbalgrootheid de rust verstoren in Amsterdam.

Het was een vreemd moment, anderhalve week terug bij de presentatie van de jaarcijfers van de club. Eerder in de week had Guus Hiddink (foto) zich in Sportweek laten ontvallen dat hij in de toekomst 'best door Ajax heen wil knuppelen'. Daarmee zei Hiddink op geheel eigen wijze twee dingen: dat hij ooit in Amsterdam aan de slag wil en dat hij, mocht het zover komen, niet zachtzinnig te werk zal gaan.

Gevraagd naar een reactie op die opmerking, reageerde algemeen directeur Rik van den Boog geprikkeld. Niet eens zozeer vanwege de open sollicitatie van Hiddink in tijden dat alle zware posten bezet zijn bij Ajax, maar omdat tevens de suggestie werd gewekt dat verschillende leden van de club-directie de huidige bondscoach van Rusland onlangs hebben gepolst.

Van den Boog vindt dat er wederhoor had moeten plaatshebben. Want de meeste (informele) contacten tussen Hiddink en Ajax hadden plaats ten tijde van het vorige bewind, onder leiding van John Jaakke. De vorig jaar afgetreden voorzitter hield de lijn met Hiddink open, om te kunnen toeslaan op het moment dat de tijd rijp was.

Dat moment kwam nooit. Jaakke hoopte de Achterhoeker te kunnen binnenhalen als technisch directeur, maar die had zich toen al aan de Russische bond gecommitteerd. Ook het verzoek zitting te nemen in de Commissie Coronel, om tien jaar Ajax-beleid tegen het licht te helpen houden, legde Hiddink twee jaar geleden naast zich neer.

Na het vertrek van Jaakke en consorten hebben de Amsterdammers nog één keer contact gezocht met Hiddink. Nadat Marco van Basten aan zijn stutten had getrokken, bijna een half jaar geleden, informeerde Ajax’ commercieel directeur Henri van der Aat dezelfde dag nog namens de clubleiding hoe Hiddink diens toekomst zag.

Die bleek ook toen gewoon in Rusland te liggen, waar zijn contract doorloopt tot de zomer van 2010. Daarna zal hij kunnen kiezen uit pakweg 489 aanbiedingen. Want zo gaat dat, als je succestrainer Hiddink bent. Zelfs in de vakantielanden die hij aandoet wordt hij gevraagd als bondscoach, merkte hij twee jaar geleden op safari in Tanzania.

Voor Martin Jol was de hand-reiking van Guus Hiddink even ongemakkelijk. Jol heeft de touwtjes op technisch gebied stevig in handen bij Ajax en vroeg zich af of de directie zonder zijn medeweten met een nieuwe beleidsbepaler bezig was. Dat bleek niet het geval, waarmee de kou uit de lucht was.

Het zou ook bizar zijn, vijf maanden nadat de club Jol het liefst voor vijf jaar aan zich had willen binden. Het werd een driejarig contract, waarbij de verwachting is dat Jol daarna als technisch directeur verdergaat, met zijn huidige assistent Danny Blind als hoofdtrainer. Wat in die constructie de rol van Hiddink zou moeten zijn, is moeilijk voor te stellen. Het scenario van twee kapiteins op één schip doemt dan op.

En toch zal Hiddink op een dag, ooit, aan de slag gaan bij Ajax. Het idee spookt al jaren door zijn hoofd en er komt een moment dat de wereldreiziger zijn koffers in een hoek gooit. Oud zeer na zijn vertrek bij PSV in 2006 zal hem weerhouden van een terugkeer naar Eindhoven.

Ook voor de KNVB zal Hiddink niet snel meer gaan werken, aangezien hij dan boegbeeld moet zijn van het land waarvan de overheid hem onnodig opjaagde in een geruchtmakende belastingzaak. Ajax en Amsterdam liggen veel meer voor de hand.

De club spreekt hem aan, de stad heeft zijn hart al veroverd en rancune (in dit geval jegens PSV) is Hiddink niet vreemd. Maar hij zal geduld moeten hebben. Het pact tussen Van den Boog en Jol is ferm en daar lijkt voorlopig niemand tussen te komen. Zelfs Hiddink niet.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 15:53
Zou natuurlijk fantastisch zijn, die man heeft al genoeg geld verdiend en kan lekker dicht bij zijn woonplaats aan het werk. Als Jol weggaat in de toekomst, zou hij Blind goed kunnen begeleiden. Jol maakt Blind klaar voor het echte werk en hiddink maakt van hem een topcoach, omdat hij toch niet alleen technisch directeur gaat zijn als hij komt, hij is de beste in het vertrouwen geven aan spelers, iedereen is lovend over hem. Drogba en Terry hebben hem gesmeekt op te blijven, maar dat kon niet.

Maar ik denk dat hij eerst nog eens een club in engeland wil ofzo een topclub.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 15:57
Hiddink maakt van Blind een topcoach? Waar baseer je dat op? Hiddink is een soort machine die van iedere Jan Doedel een topcoach kan maken?

Vraag me dan wel af waar het misgegaan is bij Koeman en Koeman...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 14:40
Citaat:
Op bezoek in Johannesburg

Bron: De Telegraaf

De afgelopen week ben ik een paar dagen in Johannesburg geweest om in Soweto een aantal nieuwe kunstgrasvelden in gebruik te nemen. Dit als onderdeel van het Educate & Medicate Project van Nike. Met dertig jongens van zestien tot achttien jaar heb ik getraind en daarna werden ze geïnformeerd over hoe je aids voorkomt en hoe je ermee moet omgaan. In een stad met vier miljoen inwoners misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar met problemen als deze helpen alle kleine beetjes.

Het was alweer een tijd geleden dat ik in Soweto was geweest, daarom kon ik nu goed het verschil zien. Dan kan je niet anders concluderen, dat Zuid-Afrika toch stap voor stap vooruitgaat. In sommige delen van Soweto was bijvoorbeeld duidelijk sprake van een ander en beter soort behuizing.

In hoeverre het komende WK voor nog meer impulsen gaat zorgen, is moeilijk in te schatten. Daarvoor was ik er te kort. Wel was duidelijk te merken hoe het wereldkampioenschap onder de mensen leeft. Zo moest ik bij vrijwel alle interviews de vergelijking trekken met Zuid-Korea. De Zuid-Afrikanen zijn namelijk bezorgd of hun nationale elftal wel door de eerste ronde komt. Hetzelfde was in 2002 in Zuid-Korea het geval, dus wilde de pers weten hoe we het uiteindelijk toch voor elkaar kregen om verder in het toernooi te komen.

Ik heb aangegeven dat de huidige bondscoach Carlos Parreira er in ieder geval goed aan gedaan heeft om met de selectie naar Brazilië te gaan om oefenwedstrijden tegen grote clubs te spelen. Exact hetzelfde wat ik met de Koreanen heb gedaan. Hoewel de resultaten in het begin niet meevallen en er dus meteen veel kritiek komt, is het essentieel om de weerstand van de ploeg te verhogen. Parreira volgt dus dezelfde weg en dat is verstandig.

Verder zegt de huidige twijfel wel iets over hoe het Zuid-Afrikaanse voetbal weg is gezakt. Jarenlang domineerden ze met vaak aantrekkelijk voetbal het Afrikaanse continent en sloeg de ploeg op WK's altijd een goed figuur. Daarna is er veel misgegaan en ik heb nu gemerkt dat met name de Nederlandse aanpak ze enorm aanspreekt. De wijze waarop Ajax Cape Town voortdurend met spelers uit de eigen opleiding zich toch aan de top van de profleague weet te handhaven heeft de ogen geopend. De komst van iemand als Foppe de Haan bij Ajax Cape Town zal dat proces alleen maar versterken.

Om in het land van het komende WK te zijn, in de wetenschap dat er straks voor mij geen rol als coach is weggelegd, kostte me overigens weinig moeite. Dat wegslikken heb ik inmiddels achter de rug. Het was heel gek, maar juist in Johannesburg kreeg ik voor het eerst iets wat op een prettig gevoel leek.

Aangewakkerd door het idee dat ik het toernooi eindelijk een keer in al zijn geledingen vanaf de zijlijn kan gaan volgen. Een onmogelijkheid als je met je eigen team bezig bent. Je bent dan zo gefocust op je selectie en de komende tegenstander, dat je de rest maar mondjesmaat krijgt toegediend. Dat is straks dus niet het geval en daarom kijk ik er steeds meer naar uit om lekker in Nederland een hopelijk mooi WK te gaan volgen.

Of dat Zuid-Afrika hetzelfde zal brengen als het WK rugby in 1995 kan ik moeilijk inschatten. Sport als aanjager richting een sterkere eenheid; ik kan alleen maar hopen dat het weer gebeurt.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 14:44
Het zou geweldig zijn als Hiddink de sterke technische man bij Ajax zou worden met Jol als hoofdtrainer en Blind als assistent. Ik vraag me alleen af of Jol het zou accepteren om een sterke man boven hem te krijgen, ik betwijfel het eigenlijk.
Dijk


Geregistreerd: 16-04-2009
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 18:41
Jol gaat zoiets nooit accepteren. Hij wil graag zelf de grote technische man worden binnen Ajax. Dan zou Hiddink alleen maar in de weg zitten. Toen er een paar maanden spraken van was Jol er ook niet blij mee.
RodneyAFCA


Geregistreerd: 20-03-2010
Forum berichten: 334
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Za 17 apr 2010 22:47
Citaat:
Jol gaat zoiets nooit accepteren. Hij wil graag zelf de grote technische man worden binnen Ajax. Dan zou Hiddink alleen maar in de weg zitten. Toen er een paar maanden spraken van was Jol er ook niet blij mee.



Dit is nieuws van bijna twee jaar geleden, dus heeft geen zin om op te reageren aangezien er nu al hele andere mensen aan het roer staan etc.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.999.145 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 'Hiddink kreeg functie bij Ajax aangeboden'
Ga
Zoeken: