Auteur
|
Bericht
|
Anonymous

Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 17:14
|
|
Ik heb m wel zien stuntelen op de OS....
Jammer, gemiste kans...
Ach ja, zolang ze vennegoor niet kopen....
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 17:21
|
|
In de jeugd speelde hij volgens mij ook wel eens als centrale verdediger.
Ik ben wel benieuwd hoe deze aankoop gaat uitpakken. Bij NAC was hij ook niet altijd even sterk, maar dwong hij toch een verrassende transfer naar Celtic af.
Overigens heeft Van Basten hem al eens bij Oranje gehaald ook, dus hij zal wel iets in hem zien.
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 17:54
|
|
ik ben toch wel behoorlijk verrast met deze aankoop van ajax, of dat positief is negatief is moet nog blijken. maar ik begrijp de aankoop wel.
perez is afgeschreven en donald geblesseerd, dus het zal iig als breedte aankoop wel goed zijn. en wellicht in de toekomst nog wel meer, hij is nog jong.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 18:53
|
|
Verrassende aankoop. Ik had het niet verwacht maar vind het wel goed.
Een Nederlandse defensieve middenvelder op meerdere plaatsen inzetbaar. We kunnen hem wel gebruiken lijkt mij.
|
Criticus

Forum berichten: 40
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 20:57
|
|
Het is hier zoals gewoonlijk veel rustiger en het niveau is veel hoger om te reageren op een aankoop.
Ik vind dit aan de ene kant een verstandig aankoop(gezien het feit dat er op het middenveld weinig body is, ondanks de aanwezigheid van Lindgren en Gabri) en hij ook als pinchhitter uit de voeten kan.
Anderzijds is het ook een aankoop die vraagtekens bij mij oproept: Is dit nou het type- Heitinga of wil men 2 spelers aankopen die dit type weerspiegelen?
Sno heeft in zijn jeugd vaak op 4 en 3 gespeeld, maar is geen verdediger. Hij maakte destijds de meest angstaanjagende solo`s en mist mijns inziens de snelheid voor een Ajax-verdediger.
Ik hoop dat men nog een verdediger gaat halen, een ECHTE mandekker. Thomas, jij vond de spelers waar jij over gehoord had beter dan Wielaert, weet jij of die in de picture zijn en zijn dat inderdaad ook Echte mandekkers?
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 20:58
|
|
Lees hier van zijn fysieke kwaliteiten. Laat ik nu paar dagen geleden Nederland - Argentina gezien hebben en heb daar weinig tot eigenlijk niets van gezien. Misschien had die ze in het hotel achter gelaten.
Is natuurlijk maar 1 wedstrijd maar heb in deze wedstrijd geen enkele kwaliteit kunnen vinden bij Sno.
Een groot, HEEL GROOT drama wat hij op de mat bracht en zeker niet het niveau wat wij bij Ajax nodig hebben. Heb er maag kloppingen van en dit geeft me geen goed en hoop vol gevoel.
Ik hoop dat die men ongelijk bewijst.
Zakt je broek toch vanaf dit.....
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 21:18
|
|
Citaat: Een groot, HEEL GROOT drama wat hij op de mat bracht en zeker niet het niveau wat wij bij Ajax nodig hebben. Heb er maag kloppingen van en dit geeft me geen goed en hoop vol gevoel.
Ik hoop dat die men ongelijk bewijst.
Zakt je broek toch vanaf dit.....
De meeste mensen beoordelen Sno alleen op wat hij bij Jong Oranje heeft laten zien, wat natuurlijk veel te mager is om een goed oordeel over hem te geven.
Bij Celtic werd hij vaak vergeleken met Robben, en wel om de volgende reden:http://www.youtube.com/watch?v=ZDDtmcbZS7g
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 21:33
|
|
Ironisch genoeg nog een discussie gehad met Thomas over dit Ajax en de fysieke kracht daarvan. Goed dan maar even mijn indrukken over deze speler.
[size=150">Evander Sno[/size">

Lengte: 1,87
Positie: In Ajax A1 destijds verdediger, bij z'n overstap naar Feyenoord en later andere clubs defensieve middenvelder.
Internationale status: Reserve bij Celtic, Nederlands jeugdinternational
Geboortedatum: 9 april 1987
Contract bij Ajax: 2011
Olympische spelen: 2 duels
Citaat: Evander Sno (Dordrecht, 9 april 1987) is een Nederlandse voetballer die anno 2008 onder contract staat bij Ajax.
Evander Sno, vernoemd naar bokser Evander Holyfield, begon op zijn elfde te voetballen bij DWS en werd later ontdekt door Ajax. Als A-junior maakte Sno de overstap van Ajax naar Feyenoord. Sno werd begin 2006 verhuurd aan NAC Breda, zodat hij daar ervaring kon opdoen. Naast de huur had NAC ook een optie tot koop bedwongen op de jonge speler. Bij NAC groeide hij uit tot vaste waarde. Daarna speelde Evander Sno twee seizoenen voor Celtic.
In november 2006 werd Sno tot veler verrassing opgenomen in de selectie van het Nederlands Elftal voor de oefeninterland tegen Engeland.
Op 21 augustus 2008 werd Evander Sno gecontracteerd door Ajax. Hij kreeg een contract tot 1 juli 2011.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evander_Sno
Citaat: Talent Ajax duikt op bij Feyenoord; Ajax razend
Het Ajax-talent Evander Sno, ontevreden bij Ajax en daarom ook vertrokken uit Amsterdam, is volgens het Noord-Hollands Dagblad gisteren plotseling opgedoken bij Jong Feyenoord. Ajax is inmiddels razend en de spanning tussen beide clubs vijf dagen voor de klassieker is om te snijden.
De 18-jarige Sno ging uit onvrede weg bij Ajax en had bovendien een conflict met hoofdtrainer Danny Blind. De Rotterdammers hebben hem voor twee jaar gecontracteerd, waar Arie van Eijden absoluut niet blij mee is. Er zou een herenovereenkomst bestaan dat Ajax en Feyenoord geen spelers bij elkaar vandaag halen. Mark Wotte vindt dat die niet geschonden is: 'Hij is uit onvrede weggegaan bij Ajax en kwam op eigen initiatief bij ons', aldus de technisch directeur van de Rotterdammers.
Ajaxshowtime http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum8/284.php
Persoonlijke blik: Ik beschouw de komst van Evander Sno vooral als een paar voortekenen over de visie die Ajax heeft op bepaalde linies en spelers. Sno is een fysiek sterke middenvelder met lengte, en minder gepoleist voor het Ajax spel. Toch lijkt Ajax nu ook de wil te hebben gegeven om het middenveld verder te versterken, de spelers met een trucendoos zijn er al en met de langdurige blessure van Mictehl Donald is het logisch dat de selectie met zo'n type speler versterkt wordt. Maakt dat Sno tot een waardige speler voor Ajax? Als basisspeler denk ik niet, maar SNo heeft de belangrijke pre dat hij i.i.g. nog in een stadium van z'n carriere zit waarin het leervermogen groot is. Sno staat bij velen op het netvlies als een slager. We hebben niet graag slagers bij Ajax, maar soms hebben we ze nodig. Het belangrijkste is dat ze meer moeten kunnen. Er zijn eigenlijk twee voorbeelden van het type Sno bioj Ajax geweest. De eerste was Abubakhari Yakubu een van m'n persoonlijke favorieten. Op Yakubu was veel kritiek maar doordat deze speler ijzersterk en onverzettelijk was in de persoonlijke duels, goed was in afjagen en z'n beperkingen in opbouwend opzich goed compenseerde door veel op basistechniek te doen en positioneel slim te zijn. Het anti-voorbeeld is Obodai, Obodai was zo matig dat hij ook in z'n verhuurperiode bij GBA beschimpt werd. Obodai was opbouwend slecht, positioneel dramatisch en fysieke duels kwam hij nog al eens lengte te kort. In zo'n geval bewijst zo'n speler z'n waarde niet en blijf je bij RKC hangen. Bij Sno is dus de vraag welke kant het kwartje op gaat vallen, persoonlijk denk ik dat het geen drama zoals Obodai hoef te worden. Ik ben niet heel enthousiast maar gezien de leeftijd en achtergrond van de speler kan ik leven met z'n komst. Het is opnieuw een teken aan de wand hoe er over Laurent Delorge gedacht wordt en dat stemt me tevreden, want daar win je nooit de oorlog mee. Vooralsnog het voordeel van de twijfel wat mijn part.
Laat hem dit echter nooit in de Arena vertonen: http://www.youtube.com/watch?v=ZDDtmcbZS7g
Over het hoe en waarom van de transfer kun je twisten. Opvallend is bijvoorbeeld de passage dat de speler een conflict heeft gehad met onze huidige loopjongen TD: Danny Blind. Een tweede factor waar je over na kunt denken is hoe deze transfer zo snel doorgang heeft kunnen vinden. Persoonlijk denk ik dat het wel eens dat het te maken kan hebben met de zaakwaarnemer Chiel Dekker. Chiel Dekker is een bekende bij Ajax en meestal vallen de dingen dan goed te kort sluiten zonder dat er veel pers of media aandacht bij komt kijken. 343 gaf het eerder al aan en zo denk ik er ook over: Sno is de vervanger van Donald. Een contract voor 3 jaar (2011) geeft al aan dat er ook de nodige scepsis is t.o.v. van zijn talent, anders leg je talenten langer vast. (tenzij er cluasules opgenomen zijn waar we geen weet van hebben).
|
El Ch�charito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 21:37
|
|
Ben beetje bedaard, maar toch blijf ik het een zwakke aankoop vinden. Ik heb geen punt kunnen vinden bij hem waarvan ik zeg kijk; dat kan hij uitstekend.
|
bugs

|
Geplaatst: Do 21 aug 2008 21:41
|
|
We zullen het wel zien wat er van hem terecht komt bij ajax. voordeel van de twijfel.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 00:26
|
|
Ik wens hem veel succes.
Heb hem onvoldoende gezien om maar werkelijk iets van hem te vinden. Hopelijk gaat hij slagen in het ajax van v. Basten.
|
bugs

|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 01:14
|
|
blind moet em overigens maar nooit een grote mond geven
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 09:14
|
|
ik ben erg boos over deze aankoop. Ik heb me vreselijk geergerd aan Evander Sno tijdens de olympische speler. Wat een waardeloze voetballer met een werkelijk stuitende houding.
Sno komt op alle fronten tekort behalve het fysieke. Hier schieten we, behalve een hoop ergenissen, werkelijk niets mee op. Deze jongen heeft het niveau niet, maar staat nu talenten als de Jong en van der Heijden in de weg.
Als het even tegenzit heb je ook niets meer aan Evander Sno. Met zijn arrogante en luie houding irriteert hij iedereen. Ik denk dat hij alles behalve een publiekslieveling gaat worden.
Dit is een van de slechtste aankopen van de laatste jaren. Mijn vertrouwen in van basten is ook weer een stuk afgenomen.
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 09:54
|
|
Citaat: Goed voor de breedte, wellicht meer. Weet er iemand iets over het transferbedrag?
Volgens AD Sportwereld heeft Ajax maar liefst 1,25 mln betaald voor dit vod van een speler. Fysiek is zijn enige pluspunt volgens velen hier, jammer alleen dat hij zijn fysiek nagenoeg altijd verkeerd gebruikt.
Verdere 'pluspunten' heeft hij niet. Trager dan Maduro en een waardeloze balbehandeling en pass. Dom als de neten en ook nog eens lui.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 09:56
|
|
Citaat: Goed voor de breedte, wellicht meer. Weet er iemand iets over het transferbedrag?
Volgens AD Sportwereld heeft Ajax maar liefst 1,25 mln betaald voor dit vod van een speler. Fysiek is zijn enige pluspunt volgens velen hier, jammer alleen dat hij zijn fysiek nagenoeg altijd verkeerd gebruikt.
Verdere 'pluspunten' heeft hij niet. Trager dan Maduro en een waardeloze balbehandeling en pass. Dom als de neten en ook nog eens lui.
U bent duidelijk geen fan! Ik ken hem niet goed, maar moet zeggen dat de klasse er nou niet echt vanaf spat. Voor dat bedrag loopt er wel groter talent rond.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 10:02
|
|
Ik heb hem niet veel zien spelen dus kan er weinig over zeggen. Opzich begrijp ik zijn aankoop wel. We misten sowieso nog een middenvelder met Sarpong, Van der Heijden en Donald geblesseerd. Op het middenveld komen we kracht en agressie tekort. Dat eerste heeft hij sowieso, het wteede weet ik niet.
Maar om hem een contract voor 3 jaar te geven is wel erg veel als je weet dat er 3 mensen voor zijn positie (Donald, Van der Heijden en Anita) aanwezig zijn.
Zijn prestaties op de OS boeien me verder vrij weinig. Nederland was verre van een goed team. Weinig woorden vuil over maken. Wat me meer boeit is dat hij Man of the Match was tijdens Celtic - AC Milan een tijdje geleden. Als je dat kan, de Celtic-supporters helemaal niet blij zijn met deze transfer en het feit dat hij gewoon voor Jong Oranje is gevraagd (als basisspeler itt andere verdedigende middenvelders), dan zul je wel wat kunnen lijkt mij.
Laten we het maar afwachten. Ik heb vertrouwen in Van Basten. Tot nu toe heb ik weinig te klagen gehad. Sec gezien had ik een extra middenvelder niet eens verwacht.
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 10:39
|
|
Citaat: Ik heb hem niet veel zien spelen dus kan er weinig over zeggen. Opzich begrijp ik zijn aankoop wel. We misten sowieso nog een middenvelder met Sarpong, Van der Heijden en Donald geblesseerd. Op het middenveld komen we kracht en agressie tekort. Dat eerste heeft hij sowieso, het wteede weet ik niet.
Maar om hem een contract voor 3 jaar te geven is wel erg veel als je weet dat er 3 mensen voor zijn positie (Donald, Van der Heijden en Anita) aanwezig zijn.
Zijn prestaties op de OS boeien me verder vrij weinig. Nederland was verre van een goed team. Weinig woorden vuil over maken. Wat me meer boeit is dat hij Man of the Match was tijdens Celtic - AC Milan een tijdje geleden. Als je dat kan, de Celtic-supporters helemaal niet blij zijn met deze transfer en het feit dat hij gewoon voor Jong Oranje is gevraagd (als basisspeler itt andere verdedigende middenvelders), dan zul je wel wat kunnen lijkt mij.
Laten we het maar afwachten. Ik heb vertrouwen in Van Basten. Tot nu toe heb ik weinig te klagen gehad. Sec gezien had ik een extra middenvelder niet eens verwacht.
Ik weet niet op welke forums jij gekeken hebt, maar Celtic supporters lachen zich juist in een deuk. Zelfs Rangers vinden het jammer dat hij weggaat en vragen Ajax om ook wat van hun puin mee te nemen.
|
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 10:56
|
|
Citaat: Ik heb hem niet veel zien spelen dus kan er weinig over zeggen. Opzich begrijp ik zijn aankoop wel. We misten sowieso nog een middenvelder met Sarpong, Van der Heijden en Donald geblesseerd. Op het middenveld komen we kracht en agressie tekort. Dat eerste heeft hij sowieso, het wteede weet ik niet.
Ik weet niet op welke forums jij gekeken hebt, maar Celtic supporters lachen zich juist in een deuk. Zelfs Rangers vinden het jammer dat hij weggaat en vragen Ajax om ook wat van hun puin mee te nemen.
Wat een onzin:
http://www.talkceltic.net/forum/celtic- ... r-sno.html
De meesten vinden het juist jammer dat Sno vertrokken is.
Ik schrik weer enorm van de reacties hier maar ook die op Ajax Netwerk. Het proto-type Ajax-supporter komt weer te voorschijn, door gelijk alweer moord bij brand de schreeuwen. Die jongen heeft nog geen minuut in Ajax1 gespeelt of hij wordt al weer bestempeld als miskoop. Ik hoop dat hij het nu extra goed gaat doen, want daar o.a Zlatan over mee praten. Die werd ook als miskoop bestempeld maar schijnt nu leuk te ballen bij Inter. Niets meer dan oppertunisme. Wat ik gister al zei over Sno:
Mensen zeuren dat er fysieke mensen ontbreken op het middenveld. Nu heeft Ajax sno aangetrokken, een fysiek sterke middenvelder en dat wordt hij weer bij voorbaat afgewezen. Sno geeft Ajax juist dat beetje body, wat het nodig mist. Nu hebben we een erg uitgebalanceerd middenveld met fysieke kracht, loopvermogen, dinamiek en creativiteit. Wat wil je nog meer? Prima allrounder, eigen jeugd en altijd nog maar 21 jaar. Ik ben te vreden met deze aankoop, meer dan zelfs...
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 12:12
|
|
Citaat: Naja, breedteaankoop.. Als middenvelder zal hij genoeg spelen dit jaar.. Lindgren zal ook regelmatig in de verdediging spelen denk ik. Ik vind Sno een aardige middenvelder voor Ajax. Ik heb hem wel weinig zien spelen bij Celtic. Heeft iemand hem intensief gevolgd de afgelopen jaren?
Wellicht dat dat ook de achterliggende gedachte is geweest, Svvenn. Al teveel geld is er niet meer en Ajax zocht naast een extra verdedigende optie ook nog een krachtige middenvelder. Sno erbij, waardoor Lindgren indien nodig achterin opgesteld kan worden.
Bij Celtic heb ik hem alleen in de Champions League zien spelen. Daar zat uit m'n hoofd alleen één opvallend sterke wedstrijd tegen Milan bij. Verder heb ik hem natuurlijk in Jong Oranje zien spelen. Als middenvelder en als spits. Als spits was hij vrij balvast en wist hij vaak de vrije man te vinden. Meestal in een te langzaam tempo, soms door middel van een kaats.
Citaat: Waar-de-loos. Drama deze gast. Kan wel janken...
Als ie dan toch moet spelen, dan maar als back-up van Cvitanich bij een vertrek van KJH. Balvaste spits.
AUB NOOIT op het middenveld of verdediging. 
Hij is multifunctioneel. Dat spreekt enigszins in z'n voordeel. Verder is het een ontzettende krachtpatser. Sno is het type dat we goed kunnen gebruiken. Ik rep al een paar dagen over ons dwergenteam. Helaas lijkt het ook mij wel heel onwaarschijnlijk dat Sno bij ons het niveau aan kan. Hij heeft een nog tragere handelingssnelheid dan Maduro en moet het vooral van z'n fysiek hebben.
Citaat: Heeft deze transfer invloed op het wel of niet halen van een verdediger?
Ik mag toch hopen van niet. Lijkt me niet dat thomas dacht dat Ajax met deze jongen bezig was geweest.
Nee, dit kwam als een volledige verrassing voor me, Jobo. En ik wist al helemaal niet dat Ajax in hem een speler zag die ook centraal achterin zou kunnen spelen. Het geld is op en Ajax wacht op de centjes van Huntelaar met het aantrekken van een echt goede centrale verdediger. Of misschien wacht men niet af en houdt Van Basten het hier tot de winterstop bij. In dat geval zou iemand als Pablo blij moeten zijn, want dat lijkt me een signaal dat Van Basten Huntelaar koste wat kost wil behouden. Als ik als trainer van Ajax immers de indruk had dat ik binnenkort 25 miljoen zou innen, dan zou ik nog even wachten met het aantrekken van een speler als Sno voor 1,5 miljoen.
Citaat: Mensen zeuren dat er fysieke mensen ontbreken op het middenveld. Nu heeft Ajax sno aangetrokken, een fysiek sterke middenvelder en dat wordt hij weer bij voorbaat afgewezen. Sno geeft Ajax juist dat beetje body, wat het nodig mist. Nu hebben we een erg uitgebalanceerd middenveld met fysieke kracht, loopvermogen, dinamiek en creativiteit. Wat wil je nog meer? Prima allrounder, eigen jeugd en altijd nog maar 21 jaar. Ik ben te vreden met deze aankoop, meer dan zelfs...
Hier ben ik het in principe mee eens. Ik was een voorstander van een fysiek sterke middenvelder en Sno is het type dat we zoeken. In mijn ogen hadden Blind en Van Basten het echter moeten zoeken in een categorie of twee hoger, want Sno heeft nooit een goede indruk op me gemaakt.
Citaat: In de jeugd speelde hij volgens mij ook wel eens als centrale verdediger.
Ik ben wel benieuwd hoe deze aankoop gaat uitpakken. Bij NAC was hij ook niet altijd even sterk, maar dwong hij toch een verrassende transfer naar Celtic af.
Overigens heeft Van Basten hem al eens bij Oranje gehaald ook, dus hij zal wel iets in hem zien.
Inderdaad, Michel. Van Basten is al langer gecharmeerd van Sno. Hij kent hem van Oranje. Daarnaast heeft Blind ook met hem gewerkt in de jeugd en zal Ajax voldoende research hebben gedaan binnen de eigen gelederen omtrent het talent van Sno. Deze jongen kennen ze door en door.
Heb jij hem in de jeugd zelf zien spelen als centrale verdediger, MM? Zo ja, wat vond je daar van hem?
Citaat: Het is hier zoals gewoonlijk veel rustiger en het niveau is veel hoger om te reageren op een aankoop.
Ik vind dit aan de ene kant een verstandig aankoop(gezien het feit dat er op het middenveld weinig body is, ondanks de aanwezigheid van Lindgren en Gabri) en hij ook als pinchhitter uit de voeten kan.
Anderzijds is het ook een aankoop die vraagtekens bij mij oproept: Is dit nou het type- Heitinga of wil men 2 spelers aankopen die dit type weerspiegelen?
Sno heeft in zijn jeugd vaak op 4 en 3 gespeeld, maar is geen verdediger. Hij maakte destijds de meest angstaanjagende solo`s en mist mijns inziens de snelheid voor een Ajax-verdediger.
Ik hoop dat men nog een verdediger gaat halen, een ECHTE mandekker. Thomas, jij vond de spelers waar jij over gehoord had beter dan Wielaert, weet jij of die in de picture zijn en zijn dat inderdaad ook Echte mandekkers?
Bedankt voor het compliment aan AF, Criticus. 
Die verdediger waar ik het over had komt voorlopig niet. Het geld is op. Wellicht dat hij in de winterstop alsnog komt of indien er onverwachts nog geld binnenkomt (bij een transfer van Huntelaar, bijvoorbeeld), maar het is nu op de lange baan geschoven. Die jongen is wel een echte verdediger, in ieder geval. Beter dan Vermaelen, Wielaert of Oleguer.
Citaat: Sno terug bij Ajax
AMSTERDAM, vrijdag
Ajax heeft Evander Sno (21) weer in de armen gesloten. De verdedigende middenvelder doorliep de jeugdopleiding van de Amsterdammers, maar besloot na een aantal ’aanvaringen’ in de A2 zijn geluk te beproeven bij Feyenoord. Via NAC Breda en Celtic kwam de speler weer terug op het oude nest, waar hij gisteren een contract tekende voor drie jaar. Ajax maakt één miljoen euro over naar Celtic. „Sno is een multifunctionele speler”, aldus manager technische zaken Danny Blind.
Ajax nam twee weken geleden voor het eerst contact op met het management van de speler, nadat de onderhandelingen met FC Twente-speler Robbie Wielaert dreigden vast te lopen. „Marco (van Basten, red.) en zijn staf hebben hem met het oog op Oranje de laatste twee jaar vaak aan het werk gezien, hadden een goed beeld van hem en wilden hem graag bij de selectie hebben”, aldus Blind. Van Basten riep Sno in november 2006 op voor de oefeninterland tegen Engeland, maar liet hem niet invallen.
„In de voorbereiding op dit seizoen werd duidelijk dat er nog behoefte was aan een verdedigende middenvelder en een centrale verdediger”, aldus Blind. „Er was echter maar geld voor één speler. Dus zochten we naar iemand die op beide posities kan spelen. Sno is zo iemand.”
De speler zelf – de afgelopen weken actief in het olympisch elftal – werkte gisteren al zijn eerste training af voor Ajax en zocht daarna snel zijn bed op. De dag – keuring, contractondertekening en training – was voor hem al om zeven uur in de ochtend begonnen.
„Ik voel met top, nu ik weer terug ben op het oude nest,” reageerde de speler op zijn eerste werkdag in Amsterdam. „De mensen moeten weten, dat ik nooit problemen heb gehad met Ajax. Het voelt als thuiskomen. Het worden drie mooie jaren hier. Met goed voetbal. Het kan alleen maar goed gaan.”
Telegraaf
|
skieto

Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 13:29
|
|
Dit nieuws kwam onverwacht, ik heb nooit geruchten er over gehoord. Na Sno nog een verdediger!
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 13:39
|
|
Die kun je op je buik schrijven!
Citaat:
Evander Sno trainde vrijdagochtend voor de tweede keer mee. Trainer Marco van Basten gaf later aan dat met de komst van Sno, Ajax is uitgekocht.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67174
|
muhaha

Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 13:45
|
|
Als toevoeging:
Citaat: 'In de voorbereiding op dit seizoen werd duidelijk dat er nog behoefte was aan een verdedigende middenvelder en een centrale verdediger. Er was echter maar geld voor één speler. Dus zochten we naar iemand die op beide posities kan spelen. Sno is zo iemand', aldus Blind.
Bron: Telegraaf.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 13:48
|
|
Wat vind jij er allemaal van, NFP? Kan jij er nog iets zinnigs van maken?
Ik ben niet zo ontzettend negatief als de meeste mensen, maar dat is meer omdat het wel het type speler is dat we missen. Qua niveau was ik zeker niet bij Sno uitgekomen. Ik vind het niet veel soeps. Een tragere, technisch mindere maar sterkere versie van Maduro. Van Basten volgt hem blijkbaar al een hele tijd voor het Nederlands elftal, dus laten we hopen dat Marco het beter ziet dan ik.
|
Jari4

Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 14:03
|
|
Citaat: Wat vind jij er allemaal van, NFP? Kan jij er nog iets zinnigs van maken?
Ik ben niet zo ontzettend negatief als de meeste mensen, maar dat is meer omdat het wel het type speler is dat we missen. Qua niveau was ik zeker niet bij Sno uitgekomen. Ik vind het niet veel soeps. Een tragere, technisch mindere maar sterkere versie van Maduro. Van Basten volgt hem blijkbaar al een hele tijd voor het Nederlands elftal, dus laten we hopen dat Marco het beter ziet dan ik.
Thomas, ik lees jou stukjes altijd met veel plezier en vindt je ook zeer betrouwbaar. Maar ik vraag je nu namens veel supporters.
Met welke verdediger was ajax dan bezig de laatste dagen. Hoe kan het zijn dat je bezig bent met een verdediger en door uitgifte van 1 miljoen aan sno, ineens deze verdediger niet meer doorgaat. Terwijl met steeds roept dat men verdedigend versterking zoekt. SNO is geen verdediger.
Nu deze nieuwe verdediger toch niet meer doorgaat volgens jou ,zijn wij zeer benieuwd naar de naam . We zijn met velen ajax fanz benieuwd.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 14:45
|
|
Citaat: at vind jij er allemaal van, NFP? Kan jij er nog iets zinnigs van maken?
Maar goed Thomas, we misten deze speler nog, heeft ervaring, is jong, en kent Ajax! Hij is puur op basis van het beoogde systeem gekocht, en mochten er verdedigers geblesseerd zijn, dan zal Lindgren naar achteren schuiven, en Sno zijn positie innemen! (dat is mijn visie op deze aankoop)
Citaat: Hoe kan het zijn dat je bezig bent met een verdediger en door uitgifte van 1 miljoen aan sno, ineens deze verdediger niet meer doorgaat. Terwijl met steeds roept dat men verdedigend versterking zoekt. SNO is geen verdediger.
Nee maar zoals ik al zei, hij kan op de positie van Lindgren spelen, en dan kan Lindgren naar achteren schuiven. Dus indirect heb je er nu juist een verdediger bij ;-). Denk ook niet dat Ajax opzoek was naar een basis speler, aangezien Oleguer Vermaelen Vertonghen en in mindere maten de jongen jongens als Anita, vd Wiel en Heijden ook voldoen voor het centrum.
Citaat: Nu deze nieuwe verdediger toch niet meer doorgaat volgens jou ,zijn wij zeer benieuwd naar de naam . We zijn met velen ajax fanz benieuwd.
Waarom zou ie? Het is al eerder gebleken dat hij goeie bronnen heeft, en mocht hij hier namen neerzetten dan zullen zijn bronnen hem dat niet in dankbaarheid afnemen. Vertrouwenskwestie?
|