Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Urby Emanuelson
Maker: LucasBekeken: 84924
Status: InactiefBerichten: 1327
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 08:58
Gewoon wegdoen, Urby. Met het geld dat Urby oplevert gelijk investeren in een betere back dan Urby. Verdedigend komt hij tekort, aanvallend is het wel leuk maar een back staat er allereerst om zijn verdedigende taken goed in orde te hebben.
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 09:59
Ik denk ook dat Emanuelson, als linksback in ieder geval, niet goed genoeg is. Als je er nu een forse transfersom van kan krijgen, kun je er alleen maar op vooruit gaan. Als van geel tenminste een goede speler terug weet te kopen. Dat is natuurlijk altijd de vraag bij van geel
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 10:24
Sowieso zijn goede backs moeilijk te vinden. Het is toch vaak meer van hetzelfde: aanvallend voldoende, verdedigend middelmatig.

Aan de andere kant hebben we de afgelopen competitiehelft doorstaan met een verdedigend werkelijk dramatische Emanuelson. Een wat degelijkere speler zou niet misstaan, maar dan mag er op het middenveld wel weer heel wat creativiteit bijkomen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 10:43
Hangt allemaal van de transfersom af. In principe is iedereen te koop, maar wel voor de juiste prijs.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 15:42
Ajax zal de backs moeten kopen, ik zie ze niet in de jeugd (A1 en Jong Ajax) lopen.

Ik hoop niet dat na Blind (in de A1) en Ten Cate de volgende trainer probeert om Vermaelen back te zetten.

Een back moet in eerste instantie kunnen verdedigen, de voorzet eruit halen. Vroeger was dat een eenvoudige klus, je beste speler stond echt geen linksback. Blijkbaar is dat tegenwoordig een stuk lastiger.
Eto'o

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 19:43
Dus Slijngard is hoe dan ook geen Ajax-materiaal? Toch een jongen die ooit is verkozen tot talent van het jaar.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 20:35
Citaat:
Dus Slijngard is hoe dan ook geen Ajax-materiaal? Toch een jongen die ooit is verkozen tot talent van het jaar.

In mijn ogen niet/nog niet?

Murat Yildirim en Hediwges Maduro waren ook talent van het jaar (Siem de Jong trouwens ook!)
BoudStyle

Forum berichten: 25
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:22
Denk dat het grootste probleem voor Urby het gebrek aan concurrentie is.
Daarnaast denk ik dat hij toch veel meer een linkshalf, of misschien wel een linksbuiten is.
Deze winterstop zou ik zowiezo graag een linksback erbij zien, ongeacht of Urby nou wel of niet blijft.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:24
Welkom, BoudStyle!
Lucas

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:24
Je vindt Vertonghen geen serieuze optie op linksback?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:26
Ja, maar wie is de backup van Vertonghen?
Lucas

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:27
Emanuelson
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:30
Ja, maar ik dacht dat je ervan uitging dat Emanuelson zou vertrekken.
Lucas

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 21:33
Citaat:
Deze winterstop zou ik zowiezo graag een linksback erbij zien, ongeacht of Urby nou wel of niet blijft.

Nee, ik reageerde op BoudStyle
BoudStyle

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 22:48
Citaat:
Je vindt Vertonghen geen serieuze optie op linksback?

Jawel Vertonghen is zeker een serieuze optie op de linksback. Maar ook Vertonghen lijkt me beter als (verdedigende) middenvelder.
Ik zou echter graag een echte verdediger willen zien linksback, zodat we met Vertonghen (en evt. Emanuelson) meer opties hebben.
Eto'o

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 22:53
Heb jij iemand in je hoofd als optie, BoudyStyle?

Bertje en ik opperden een tijdje geleden al om Emanuelson eens als linksbuiten te laten spelen. Als linksback komt hij toch wel gevoel voor de ruimte, een goede timing van z'n rushes, fysieke kracht, meedogenloosheid en verdedigend inzicht tekort. En dat is heel wat. Het probleem met Urby is dat ik tot nu toe de indruk krijg dat hij voor zijn spel in balbezit juist veel ruimte voor zich nodig heeft. Hij heeft een lange actie.

Desalniettemin is het niet alleen Urbys fout dat hij dit seizoen slecht presteert. Dit elftal klopt voor geen meter. Met Davids erbij, een goede linker centrum verdediger die sterk is in de zone en Luis Suarez als linksbuiten, zou Urby gewoon regelmatig de achterlijn moeten kunnen halen zonder zich al teveel zorgen te hoeven maken.
BoudStyle

Geplaatst: Wo 19 dec 2007 23:06
Citaat:
Heb jij iemand in je hoofd als optie, BoudyStyle?

Bertje en ik opperden een tijdje geleden al om Emanuelson eens als linksbuiten te laten spelen. Als linksback komt hij toch wel gevoel voor de ruimte, een goede timing van z'n rushes, fysieke kracht, meedogenloosheid en verdedigend inzicht tekort. En dat is heel wat. Het probleem met Urby is dat ik tot nu toe de indruk krijg dat hij voor zijn spel in balbezit juist veel ruimte voor zich nodig heeft. Hij heeft een lange actie.

Ik zou het serieus ook niet weten. Ik zie in Nederland niemand rondlopen waarvan ik denk, hadden we die maar als linksback. Maar Emanuelson als linksbuiten sta ik helemaal achter!

Citaat:

Desalniettemin is het niet alleen Urbys fout dat hij dit seizoen slecht presteert. Dit elftal klopt voor geen meter. Met Davids erbij, een goede linker centrum verdediger die sterk is in de zone en Luis Suarez als linksbuiten, zou Urby gewoon regelmatig de achterlijn moeten kunnen halen zonder zich al teveel zorgen te hoeven maken

Klopt, maar ik denk dat de verdediging toch echt de zwakste schakel is van het huidige Ajax. En dan in het bijzonder de backs. Als je dit aanpakt, en een creatieve middenvelder erbij zet is er volgens mij al veel opgelost. Zeker als Davids ook nog eens terug is.
Perry Patana

Forum berichten: 101
Geplaatst: Do 20 dec 2007 00:23
Jammer dat Urby niet goed speelt als linksback. Hij heeft echt wel voetballende kwaliteiten maar laat gewoon teveel steken vallen in verdedigend opzicht. Het is vaak een verademing om hem een actie te zien maken waardoor er wat leven in de brouwerij komt. Omtoveren tot linksbuiten, zoals eerder genoemd werd, lijkt me te laat. Echter hoop ik wel dat dit geprobeerd wordt mocht hij blijven. Het liefst zie ik hem voor een aardig bedrag vertrekken naar de Spurs.

Een linksback opleiden moet toch niet zo moeilijk zijn? Waarom lukt het Ajax dan niet op dit moment? Met alle respect voor die positie, je hoeft geen enkele kwaliteit heel goed te beheersen. Je taken uitvoeren en betrouwbaar zijn is het belangrijkste.
Bertje

Geplaatst: Do 20 dec 2007 13:14
Citaat:
Omtoveren tot linksbuiten, zoals eerder genoemd werd, lijkt me te laat.

Omturnen klinkt mooi, maar in feite is het niet meer dan iemand op de juiste plaats neerzitten.
Perry Patana

Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:12
Citaat:

Omturnen klinkt mooi, maar in feite is het niet meer dan iemand op de juiste plaats neerzitten.

Van de verdediging naar de aanval is wel een enorm verschil. Urby heeft natuurlijk ervaring als linkshalf, dus de stap hoeft met een beetje geluk niet zo heel groot te zijn voor hem. Hij zou wel snel moeten presteren want tijd om te experimenteren is er niet. Doet hij dat, dan was het inderdaad een kwestie van "op de juiste plaats neerzetten". Ik denk zelf dat hij het wel kan maar dat er teveel tijd voor nodig is. En daarbij denk ik dat hij gewoon z.s.m. weg wil.
Lucas

Geplaatst: Do 20 dec 2007 15:19
De vraag is natuurlijk ook of we een vacature als linksbuiten hebben. Als we dan toch zouden experimenteren, zou ik Leonardo als linksbuiten vele malen logischer vinden dan Emanuelson. Probeer Emanuelson dan op 10
Bertje

Geplaatst: Do 20 dec 2007 18:02
Citaat:

Van de verdediging naar de aanval is wel een enorm verschil. Urby heeft natuurlijk ervaring als linkshalf, dus de stap hoeft met een beetje geluk niet zo heel groot te zijn voor hem. Hij zou wel snel moeten presteren want tijd om te experimenteren is er niet. Doet hij dat, dan was het inderdaad een kwestie van "op de juiste plaats neerzetten". Ik denk zelf dat hij het wel kan maar dat er teveel tijd voor nodig is. En daarbij denk ik dat hij gewoon z.s.m. weg wil.

Het is niet zo dat je nieuwe kwaliteiten moet ontwikkelen als je wordt omgeturnd, want als het goed is ga je juist je aanwezige kwaliteiten gebruiken.

Reiziger werd van rechtsbuiten rechtsback, omdat hij de kwaliteiten had om rechtsback te spelen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 20 dec 2007 21:02
Citaat:
Ajax laat Emanuelson niet gaan

Bron: Sportweek

Ajax laat Urby Emanuelson (21) in de winterstop niet naar Tottenham Hotspur vertrekken. De Amsterdamse club heeft de Engelsen laten weten niet mee te werken aan een transfer. Dat meldde Ajax donderdag op zijn website. Emanuelson, die dit seizoen dertien Eredivisiewedstrijden speelde, heeft nog een contract tot medio 2011.

De Telegraaf meldde woensdag dat Tottenham interesse heeft in de Emanuelson. "Ik ben gebeld, maar heb diegene doorverwezen naar Ajax", aldus zijn zaakwaarnemer Brian Berkleef. "Urby ziet een overgang in januari zeker zitten."

"Urby is basisspeler bij Ajax", reageerde technisch directeur Martin van Geel op de website van Ajax. "We zitten dun in de verdedigers. Dan is het niet aan de orde om in de winterstop een speler als Emanuelson te verkopen."
Perry Patana

Geplaatst: Do 20 dec 2007 21:08
Martin van Geel (en dus waarschijnlijk heel Ajax) ziet hem dus als verdediger =/

Erg jammer dit.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 20 dec 2007 21:09
Ach, Sneijder was ook onverkoopbaar bij Van Geel. Hij kan ook hard to get spelen.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 1 Leden online: 0 Actieve leden: 1.896
Berichten: 213.637 Onderwerpen: 2.470 Nieuwste lid: rubenmiller652
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.659.773 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken: