Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 12:28
|
|
Nog eentje in de categorie van gebrek aan zelfkennis....
Citaat: Ajax wilde Daniël de Ridder opnieuw vastleggen
Bron: Voetbal International
Daniël de Ridder was afgelopen zomer dicht bij een terugkeer naar Ajax. De 24-jarige flankspeler ging niet in op de avances van de club waar hij debuteerde in het betaalde voetbal omdat hij zich bij Birmingham City gewilder voelde.
'Ik kon tekenen bij Ajax en Birmingham City', legt de tweevoudig Europees kampioen met Jong Oranje uit in de Volkskrant. 'Bij Ajax heb ik een gesprek gehad met Ten Cate en Van Geel, maar Steve Bruce kwam overtuigender over', vertelde de Amsterdammer over de toenmalige coach van Birmingham.
'Volgens Bruce leek ik op Ryan Giggs en kon ik een grote worden. Die was lyrisch.' De Ridder heeft bij Birmingham City inmiddels te maken met een andere coach: Alex McLeish. Onder de Schot is zijn inbreng uiterst beperkt en is De Ridder verworden tot tribuneklant.
Volgens McLeish zit zijn tegen degradatie vechtende team niet te wachten op de stylist, al is hij onder de indruk van De Ridder. 'Hij zegt: Jij zou in een elftal met betere spelers moeten voetballen. Hij vindt mij te voetballend ingesteld. Dan zou je bijna denken: Stuur mij dan maar naar Manchester United', grapte De Ridder.
|
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 14:57
|
|
Lullig voor hem dat het nu minder gaat bij hem. VOlgens mij ging het een tijdje terug nog aardig, maar blijkbaar niet goed genoeg.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 15:02
|
|
Citaat: Lullig voor hem dat het nu minder gaat bij hem. Volgens mij ging het een tijdje terug nog aardig, maar blijkbaar niet goed genoeg. Hij is niet erg goed en heeft een domme fout gemaakt om drie seizoenen geleden Ajax te verlaten. Hij had beter bij Ajax kunnen blijven en hier in Amsterdam door te groeien. Ik weet zeker dat hij dan nu in Oranje speelde en bij Ajax in de basis zou staan. Maar ja, dat is achteraf praten wat jammer is. Mijn zus zat bij hem in de klas (vossius) en hij heeft eens gezegt dat hij achteraf gezien bij Ajax had moeten blijven. Hij speelde even goed op het jeugd EK maar hij is lang niet goed genoeg voor Ajax, al is hij wel beter dan Rommedahl en Kennedy.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 15 maa 2008 17:32
|
|
De Ridder was toen niet goed genoeg voor Ajax. Goed gezien van Blind.
Hij is nu overigens ook niet goed genoeg voor Ajax, van wat ik van hem zie bij Jong Oranje.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 16 maa 2008 00:30
|
|
De Ridder is 24, heeft het nergens gered en heeft mij nog nooit laten zien dat hij Ajax 1 aankan. We zullen het niet allemaal verkeerd zien, lijkt mij.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 23:28
|
|
Mido kreeg afgelopen weekend deze zwaar overdreven rode kaartin de wedstrijd van Middlesbrough tegen Arsenal.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 25 maa 2008 14:47
|
|
Citaat: De Jong: ‘Kritische houding Ajax-publiek soms frustrerend’
Nigel de Jong (23) is bij HSV bezig aan zijn beste seizoen. En het beste moet nog komen. In een interview van Mark van den Heuvel met De Jong, dat deze week verschijnt in Sportweek, gaat de oud-Ajacied in op zijn jeugd in Slotervaart, oude auto’s, Duitsers, Oranje en de situatie bij zijn oude club Ajax. Ook Bastian Ramler zocht De Jong thuis in Hamburg op en maakte een video-interview.
Hoe volg jij alle ontwikkelingen bij Ajax, je oude club?
“Ik ben zelf Amsterdammer, ik kén Amsterdam. En het publiek in Amsterdam is verwend, door de eigen geschiedenis. Als het even niet gaat, dan zijn het in de ogen van de supporters toch meestal de spelers die het hebben gedaan. Ze komen wel kijken hoor, maar die kritische houding is soms frustrerend. Nee, ik denk niet dat dat de komende jaren zal veranderen. Dat kritische, dat arrogante ook, zit er diep ingebakken.”
Bron:Sportweek
En gelijk heeft ie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 25 maa 2008 14:56
|
|
Colin zou ook bij Psv en Feyenoord worden uitgefloten. Hij heeft nog altijd geen zelfkritiek. Het ventje liep zo verschrikkelijk naast zijn schoenen na een van zijn weinige goede wedstrijden tegen Arsenal. En dan die debiele dansjes van hem...blegh! Ik mis hem nog geen microseconde. Helemaal niet toen hij probeerde om een transfervrije status te verkrijgen. Gelukkig stak AJAX daar een stokje voor.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 16:04
|
|
Citaat: Sussende Broers krijgt klap van boze Vanenburg
Zijn toch al weinig succesvol verlopen verblijf bij FC Eindhoven dreigt voor Gerald Vanenburg uit te lopen op een drama. De coach hangt een straf boven het hoofd.
Na de zure 3-2 nederlaag tegen FC Emmen had Vanenburg zijn emoties niet helemaal onder controle. De oud-international ging verhaal halen bij arbiter Bart van der Scheer. Maar FC Emmen-verdediger Frank Broers wilde hem daarvan weerhouden en kreeg daarvoor een klap in zijn gezicht.
Vanenburg moet vrezen voor een flinke straf en daarmee zou zijn tijdelijke dienstverband in Eindhoven eindigen in mineur. De oud-international heeft de ploeg nimmer aan de praat gekregen. Afgelopen week maakte hij kenbaar dat zijn ambities niet pasten bij de Eerstedivisionist en dat hij daarom niet verder wil.
VI.nl
|
H+10

Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 17:23
|
|
Vaantje wordt nog potig!
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 18:12
|
|
Een pootje?
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 20:47
|
|
Citaat: Arveladze beëindigt carrière
VALENCIA - Shota Arveladze stopt na dit seizoen met voetballen. Dat maakte de 35-jarige Georgische aanvaller van het Spaanse Levante vrijdag bekend.
Arveladze speelde van 1997 tot en met 2001 voor Ajax. In ruim vier seizoenen maakte hij ruim vijftig competitiedoelpunten. Na een avontuur bij Glasgow Rangers in Schotland keerde de spits in 2005 terug in Nederland. Hij speelde twee jaar voor AZ en scoorde 36 keer. Vorig seizoen verspeelde Arveladze de landstitel met de Alkmaarders op de laatste speeldag.
AD.nl
Topgozer, die Arveladze!
|
wwe-marijn

Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 23:15
|
|
Idd. Zeer veel respect voor Shota. Vond het erg zonde dat Ajax hem niet had teruggehaalt destijds toen hij naar AZ ging.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 13 apr 2008 23:47
|
|
Citaat: zo 13 apr 2008, 18:45
Sneijder kan Ajax niet los laten
GRONINGEN - Wesley Sneijder voetbalt al het hele seizoen bij Real Madrid, maar de middenvelder is Ajax nog lang niet vergeten. De betrokkenheid gaat zelfs zo ver dat Sneijder zondag vanuit Madrid zijn oud-ploeggenoten van de ontwikkelingen bij het duel tussen PSV en FC Twente op de hoogte hield.
Sneijder, die zondagavond met Real Madrid tegen Murcia moest spelen, zocht om tien over vier nog telefonisch contact met Alphons Groenendijk, de assistent-trainer van Ajax. „Hij vroeg onder meer naar de veiligheid van zijn oud-spelers en praatte zijn voormalige coach bij over het verloop van het duel tussen PSV en FC Twente (1-1).
Sneijder volgde de wedstrijd van de koploper uit Eindhoven op de televisie. Hij constateerde vanuit Madrid dat Farfan in de slotfase een strafschop had moeten krijgen. „Dat is Wesley”, zei Groenendijk. „Die blijft contact houden en volgt Ajax nog op de voet. Ik vind dat prachtig.”
Telegraaf.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 29 apr 2008 17:41
|
|
Citaat: Kluivert wordt trainer
Bron: Spitsnieuws
Patrick Kluivert wil als trainer aan de slag in het betaalde voetbal. De topscorer van Oranje heeft zich opgegeven voor de curcus coach betaald voetbal, die komende zomer met 21 deelnemers van start gaat.
Naast Kluivert maken ook Dennis Bergkamp, Phillip Cocu en Michael Reiziger gebruik van de mogelijkheid voor gerenommeerde oud-internationals om binnen een jaar het hoogste trainersdiploma te bemachtigen.
Actief speler
Kluivert (33) is de enige cursist die nu nog actief is als speler. De voormalige spits van onder meer Ajax, Barcelona en PSV komt dit seizoen voor het Franse Lille uit. Met veertig doelpunten in 79 interlands staat hij op de eerste plaats op de eeuwige topscorersranglijst van Oranje.
Bergkamp (38 ) speelde eveneens 79 duels in het Nederlands elftal. Daarin scoorde de voormalige aanvaller van Ajax, Internazionale en Arsenal 37 keer. Cocu (37) kwam 101 keer uit voor Oranje. Reiziger (34) speelde 72 wedstrijden in de nationale ploeg.
Pittig programma
De 21 trainers in opleiding krijgen, zoals altijd, een pittig programma voorgeschoteld. Zo dienen de cursisten in de periode tussen augustus 2008 en april 2009 zeven driedaagse bijeenkomsten bij te wonen. Het praktijkgedeelte bestaat onder meer uit een stage van minimaal twee dagen per week bij een club in het Nederlandse voetbal gedurende het gehele seizoen. Bergkamp doet dat, op uitnodiging van hoofdcoach Marco van Basten, komend seizoen bij Ajax.
Stage
Kluivert, Bergkamp, Cocu en Reiziger volgen het reguliere cursusprogramma en worden daarnaast bijgeschoold in de onderdelen die de andere cursisten al onder de knie hebben. Ook zal het viertal een intensievere stage volgen, met extra begeleiding. Gezien de inzet en tijd die deze trainerscursus vereist, lijkt het voor Kluivert onmogelijk om zijn loopbaan als voetballer komend seizoen voort te zetten.
Zijn zaakwaarnemer Paul Foortse was dinsdag niet voor commentaar bereikbaar. Volgens een woordvoerder van de KNVB mogen ook spelers die nog actief zijn in het betaalde voetbal deelnemen aan de hoogste trainersopleiding in Zeist. "Zolang ze maar voldoen aan alle verplichtingen die aan de cursus zijn verbonden.''
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 11:17
|
|
Citaat: Babel in de prijzen bij Liverpool
LIVERPOOL - Ryan Babel is door de supporters van Liverpool gekozen tot Talent van het Jaar. De 21-jarige aanvaller kreeg 80 procent van de stemmen. Babel kwam tijdens zijn debuutjaar in Engeland 49 keer in actie voor Liverpool en maakte in die wedstrijden tien doelpunten.
Aanvoerder Steven Gerrard voorspelde de oud-Ajacied dinsdag op de website van de club een gouden toekomst. „Als hij bereid is om te leren, heeft hij de goede spelers om zich heen om hem daarbij te helpen. Het is nu aan Ryan, want hij heeft alles in huis om nog beter te worden.”
Gerrard gaf de international van Oranje nog een waarschuwing mee. „Ik heb al veel spelers gezien die het in zich hadden om een grote speler te worden, maar uiteindelijk lukte dat niet. Als Ryan de wil heeft om de top te halen, moet hij daarin kunnen slagen.”
De Spanjaard Fernando Torres werd gekozen tot Speler van het Jaar. Dirk Kuijt eindigde bij die verkiezing als vijfde.
Telesport.nl
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 21 mei 2008 19:29
|
|
Voor de mensen die Kluivert graag bij Ajax wilden zien:
Citaat: Lille neemt afscheid van 'goede trainer en leraar' Kluivert
21/05/2008 19:13
Patrick Kluivert verlaat Lille. De Franse club en de 31-jarige spits besloten het aflopende contract niet te verlengen.
Geplaagd door enkele blessure kwam Kluivert tijdens zijn eerste seizoen bij Lille tot dertien competitieduels. Hij maakte vier doelpunten. 'Op het veld heeft hij niet zoveel kunnen spelen als we hadden gewenst. Daarover kunnen we ons dus beklagen', vertelde coach Claude Puel dinsdag tijdens een persconferentie van LOSC.
'Maar als ik alles in ogenschouw neem, dan ben ik erg tevreden met zijn komst en wat hij allemaal heeft gedaan tijdens de training en in de kleedkamer. Hij heeft zich een voorbeeld getoond voor zijn ploeggenoten en is altijd zeer positief geweest, een goede professional. Hij heeft een bijdrage geleverd aan de goede evolutie van de selectie.' Lille begon het seizoen moeizaam, maar eindigde op de zevende plaats van de Ligue 1.
Ondanks deze mooie woorden zal Lille het volgend seizoen zonder Kluivert doen. 'Nee, hij zal niet blijven', maakte Puel bekend. 'Ik weet niet wat zijn bedoeling is, of hij al een beslissing heeft genomen te blijven spelen', giste Puel naar de toekomst van Oranje's topscorer aller tijden. 'Ik denk dat hij in de toekomst een goede trainer zal worden, een goede leraar.'
VI.nl
Hij mag dus niet eens bij Lille blijven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 22 mei 2008 12:50
|
|
Citaat: Oud-Ajacied worstelt in Sevilla
Bron: De Telegraaf
SEVILLA - Tom De Mul verruilde Ajax vorig seizoen voor 5 miljoen euro voor Sevilla. De Belgische belofte-international kwam in Sevilla nog nauwelijks aan spelen toe. "De aanpassing was moeilijk", zegt De Mul in de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
"De warmte, maar ook het hogere ritme én het feit dat ik er rechts in een 4-4-2 moest spelen, maakten het moeilijk. Ik ben ongetwijfeld beter geworden, maar dat ik te weinig speel, is duidelijk."
De Mul heeft in Spanje nog een verbintenis voor vier jaar. "Ik geloof nog altijd dat ik het hier kan maken. Maar dat moet dan wel gebeuren in het komende half jaar."
Hij is dan de enige die daarin geloofd.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 22 mei 2008 12:53
|
|
Wat een ongelooflijke pannekoek is die jongen toch. Bij Ajax zei hij nog dat hij zich meer een buitenspeler voelde in een 4-4-2 formatie dan in een 4-3-3 formatie. En maar smoesjes zoeken om z'n eigen onkunde te camoufleren.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 22 mei 2008 14:37
|
|
Citaat: Wat een ongelooflijke pannekoek is die jongen toch. Bij Ajax zei hij nog dat hij zich meer een buitenspeler voelde in een 4-4-2 formatie dan in een 4-3-3 formatie. En maar smoesjes zoeken om z'n eigen onkunde te camoufleren. Ik ben heel blij dat Ajax 5 miljoen voor hem heeft gekregen aangezien hij dat absoluut niet waard was maar ik vond hem toch wel een leuke rechtsback. Hij speelde niet contstant goed maar hij is nog jong en had natuurlijk nooit moeten vertrekken. Als Sevilla hem weg doet zou ik het wel leuk vinden als hij terug komt (voor een miljoentje of minder). Zelfs nadat hij die dingen over de sfeer in de kleedkamer heeft gezegt. Ik denk dat hij beter is en meer talent heeft dan Daniel de Ridder en die wordt ook wel eens genoemd.
|
Bertje

|
Geplaatst: Do 22 mei 2008 14:48
|
|
Rechtsback?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 22 mei 2008 15:21
|
|
Citaat: Rechtsback? Rechtsbuiten natuurlijk , ik ben er vandaag niet echt bij heb wat vervelend nieuws gehad.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 24 mei 2008 19:28
|
|
Ik heb vroeger hem een tijdje flink zitten af te kraken, maar ik denk dat ik af en toe te ver ben gegaan daarin. Hij is een aardig goede rechtsbuiten en als hij was gebleven had dat Ajax kampioen gemaakt, aangezien Huntelaar dan veel betere aanvoer kreeg. Ajax is er door zijn vertrek zeker niet vooruit gegaan, hetzelfde(in zwaardere zin) geldt bij Sneijder. Ajax die laat die jonge talenten te vroeg gaan, ze hebben nog niks bereikt. En aangezien die spelers de gedachte hebben dat ze bij een club spelen en niet voor een club, krijg je niet dat spelers gebrand zijn met voldoening(door te presteren) te vertrekken. En daardoor heeft Ajax de afgelopen 10 jaar niets laten zien en takelt de club af. En ik vestig mijn hoop op Marco dat de club weer in ere herstelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 28 mei 2008 20:14
|
|
Citaat: Reiziger officieel gestopt, Kluivert hoopt op nieuwe club
Bron: Voetbal International
Patrick Kluivert hoopt na zijn verblijf bij Lille voor komend seizoen een nieuwe werkgever te vinden. Zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax, AC Milan, Barcelona en PSV Michael Reiziger heeft zijn carrière beëindigd.
'Ik heb wat aanbiedingen gekregen', vertelde Kluivert aan VI TV. 'Voorlopig laat ik alles nog open.' De 31-jarige spits kan niet rekenen op een langer verblijf bij Lille. Bij de Franse club kwam Kluivert tot vier goals in dertien wedstrijden tijdens het afgelopen seizoen.
Reiziger is werkloos sinds zijn vertrek bij PSV vorige zomer. De verdediger sprak toen de hoop uit nog een nieuwe profclub te vinden, maar richt zich nu op een trainerscarrière. 'Voor mijn gevoel was ik al een jaar gestopt. Had ik me ergens moeten afmelden dan?'
Kluivert en Reiziger zijn twee van de deelnemers aan de cursus coach betaald voetbal. In het geval Kluivert voor het komende seizoen een nieuwe club vindt, zal hij zich geheel richten op zijn spelerscarrière en zijn trainersambities voorlopig weer in de ijskast zetten.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 31 mei 2008 12:10
|
|
Halen lijkt mij dan.
|