Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Ismaïl Aissati
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ismaïl Aissati
Maker: LucasBekeken: 83750
Status: InactiefBerichten: 1127
+ Nieuw bericht <<<   <   5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Khalid Boulahrouz


Geregistreerd: 30-03-2008
Forum berichten: 320
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 10:34
Aissati heeft toch nog een contract voor een half jaar? Gewoon 4 miljoen bieden, Psv heeft dan een schappelijke prijs ontvangen voor een speler met een half-jaar contract en Aissati is verlost uit z'n positie. Aissati is voor mij ook prioriteit, omdat we een creatieve speler missen op het middenveld. Aissati is daar gemaakt voor.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 10:40
Citaat:
Aissati heeft toch nog een contract voor een half jaar? Gewoon 4 miljoen bieden, Psv heeft dan een schappelijke prijs ontvangen voor een speler met een half-jaar contract en Aissati is verlost uit z'n positie. Aissati is voor mij ook prioriteit, omdat we een creatieve speler missen op het middenveld. Aissati is daar gemaakt voor.


4 miljoen voor iemand met een contract voor een half jaar die hoogstwaarschijnlijk eerst nog 'even de spelen gaat doen'? Aisatti is een groot talent maar 4 miljoen voor zo'n korte periode is veel te veel geld. Hij zal bij PSV in dat half jaartje amper gaan spelen aangezien hij geen uitzicht op de basis heeft en ook weinig invalminuten zal maken (PSV zal aan de lange termijn denken en dan krijgt dus iemand anders de voorkeur). Bovendien kan een ontevreden speler die weggaat de groep ondermijnen.

Voor 2 a 2,5 miljoen moet hij binnen te halen zijn mits dat 'half jaar verhaal' klopt natuurlijk.
ajacied18


Geregistreerd: 01-05-2008
Forum berichten: 54
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 11:26
Heeft ook iemand op dit forum wat vernomen (van een bron ofzo) van interesse voor Aissati? Of is het echt alleen Voetbal International die dit meld.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 11:28
Citaat:
WZA? Jij ziet de Guzman wel graag in een Ajax-shirt spelen en van Persie kraakte je een maandje geleden nog helemaal af?
Meet je nou met twee maten, of mis ik iets?


HUH, daar weet ik niks van. Van Persie vind ik een goede voetballer, maar die zou ik niet graag bij Ajax zien. Ik heb liever Sulejmani, Manucharyan of Leonardo. Waarom? De stijl: veel minder passeervermogen. Plus: hij gewoon een echte kakkerlak, die moet ik niet hebben. De Guzman zie ik gewoon niet als een echte kakkerlak, hij is gewoon onwetend over zaken. Maar verpest allerminst :mrgreen: .
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 10 jul 2008 12:32
Ajax zal straks zo'n 4 miljoen krijgen als v.d. Vaart door HSV wordt verkocht aan Real Madrid. Real Madrid wil 20 miljoen euro bieden en Ajax krijgt daar 22% van dus ongeveer 4 miljoen. Dat geld kunnen ze meteen doorsturen naar PSV om Aissati op de trein naar Amsterdam te zetten.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 12:43
Yes. Heerlijk nieuws voor Rafael, maar vooral voor AJAX. Dat was dan wel goed geregeld door Martin van Geel!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 12:50
Citaat:
Ajax zal straks zo'n 4 miljoen krijgen als v.d. Vaart door HSV wordt verkocht aan Real Madrid. Real Madrid wil 20 miljoen euro bieden en Ajax krijgt daar 22% van dus ongeveer 4 miljoen. Dat geld kunnen ze meteen doorsturen naar PSV om Aissati op de trein naar Amsterdam te zetten.


Ik weet niet hoe jij aan 22% komt, want volgens mij krijgt Ajax net ietsje meer.
4% opleidingsvergoeding en 25% van het transferbedrag.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 10 jul 2008 12:59
Citaat:
Ik weet niet hoe jij aan 22% komt, want volgens mij krijgt Ajax net ietsje meer.
4% opleidingsvergoeding en 25% van het transferbedrag.
Ik dacht dat Ajax 20% van het transferbedrag kreeg en 2% van de opleidingsvergoeding, dat had ik gelezen. Maar als Ajax meer krijgt is dat alleen maar beter. Zoals jij het zegt krijgt Ajax dus 5.8 miljoen als HSV 20 miljoen voor v.d. Vaart krijgt van Real.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 13:13
Citaat:
Ik weet niet hoe jij aan 22% komt, want volgens mij krijgt Ajax net ietsje meer.
4% opleidingsvergoeding en 25% van het transferbedrag.
Ik dacht dat Ajax 20% van het transferbedrag kreeg en 2% van de opleidingsvergoeding, dat had ik gelezen. Maar als Ajax meer krijgt is dat alleen maar beter. Zoals jij het zegt krijgt Ajax dus 5.8 miljoen als HSV 20 miljoen voor v.d. Vaart krijgt van Real.

Nee opleidingsvergoeding is sowieso meer. Ik heb hier de verdeelsleutel voor je, het totale bedrag van 5% van de transfersom wordt als volgt verdeeld:

Het bedrag dat wordt achtergehouden door de kopende club (5% van de aankoopsom) wordt als volgt verdeeld over de clubs waar de speler heeft gespeeld.

[code">12-13>> 5%
13-14>> 5%
14-15>> 10%
15-16>> 10%
16-17>> 10%
17-18>> 10%
18-19>> 10%
19-20>> 10%
20-21>> 10%
21-22>> 10%
22-23>> 10%[/code">

Die 10 % is dus dus10%van die 5% van de totale transfersom. Elk van die jaren staat dus gelijk aan 0,5% van de transfersom. Aangezien Van der Vaart al jaren bij Ajax zat, op zeer jonge leeftijd gaan die eerste jaren sowieso op. Hij is vertrokken op z'n 22ste als ik het goed heb wat dus betekent dat Ajax alleen voor dat laatste deel niet aanmerking komt. Wat dus qua opleidingsvergoeding al neerkomt op 4,5%.
Als het transferbedrag hoger lag dan 6 Miljoen Euro, was de clausule in Raffaels contract naar ik me kan herinneren 1/4 van de transfersom.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 17:09
Over Van der Vaart verder in de buitenlandse zone of de topic over nog actieve oud-spelers, graag.

Over Aissati:

Citaat:
Jan Reker, de algemeen directeur van de Eindhovenaren, hoopte de middenvelder een half jaar geleden langer aan zich te kunnen binden. 'Simpelweg omdat we bij PSV erkennen dat hij veel bijzondere kwaliteiten heeft.' Tot een akkoord kwam het echter nooit, waardoor de speler nu meer troeven in handen heeft. Zijn contract loopt nog tot de zomer van 2009, terwijl PSV hem met een zeer lucratieve aanbieding tot 2012 hoopte vast te leggen. 'De bedoeling was daarop in te gaan', zegt Rodger Linse, de zaakwaarnemer van Aissati. 'Financieel was er ook helemaal niets op af te dingen. Alleen wilden we graag dat ook sportief een bepaalde toekomst zichtbaar was. Daarom hebben we gesteld dat, als hij niet aan spelen zou toekomen, het voor Ismail beter was om aan bijvoorbeeld FC Twente verhuurd te worden'. Speelminuten bleven uit, maar een verhuur kwam nooit aan de orde. 'Daarom dus wil Aissati graag de regie over zijn carrière in handen houden', aldus Linse.


Stevens over de situatie van Aissati:

Citaat:
Kom op, we hebben het wel over PSV, hè? Ik doe geen enkele speler toezeggingen. Iedereen moet zich in de basis proberen te knokken, iedereen krijgt een eerlijke kans. Al heb ik natuurlijk wel een bepaald plaatje in mijn hoofd. Ismail heeft mij duidelijk gemaakt hoe hij tegen bepaalde dingen aankijkt, ik heb hem verteld wat ik van sommige spelers verwacht. Ik zie hem vooral als een speler die vanuit het centrum opereert, vanaf de flank komen zijn kwaliteiten minder tot hun recht.


En, geconfronteerd met de opmerking dat Aissati misschien wil vertrekken:

Citaat:
Als hij dat het beste acht, is dat voor zijn rekening. PSV wil hem niet kwijt en heeft dat laten merken door een aanbieding voor het verlengen van zijn contract. Ondertussen snap ik dat een speler als hij minuten wil en moet maken.


Geen contractverlenging dus en een kille benadering van Stevens.

Vergoossen zegt:

Citaat:
Ik zet geen vraagtekens bij zijn potentie als voetballer, maar mentaal schort er nog wel eens wat aan. Ik vinddat hij nog te veel voor zichzelf denkt in plaats van in het belang van de ploeg en de omschakeling beheerst hij onvoldoende. Logisch dat PSV én Aissati inmiddels over de horizon heen kijken. Volgens mij is het moment wel gekomen dat je over een andere oplossing moet nadenken.


Aissati zelf vindt dat hij geen kans heeft gehad om zich te bewijzen. En zijn zelfbenoemde vertrouwensman, ene Wessel van den Bosch, haalt hard uit naar PSV.

Citaat:
Ik kan me goed vorostellen dat het lekker is zo'n jongen op de bank achter de hand te hebben. Veilig voor het geval er iemand uitvalt. Maar moet je spelers met zulke kwaliteiten niet de ruimte gevenom zich te ontwikkelen?
Bij Ismail druipt de liefde voor het voetbal ervan af en zo'n speler wordt denk ik alleen maar beter als hij elk weekende op hoog niveau speelt. Denk je nu echt dat hij nog wat opsteekt van de trainingen? Drie jaar geleden blonk hij uit in de CL, dát is zijn niveau. Bovendien heb ik inmiddels te vaak te horen gekregen dat hij niet met Afellay op één middenveld kan spelen.


En:

Citaat:
PSV begaat een enorme fout door een supertalent te laten gaan. Serieus, die Hongaar, Balazs Dzsudsak, mag de veters van Ismail niet eens strikken.


Het laatste woord laat ik aan Foppe:

Citaat:
Je kunt nog zo goed zijn, maar uiteindelijk stelt een speler zichzelf op. En PSV had met Bakkal en Afellay ook geen slechte alternatieven. Blijkbaar heeft Ismail zich niet voldoende geprofileerd, al zet ik vraagtekens bij de media die hem wel heel erg snel omhooggeschreven hebben. Hij kan heel goed voetballen, maar staat nu stil in zijn ontwikkeling. Ik zou op dit moment speeltijd verkiezen boven het niveau van de club, echte kwaliteit komt vanzelf wel bovendrijven. Maar als hij nog een jaar niet speelt, gaat het kaarsje snel uit.


VI concludeert:

Citaat:
FC Utrecht is dus afgevallen en Twente maakt niet veel meer kans. Inmiddels is Ajax weer in beeld. Afgelopen winterstop paaide PSV Aissati met een forse aanbieding zodat hij niet voor de afgesproken prijs van vijf miljoen naar Amsterdam zou verkassen, met het naderende einde van zijn contract in zicht liggen de troeven inmiddels anders. PSV wenst de concurrentie niet te versterken, maar een transfervrij vertrek is nog zuurder. Aissati kiest alleen voor een sportief aanbod dat hem echt bevalt, anders wacht hij tandenknarsend tot volgend jaar.



Met dank aan Joey van AT.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 17:15
Laat maar komen! De Nederlandse Iniesta en geloof mij dat met dat soort spelers nog mooie dingen kunnen gebeuren, die moeten wel nog veel leren maar ze kunnen gewoon goed voetballen.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 17:18
Juist, meteen al beginnen met hem gek te praten. De ambities van Ajax tonen en zeggen waar hij in Ajax zijn ogen komt te spelen. Mocht hij dat willen, dan hoeft Ajax enkel nog PSV als horde te nemen die écht moeilijk is. Ik denk dat PSV uiteindelijk ook wel eieren voor hun geld kiezen.
Wij zijn Ajax


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 17:23
Juist, gewoon met een goed kloppend verhaal komen en hem duidelijk maken wat hij bij Ajax kan worden. Dan hem duidelijk maken dat hij voor Ajax speelt en niet bij Ajax, dus dat hij zich gaat manifesteren als iemand die iets wil neerzetten. Eigenlijk zie ik ook graag De Guzman komen: Aissati heeft nog flink wat stappen te zetten aangezien hij nooit de verantwoordelijkheid van het spel bepalen gehad heeft en De Guzman wel. Maar dat hij zou komen zal sowieso al mooi zijn, het liefst voor maandag.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Do 10 jul 2008 17:35
Citaat:
Juist, gewoon met een goed kloppend verhaal komen en hem duidelijk maken wat hij bij Ajax kan worden. Dan hem duidelijk maken dat hij voor Ajax speelt en niet bij Ajax, dus dat hij zich gaat manifesteren als iemand die iets wil neerzetten. Eigenlijk zie ik ook graag De Guzman komen: Aissati heeft nog flink wat stappen te zetten aangezien hij nooit de verantwoordelijkheid van het spel bepalen gehad heeft en De Guzman wel. Maar dat hij zou komen zal sowieso al mooi zijn, het liefst voor maandag.


Houd nou maar op over De Guzman. Die gast onhaalbaar en hij wilt waarschijnlijk toch niet.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 17:38
Nooit geschoten is altijd mis. Maar ik denk dat Guzman te duur is en zelfde positie als Aissati. Ik acht Aissati dat qua kwaliteit stuk beter.
nr23


Geregistreerd: 18-05-2008
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:05
Gewoon ophalen voor een miljoen of 4/5 bij PSV. Willen ze meer, dan een voorcontract laten tekenen voor 2 miljoen tekengeld voor Aissati en z'n zaakwaarnemer(s) en in de winterstop transfervrij aan de selectie toevoegen.

Dit moet toch haalbaar zijn..
Lucas


Geregistreerd: 19-08-2007
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:11
De gok kun je inderdaad altijd nemen.

Maar jongens, alsjeblieft geen Issy noemen, die jongen
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 10 jul 2008 18:14
Citaat:
Gewoon ophalen voor een miljoen of 4/5 bij PSV. Willen ze meer, dan een voorcontract laten tekenen voor 2 miljoen tekengeld voor Aissati en z'n zaakwaarnemer(s) en in de winterstop transfervrij aan de selectie toevoegen.

Dit moet toch haalbaar zijn..


Uhm, Aissati heeft een contract tot de zomer van '09 als ik me niet vergis, dus dan zouden we nog een jaar moeten wachten voordat hij transfervrij wegloopt.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn