Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:25
|
|
Ik heb de laatste twee posts verwijderd. Thomas was vrij duidelijk toen hij zei dat we nu weer verder over Aissati gaan.
|
Khalid Boulahrouz

Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 19:38
|
|
Ik heb toch het gevoel dat Aissati deze kant op gaat komen. Het feit dat hij eerst Utrecht zag zitten, maar daarna te min vond en dat Ajax gelijk om de hoek kwam kijken dan is er toch wel een teken aan de wand. Aissati is meer dan welkom, rasvoetballer.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 19:43
|
|
En het verhaal over rugnummer 10 is ook verdacht natuurlijk...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 12 jul 2008 19:45
|
|
Thomas is al een echte journalist.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 20:46
|
|
Citaat: Ajax meldt zich voor Aissati
EINDHOVEN – Ajax heeft officieel te kennen gegeven dat het Ismail Aissati wil overnemen van PSV. Dat bevestigde algemeen directeur Jan Reker zondagavond.
De Eindhovense club zegt ’in principe’ niet te willen meewerken aan een transfer.
Aissati leek enkele maanden geleden zijn contract bij PSV te verlengen tot medio 2012. Hij ondertekende die verbintenis echter nooit.
PSV is ervan overtuigd dat het contract rechtsgeldig is.
Bron: Eindhovens Dagblad
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 20:50
|
|
Kijk eens aan, dat klinkt prima. Maar ik wacht nog steeds op een verdediger erbij. Maar haal hem maar voor 3,5 / 4 miljoen. Dat is hij zeker waard.
|
TvP

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 20:54
|
|
Als PSV het al niet meer ontkent, lijkt het me dat PSV en Ajax ook wel aan het onderhandelen zijn. Anders zou PSV nooit toegeven dat Ajax zich daadwerkelijk heeft gemeld voor Aissati, denk ik.
Haal hem inderdaad maar op, dit zou ik echt goed nieuws vinden!
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:13
|
|
Dit is prachtig nieuws dat je hem kan halen. Dit is gewoon een buitenkansje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:18
|
|
Hoe zal Perez zich voelen?
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:25
|
|
Haha wederom genaaid, misschien mag hij voor 1 miljoen weer worden verkocht naar PSV
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:26
|
|
Citaat: Hoe zal Perez zich voelen? Volgens mijn ziet van Basten in Perez meer een aanvaller dan een aanvallende middenvelder.Maar ik zie liever Ajax zonder 10 spelen en Aissati als half speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:29
|
|
Ik weet het niet, Bart. Alles zal afhangen hoe Van Basten met AJAX zal spelen. Ben er erg benieuwd naar. Ik hoop dat een journalist dat morgen vraagt aan Van Basten. Op zijn AJAX's of het systeem van Oranje?
|
Jeroen

Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:29
|
|
Aisatti en Perez zijn vrij complementair in hun kwaliteiten (al zie ik ze liever niet beide op het middenveld), naar verwachting zal Perez ook na de komst van Aisatti genoeg speelminuten krijgen. Dit is een buitenkans die Ajax niet mag laten liggen. Vijf miljoen vind ik de limiet, maar ook dat bedrag is peanuts voor wat je ervoor terugkrijgt. Het ziet er een keer goed uit op de transfermarkt voor Ajax, omdat ze uiteraard ook deels die omstandigheden creeeren door inventief (Cvitanich) en slagvaardig (Sulejmani) te werk te gaan. PSV staat er gewoon heel zwak voor in deze zaak, het 'in principe' moet je dan ook als dooddoener beschouwen.
|
TvP

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:33
|
|
Ajax staat voor aanvallend voetbal, ze halen tot nu toe ook alleen maar aanvallend ingestelde spelers. Aissati is een speler die je moet halen, maar zorg er dan ook voor dat er echt een goede verdediger bij komt, want ook bij aanvallend voetbal heb je verdedigers nodig!
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:41
|
|
Mooi! Kom maar, Ismail!
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 21:49
|
|
Ik denk dat hij Ajax gebruikt als pressiemiddel. Was de vorige keer ook al zo had ik het gevoel. Toen heeft het voor een heel dik contract gezorgd. En nu moet het voor heel veel gegarandeerde speelminuten bij psv gaan zorgen denk ik.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 22:02
|
|
Zou AJAX zich officeel melden als ze bij Psv en AJAX zouden denken dat het een kansloze zaak was, Jobo?
|
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 22:15
|
|
..en dat nadat er ook al informeel is gesproken
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 22:17
|
|
Precies!
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 22:24
|
|
Laten we bovendien niet vergeten dat nummer 10 inmiddels weer vrij is nadat Sulejmani plotseling met nummer 11 blijkt te trainen.
Alles wijst erop dat dit toptalent naar Ajax komt en daar ben ik zéér content mee. Nu nog 2 verdedigers!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 22:25
|
|
Welkom weer, De Dominee!
|
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Zo 13 jul 2008 23:43
|
|
Ik zou zeer gelukkig worden wanneer deze transfer door zou gaan.. Deze buitenkans om Aisatti te halen mag Ajax niet laten schieten.. Die verdediger komt later weer! Voor komende dagen mn vingers daarom maar gekruist houden.. De selectie ontbreekt nog een speler met de kwaliteiten van Aisatti..
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 06:58
|
|
Citaat: Zou AJAX zich officeel melden als ze bij Psv en AJAX zouden denken dat het een kansloze zaak was, Jobo?
Precies. Ajax gaat niet om tafel zitten met PSV als er geen interesse vanuit het Aissati-kamp is. En afgelopen donderdag is er dus al informeel gesproken met PSV, dus PSV staat er ook niet helemaal onwelwillend tegenover. Waarschijnlijk gaat men nog wel even leuren met Aissati bij buitenlandse clubs, zoals de club van Rutten en de ex-club van Stevens, hopelijk hebben die clubs op dit moment geen serieuze interesse of laat Aissati zich niet verleiden. Het helpt natuurlijk ook dat Ajax tegenwoordig nauw contact heeft met Lemic. Dat zal er op z'n minst voor zorgen dat Ajax goed op de hoogte is van de wensen van Aissati, maar kan zelfs ook nog bepalend worden in het binnenhalen van Aissati.
Wat we natuurlijk niet moeten vergeten is dat PSV en Aissati onderling nogal wat op moeten lossen. Ik denk dan ook niet dat het realistisch is om te verwachten dat Ajax deze deal wel even afrondt. Ik heb het natuurlijk over het volgens PSV verlengde contract. In dat opzicht heb ik ook nog wel wat hele interessante dingen gelezen. Het begon allemaal bij deze quote van het AN:
Citaat: Normaal gesproken is een mondelinge arbeidsovereenkomst volgens de wet mogelijk. In een CAO kan er echter van deze wetgeving worden afgeweken. In de CAO voor contractspelers betaald voetbal Nederland staat dat een arbeidsovereenkomst pas rechtgeldig is als deze schrifelijk is vastgelegd. Een mondeling overeenkomst is dus niet rechtgeldig zolang deze niet schriftelijk is vastgesteld.
En jawel hoor, Artikel 4 lid 2 stelt inderdaad:
Citaat: De werkgever is verplicht met iedere werknemer schriftelijk en in viervoud een individuele arbeidsovereenkomst aan te gaan, waarbij deze CAO van toepassing wordt verklaard.
Wat dit precies betekent voor de rechtsgeldigheid van de overeenkomst tussen PSV en Aissati is niet helemaal zeker, maar het zou goed kunnen betekenen dat Aissati z'n contract niet heeft verlengd en dat er dus sowieso geen arbitragezaak hoeft te komen. Dat zou heel wat tijd en moeite schelen, lijkt mij. Het is sowieso opvallend dat het van de kant van PSV al een hele tijd stil is over het contract van Aissati.
Citaat: Hoe zal Perez zich voelen?
Als een aanvaller die regelmatig vanaf de bank mag komen, hoop ik.
|
H+10

Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 08:35
|
|
Volgens diverse media (o.a. AD) heeft Ajax zich nu officieel gemeld bij psv voor Aissatti. En zijn er al onderhandelingen gaande, aangezien van Kraaij van psv zegt dat er weinig schot inzit en Danny Blind zegt dat wat er verder gebeurt in de handen van psv ligt.
|
bugs

Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 13:03
|
|
Citaat: PSV neemt eerste Ajax-bod op Assati niet serieus
14 juli 2008
Ajax heeft een bod gedaan op de talentvolle jonge middenvelder Ismaïl Aissati van PSV. Manager Adrie van Kraaij van PSV heeft dat maandag gezegd tijdens de eerste training van de Eindhovenaren. Van Kraaij neemt het eerste bod niet serieus, zei hij.
Aissati komt bij PSV weinig aan spelen toe. De nieuwe coach Huub Stevens heeft de 19-jarige voetballer uitgelegd dat hij net als ieder ander voor een basisplaats moet knokken. Het gevecht om een plaats bij de eerste elf loopt echter gevaar door deelname van Aissati aan de Olympische Spelen, waardoor hij een groot deel van de voorbereidingen mist. In afwachting van bekendmaking van de definitieve Olympische selectie verscheen Aissati maandag nog wel op de training.
De landskampioen ligt met Aissati verder nog in de clinch over de status van zijn verbintenis. Zijn huidige contract loopt medio volgend jaar af, maar partijen waren het mondeling eens over een verlenging tot 2012. Bij een eventueel vertrek wil PSV de transfersom die in het nieuwe, niet ondertekende contract staat.
Van Kraaij ging niet in op bedragen, maar noemde het persoonlijk 'ongelofelijk jammer' als PSV talent Aissati moet laten gaan. Ajax hulde zich maandag in stilzwijgen over de mogelijke transfer. Interim-directeur Henri van der Aat wilde niet ingaan op de uitlatingen van Van Kraaij.
bron fcupdate.nl
hopelijk gaat ie uiteindelijk niet al te duur worden
|