Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Edgar Davids
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Edgar Davids
Maker: LucasBekeken: 27601
Status: InactiefBerichten: 211
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Di 11 sep 2007 22:30
Goed nieuws

Citaat:
'Davids eind september weer inzetbaar'
11 september 2007

Edgar Davids kan aan het eind van deze maand mogelijk alweer zijn rentree maken bij Ajax. Dat meldt Voetbal International. Dat is opmerkelijk, aangezien in eerste instantie gedacht werd dat de middenvelder tot half oktober uit de roulatie zou zijn.

Davids brak half juli zijn scheenbeen, tijdens een wedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Normaal gesproken duurt het zo'n drie maanden voordat een voetballer na een dergelijke blessure weer kan spelen, maar bij Davids lijkt het allemaal wat sneller te gaan. Als de informatie van VI klopt, zou hij op 30 september weer mee kunnen doen in de thuiswedstrijd tegen VVV. De topper tegen AZ, een week eerder, lijkt in ieder geval nog te vroeg te komen voor de middenvelder

Bron: www.fcupdate.nl
Pal

Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 25 okt 2007 19:21
Net bij MTV Cribs, thuis bij Stan Collymore en wat had hij aan de muur hangen? Ingelijste voetbalshirts, ik zag onder andere een AC Milan shirt van Davids, een Ajax shirt van Litmanen en een Arsenal shirt van Bergkamp.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 23 nov 2007 15:02
Citaat:
Ajax-coach Koster: 'Davids na winterstop weer inzetbaar'

Bron: Sportweek

Edgar Davids hoopt na de winterstop zijn rentree te maken bij Ajax. “Edgar heeft vorige week een scan laten maken,” aldus Ajax-trainer Adrie Koster. “En daaruit is gebleken, dat er duidelijke vooruitgang zit in het genezingsproces. Over vier weken wordt er opnieuw een foto gemaakt en in de tussentijd proberen we hem zo goed mogelijk ‘op te trainen’. Naar verwachting is hij kort na de winterstop dan weer inzetbaar. Mogelijk krijgt hij zijn eerste speelminuten tijdens het trainingskamp in Dubai, mocht hij dat in januari al aankunnen.”

Een rentree van Leonardo wordt sneller verwacht bij Ajax. “Het gaat de goede kant op met Leonardo,” aldus clubarts Edwin Goedhart. “Maar we willen we geen enkel risico met hem nemen. Een rentree van Leonardo verwacht ik eerder over vier weken, dan over twee. Hij is nog niet helemaal aan de afsluiting van zijn revalidatie toe.”
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 15:44
Citaat:

21/12/2007 15:01

Edgar Davids mag weer meetrainen met de selectie van Ajax. De medische staf van de Amsterdamse club oordeelde dat de middenvelder voldoende hersteld is van zijn beenbreuk.

Vrijdag stond Davids al op het trainingsveld, al deed hij nog niet mee met de partijvorm. Coach Adrie Koster had besloten om niet op kunstgras, maar op een bevroren grasveld te trainen met het oog op het uitduel met Excelsior van komende zondag.

En op dat bevroren veld wilde Koster Davids nog niet laten voetballen. 'We vonden het vandaag nog te vroeg voor een partij op dat moeilijke veld, maar Edgar gaat vanaf nu weer alles meedoen en kan dan in Dubai zijn eerste wedstrijden spelen', aldus de trainer via de website van zijn club. In Dubai speelt Ajax tijdens de winterstop enkele oefenduels, bijvoorbeeld met Internazionale.

Tegen Excelsior moet Koster negen spelers missen Thomas Vermaelen, Laurent Delorge, Edgar Manucharyan, Mitchell Donald, Gregory van der Wiel, Leonardo, Vurnon Anita, Nicolae Mitea en Davids. Michael Krohn-Dehli geldt als twijfelgeval.

Koster wilde nog wel uitleggen waarom hij Ajax een bevroren veld opstuurde. 'We zijn bewust naar buiten gegaan om de verwachte weersomstandigheden van zondag na te bootsen. Het zou kunnen dat we zondag bij Excelsior op een keihard veld spelen. Dan moet je durven voetballen, durven vallen ook. We moeten misschien wel wat opportunistischer spelen, afhankelijk van de staat van het veld. Ik denk dat behalve Excelsior ook de omstandigheden de tegenstander zijn.'

:bron: www.vi.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 24 dec 2007 16:30
Citaat:
Opstootje tussen Davids en Leonardo op Ajax-training

Bron: Sportweek

Een dag na de nederlaag bij Excelsior (2-1) waren de irritaties bij Ajax nog niet verdwenen. Terwijl de spelers die zondag in actie kwamen rustig uitliepen sloeg bij de reserves, die geen speelminuten maakten, de vlam in de pan.

Bij een pass en trapoefening ging het binnen luttele seconden mis. Leonardo deed in de ogen van Edgar Davids iets fout, waarop de routinier de Braziliaan een verbale berisping gaf. Leonardo was daar niet van gediend en snauwde Davids af. De geboren Amsterdammer sprintte daarop briesend op Leonardo af.

De kemphanen werden snel uit elkaar gehaald. De onderlinge frustraties bleken van korte duur. Davids vloog Leo om de nek en gaf hem een vaderlijke knuffel. Wellicht wilde hij de boel op scherp zetten.
Anonymous

Geplaatst: Ma 24 dec 2007 17:05
Citaat:

24/12/2007 15:21

De twee Ajacieden hadden niets van doen gehad met de blamage tegen Excelsior, maar de dag na de nederlaag vlogen Leonardo en Edgar Davids elkaar in de haren.

Tijdens de maandagtraining moesten enkele spelers tussen de twee kemphanen komen. Ze voorkwamen daarmee dat de verbale strijd uit de hand zou lopen. Trainer Adrie Koster tilde niet te zwaar aan het opstootje tussen Davids en Leonardo, die beiden na een lange revalidatie dicht bij een rentree staan.

'Er was sprake van een woordenwisseling', vertelde Koster tegen het AD. De coach was eigenlijk niet helemaal ongelukkig met het opstootje. 'Zoiets kan de groep goed gebruiken. Ik wil er ook niet te zwaar aan tillen. Het is goed dat de groep op deze manier even op scherp wordt gezet.'

:bron: www.vi.nl
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 24 dec 2007 23:59
Ik had liever gehad dat dit tussen Davids en een van onze pseudo-vedettes was gebeurd in plaats van tussen Davids en een jongen die het ontzettend moeilijk heeft gehad en net terug is van 9 maanden revalidatie, maar toch ben ik hier eerder blij om dan dat ik me er zorgen over maak. Davids kan als geen ander een ploeg aansporen op het veld. Het hele elftal is gewoon stukken actiever met hem erbij.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 25 dec 2007 00:02
En eigenlijk heeft een goed team wel 2 of 3 van zulke spelers in het team. Een van de grote gebreken van dit AJAX. Een AJAX zonder Stam en Davids. En als je dan ook nog Sneijder verkoopt zonder er een opvolger voor te halen. Dan moet het wel fout lopen.
Eto'o

Geplaatst: Di 25 dec 2007 00:05
Ik vind eerlijk gezegd niet dat Ajax nog meer Davidsjes of leiders tekort komt. Een Davids is genoeg. Iemand als Gabri zou ik bijvoorbeeld zelfs eerder uit het team zetten als er goede alternatieven zouden zijn of gehaald zouden kunnen worden. Nee, dit Ajax komt op technisch, mentaal, fysiek en tactisch niveau tekort.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 25 dec 2007 00:17
Wie is de leider van dit AJAX als Sneijder, Davids en Stam er niet zijn?
Er zijn geen dwingende spelers meer waardoor Urby, Gabri, zelfs Ogararu functioneerden. Als je dan ook nogeens Babel en De Mul verkoopt; waar is de vastigheid. Die is ook weg.
Eto'o

Geplaatst: Di 25 dec 2007 00:32
Sneijder was veel te onvolwassen en te weinig teamspeler om een leider te zijn. Stam was juist te vaak geforceerd bezig met het 'leider zijn', dat hij datgene niet meer uit kon voeren waar hij pas echt goed in was: een man uitschakelen.

De balans in de Ajax-selectie is zoek, maar dan praat ik in eerste instantie over een gebrek aan voetbaltechnische kwaliteiten. Daarna kan je praten over leiderschap, maar ik vind Davids wat dat betreft voldoende. De overige hierarchie ontstaat vaak vanzelf binnen een groep, doordat duidelijk wordt wie de voetbalsterren zijn. Dit Ajax heeft echter amper sterren. Het zijn vooral subtoppers en jongens die in een ongeorganiseerd en ongebalanceerd elftal weinig tot niets klaarspelen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 25 dec 2007 00:44
Citaat:
Sneijder was veel te onvolwassen en te weinig teamspeler om een leider te zijn. Stam was juist te vaak geforceerd bezig met het 'leider zijn', dat hij datgene niet meer uit kon voeren waar hij pas echt goed in was: een man uitschakelen.

Ik zeg niet dat Sneijder een goede leider was, maar wel iemand die het spel naar zich toetrok en waar de medespelers naar zochten. Dat Stam 'geforceerd' bezig was, kwam misschien ook omdat hij zag dat AJAX bestond uit te veel jeugd en te weinig echte profs?

Wie is die speler nu? Wie is de leider van het middenveld? Wie is de leider van de verdediging? Naar wie kijken ze nu?

Citaat:
De balans in de Ajax-selectie is zoek, maar dan praat ik in eerste instantie over een gebrek aan voetbaltechnische kwaliteiten. Daarna kan je praten over leiderschap, maar ik vind Davids wat dat betreft voldoende. De overige hierarchie ontstaat vaak vanzelf binnen een groep, doordat duidelijk wordt wie de voetbalsterren zijn. Dit Ajax heeft echter amper sterren. Het zijn vooral subtoppers en jongens die in een ongeorganiseerd en ongebalanceerd elftal weinig tot niets klaarspelen.

Die ontstaat vanzelf, ja. Maar dat wil niet zeggen dat het een goed iets is. Kijk maar naar de situatie met Van der Vaart en Zlatan. En hoe Sneijder zich gedroeg.

De verkopen zijn gewoon niet goed opgevuld door de juiste aankopen. Talenten verzuipen en de aankopen waren subtoppers of spelers die je pas moet halen als je niet zoveel verkocht hebt.

Ik reken dit Van Geel heel hard aan. Dit is weer een kampioenschap dat AJAX gaat verspelen door ongelooflijk slecht beleid. Van Geel mag het nog 1 keer bewijzen in de winterstop, maar als hij dan weer faalt.... :666:
Redondo

Forum berichten: 241
Geplaatst: Do 27 dec 2007 00:50
Is er ook een club geweest waar hij niet geknokt heeft met een medespeler?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 dec 2007 08:11
Ik ben in ieder geval blij dat Davids weer terug is. Hij is de sleutel op weg naar het kampioenschap.
Eto'o

Geplaatst: Do 27 dec 2007 13:23
Citaat:
Is er ook een club geweest waar hij niet geknokt heeft met een medespeler?

Geen idee. Heeft hij bij Juve, Inter, Tottenham en Barcelona geknokt met medespelers?

Hoe dan ook, dit lijkt me geen akkefietje dat doorsiddert.
Eto'o

Geplaatst: Ma 7 jan 2008 13:06
Citaat:
Davids kan Ajax weer aanjagen

De rentree van Kenneth Perez en Edgar Davids in de basis moet Ajax alsnog de titel opleveren. De eerste kwam terug van PSV, Edgar Davids maakte zaterdag na vijf maanden blessureleed zijn opwachting tegen Inter. Hij deed dat tijdens een vriendschappelijk toernooi in Dubai. Mét scheenbeschermers deze keer, maar dat spreekt voor zich.

Zaterdagochtend, een halve dag voor de oefenwedstrijd van Ajax tegen Inter Milaan in Dubai, snelde Edgar Davids naar de kant. Hij had tijdens de training last gekregen van een blaar en liet die doorprikken. Toen hij zijn sokken naar beneden trok, werden twee zwarte scheenbeschermers zichtbaar.

Davids toonde de voetbalwereld op dat moment dat hij geen risicos meer wil nemen. Dat oefenpotje in juli tegen Go Ahead Eagles, dat vooraf onschuldig ogende duel in Deventer, kostte hem uiteindelijk meer dan vijf maanden van het seizoen. Hij brak zijn scheenbeen.

Het kostte Ajax waarschijnlijk nog meer: deelname aan de Champions League, een UEFA Cup-ticket en in de laatste weken het leiderschap in de eredivisie.

Ook in de training is het Davids nu menens. Hij is een van de weinige Ajacieden die met scheenbeschermers oefenen.

Davids had blijkbaar de boodschap van begin vorige maand goed in zijn geheugen opgeslagen. Toen hij tijdens het Sinterklaasfeest van Ajax bij de goedheiligman moest komen, tilde de kindervriend zijn jurk op en toonde pontificaal zijn scheenbeschermers.

,,Ik draag ze ook altijd, je weet maar nooit,’’ sprak Sinterklaas, een vermomming van voorzitter John Jaakke - tot de lachende Davids.

De medische staf van Ajax drukte Davids tijdens diens revalidatieproces op het hart voortaan altijd scheenbeschermers te dragen. Dat hij op die julidag in Deventer enkel met opgetrokken kousen aantrad, was toeval. ,,Hij speelt altijd met scheenbeschermers,’’ aldus teamarts Edwin Goedhart. ,,Maar op deze dag ging alles mis wat er mis kon gaan. Dat zul je altijd zien.’’

Eergisteren maakte Davids in Dubai zijn rentree in Ajax 1, tegen Inter in een oefenwedstrijd die de Amsterdamse club via strafschoppen verloor na een 2-2 eindstand.

Hij had er bewust niet voor gekozen bij Jong Ajax ritme op te doen. ,,Wat heb ik daar aan?’’ sprak de 34-jarige middenvelder. ,,Als je de kans krijgt in zon toernooi tegen zo’n tegenstander mee te doen dan lijkt me dat leerzamer dan een wedstrijdje met het tweede.’’

Davids deed 33 minuten mee. Dat was vooraf afgesproken. Hij werd afgelost door Urby Emanuelson. Davids speelt vandaag de gehele eerste helft mee tegen Stuttgart (15.00 uur Nederlandse tijd), om de derde plaats van de Dubai Cup.

Mogelijk dat Davids zondag al in de basis start in de topper tegen AZ. Met de van PSV overgenomen Kenneth Perez en hem onderging Ajax zaterdag een make-over. Na maanden van ploeteren en zwoegen kwam Ajax in Dubai eindelijk tot verantwoord aanvallend voetbal.

Davids als aanjager en agressor, Perez als speerpunt en spelmaker. De twee zetten Ajax in een half uurtje naar hun hand, alsof het Amsterdamse elftal een gedaanteverwisseling had ondergaan. Wie getuige was van de laatste Ajax-voorstelling voor de korte winterstop, de 2-2 bij VVV in Venlo, kon zijn ogen amper geloven tegen Inter.

,,De tweede competitiehelft zal er voor Ajax anders uitzien dan de eerste,’’ voorspelde Davids. ,,Perez staat garant voor doelpunten. Hij is een rustfactor die Ajax nodig heeft. En mijn rol? Als ik weer op mijn oude niveau ben dan moet het lukken. We moeten vlammen om landskampioen te kunnen worden.’’

Davids beleefde een moeilijk halfjaar van herstel, bekende hij. Hij revalideerde in alle rust in de buurt van de Amerikaanse stad Atlanta.

,,Het waren hele lange dagen. ’s Morgens vroeg het zwembad in, daarna nog twee of drie sessies per dag. Dan was ik rond zes uur klaar en ging weer naar huis. De dag daarop begon ik weer van voren af aan. Of ik het moeilijk heb gehad, de laatste maanden? Soms wel. Maar je moet je focussen. Achteraf is het me allemaal meegevallen. Ik wist wat het vooruitzicht was.’’

Trainer Adrie Koster was verguld met de comeback van Davids. ,,Je zag meteen dat er meer voetbal in het elftal zat.’’

Teamarts Goedhart: ,,Edgar zit nog in een opbouwfase. Maar door dit soort wedstrijden als tegen Inter Milaan komt hij sneller op het gewenste niveau.’’

Davids kwam halverwege vorig seizoen terug naar Amsterdam, waar hij eerder van 1991 tot en met 1996 speelde. Hij maakte eind januari 2007 zijn rentree nadat Tottenham Hotspur hem had laten gaan. In die resterende twaalf competitieduels verloor Ajax er één, thuis tegen Heerenveen. Davids zat die wedstrijd geschorst op de tribune.

Dat belooft wat voor het komende halfjaar. ,,December was geen goeie maand voor Ajax,’’ aldus Davids. ,,Desalniettemin staan we maar een paar punten achter. Er is nog veel mogelijk.’’

AD.nl

Klinkt niet alsof Edgar de AZ-thuis gaat halen. Een slecht vooruitzicht.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 13:12
Het lijkt me dat Edgar een gedeelte mee kan spelen tegen AZ. 60 minuten ofzo. En dat Urby hem vervolgens komt vervangen. Alleen kun je je afvragen wat handig is als je straks met Edgar en evt Vermaelen in 1 basisopstelling begint. 2 net teruggekeerden lijkt me geen strak plan. Stel dat ze allebei een terugslagje krijgen oid.
Eto'o

Geplaatst: Wo 9 jan 2008 15:00
Goed nieuws in deze donkere dagen. Van Geel wil met Davids gaan praten over een contractverlenging. Uit de VI:

Citaat:
Ik zie hoe ontzettend groot de drive van Edgar is en ik ga er voor de volle honderd procent van uit dat hij zijn oude topniveau weer gaat bereiken. Daarom wil ik de komende maanden met hem bespreken hoe hij zijn toekomst ziet. Zoals Davids vorig seizoen speelde, is hij van grote waarde voor Ajax.
Jood en Jodin

Forum berichten: 19
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:54
Slecht Nieuws:

'Atletico denkt aan Edgar Davids' | Transfers
Volgens de Spaanse krant El Mundo Deportivo zou Edgar Davids in de belangstelling staan van Atletico Madrid.

De 34-jarige middenvelder is pas weer net terug van een blessure, maar lijkt inmiddels weer volledig fit. Atletico zou Davids zien als vervanger van Maniche, die naar Inter vertrok. De Spaanse club beschikt over veel aanvallend ingestelde spelers, maar mist een controleur op het middenveld.

Naast Davids zouden ook Miguel Veloso (Sporting Lissabon), Katsouranis (Benfica) en Momo Sissoko (Liverpool) op het wensenslijstje staan. Bron: Goal.com
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:55
Maak me geen zorgen.
Eto'o

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 18:56
Ik hoop om te beginnen op een indicatie van Davids z'n kant dat hij überhaupt langer bij Ajax wil blijven. Het zou een ontzettende zoektocht schelen, want geschiktere spelers voor Ajax in zijn rol zijn heel moeilijk te vinden.
Anonymous

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:03
Ajax laat tussentijds geen spelers gaan en zou Atletico hem in de zomer wel willen, ik denk t niet
Jood en Jodin

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:05
Citaat:
Ajax laat tussentijds geen spelers gaan en zou Atletico hem in de zomer wel willen, ik denk t niet

Waarschijnlijk niet. En ik neem aan dat hij het zelf ook niet wil aangezien hij zn carriere bij ajax wil afsluiten. Laten we hopen dat hij bijtekent
Eto'o

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:06
Denk je dat Davids z'n loopbaan bij Ajax wil afsluiten, J&J?
Jood en Jodin

Geplaatst: Vr 25 jan 2008 19:10
Heeft hij dat niet ooit gezegd? Misschien vergis ik me, maja dat zeggen zoveel spelers. Het lijkt mij in ieder geval niet dat hij nog voor een andere club gaat spelen.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.897
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.709.571 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Edgar Davids
Ga
Zoeken: