Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 16:58
|
|
Citaat: Wie zie jij daar dan liever staan Toby? Met oog op volgend seizoen, als Sulejmani weer niet in vorm blijkt te zijn zie ik dan liever de terugkerende Luque. Maar daar zullen velen anders over denken. 
Je moet Sulejmani niet op de bank zetten. Hij heeft vertrouwen nodig.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 16:59
|
|
Citaat: Leonardo heeft dit seizoen weer laten zien dat hij geen speler is voor de top. Behalve 2 lucky-goaltjes tegen HSV en Fiorentina als invaller was het weer met de pet op. Als basisspeler heeft hij helemaal niets laten zien. Tel daarbij op zijn irritante kop bij het vieren van de goal tegen Fiorentina en je weet dat hij nog steeds niets heeft bijgeleerd als voetballer en zeker niet als mens. Sulejmani mag van mij ook op de bank om in te vallen, maar niet als Leonardo de vervanger is.
Wat bedoel je met zijn irritante kop bij het vieren van de goal tegen Fiorentina? Bedoel je dat hij nauwelijks blijdschap toonde (gezichtsuitdrukkingen) dan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:02
|
|
Niet blij voor AJAX, maar ik ben geirriteerd want ik sta ernaast terwijl ik wel de beste ben-kop.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:07
|
|
Citaat: Wie zie jij daar dan liever staan Toby? Met oog op volgend seizoen, als Sulejmani weer niet in vorm blijkt te zijn zie ik dan liever de terugkerende Luque. Maar daar zullen velen anders over denken. 
Daar zit wat in, maar hoeveel vertrouwen heeft die jongen wel niet nodig. Hij heeft echt ontzettend veel kansen gehad nu. Je kan hem ook is een keer een teken geven dat het zo gewoon niet kan. Hij zal het waarschijnlijk wel weten, maar dan voelt hij het ook tenminste. Ook voelt hij dan misschien een ''concurrentiestrijd''.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:11
|
|
Daar zit wat in, maar hoeveel vertrouwen heeft die jongen wel niet nodig. Hij heeft echt ontzettend veel kansen gehad nu. Je kan hem ook is een keer een teken geven dat het zo gewoon niet kan. Hij zal het waarschijnlijk wel weten, maar dan voelt hij het ook tenminste. Ook voelt hij dan misschien een ''concurrentiestrijd''.
Hij is een gevoelig persoon. Na zijn goal tegen Marseille moest hij bijna huilen. Veel vertrouwen betaalt hij hoe dan ook terug. Als zijn fysiek top is kunnen we van hem genieten. De grootste concurrent van Sulejmani is hemzelf.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:12
|
|
Zet dan gewoon Sarpong op linksbuiten Ipv Sulejmani daar zou ik mee kunnen leven maar niet Leo erin.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 18:54
|
|
@ skieto; Luque komt alleen terug om zo snel mogelijk weer te wieberen. En terecht. Ik zou echt niet weten waarom hij volgend seizoen wel mee mag doen.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 18:56
|
|
Citaat: @ skieto; Luque komt alleen terug om zo snel mogelijk weer te wieberen. En terecht. Ik zou echt niet weten waarom hij volgend seizoen wel mee mag doen.
Luque is een prima speler hoor. Als hij wat wil inleveren mag hij gerust blijven als opvolger van Leonardo, mocht die weggaan.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 19:09
|
|
Wás. Van wat ik er van heb gezien niks meer dan een trutje die iets als bevlogenheid ontbeert.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 19:16
|
|
Citaat: Wás. Van wat ik er van heb gezien niks meer dan een trutje die iets als bevlogenheid ontbeert.
Het is een speler die vrijheid nodig heeft en als die een goede dag heeft kan hij wedstrijden voor je beslissen. Als ik de verhalen moet geloven is hij in Spanje prima bezig, dus dan moet hij het in Nederland al helemaal kunnen. Een speler met zo'n (trap)techniek kun je er altijd goed bij hebben.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 19:44
|
|
Citaat: Het is een speler die vrijheid nodig heeft
Is dit tekenend of ben ik nu erg cynisch?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 20:43
|
|
In Spanje spelen ze wel iets anders dan bij AJAX, Koen. Het heilige vuur was verdwenen bij Luque.
Het maakt ook niet uit wat wij ervan vinden. Het gaat erom wat Van Basten ervan vindt en die zit niet te springen om Luque.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 15:09
|
|
Citaat: Meeuwis: 'Ik leer van Neeskens, Bergkamp en Elia'
Bron: Sportweek
Marcel Meeuwis is blij dat hij sinds vorige week bij Nederland B verblijft. Daardoor kan de middenvelder van Roda JC even ontkomen aan alle hectiek bij zijn club, die de afgelopen maanden door slechte prestaties, trainerswisselingen en een mogelijke fusie met Fortuna Sittard verworden is tot een brandhaard. “Dan is het lekker om even in een rustige omgeving terecht te komen,” zegt Meeuwis.
Hij geniet bij het schaduwteam van Oranje van de trainingen van bondscoach Johan Neeskens en diens assistent Dennis Bergkamp. “Ik word er een betere voetballer van. Mannen als Neeskens en Bergkamp hebben natuurlijk de nodige ervaring, daar kan ik zeker nog wat van leren. Maar ik leer ook van andere spelers. Je speelt en traint hier toch met jongens die tot de grootste talenten van Nederland behoren. Iemand als Eljero Elia kan je bijvoorbeeld links én rechts passeren. Daardoor leer je extra scherp te zijn. Maar ook de andere jongens hier hebben iets extra’s, waardoor het trainingsniveau vrij hoog is. In alle eerlijkheid: hoger dan bij Roda.”
Hoe onrustig is het bij je club?
“Nou, laat ik het zo zeggen: het is er wel eens rustiger geweest. Absoluut. Je merkt het aan alle media die eromheen zitten. Je hoeft maar een voetbalblad open te slaan en er staat iets over Roda in. Dat is misschien ook wel logisch door onze lage klassering en de fusieperikelen, maar aan de andere kant: het is niet goed voor de club en misschien ook niet voor het elftal. Maar goed, we zullen er toch met elkaar uit moeten komen, willen we de nacompetitie ontlopen.”
Wat is er waar van de verhalen dat het grootste deel van de spelersgroep trainer Harm van Veldhoven beu is?
“Ik kan er nog steeds met m’n hoofd niet bij dat zulke dingen worden geschreven. Ik heb écht het idee dat de groep nog achter hem staat. Natuurlijk zijn er wel wat jongens ontevreden, maar dat houd je altijd.”
Hoe groot acht je de kans dat Roda de nacompetitie ontloopt?
“Moeilijk te zeggen. We gaan er alles aan doen. We krijgen Ajax nog thuis, moeten nog naar FC Twente en spelen daarna met FC Volendam nog tegen een directe concurrent. En van Volendam win je als Roda écht niet zomaar. We zullen echt álles moeten geven. Ik denk dat we vorige week een goede stap hebben gemaakt door van ADO Den Haag te winnen, door veel strijd te leveren. Als we die wedstrijd hadden verloren, was het voor ons misschien allang gebeurd. Nu hebben we weer wat meer vertrouwen. Ik hoop nu maar dat het nog goed komt.”
|
Ricke_89

Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 19:51
|
|
Onze jongens pakken ze wel zondag.
Afca -------------- onze trots, ons ideaal...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 19:52
|
|
Welkom, Ricke_89!!
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 20:00
|
|
Citaat: Onze jongens pakken ze wel zondag.
Afca -------------- onze trots, ons ideaal...
Welkom,
we gaan ze zeker pakken, Aissati in de hoofdrol samen met cvitanich! (als bassie hem opstelt)
Gregory vd Wiel------Oleguer Presas--------------------------Thomas Vermaelen
-----------------------------------------------Jan Vertonghen---------------------------
-------------------------------------Eyong Enoh--------------------------------------
------------Ismaïl Aissati---------------------------------Urby Emanuelson--------
Luis Suárez---------------------Dario Cvitanich---------------Miralem Sulejmani
DIt is wel de beste opstelling op het moment denk ik....
twijfelgevallen zijn
- Oleguer (misschien wielaert)
- Eyong Enoh (Gabri)
|
Jows

Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 10:11
|
|
Citaat: Mijn opstelling....
Eens met de opstelling, op Enoh na. Ik heb liever Enoh aan de rechterkant en Aissati echt achter de spitsen. Laat Enoh het vuile werk maar opknappen. Misschien Urby er nog uit voor Gabri (als hij fit is). Roda is een fysiek sterke tegenstander, waar Ajax het uit vaak moeilijk tegen heeft.
Met twee stofzuigers achter Aissati, kan Aissati risico's nemen om de spitsen in stelling te brengen.
Ik zou zo spelen:
---------------- Vermeer ----------------
vdWiel -- Wielaert -- Ole -- Vermaelen
Enoh ---------- Aissati ----------- Gabri
Suarez ----- Cvitanich --------- Mickey
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 16:34
|
|
Vermeer; v.d. Wiel, Oleguer, Wielaert, Vermaelen; Enoh, Aissati, Anita; Suarez, Cvitanich, Emanuelson.
Niet teveel veranderen aangezien het goed ging de laatste wedstrijden. Never shoot a winning horse (of moderner never change a winning team). Sulejmani speelt slecht dus die zou ik er wel uithalen voor de weer fitte Cvitanich, die het goed deed bij Jong Ajax, maar dat is ook alles de rest zou ik laten staan zoals het stond. Ga je weer schuiven dan neem je een stukje vertrouwen weg en dat was juist har nodig en nuttig.
|
Gruijt

Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 17:01
|
|
ben ik het mee eens. Alleen moet Vertonghen ook weer terug in de basis als hij fit is. Jammer voor oleguer die wel aardig staat te spelen de laatste tijd, maar zie toch liever Vertonghen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 17:05
|
|
Citaat: ben ik het mee eens. Alleen moet Vertonghen ook weer terug in de basis als hij fit is. Jammer voor oleguer die wel aardig staat te spelen de laatste tijd, maar zie toch liever Vertonghen. Vertonghen is nu misschien wel fit maar niet topfit en zijn vorm zal ook wel niet super zijn. Ik vind dat Vertonghen eerst zeker twee volledige wedstrijden in Jong Ajax moet spelen. Hetzelfde geld voor Gabri als die zich in de basis wilt spelen moet hij bij Jong Ajax laten zien dat hij beter in vorm is dan Anita.
|
PindaBoy

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 17:05
|
|
----------------Vermeer------------------
------Oleguer------------Vertonghen----
VD Wiel-----------------------Vermealen
-----Anita-----------------Enoh-----------
----------------Aisatti---------------------
Suarez----------------------Emanuelson
--------------Sulejmani-------------------
Ik speel met dit middenveld en aanval, omdat we hiermee de laatste 2 wedstrijden uitstekend mee hebben gespeeld!
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 17:08
|
|
Citaat: ----------------Vermeer------------------
VD Wiel-----------------------Vermaelen
Ik speel met dit middenveld en aanval, omdat we hiermee de laatste 2 wedstrijden uitstekend mee hebben gespeeld! Vertonghen is nog niet in vorm dus waarom zou je hem erin zetten? Daarbij speelt Sulejmani niet goed, ook de laatste wedstrijden niet, dus waarom niet Cvitanich erin die bij Jong Ajax heeft laten zien wel in vorm te zijn?
|
PindaBoy

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 17:10
|
|
Citaat: ----------------Vermeer------------------
VD Wiel-----------------------Vermaelen
Ik speel met dit middenveld en aanval, omdat we hiermee de laatste 2 wedstrijden uitstekend mee hebben gespeeld! Vertonghen is nog niet in vorm dus waarom zou je hem erin zetten? Daarbij speelt Sulejmani niet goed, ook de laatste wedstrijden niet, dus waarom niet Cvitanich erin die bij Jong Ajax heeft laten zien wel in vorm te zijn?
Ja oke, maar sommige zeggen. Gabri erin inplaats van Anita.
Maar iedereen heeft toch gezien dat het eindelijk goed loopt met het middenveld. En ik weet niet wat we moeten doen om Sulejmani beter te krijgen maar, hem eruit halen helpt zeker niet. Dan is ze zelfvertrouwen ook nog is weg! En vertonghen als die niet fit is. Wieleart erin
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 17:18
|
|
Citaat: Ja oke, maar sommige zeggen. Gabri erin inplaats van Anita.
Maar iedereen heeft toch gezien dat het eindelijk goed loopt met het middenveld. En ik weet niet wat we moeten doen om Sulejmani beter te krijgen maar, hem eruit halen helpt zeker niet. Dan is ze zelfvertrouwen ook nog is weg! En vertonghen als die niet fit is. Wielaert erin
Sulejmani moet eerst maar eens dat babyvet weg trainen want fysiek is hij niet op orde. Daarbij moet hij maar individueel begeleid worden (misschien in een klein groepje met ook Manucharian en Aissati er in ieder geval in) en met een fysieke trainer specifiek aan het lichaam gaan werken. Als hij zich lichaam weer op orde heeft zul je zien dat hij veel beter zal gaan spelen.
Gabri moet zich ook eerst fit en in vorm trainen bij Jong Ajax en bewijzen dat hij beter is dan Anita hoe Ajax nu speelt. Hetzelfde dat geld voor Vertonghen dus, al hoort hij er natuurlijk gewoon in als hij 100% is.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 22:10
|
|
Citaat: Vermeer; v.d. Wiel, Oleguer, Wielaert, Vermaelen; Enoh, Aissati, Anita; Suarez, Cvitanich, Emanuelson.
Niet teveel veranderen aangezien het goed ging de laatste wedstrijden. Never shoot a winning horse (of moderner never change a winning team). Sulejmani speelt slecht dus die zou ik er wel uithalen voor de weer fitte Cvitanich, die het goed deed bij Jong Ajax, maar dat is ook alles de rest zou ik laten staan zoals het stond. Ga je weer schuiven dan neem je een stukje vertrouwen weg en dat was juist har nodig en nuttig.
Haha, eigenlijk moeten we aankomende wedstrijd gewoon met dezelfde 11 beginnen als tegen Ac Milan(en dan niet in de groepsfase) 14 jaar geleden. Kijken wat voor een monsterscore dat zou worden.
|