Auteur
|
Bericht
|
Marc

Forum berichten: 164
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:42
|
|
Citaat: Vurnon Anita, Kennedy Bakircioglu,Dennis Rommedahl, Oleguer, Bruno Silva, Robbie Wielaert, Evander Sno, Kenneth Vermeer, Jeffrey Sarpong, Siem de Jong, Javier Martina
Kennedy eens, Sno eens. Anita moet gewoon verhuurd worden, want zo slecht is hij nou ook weer niet. Idem geldt voor Siem, Sarpong en Martina. Zijn jonge spelers.
Bruno Silva kon gister weinig doen aan de tweede treffer. Was toch ECHT een fout van Vermeer (deed hij ook al thuis tegen Fiorentina). De derde treffer verwachtte hij ook niet. Was fout wegkoppen van Oleguer. Oké, als hij iets scherper was geweest had hij hem misschien kunnen hebben, maar de fout ligt bij Oleguer. Het eigen doelpunt zal niet nogmaals voorkomen, dit gebeurd hem een keer.
Rommedahl is een prima speler. Zeurt niet en is nuttig als je een keer op de counter moet spelen. Robbie Wielaert is geen slechte verdediger. Heeft het in de voorbereiding ook prima gedaan. Tegen Atletico was hij niet de persoon die de fouten maakte. Dat waren met name Urby en Van der Wiel.
Nogmaals, verdedigers krijgen er vaak van langs. Verdedigen begint echter bij de aanvallers en middenvelders. Je moet niet vergeten dat we Gabri, Enoh, Lindgren en De Zeeuw nog hebben als verdedigende middenvelders. Dat zijn echt prima spelers, waarbij Gabri, Enoh en De Zeeuw nog eens bikkels zijn ook.
Gewoon rustig blijven. Hier wordt men ook weer wijzer van. Heb liever dat het op zo'n nietszeggend toernooi als het AT gebeurd, dan in de eerste wedstrijd tegen Groningen.
Die kopbal van Oleguer waaruit de 3e treffer viel is demonstratief voor hoe er verdedigt wordt. Hij kon er nog (ondanks dat hij veels te naief voor de bal ging) geeneens zoveel aan doen aangezien hij die bal volgens mij nooit heeft zien aankomen doordat Donald mis zat. Het probleem is dat er binnen de verdediging niemand de organisatie echt opzich neemt, het valt bij tijd en wijlen uit elkaar als los zand. Het is te hopen dat De Zeeuw als verdedigende middenvelder wat druk van de verdediging kan afnemen want het is op dit moment dramatisch. 6 goals tegen in 2 wedstrijden is veels te veel, als ze zo naief blijven verdedigen dan kunnen we die derde ster dit jaar ook vergeten.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 10:36
|
|
Ik ben niet zo negatief. Oefenwedstrijden zijn er om dingen uit de proberen. Ajax heeft niet voor niks geprobeerd om verdedigers te halen wat nog niet is gelukt, maar misschien komt et nog. In de eerste wedstrijd speelde ze de eerste twintig minuten aardig. Ook speel je met andere opstellingen de wedstrijden en als je die een beetje samenvoegt krijg een aardig elftal plus dat er nog een paar spelers bijkomen voor de eerste competiewedstrijd. Ik was het een ongelukkig begin tegen Benfica met een ongelukkig eigen doelpunt, daarvoor had Benfica nog geen kans gehad.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 10:41
|
|
Wat vonden jullie trouwens van het commentaar tijdens de laatste wedstrijd? Ik heb me weer eens groen en geel zitten ergeren aan Leo. Vreselijk irritante vent.
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 10:59
|
|
Hij zat in het begin al stomme opmerkingen te maken dus ik heb het de rest van de wedstrijd gelukkig redelijk kunnen blokken. Ik vond zijn commentaar niet echt van toegevoegde waarde, nee.
|
Seduction

|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 11:17
|
|
Ja, hij probeerde met een aantal opmerkingen toch wat onrust te kweken. Of hij dit nou bewust deed of niet doet er niet toe, als commentator behoor je onpartijdig te zijn, maar hij deed wel erg zijn best om een aantal losse flodders eruit te keutelen over de selectie van Ajax.
Ook Pieter Vink liet zich weer kennen. Wat een ongelofelijk slechte scheidsrechter is dat toch.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 11:17
|
|
Citaat: Wat vonden jullie trouwens van het commentaar tijdens de laatste wedstrijd? Ik heb me weer eens groen en geel zitten ergeren aan Leo. Vreselijk irritante vent.
Wat te denken van ''Donald word gewisseld'' en dan pas, na een stilte van 5 minuten, toegeven dat het Zegelaar was... omg
|
R.O.B.

Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 11:20
|
|
Idem hier... vond het wederom vreselijk commentaar van "niets-zegger" Leo. Was het zo zat dat ik het geluid heb uitgezet en zonder commentaar verder heb gekeken vanaf minuut 28
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 11:24
|
|
En wat dacht je van deze: ''Dat was buitenspel de grensrechter staat ook niet op de juiste hoogte'' en dan na de herhaling'' Ooh het was wel buitenspel en hij is wel op de hoogte''.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 11:26
|
|
Citaat: Ja, hij probeerde met een aantal opmerkingen toch wat onrust te kweken. Of hij dit nou bewust deed of niet doet er niet toe, als commentator behoor je onpartijdig te zijn, maar hij deed wel erg zijn best om een aantal losse flodders eruit te keutelen over de selectie van Ajax.
Ook Pieter Vink liet zich weer kennen. Wat een ongelofelijk slechte scheidsrechter is dat toch.
Hij had ook een paar rare woorden zoals "Als je alles het strafschopgebied in pleurt" en "bedankt pik" Beetje raar.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 11:31
|
|
Citaat: Wat vonden jullie trouwens van het commentaar tijdens de laatste wedstrijd? Ik heb me weer eens groen en geel zitten ergeren aan Leo. Vreselijk irritante vent.
Helaas geeft Leo ook commentaar op Eredivisie Live en doet hij er altijd alles aan om te benadrukken dat zijn symphatie niet in Amsterdam ligt.........
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 13:59
|
|
Inderdaad zeg, ik wilde hem nog een kans geven, maar hij praat erg mompelend, dus dan moet je je concentreren op wat hij zegt en op het voetbal, gelukkig hoef je je daar na 2 uitspraken geen zorgen meer over te maken, alles wat hij zegt slaat toch erg weinig op. Bruno Silva ging bij die ene goal echt wel in de fout. Hij stond helemaal op de verkeerde plaats, kon ook niet zien dat de aanvaller vertrok, daarom was hij veels te laat. Dat Leo dit niet heeft opgemerkt na 30 herhalingen valt mij op.
Citaat:
Hij had ook een paar rare woorden zoals "Als je alles het strafschopgebied in pleurt" en "bedankt pik" Beetje raar.
Dat bedankt pik hoorde ik ook, ik dacht iets van zei hij dat nou? Nee dat zei hij niet.
Voor de rest leek het wel of alle overtredingen op Benfica spelers 100 keer werden herhaald zodat we weer goed konden zien dat het een heel erge overtreding was. Of kwam dit gewoon omdat Vink heel veel overtredingen zag en een beetje partijdig was? Omdat hij aangebrand was omdat Suarez nu wel tegen hem mocht praten(omdat hij die band om zn arm heeft) zonder dat hij geel kreeg?
|
Seduction

|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:42
|
|
Citaat: Inderdaad zeg, ik wilde hem nog een kans geven, maar hij praat erg mompelend, dus dan moet je je concentreren op wat hij zegt en op het voetbal, gelukkig hoef je je daar na 2 uitspraken geen zorgen meer over te maken, alles wat hij zegt slaat toch erg weinig op. Bruno Silva ging bij die ene goal echt wel in de fout. Hij stond helemaal op de verkeerde plaats, kon ook niet zien dat de aanvaller vertrok, daarom was hij veels te laat. Dat Leo dit niet heeft opgemerkt na 30 herhalingen valt mij op.
Citaat:
Dat bedankt pik hoorde ik ook, ik dacht iets van zei hij dat nou? Nee dat zei hij niet.
Voor de rest leek het wel of alle overtredingen op Benfica spelers 100 keer werden herhaald zodat we weer goed konden zien dat het een heel erge overtreding was. Of kwam dit gewoon omdat Vink heel veel overtredingen zag en een beetje partijdig was? Omdat hij aangebrand was omdat Suarez nu wel tegen hem mocht praten(omdat hij die band om zn arm heeft) zonder dat hij geel kreeg?
Dat viel mij ook op. Vink deed al raar tegen Suarez nog voordat de aftrap was genomen, tijdens het muntje gooien.
Dat die twee elkaar niet liggen lijkt mij vrij duidelijk.
Commentaren als; Goh, het lijkt mij toch wel duidelijk dat Ajax geen probleem meer heeft om een 1e keeper uit te zoeken. Commentaar bij het eerste tegendoelpunt van Stekelenburg hoor je alleen dat het de fout van Emanuelson was, maar niet van Stekelenburg, terwijl hij die bal als een vaatdoek wegfrommelt. Maar bij het tegendoelpunt van Vermeer was hij er als de kippen bij om hier over zijn beklaag te doen. Natuurlijk zat Vermeer fout, maar Silva was in deze net zo schuldig.
Geen wedstrijden meer voor mij met Leo Driessen als commentator, want die man komt mijn humeur niet ten goede.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 20:51
|
|
leo driessen.... nee ik ga er geen eens woorden aan vuil maken!
|
Nostrils

Forum berichten: 39
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 02:16
|
|
Citaat: Na de wedstrijd van gisteren is pijnlijk duidelijk geworden dat Ajax op een aantal fronten flink tekort schiet. Te beginnen over de keepers.
Zowel Stekelenburg en Vermeer hebben laten zien beide niet goed genoeg te zijn voor dit Ajax.
Qua verdedigen was het helemaal huilen met de pet op. Dit is dan ook duidelijk de zwakste linie bij Ajax en met een hopeloze keeper daarachter is het wachten op de tegendoelpunten.
Het kinderlijke naieve verdedigen van Oleguer, Wielaert, Silva en Anita (hoe kom je er trouwens op deze jongen op de linksback positie te zetten) is gewoon de doodssteek voor dit Ajax. Gaarne dus serieus op zoek naar een goede keeper en een enkelopvretende verdedigende killer voor in het centrum naast Alderweireld, want het lijkt mij duidelijk dat deze jongen sowieso in de basis thuis hoort.
Verder valt Suarez mij positief op. Hij laat zich gelden als aanvoerder, rent de poten uit zijn reet en gaat altijd voorop in de strijd. Goed om te zien dat hij volwassener wordt.
Op basis van het Amsterdam tournament en de nieuwe aankopen ben ik tot de volgende opstelling gekomen:
-------------------------Stekelenburg/Vermeer-------------------------
vdWiel-----------Alderweireld--------------Vertonghen---------Atouba
----------------de Zeeuw----------------------Enoh----------------------
----------------------------------Aissati-----------------------------------
------Suarez------------------Cvitanich-------------Sulejmani---------
Aankopen voor de volgende posities:
Keeper, centrale verdediger
Er van uitgaande dat er dus minimaal 1 keeper zal vertrekken:
Bank:
Verhoeven
Gabri
Silva
Oleguer
Donald
Emanuelson
Rommedahl
Lindgren
de Jong
vd Heijden
Anita
Verkopen:
Kennedy
Stekelenburg of Vermeer (voorkeur gaat voor mij uit naar Stekelenburg, gezien deze al flink wat ouder is en absoluut geen groei meer zal doormaken)
Sno
Wielaert
Emanuelson (als er een goed bod komt van minimaal 7 miljoen)
Ogararu
Luque
wij kunnen elkaar de hand schudden, op 1 puntje na, ik zie liever gabri ipv enoh ;)
|
Maurice

|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 10:26
|
|
Citaat: Na de wedstrijd van gisteren is pijnlijk duidelijk geworden dat Ajax op een aantal fronten flink tekort schiet. Te beginnen over de keepers.
Zowel Stekelenburg en Vermeer hebben laten zien beide niet goed genoeg te zijn voor dit Ajax.
Qua verdedigen was het helemaal huilen met de pet op. Dit is dan ook duidelijk de zwakste linie bij Ajax en met een hopeloze keeper daarachter is het wachten op de tegendoelpunten.
Het kinderlijke naieve verdedigen van Oleguer, Wielaert, Silva en Anita (hoe kom je er trouwens op deze jongen op de linksback positie te zetten) is gewoon de doodssteek voor dit Ajax. Gaarne dus serieus op zoek naar een goede keeper en een enkelopvretende verdedigende killer voor in het centrum naast Alderweireld, want het lijkt mij duidelijk dat deze jongen sowieso in de basis thuis hoort.
Verder valt Suarez mij positief op. Hij laat zich gelden als aanvoerder, rent de poten uit zijn reet en gaat altijd voorop in de strijd. Goed om te zien dat hij volwassener wordt.
Op basis van het Amsterdam tournament en de nieuwe aankopen ben ik tot de volgende opstelling gekomen:
-------------------------Stekelenburg/Vermeer-------------------------
vdWiel-----------Alderweireld--------------Vertonghen---------Atouba
----------------de Zeeuw----------------------Enoh----------------------
----------------------------------Aissati-----------------------------------
------Suarez------------------Cvitanich-------------Sulejmani---------
Aankopen voor de volgende posities:
Keeper, centrale verdediger
Er van uitgaande dat er dus minimaal 1 keeper zal vertrekken:
Bank:
Verhoeven
Gabri
Silva
Oleguer
Donald
Emanuelson
Rommedahl
Lindgren
de Jong
vd Heijden
Anita
Verkopen:
Kennedy
Stekelenburg of Vermeer (voorkeur gaat voor mij uit naar Stekelenburg, gezien deze al flink wat ouder is en absoluut geen groei meer zal doormaken)
Sno
Wielaert
Emanuelson (als er een goed bod komt van minimaal 7 miljoen)
Ogararu
Luque
wij kunnen elkaar de hand schudden, op 1 puntje na, ik zie liever gabri ipv enoh ;)
Wat heeft Gabri de afgelopen jaren laten zien dan? Strijd en passie? Dat heeft Enoh ook... Het verschil is dat Gabri altijd maar blijft rennen, en Enoh ook blijft rennen, alleen dan wel funcitioneel.. wat mij betreft staan zelfs Lindgren en Anita nog boven Gabri.
|
Nostrils

|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 13:20
|
|
gabri maakt geen grove fouten en brengt ervaring in je team. enoh heeft ons vorig seizoen in de wedstrijden die hij gespeelt heeft aardig wat tegendoelpunten bezorgt, Overigens vindt ik gabri een echte doorzetter en hij brengt rust in de ploeg
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 13:27
|
|
Gabri vind ik ook voor rust zorgen, Enoh is soms nog wat wild.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 13:28
|
|
Citaat: Gabri vind ik ook voor rust zorgen, Enoh is soms nog wat wild.
Enoh komt soms nog wel is onbesuisd de duels in, maar dat is gewoon een kwestie van afleren.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 13:45
|
|
Dat weet ik ook wel, en hij is taktisch nog niet zo goed, maar dat komt omdat hij uit Afrika komt. Daar spelen ze niet zo met regeltjes en opdrachten.
|
wvisser18

Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 13:47
|
|
Dat moet ik toch met je oneens zijn Guy-Ajax..hij heeft bij Ajax Cape Town gevoetbald, waar (mag ik hopen) toch de Ajax-school wordt gehanteerd..Dus hij zou hierin geschoold moeten zijn, al zullen de regels wel niet dermate streng nageleefd worden..
Oh en 343, misschien wordt het tijd om een nieuw topicje te openen: vervelende commentatoren?
|
Maurice

|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 13:52
|
|
Rust? Ik vind hem juist een storende factor, omdat ik het idee heb dat hij nooit weet wat ie aan het doen is, en positioneel ook veels te vaak niet staat waar hij hoort te staan, helemaal verdedigend gezien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 14:32
|
|
Citaat: Oh en 343, misschien wordt het tijd om een nieuw topicje te openen: vervelende commentatoren? 
Zeker. Maar als je dat idee hebt, kun je dat ook uitvoeren, Visser!
Ik ook. Enoh is ook een veel betere voetballer dan Gabri. Ik snap niet dat je Enoh onbesuisd vindt en dan met Gabri op de proppen komt...
|
Nostrils

|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 15:05
|
|
Rust? Ik vind hem juist een storende factor, omdat ik het idee heb dat hij nooit weet wat ie aan het doen is, en positioneel ook veels te vaak niet staat waar hij hoort te staan, helemaal verdedigend gezien.
Juist wel, hij loopt altijd de passlijnen dicht en dekt zijn man ook goed, hij wint veel duels ondanks zijn lengte, Enoh die komt er gewoon wild in en hoopt zo de bal te veroveren lijkt het..
|
Maurice

|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 15:17
|
|
Juist wel, hij loopt altijd de passlijnen dicht en dekt zijn man ook goed, hij wint veel duels ondanks zijn lengte, Enoh die komt er gewoon wild in en hoopt zo de bal te veroveren lijkt het..
Op wat baseer je dat Gabri veel duels wint? Ik zit nu al 2 jaar elke wedstrijd in de Arena, en ik weet zeker dat wanneer je de statistieken erbij haalt, Gabri de helft van de persoonlijke duels verliest.
Enoh wint zo'n 80/90%, en speelde eigenlijk alleen de laatste paar wedstrijden onder de maat. Bovendien staat Enoh bij een tegenaanval vrijwel altijd op de juiste plaats, en staat Gabri ergens op de middenlijn wanneer de tegenstander via een tegenaanval gevaarlijk wordt.
En de juiste lijnen? Zeg dat maar tegen Suarez... je moest eens zien hoe vaak Gabri de aanvallers in de weg loopt. Bovendien heeft Enoh ook nog eens een gevaarlijk schot, terwijl Gabri zijn pogingen op doel nimmer gevaarlijk zijn.
|
wvisser18

Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 15:38
|
|
Citaat: Oh en 343, misschien wordt het tijd om een nieuw topicje te openen: vervelende commentatoren? 
Zeker. Maar als je dat idee hebt, kun je dat ook uitvoeren, Visser!
Was meer sarcastisch bedoeld als grap op bovenstaande klachten op Leo Driessen Vind het niveau van alle Nederlandse commentatoren sowieso al jaren ver beneden de maat..Dit geldt overigens niet alleen voor voetbalcommentaar, ook andere sporten zoals wielrennen en tennis irriteer ik mij hier mateloos aan, alleen het schaatsen wordt door de NOS leuk gedaan, alleen beetje jammer dat die dikke Smeets tussen de races door komt..
Anyway, heb hier in het verleden al meer dan genoeg woorden aan vuil gemaakt,dus een nieuw topic lijkt mij overbodig ..
|