Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Jaap de Groot column
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jaap de Groot column
Maker: LeonelBekeken: 1154
Status: InactiefBerichten: 2
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 apr 2009 15:28
Citaat:
za 04 apr 2009, 06:37 Amrabat, Elia & Biseswar

AMSTERDAM - Nordin Amrabat, Eljero Elia en Diego Biseswar hebben nogal wat gemeen. Zo werden ze alle drie door de bondscoaches Johan Neeskens en Dennis Bergkamp ingezet als buitenspelers in een prima en aantrekkelijk voetballend Nederland B.

Maar er is meer. Het trio heeft ook gemeen dat het uit de jeugdopleiding van Ajax werd geknikkerd. Amrabat en Biseswar waren lastig en Elia was niet goed genoeg. Daarom is het aardig om te zien, dat ze uitgerekend door twee trainers met een Ajax-verleden voor Oranje B werden geselecteerd en vervolgens ook op de klassieke manier werden gebruikt. Vooral Elia en Amrabat zouden tegen de Duitsers twee gerenommeerde backs horendol spelen. Daarom is het toch een beetje vreemd, dat er uitgerekend voor deze drie vleugelaanvallers geen toekomst op De Toekomst was. Zoals het ook curieus overkomt dat Ajax nu wel ruim 10 miljoen euro over heeft voor een speler (Elia), die enkele jaren geleden gratis en voor niets kon afreizen. Op deze pagina kondigt Ajax-directeur Rik van den Boog veranderingen bij de jeugdopleiding aan. Het gaat eerder om bijstellingen, dan rigoureuze wijzigingen. Allemaal leuk en aardig, maar de vraag is vooral wie dat beoordelen gaat. Tenslotte zit er in het huidige eerste elftal niet één zelf opgeleide aanvaller, nadat de club enkele jaren geleden de nu grootste talenten van Nederland afserveerde. Er lijkt op De Toekomst dus iets niet te kloppen. Wie het patroon van de laatste jaren ziet, constateert dat voornamelijk verdedigers en middenvelders vanuit de opleiding doorkomen en nauwelijks bruikbare aanvallers. Laat staan authentieke buitenspelers, ooit het handelsmerk van Ajax en dus ook het Nederlandse voetbal. Dat ze er zijn en nog goed zijn ook, werd de afgelopen week uitgerekend door twee coaches met een Ajax-achtergrond onderkend. Dat dit inmiddels buiten de poorten van De Toekomst gebeurt, is daarom een veeg teken. Intussen predikt Ajax de evolutie. Niets overhaast, dan komt het wel goed. Tsja.


Bron: De Telegraaf.

Ik wist eigenlijk niet echt waar dit moest plaatsen,dus heb ik maar een topic aangemaakt.

Ik vind dit column een beetje dubieus. Het is waar dat er veel middenvelders en verdedigers doorbreken. En de laatste jaren weinig aanvallers. Maar een Babel is ook doorgebroken toch? De Mul en in mindere mate de Ridder hebben ook hun geluk kunnen beproeven in het buitenland. Dit seizoen hebben Bodul en Zeegelaar hun debuut gemaakt in het eerste. Dus het valt toch best mee, feitelijk gezien.

Daarnaast zullen de 3 jongens (Elia, Amrabat en Bisewar) gewoon het juiste pad hebben belopen na een deceptie bij Ajax. Ajax is een professionele club en daar verwacht men, zoals het hoort, aan bepaalde regels te houden. Misschien kan je zelfs stellen dat ze door Ajax meer motivatie hebben gevonden en/of gaan inzien dat ze met dat gedrag niet verder komen in het betaald voetbal.

Ik weet niet hoe Elia speelde bij Ajax. Iemand hem ooit zien spelen in de jeugd?
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 apr 2009 15:36
Ajax moet in de jeugd elke aanvaller gewoon laten doen waar ze zin in hebben. In de A of Jong Ajax kunnen ze een aantal taken meekrijgen waar ze zich aan moeten houden en voor de rest: laat maar zien waarom je in het eerste moet. Op de vleugel moet je verassing hebben, een voorzet en af en toe een goal maken. Buitenspelers moeten een soort rust in het spel brengen, de bal een tijdje vast houden om de rest aan te laten sluiten en om de spits positie te laten kiezen.

Op dit moment lijken er weer een aantal jeugdspelers (aanvallers bedoel ik dan) interessant, om even in Marco-termen te praten, genoeg om over een tijdje een vaste plaats in het eerste te hebben. Zoals; Castillion, Bodul, Zeegelaar en Jozefzoon.

Verder wil ik nog even kwijt dat Jaap de Groot een slechte column heeft geschreven. Lekker een aantal inkoppertjes en nu het bij Ajax weer even op de rails lijkt even onrust wil stoken om toch nog iets te zoeken waar Ajax op af gerekent kan worden.

--------------------

Eigenlijk hoort dit in het column-topic bij Algemeen, maar ik kan het niet verplaatsen. Misschien 1 van de andere mods?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 4 apr 2009 17:24
Vin ik ook, Koen. Biseswar en Amrabat hebben zich nog niet bewezen. Elia is een goede speler, maar de 9 a 10 miljoen is hij niet waard. Amrabat is een kip zonder kop en Biseswar zou ik nog niet transfervrij bij AJAX willen zien. AJAX heeft in ieder vele malen meer gelijk gehad met het wegsturen van spelers dan dat ze ongelijk hadden.

http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?t=257
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.997.140 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Jaap de Groot column
Ga
Zoeken: