Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » Ajax - AZ
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax - AZ
Maker: MarnixBekeken: 13911
Status: InactiefBerichten: 159
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RosarioCentral


Geregistreerd: 25-06-2008
Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:27
Kan iemand mij uitleggen waarom Suarez zo egoistisch blijft spelen?
thommy


Geregistreerd: 24-08-2008
Forum berichten: 790
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:31
Schiet hem er nog een keer in, alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:37
Jammer, we hadden recht op de overwinning, maar de doelen in de Arena hebben ons daar van weerhouden. Nu moeten we beide wedstrijden(Sparta en Twente) winnen.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:39
Knotsgek, bizar en ongelofelijk. Hier valt geen touw aan vast te knopen.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:41
Je kunt het inderdaad niet meer analyseren, daarvoor is er teveel gebeurd. Kijken hoe Van Basten hierop reageert.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:44
Ik moest de tweede helft missen. Hadden we de overwinning verdient?

Nu volgende week winnen van Sparta. Twente wint toch niet van AZ.

Helaas weer een kans gemist om boven Twente te komen. Echt slecht.
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:46
Romero is echt een geweldige keeper.
RosarioCentral


Geregistreerd: 25-06-2008
Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:47
Citaat:
Ik moest de tweede helft missen. Hadden we de overwinning verdient?

Nu volgende week winnen van Sparta. Twente wint toch niet van AZ.

Helaas weer een kans gemist om boven Twente te komen. Echt slecht.


Zeker verdiend, maar niet omdat Ajax zo goed speelde. In de vorm van dit seizoen heeft Ajax niets in de Champions League te zoeken. Overigens heeft Ajax een enorm probleem in met name de verdediging en middenveld; was u dat al opgevallen? :) Al aan het begin van dit seizoen heb ik gezegd dat alleen op basis hiervan een aanval kan floreren, daar zit genoeg kwaliteit in.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:53
Ajax had zoveel kansen, 10 in de tweede helft ofzo, 5 daarvan 100%, Suarez mist er 1 maar scoort er ook 1. Bij die gemiste loopt hij hard in op Didulica, wiens behandeling daarna 20 minuten kost, hierdoor hebben we ook nog 15 minuten extra tijd. Na de behandeling kreeg Ajax meer ruimte aangezien Schaars eerder al rood had. We schoten ongeveer nog 4 keer op de paal. Een knotsgekke wedstrijd, want het had 2-1 kunnen worden maar ook 1-2. Uiteindelijk had Ajax de zege verdiend. Ik zag ze eindelijk vechten.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:53
Het zijn gewoon luie flikkers. Als er wat moet gebeuren geven de heren niet thuis.

Ik lees dat Suarez de penalty met een lobje probeerde. Dat is nou precies de reden waarom hij volgend jaar nog voor Ajax speelt. Geen enkele club haalt een speler die zichzelf boven de club verkiest.

Als ze zo spelen staan we toch voor paal in de CL. Maar dan spelen ze weer goed, omdat ze zich daarvoor wel kunnen motiveren.

Wat een gepruts daar achterin ook weer. Zelfs Lens en Vejinovic zijn ze niet de baas.

Hoe speelde Sulejmani trouwens?
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:56
Sulejmani speelde best aardig, veel beter dan de in eerste helft dramatisch spelende Emanuelson. Ik geef Sulejmani tegen Sparta een basisplaats. Want we willen geen 2de Leonardo.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 16:57
Citaat:
Het zijn gewoon luie flikkers. Als er wat moet gebeuren geven de heren niet thuis.

Ik lees dat Suarez de penalty met een lobje probeerde. Dat is nou precies de reden waarom hij volgend jaar nog voor Ajax speelt. Geen enkele club haalt een speler die zichzelf boven de club verkiest.

Als ze zo spelen staan we toch voor paal in de CL. Maar dan spelen ze weer goed, omdat ze zich daarvoor wel kunnen motiveren.

Wat een gepruts daar achterin ook weer. Zelfs Lens en Vejinovic zijn ze niet de baas.

Hoe speelde Sulejmani trouwens?
Wat een gelul zeg. Ajax heeft er in de tweede helft alles aangedaan om de winst te pakken. Dit heeft helemaal niks met motivatie te maken, maar meer door kwaliteit en pech. Als je de tweede helft de kansen benut win je gewoon deze partij en sta je op de tweede plaats.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:01
Ze moeten gewoon beginnen met 100% inzet. Altijd grote praatjes van 'wij willen CL spelen', maar als het erop aankomt doen ze het niet.

Ik baal hier ontzettend van. Als de mentaliteit goed was stonden we gewoon eerste. We hebben zo ontzettend veel kwaliteit.

Heeft Sulejmani nog wat mannetjes op snelheid gepasseerd of dat geprobeerd?
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:07
Citaat:
Ze moeten gewoon beginnen met 100% inzet. Altijd grote praatjes van 'wij willen CL spelen', maar als het erop aankomt doen ze het niet.

Ik baal hier ontzettend van. Als de mentaliteit goed was stonden we gewoon eerste. We hebben zo ontzettend veel kwaliteit.

Heeft Sulejmani nog wat mannetjes op snelheid gepasseerd of dat geprobeerd?


Ja, hij kwam er af en toe langs, ik geef hem een voldoende. Verder speelde Vertonghen weer als vanouds goed.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:08
Citaat:
Ik moest de tweede helft missen. Hadden we de overwinning verdient?

Nu volgende week winnen van Sparta. Twente wint toch niet van AZ.

Helaas weer een kans gemist om boven Twente te komen. Echt slecht.


Had wel 6-1 moeten zijn.

3x de paal.
1x Gemiste penalty
1x cvitanitch mist vanaf 4 meter (Leeg doel)

We hadden tevens nog 2 penaltys moeten hebben.

Zat maar weer eens niet mee -,-
RosarioCentral


Geregistreerd: 25-06-2008
Forum berichten: 454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:10
Citaat:
Ze moeten gewoon beginnen met 100% inzet. Altijd grote praatjes van 'wij willen CL spelen', maar als het erop aankomt doen ze het niet.

Ik baal hier ontzettend van. Als de mentaliteit goed was stonden we gewoon eerste. We hebben zo ontzettend veel kwaliteit.

Heeft Sulejmani nog wat mannetjes op snelheid gepasseerd of dat geprobeerd?


Ik twijfel een beetje of het mentaliteit is. De meeste jongens willen echt wel, maar er is duidelijk gebrek aan leiderschap en een duidelijke manier van voetballen. Ik vind dit Van Basten aan te rekenen, want het lukt hem niet zijn visie op zijn selectie over te brengen. Inderdaad, kwaliteit is er in aanvallend opzicht zeker.

Sulejmani deed niet veel bijzonders, maar een positief puntje is dat zijn voorzetten in elk geval in de richting van de juiste plek kwamen. Verder heb ik me enorm gestoord aan Suarez. Natuurlijk werkt hij hard, en natuurlijk heeft hij zijn eigen manier van spelen, maar hij mist erg veel kansen en speelt te egoistisch.

Maar hoe de achterhoede en middenveld speelde was dramatisch. In plaats van weer aan de voorhoede te sleutelen, kan er beter wat gedaan worden aan die twee linies. OK, misschien Sulejmani op de plaats van Emanuelson (wanneer vertrekt hij eens!), maar niet op een spitspositie. Als Ajax het verdedigend niet aankan, moet men maar gewoon veel scoren...
Nr.10


Geregistreerd: 22-06-2008
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Hoorn
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:18
Oleguer, Vermaelen en Aldereweireld zijn alle drie geen voetballers die het nagestreefde Ajax-niveau hebben. Aanvallen begint achterin met een goede balcirculatie, ze hebben deze wedstrijd zo veel vrijheid gehad, echt beschamend dat ze zo weinig gepresteerd hebben.

Buiten het feit dat ze aanvallend weinig toevoegen, is het ook schrikbarend dat ze verdedigend ook zo matig zijn! Deze spelers kunnen apart, in een goed georganiseerd elftal, misschien nog mee draaien, maar als je drie van deze rakkers in het veld hebt staan dan ga je het oplopen.

Het middenveld was ook weer niet in staat om dominant te spelen, erg jammer.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:22
Hmm, ik kom net terug van mn werk.. Wat een knotsgekke wedstrijd heb ik gehoord (sporadisch) op Radio 1....

Schrijnend dat het geluk ontbrak, Verder valt me uit de reacties hier te lezen dat het voetballend weer zeer matig tot slecht achterin was. Ging dit beter op het moment dat Vertonghen ging spelen of was het toen nog steeds zo slecht?

Pff, dit had een overwinning moeten zijn denk ik. Jammer dat dit niet is gebeurd.
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:24
We hadden gewoon pech.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:28
Citaat:
We hadden gewoon pech.


Dat had een bepaald ploegje vorig jaar ook... Kijk waar ze nu staan..
Rinus


Geregistreerd: 29-12-2008
Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:31
Ik hoop dat we volgend jaar.
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:36
Eigenlijk is er weer niks veranderd t.o.v Twente, maar we hebben twee kansen gehad om ze in te halen. Onder het motto drie keer scheepsrecht moet het volgende week maar lukken. Hopelijk helpt AZ ons door Twente te verslaan, dan zijn wij bij winst tweede. Dan thuis het afmaken met een gelijkspelletje.

Wat waren die AZ-fans toch irritant. Ze worden nog gefeliciteerd door middel van de reclameborden en zelfs Van Gaal kreeg nog een bloemetje. Dat ze het dan nog in hun hoofd halen om 'helemaal niets in Amsterdam' te zingen snap ik echt niet. Natuurlijk, ze moeten tegen de grote broer, ze willen maar al te graag zoals Ajax worden, maar een beetje normaal doen is al teveel gevraagd.

Dat we weer pech hadden is gewoon ontzettend balen. Je kunt er gewoon helemaal niks aan doen. Alhoewel, als je een kans van 4 meter voor open goal mist is het geen pech.

Nu gewoon alles op alles om in de komende twee wedstrijden 6 punten te halen. Iedereen moet alles geven. Doe je dat niet kun je voor mij naar het tweede.
Lexafca


Geregistreerd: 21-12-2008
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:39
Over 2 weken is er weer gezeur op MvB omdat hij ons geen 2e maakt(als dat zo is).Maar wat kan hij er aan doen dat Cvitanich een kans mist die moeilijker is om te missen dan te raken , dat Vermaelen de paal raak , dat Cvitanich ook de paal raakt , dat Aissati de kruising raak en dat Romero een gelukredding heeft.
Ik vond alleen dat Suarez echt niet mocht juichen.
en wat ik lachwekkend vond.: 2 penalty's die we niet krijgen , die we wel moesten krijgen , en 2 penalty's die je normaal niet krijgt krijg je wel.
Even terugkomend op mijn eerste zin, ik denk dat we wel de 2e plaats zullen halen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:57
Citaat:
Over 2 weken is er weer gezeur op MvB omdat hij ons geen 2e maakt(als dat zo is).Maar wat kan hij er aan doen dat Cvitanich een kans mist die moeilijker is om te missen dan te raken , dat Vermaelen de paal raak , dat Cvitanich ook de paal raakt , dat Aissati de kruising raak en dat Romero een gelukredding heeft.
Ik vond alleen dat Suarez echt niet mocht juichen.
en wat ik lachwekkend vond.: 2 penalty's die we niet krijgen , die we wel moesten krijgen , en 2 penalty's die je normaal niet krijgt krijg je wel.
Even terugkomend op mijn eerste zin, ik denk dat we wel de 2e plaats zullen halen.


Prachtige analyse.

Je mist nog 2 momenten:

Doorgebroken Suarez neergehaald --> ROOD
Bij de 2e penalty krijgt Klavan geen 2e gele kaart.

Nu is de analyse compleet.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 17:58
Bah, wat word ik misselijk van Ajax.

We komen pas aan voetballen toe als Schaars eraf is. Enkel Aissati kon me bekoren. Suarez mag je best een flinke boete geven, want dit kan niet. Onbegrijpelijk. Flinke boete. Dat ie daarna doorschopt, mag hij ook wel een schorsing voor kregen. Schorem van de hoogtste plank, bah. Daarna blijkt ook dat Cvitanich absoluut geen opvolger van Huntelaar is, want die bal MAG je NIET missen. Amateuristisch. Flinke boete voor hem ook. Verder wel verdiende 1-1 en met een beetje geluk had je ook 2-1 gemaakt (en meer kwaliteit). Vooral Vermaelen was er dicht bij. Ach, ik wil er niet over nadenken. Twente wint volgende week zoiezo van AZ (zonder Schaars en met de wil Ajax te nakken) en daarom zal Ajax nu zelf eens moeten presteren. Ik denk dat we 3de en misschien zelfs 4de worden.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.984.463 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2008/09 » Ajax - AZ
Ga
Zoeken: