| | |
Forum
Onderwerp: Martin Jol: ex-hoofdtrainer Ajax
Maker: GertJan020Bekeken: 84577 Status: InactiefBerichten: 1690
|
Auteur
|
Bericht
|
swanski

Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 15:57
|
|
Citaat: Guy_Ajax, wat een kul. Fulham heeft echt wel een sterkere selectie dan Ajax. Jongens als De Jong, Emanuelson, De Zeeuw, Vertonghen etc. zouden daar echt niet in de basis staan, hoor.
Ben ik niet helemaal met je eens, ik ben vorig seizoen naar elke thuiswedstrijd van Fulham in de Europa cup geweest en ze hebben een aantal spelers die ik graag bij Ajax zou zien spelen maar technisch doen de meeste spelers wel duidelijk onder voor die van Ajax.
Inderdaad. De Jong zou wellicht (nog) geen basisspeler zijn, maar dat is hij bij Ajax ook nog maar relatief recent geworden. De Zeeuw, Vertonghen en Emanuelson zouden voor Fulham interessante spelers zijn.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 16:10
|
|
Maar ja zou jij willen blijven als het bestuur Ronnie Stam wil halen en Berg naar PSV laat gaan..
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 16:17
|
|
Het bestuur haalt helemaal niemand. Spelers die Jol niet wil komen niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 16:21
|
|
Ach, we zullen het morgen zeker wel horen (of eerder) met Porto-AJAX. Wanneer Jol ook vaag blijft zoals AJAX dan weet je dat hij zal vertrekken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 16:38
|
|
Citaat: Hoop niet dat Jol gaat naaien en weg gaat. Vind het trouwens van Fulham ook niet netjes, de voorbereiding is al een paar weken aan de gang, belangrijke CL wedstrijden staan op het programma, en dan bij de trainer aankloppen. Doe het dan minstens 1 of 2 maanden eerder.
Maar waarom zou Jol daar heen gaan? Onze selectie is sterker dan die van Fulham, die Europa League finale was een wonder. Er zit ook weinig potentie in die club denk ik. Het kan zomaar dat ze strijden voor degradatie komend seizoen.
Mogelijke opvolgers: Olsen, Rijkaard, De Boer, Blind (Cruijff..? zal het helaas niet doen), Adriaanse.
Iets mindere serieuze opties denk ik: Maaskant, Koster..
Olsen en Rijkaard lijken mij hele goede opvolgers. De Boer en Blind hebben niet zoveel ervaring. Adriaanse is wel een goede trainer, maar onbetrouwbaar (GELD!). Maaskant heeft zich alleen bij NAC bewezen en Koster is degelijk, maar niks extras denk ik.
Als Jol vertrekt heeft hij meer geld te besteden aan zijn selectie, krijgt hij zelf een miljoen meer aan salaris en kan hij naar Engeland. Als Al Fayed zijn portemonnee trekt dan is er heel veel mogelijk bij die club. Ik zou het persoonlijk erg zuur vinden, want nu mis je al een spits en daarnaast zijn er geruchten dat de coach, de keeper, de rechtsback en de rechteraanvaller ook vertrekken, in dat geval kunnen we weer een seizoen bouwen en dat was nu echt niet de bedoeling . Vorig jaar had je er op kunnen rekenen nu is het een nare verrassing.
Over de opvolging, Olsen is natuurlijk geschikt. Blind en De Boer, liever niet juist omdat ze inderdaad de ervaring missen. Adriaanse en Rijkaard geloof ik niet in dat die komen.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 18:55
|
|
Nieuws van het Jol-topic van AN
1. Helikopter: Jol is inderdaad weg
2. afc_cbs: Er is een spits gekocht vorige week. Uiteindelijk ging dit toch niet door door het bestuur. Jol is pislink en zet zo druk op het bestuur.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 18:59
|
|
Citaat: Overgangsjaar daar had ik ook op gerekend, maar ondanks dat het een overgangsjaar was, was de titel nog bijna in zicht.
Dat was ook de bedoeling. De doestelling begin vorig seizoen was dat de titel behaald diende te worden, hoe dan ook. Daar was het beleid op afgestemd. Een kampioenschap was volgens Coronel en Van den Boog een must.
Citaat: Wat mij betreft heeft Jol het na behoren gedaan, zeker als je ook nog een bedenkt dat vooral in de eerste seizoenshelft (wanneer je nog moet wennen) punten zijn verloren. Of er nu een Hagenees een Amsterdammer een Groninger of een Fries voor de ploeg staat maakt mij niet zoveel uit, zolang de coach maar in staat is om het beste te halen uit zijn spelersmateriaal en dat is wat mij betreft wel gelukt.
Vind er maar van wat je vinden wilt, prima, maar hoe staan we nu? Daar gaat het om he. Het vorige seizoen met het niet al te beste/mooie veldspel is geweest, kampioen jammergenoeg niet geworden, maar wat gaan we nu doen na dit kortetermijnbeleid? Ik zal je maar alvast zeggen, we staan er niet rooskleurig voor. Begin vorig seizoen waren er zelfs meer mogelijkheden, we zijn geen stap verder gekomen. Daarin moet je heel eerlijk zijn. Het is een (onnodig) overgangsjaar geweest, zoals dat vorig jaar rond deze tijd voorspeld is. Ben bijzonder teleurgesteld, en uiteraard niet omdat Rommedahl is vertrokken... Tsjonge jonge...
Citaat: Die Brazilaanse jongens waren gehuurd en zullen nu terugkeren, want er is geen reden tot een langer verblijf bij Ajax. Atouba, daar zitten we helaas wel nog langer aan vast, maar vergeet niet dat Jol ook Pantelic naar Amsterdam haalde, een speler die het team beter liet voetballen en zelf ook een graantje mee pikte.
Na een tijdje voetbalde Pantelic aardig mee. Maar je mocht ook niets anders verwachten. Het elftal zat goed in elkaar, werd afgestemd op de kwaliteiten van de langharige Serviër. Maar wat zijn we hier nu mee opgeschoten? Het zou een tussenoplossing zijn geweest volgens sommige, maar wie moet er dan nu klaar staan? Castillion is nog debuutloos en in geen velden of wegen te bekennen en Suk is moeilijk serieus te nemen. We zijn weer terug bij af en was dat het allemaal wel waard? De afschrijvingskosten op een Cvitanich die moest blijven, Sulejmani en ga zo maar door? Heb het er al eerder over gehad, volgens mij zijn er simpelweg verkeerde keuzes gemaakt. Een De Zeeuw halen terwijl een Elia ook mogelijk is, hoe haal je het in je hoofd. Dan met als excuus dat Sulejmani buiten de boot zou vallen, nou vooruit dan. Jol heeft blijkbaar snode plannen met de kleine Serviër. Maar wat zien we? Sulejmani is zoals hij altijd al is geweest en zoals Jol altijd heeft geweten net zoals Suarez een tweede spits en belandt eveneens buiten de boot... Niet te geloven. Een schaarse, jonge en spectaculaire linksbuiten heeft hij dus laten lopen voor een op z'n top zijnde middenvelder van AZ. Met een Elia binnen de gelederen was je binnen de korste keren van je geldzorgen af. Op een De Zeeuw verdien je immers niets meer, maar bij een Elia is het cashen geblazen.
Citaat: Iedere nieuwe trainer zal opnieuw een overgangsjaar betekenen, want noem mij één trainer behalve Koeman (Adriaanse had al het puin van Wouters al geruimd) en Olsen (Mocht een bijna compleet nieuwe selectie aantrekken) die in zijn eerste seizoen kampioen werd vanaf 1990?
Het is niet een kwestie van kampioen worden maar of je spelers zich ontwikkelen. Dat is mijn criterium, resultaten zeggen me niet veel. Het veldspel des te meer, een stijgende lijn dient te zien zijn. Dat bedoel ik ook met bouwen. Vorig seizoen werd er echter kortetermijnpolitiek bedreven, zag je aan het selectie- en aankoopbeleid. Als het aan Jol had gelegen werd oa een Boulahrouz gehuurd en een Rudolf gekocht. En jeugd werd niet ingepast, want dat vergt kunde, kost tijd en allicht punten. Aan onze Haagse passant is dat niet besteed, met een kampioenschap op zijn cv is een kans op meer waardering in Nederland immers vergroot.
Citaat: Zelfs de door jou zo bewierookte Amsterdammer Johan Cruijff lukte het niet.
Geen nacht wakker van gelegen.
Citaat: En een nieuwe jonge trainer? Slaagden van Basten en Wouters? Nee het probleem ligt niet bij Martin Jol, het probleem ligt bij het bestuur, die in het verleden vooral van Basten, Koster en de combinatie ten Cate/van Geel veel te veel geld lieten uitgeven.
Het probleem ligt inderdaad bij het bestuur, maar niet zo zeer omdat ze die en die aanstelden als hoofdtrainer. Het probleem zit dieper, veel dieper. Je zegt dat ze de passanten te veel geld lieten uitgeven. Maar dáár gaat het al fout, ze moeten juist niet veel geld uitgeven. Maar blijkbaar zijn ze ertoe genoodzaakt, daar de doorstroom vanuit de jeugdopleiding, de levensader, tekortschiet. Dus in plaats van een Elia voor miljoenen kopen van Twente, pluk je hem uit je eigen jeugd. Zo hoort het te zijn. En als er dan ergens een leuke jonge buitenspeler rondloopt (een La Ling, De Wit, Overmars), haal je hem ook op jonge leeftijd. Specifieke buitenspelers zijn immers schaars. Dan luister je dus bijvoorbeeld naar een Keizer die een Elia op De Wit/Overmarsachtige leeftijd aanbeveelt.
Nu is een hevige noodzaak tot vele aankopen er niet altijd, zoals we onder Jol hebben gezien. Met naast Elia, één of twee andere aankopen plus doorstromende jeugd was je klaar om aan iets moois te beginnen. Want ondanks de kwaliteitsarme jeugdopleiding komen er toch nog talentvolle spelers bovendrijven. Daar dient men dan wel gebruik van te maken, in een passende speelwijze uiteraard. Als Elia dan vertrekt voor een miljoenenbedrag staat een goed doorontwikkelde Zeegelaar/Ozbillic al weer klaar om het stokje over te nemen. Voor de jeugd had je dan dus ruimte gemaakt, wat betekent dat gemankeerde maar ervaren spelers als Kennedy, Rommedahl, Cvitanich en Oleguer er niet meer bij zaten. Totaal in tegenstelling tot Jol, die blijft daarbij zelfs maar kopen in de jacht op snel resultaat. Van dat inpassen van jeugd komst dan niets terecht, terwijl je het juist daar van moet hebben. Jol ziet echter liever de ervaren Rudolf komen, die zal dan net als Pantelic in de basis moeten. En de als aankoopzijnde 4-4-2-spitsen Cvitanich, Sulejmani moesten weer bij Van Basten in de basis. De trainer is zo uiteindelijk gedoemd te mislukken, gaat zich in vreemde bochten wringen. Met als gevolg dat ook nog eens je cultuur langzamerhand naar de knoppen gaat, een Suarez (die met zijn Zuid-Amerikaanse vriendjes achter de rug om van Van Basten slecht over hem praatte en een slechte invloed had op medespelers) kan een Lodeiro halen, en financieel gezien zal het de club niet veel beter afgaan. Terwijl het eigenlijk zo simpel als wat is: Zelf opleiden. Nemen we dit keer Lens als voorbeeld. De Amsterdammer kon je geregeld met een Ajaxshirt door de stad zien lopen, zoals hij dat op de velden van de Toekomst als kleine jongen zo vaak had gedaan. Flirtte later nog een paar keer openlijk met Ajax, zelfs nadat hij voor PSV had getekend liet hij nog opmerken dat hij best graag naar Ajax had gewild. En die jongen die je veel beter had kunnen opleiden en voor haast noppes in het eerste had kunnen hebben, speelt nu dus in Eindhoven. Zal waarschijnlijk minder vaak op z'n scoortertje te bewonderen zijn in Amsterdam. Weer een potentieel boegbeeld voor de Amsterdamse jeugd minder, terwijl het juist op de straat begint. Het rolt over de gehele linie achteruit... Blijft maar achter de feiten aanlopen.
Maarja, terug naar de bestuurders. Het bestuur zou alles moeten controleren. Ik las net dat Ad pleitte voor het Bayern model met al die oud-topvoetballers, helemaal mee eens. De hoeveelheid voetbalknowhow in de RvC, ledenraad en het bestuur moet drastisch omhoog. Maar vervolgens wordt er daarna op Ad gereageerd met het noemen van namen als Wouters, Van Basten, Van 't Schip, Blind, de prestaties als trainer bij het eerste insinuerend. Wat hebben velen er toch ook dramatisch weinig verstand van... Hebben het hier over de hele organisatiestructuur, hét probleem en er wordt zo op gereageerd. Een gemiddelde Ajax-fan zijn honger wordt blijkbaar gestild bij een nieuwe hoofdtrainer, dan komt alles goed! Dus niet, maar een hoofdtrainer heeft wel de mogelijkheid te beginnen met dat eerste zetje te geven om één en ander in gang te laten komen. Maar zo heeft Van Basten bijvoorbeeld de fout gemaakt door eerst alles even aan te kijken, rustig aan te doen. Kan je het hebben over Sno, Wielaert en noem maar op, maar zijn grootste fout is toch echt door alles even te laten zoals het was. Vroeg of laat zou het einde verhaal zijn, dat zag je zo aankomen. Marco is nu verguisd, maar bijvoorbeeld Van den Boog, die vierkant achter hem stond, loopt nog vrolijk rond. De man die nu weer in de weer is met Jol houdt zich bezig met de jeugdopleiding. Die vindt hij top, technisch/tactisch de beste. En dat terwijl bijvoorbeeld Keizer een vernietigend rapport schreef over diezelfde jeugdopleiding. En wie "gelooft" men hier? De gemankeerde verdediger die het niet verder schopte dan ik dacht het tweede elftal of Keizer, de geniale linksbuiten? Die laatste, die de weggestuurde linksbuiten Elia aanbeveelde, weet als geen ander dat er maar geen voorhoedespelers doorkomen. Maar desondanks is de jeugdopleiding volgens Van den Boog fantastisch. Tja, als er één ding duidelijk is, is dat gasten als Van den Boog er alleen maar voor zichzelf zitten. Mensen die werkelijk een groot clubhart en verstand van zaken hebben, een Keizer, worden buiten de boot gehouden. Te gevaarlijk, houden we op afstand. Het doet mij ook pijn om dit van een afstandje aan te zien. Maar die pijn is niets vergeleken met wat een Keizer moet hebben gevoeld. Zag dagelijks wat er fout ging, had de mogelijkheden dit goed aan te kunnen pakken maar werd gedwarsboomd.

Hier, op het ereterras Maarten Fontein die Luque presenteert, moet je niet willen. Overigens was het geklap voor de Spanjaard overweldigend, maar dit terzijde. Dat Fontein op de tribune zit, dat is geen probleem. Een commercieel directeur dient zoveel mogelijk geld in het laadje binnen zien te krijgen en daar is de man zeer zeker in geslaagd. Had dan ook niet weggehoeven van mij. Mengen met technische zaken echter, zoals dat is gebeurd, moet niet kunnen. Nee, op het ereterras heb ik liever een Beckenbauer, Rummenige en Hoeness staan. Grote kans dat daar dan geen Luque naast staat.
Citaat: Atouba was een foutje, maar verder heeft Jol geen cent meer gekost dan al zijn voorgangers.
Het transferbedrag zegt mij eveneens niet zoveel. Een speler is een speler en die haal je met een bepaalde gedachte. Kan je dan nog voor de basis halen of niet, maar een positie blijft een positie die ingevuld moet worden. En op die positie in het elftal moet ten alle tijden kwaliteit staan. En of ie dan 16 miljoen heeft gekost of gratis zoals Enoh, dat is voor mij onbelangrijk. Atouba is voor de basis gehaald, die moet dan simpelweg voldoen. Daarbij vind ik de salariskosten van meer belang. Als ik hoor dat hij meer verdient dan menigeen, is dat een slechte zaak. Niet zozeer die miljoenen, maar meer omdat je dan schreve gezichten in de selectie krijgt. Die zien hoe hij bij de eerste training al door de mand valt, zien hoe hij wordt weggespeeld tegen PSV... Probeer dat dan maar eens te managen.
Citaat: Als het weer een overgangsjaar wordt dan ligt dat niet aan de coach, maar aan het bestuur die vergat Pantelic een contract aan te bieden (terwijl betere spitsen nog steeds niet genoemd zijn) en de mogelijke verkopen van Van der Wiel, Suarez en Stekelenburg.
Het bestuur die vergat Pantelic een contract aan te bieden? Dat hebben ze net zoals bij Rommedahl meermaals gedaan. Maar laat ik dan maar eens de vergelijking maken met de inderdaad door eenieder bewierookte Cruijff. Hoewel hij het nooit echt van z'n aankoopbeleid moest hebben, heeft hij echter toch aardig het goede voorbeeld gegeven. Had eind jaren 80 geen brede selectie, verre van zelfs, maar liet desondanks toch een Silooy gaan. Zag in een De Boer en Hesp meer voor in de toekomst en gunde de betrouwbare Silooy een lucratieve transfer. Rob Witschge werd vervolgens nog even als linksback klaargestoomd. Maar vergelijk dat eens met pak hem beet een Rommedahl. Jol wil hem behouden, ondanks dat er jonge spelers met meer mogelijkheden rondlopen. Hoewel geen doorlopend contract, krijg ik niet echt de indruk dat de man het de Deen zo erg gunt. Blijkt bijzonder teleurgesteld. Ja jammer he, als je zo graag wilt presteren. Vooruitzien is regeren. En hoewel Cruijff aardig in de problemen kwam door bijvoorbeeld ook nog eens een andere verdediger, de beperkte Boeve, te verkopen en gedwongen was een aantal grote spelers voor peanuts (bv. Rijkaard, Marco voor 1,7 mln fl.) te laten gaan, heeft het uiteindelijk geen windeieren gelegd. Er was een kentering gekomen binnen Ajax, velen jonge spelers zouden zich rond deze tijd ontwikkelen tot (zeer) goede spelers. Met daarbij gerichte aankopen, Wouters en Blind voor een paar ton, hebben we in de jaren 90 nog kunnen zien waar dergelijk beleid toe kan leiden. En natuurlijk zijn er toen een aantal miskopen geweest, maar die gekochte spelers werden meestal als tussenoplossing gehaald om de jeugd te ontlasten. Concreet: voor de linksmid had je de 18-jarige Witschge en de 36-jarige Muhren. Daar komt dan de transfervrije Sorensen bij. Tegenwoordig hoor je de verhalen van een tussenoplossing voor de back(!)positie of dat Pantelic dat is. En wie komt er dan aan? Wie begeleidde Pantelic? Nee, het slaat allemaal nergens op. Nu Pantelic wegvalt, valt bovendien het hele systeem weg. Een beleid van niets is het geweest. Dat ziet Jol blijkbaar nu pas in. BEdankt! Mede namens Castillion, Zeegelaar en de andere parels van de Toekomst.
Citaat: Zo niet, dan moet er uiteraard nog hopen dat Ajax nog een keer aanklopt bij Pantelic, als dat lukt kunnen we wel een prachtig jaar verwachten.
Dit meen je toch niet? Een prachtig jaar? Zoals vorig seizoen soms? Waarin we roemloos ten onder gingen tegen Juventus, met een Pantelic die aan de grond genageld stond? Tegen een Juventus dat zelfs nog een pak slaag kreeg van Fulham nota bene... En jij verwacht dan een prachtig jaar daaropvolgend? Met diepe spits Pantelic die nog verder over zijn top heen is? Heb lichte twijfels...
|
Katana

Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 19:34
|
|
Citaat: Mengen met technische zaken echter, zoals dat is gebeurd, moet niet kunnen. Nee, op het ereterras heb ik liever een Beckenbauer, Rummenige en Hoeness staan. Grote kans dat daar dan geen Luque naast staat.
Gomez, Tymosjtsjoek, Olic zijn zo ff 3 voorbeelden van spelers die niet op voordracht van de trainer zijn gekomen.
Vergis je niet, Bayern staat niet voor niets bekend als FC Hollywood.
Voor de rest van je betoog kan ik een eind mee gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 20:11
|
|
Of naar Newcastle...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 22:42
|
|
Citaat: Mengen met technische zaken echter, zoals dat is gebeurd, moet niet kunnen. Nee, op het ereterras heb ik liever een Beckenbauer, Rummenige en Hoeness staan. Grote kans dat daar dan geen Luque naast staat.
Gomez, Tymosjtsjoek, Olic zijn zo even 3 voorbeelden van spelers die niet op voordracht van de trainer zijn gekomen.
Vergis je niet, Bayern staat niet voor niets bekend als FC Hollywood.
Voor de rest van je betoog kan ik een eind mee gaan.
Hey Katana je citeert de verkeerde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 00:02
|
|
Citaat:
Gelukkig is Jol (voor hoelang het duurt ) er nog, hier het bewijs dat hij nog 'gewoon' bij onze jongens in Portugal is.

|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 00:46
|
|
Citaat: V/d Boog heeft Van Basten niet aangesteld en hem al helemaal niet laten investeren.
Wie dan wel Bertje?........Coronel of niet? en die zit met zijn luie kloten in het bestuur, de zaak te beliegen en bedriegen. smeerlap.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 00:58
|
|
Slop, v/d Aat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 01:15
|
|
Martin van Geel heeft MvB aangesteld, en een tijdje nadat hij hem had aangesteld heeft hij z'n biezen gepakt, om MvB niet in de weg te lopen en hem alle ruimte en macht te geven. 
Het zou wel eens kunnen dat daar intern meer achter zit verscholen.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 02:40
|
|
Mensen die van den Boog als boosdoener zien, kan ik niet serieus nemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 12:52
|
|
VDB heeft geen enkele schuld, Ad. Ik heb met bronnick ook die 'discussie' gehad.
Kun jij mij uitleggen wat VDB fout heeft gedaan tot nu toe, Ad?
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:06
|
|
Citaat: VDB heeft geen enkele schuld, Ad. Ik heb met bronnick ook die 'discussie' gehad.
Kun jij mij uitleggen wat VDB fout heeft gedaan tot nu toe, Ad?
Ik denk dat VDB weinig fout heeft gedaan, ik heb meer vertrouwen in hem dan in zijn voorgangers. Dit heb ik eerder al aangegeven als ik de lange termijn versie van hem hoorde wat hij en Jol van plan waren met Ajax de komende jaren klonk het allemaal heel mooi, nu is het afwachten wat daar van terecht komt maar ik geef hem daar wel het vertrouwen in.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:07
|
|
Natuurlijk heeft ook v/d Boog fouten gemaakt. Iedereen maakt fouten.
Atouba, Kerlon, Zé Eduardo... hij had dat allemaal kunnen blokkeren. En zo zijn er natuurlijk meer voorbeelden.
|
ssvoogel

Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:25
|
|
Citaat: Natuurlijk heeft ook v/d Boog fouten gemaakt. Iedereen maakt fouten.
Atouba, Kerlon, Zé Eduardo... hij had dat allemaal kunnen blokkeren. En zo zijn er natuurlijk meer voorbeelden.
Een Algemeen Directeur houd zich niet bezig met het technische gedeelte van de club. De laatste keer dat een Algemeen Directeur dat deed, werd een transfer van Berbatov naar Ajax tegengehouden en kregen we uiteindelijk Charisteas.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:26
|
|
Noem ik geen fouten. Kerlon en Eduardo niet. En Atouba...laten we maar zeggen dat VDB daarvan heeft geleerd...zo te horen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:31
|
|
Hij verbood daarintegen in de winter wel transfers van Boulahrouz en die hongaar. De noodzaak voor een linksback was afgelopen zomer ook gewoon nodig. Vermaelen weg, Vertonghen kan daar niet spelen en Urby zakte daar keer op keer door het ijs. Wie had gedacht dat Anita zich daarzo zou ontwikkelen?
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:33
|
|
Citaat: Een Algemeen Directeur houd zich niet bezig met het technische gedeelte van de club. De laatste keer dat een Algemeen Directeur dat deed, werd een transfer van Berbatov naar Ajax tegengehouden en kregen we uiteindelijk Charisteas.
V/d Boog is aangesteld om zich juist wel met het technische gedeelte te bemoeien. Zie ook zijn actieve rol in de jeugdopleiding en de scouting.
Dan is dit dus ook mede zijn schuld. Wat mij betreft doet hij het verder nog steeds goed, hoor. Maar je moet je ogen niet sluiten voor de zaken die misgaan.
Natuurlijk zijn dat wel fouten, Toby. En dan is het inderdaad goed dat hij ervan leert, maar dan nog blijven het fouten.
@Riejuh, of Ajax nu een linksback nodig had of niet, Atouba was een dikke mispeer. Hij is duur, bejaard, kan er geen klote van. Dit had v/d Boog kunnen weten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:37
|
|
Kerlon en Eduardo zijn hebben AJAX amper iets gekost.
Ik vind dat VDB wel Jol moest vertrouwen. Hij heeft er bij HSV en de Spurs mee gewerkt...
Dat zal VDB niet meer gebeuren. Als het al een fout is dan is het een hele begrijpelijke.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:40
|
|
Tja, gelijk in. Niet dat ik er positief over was. Maar er was nood aan de man op die positie, wisten wij veel dat hij een heel seizoen geblesseerd zou zijn. Foutje van vd Boog maar kan wel snappen dat hij Atouba heeft laten komen. Transfervrij, bekend bij Jol. Gelukkig is Anita er nu. Zo zal ook gewoon de positie van vd Wiel opgevangen dienen te worden door jeugd, dan maar een tegengoal extra. Liever een jeugdspeler dan zo'n uitgerangeerde duurbetaalde 25+ er..
Prioriteit ligt bij een centrumspits en een extra vleugelaanvaller. Al zal hoop ik Jol vanavond Özbilliz wel testen tegen Porto.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 18 jul 2010 13:41
|
|
Citaat: of Ajax nu een linksback nodig had of niet, Atouba was een dikke mispeer. Hij is duur, bejaard, kan er geen klote van. Dit had v/d Boog kunnen weten.
Atouba had het volste vertrouwen van Jol, dat is ook de reden dat hij gekomen is. Jol heeft ook aangegeven dat als hij wist wat hij nu weet (m.b.t. Anita) hij Atouba niet gehaald had, maar wel vertrouwen in hem heeft, als hij fit is is het volgens Jol een prima speler (dit zei hij tegenover Eredivisie live in het seizoen terugblik).
|
| | | |
|
|
|