Auteur
|
Bericht
|
El Lute

Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 18 okt 2010 21:48
|
|
Citaat: Wat vind jij van de FARC, Lute?
Kom hier nog op terug 343, nog 2 dagen nodig om antwoord te geven dat Marco en de rest niet over me heen vallen.
Heb nu andere dingen aan me hoofd, wellicht een omkoopschandaal op dit forum hier.
Is veel belangrijker dan de FARC.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 18 okt 2010 21:49
|
|
Ik schakel het leger al in om de River Plate guerillastrijders te bestrijden.
Marco is niet de kwaadste, hoor.
|
El Lute

|
Geplaatst: Ma 18 okt 2010 21:53
|
|
Citaat:
Marco is niet de kwaadste, hoor. 
Tsja, totdat ik hier neerkwak wat ik over de FARC vind.
En wie weer wordt er hier wel mee gelezen, niet alleen door Marco en Ajax supporters maar wie weet wie nog meer. Moeten/ik toch voorzichtig mee zijn.
Toch wel interessant, meisje uit Denekamp en nu gezocht door Santos (President Colombia) en schijnt ook door de CIA.
Vind wel wat hebben, los van de FARC dan.
En nu lieve mensen die mee lezen onder de IP'S door, terug naar de toto.
Argentina toto, binnen een paar een begrip`. FARC bestaat dan niet meer.
|
El Lute

|
Geplaatst: Ma 18 okt 2010 21:58
|
|
Zie nu onderin van precente leden een lid met naam kippevriend?
Komen er steeds meer, moet een tegen offensief in gang zetten. Moeten wel meer Ajax fans blijven houden dan River Plate kippetjes.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 18 okt 2010 22:18
|
|
Het is een start, Jasper. Het is een start.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 21 okt 2010 03:51
|
|
Ik ben nu in Rosario,Mauro gezien en gesproken en hij heeft ons het restaurant van Messi laten zien . Het wordt gerund door zijn familie. Lekker gegeten!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 21 okt 2010 12:13
|
|
Zozo! Living la vida loca! Zei hij nog iets over AJAX?
|
El Lute

|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 21:22
|
|
Citaat: Ik ben nu in Rosario,Mauro gezien en gesproken en hij heeft ons het restaurant van Messi laten zien . Het wordt gerund door zijn familie. Lekker gegeten!

Ha, wist niet dat ze een restaurant hebben. Hoe heet dat restaurant en is het in het centrum?
Als je nog Mauro transfer nieuws hebt moet je het maar melden aan Toby, kunnen we hier een primeur hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 21:27
|
|
Of andere stomende nieuwtjes.
|
El Lute

|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 21:31
|
|
Citaat: Of andere stomende nieuwtjes. 
Zo is dat, maar primeur is nooit weg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 01:12
|
|
Het restaurant heet VIP en is vlakbij El Monumento a la Bandera.
Primeurs...... haha, ik zeg pas wat als het echt mag
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 26 okt 2010 16:54
|
|
Mañana grote volkstelling in Argentina!!!! Dat betekent dat iedereen, maar dan ook iedereen (Misschien wat ziekenhuispersoneel niet) moet thuisblijven. Alles dicht,winkels, restaurants, geen taxi's , nada. Iedereen legt zich er hier rustig bij neer, dat is het gekke, normaal gaan ze meteen overal om staken, maar nu niet. Dit schijnt 1x per 10 jaar te gebeuren en ze maken er dan meteen maar een officiële feestdag van. Gekke Argentijnen. Tot 8 uur moet iedereen binnenblijven, daarna gaat het gewone leven weer door.
Denk dat ik maar ga picknikken op de av. de 9 julio (140 meter breed). Komt toch geen kip
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 27 okt 2010 14:19
|
|
Wat is de reden dat ze binnen moeten blijven?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 27 okt 2010 22:58
|
|
Iedereen moet binnenblijven, totdat hij of zij is geteld. Groot was mijn verbazing vanmorgen toen er iemand aanbelde en wij ook de ondervraging kregen!
Een paar voorbeelden van wat er gevraagd werd: met hoeveel mensen woon je hier, waar kom je vandaar, van welk materiaal is je vloer gemaakt, heeft je wc een stortbak (zo'n ouderwets trekding) of een knop en kan je lezen en schrijven. Bizar allemaal
Is trouwens een unieke, historische dag, er is dus 1x per 10 jaar een volkstelling én vanmorgen is de (ex) president en man van huidige presidente Cristina, Néstor Kirchner overleden. Telling zal wel ook niet goed gegaan zijn, want er gingen al vele mensen de straat op.
Vanavond om 8 uur gaan er weer wat restaurants open.
Trouwens de voetbalwedstrijden zijn dit weekend ook afgelast vanwege overlijden, tenminste dat werd net gezgd op de TV
Chau
|
El Lute

|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 19:22
|
|
Citaat: Iedereen moet binnenblijven, totdat hij of zij is geteld. Groot was mijn verbazing vanmorgen toen er iemand aanbelde en wij ook de ondervraging kregen!
Een paar voorbeelden van wat er gevraagd werd: met hoeveel mensen woon je hier, waar kom je vandaar, van welk materiaal is je vloer gemaakt, heeft je wc een stortbak (zo'n ouderwets trekding) of een knop en kan je lezen en schrijven. Bizar allemaal
Is trouwens een unieke, historische dag, er is dus 1x per 10 jaar een volkstelling én vanmorgen is de (ex) president en man van huidige presidente Cristina, Néstor Kirchner overleden. Telling zal wel ook niet goed gegaan zijn, want er gingen al vele mensen de straat op.
Vanavond om 8 uur gaan er weer wat restaurants open.
Trouwens de voetbalwedstrijden zijn dit weekend ook afgelast vanwege overlijden, tenminste dat werd net gezgd op de TV
Chau
Wat een vreemde maar vooral wat een klote dag. Zou naar Chile gaan maar ben toch gebleven vanwege die telling. Gelukkig bij mij vroeg. Nog naar buiten geweest maar werkelijk alles maar dan ook alles was dicht.
Komt het overlijden van Kirchner nog bij dus de hele dag het nieuws maar gevolgt. Wat een impact op de bevolking. Hier was ook een herdenking wat om 8 uur begon en totale chaos, iedereen kwam tegelijk. Laat staan de chaos in Buenos Aires. Geloof dat de binnenstad pure chaos was en onbereikbaar geworden.
Net nog wat tv gekeken met Christina en haar 2 kinderen en aanwezige Presidenten.
De dochter is zelfs met het Presidents vliegtuig van Obama ergens naar toe gevlogen waar een vliegtuig klaar stond om naar Argentina te vliegen.
Zou eerst naar El Calefata zijn, waar die is overleden maar er werd snel besloten om lichaam naar B.A. te vervoeren dus dochterlief daarheen.
Enorme onderneming omdat El Calefata een klein airport heeft wat nu een enorme hoop mensen te verwerken kreeg. Veel is afgesloten om alles vlotjes te laten verlopen.
Zelfde verhaal in Buenos Aires, de 2e luchthaven, Airoparque, is sinds vanmorgen 6 uur een militair vliegveld. Begreep voor de komende dagen. Gewoon vliegverkeer zal waarschijnlijk naar Ezeiza uitwijken.
Vanmorgen de eerste President die kwam was de Indiaan Morales van Bolivia. Verder Piñera met zijn charmante vrouw. (Chile). Boef Corea van Ecuador en het echtpaar Mujica uit Uruguay. Simpele mensen deze 2 en toen die President werd heeft die voor het eerst een pak aan moeten schaffen. Wonen ook nog in hun simpele huis. Hij weigert om in Paleis te gaan wonen.
De goede man was zichtbaar geemotioneert. Uruguay dia al jaren in conclaaf liggen vanwege pulp molens/fabrieken die gebouwt worden aan de kant van Uruguay.
Dit is al een paar keer voorgekomen bij het Internationaal tribunaal in Den Haag.
Morgen komt Lula, die midden in de laatste dagen van de Presidentsverkiezingen zit in Brasil. En kan niet anders dat Chavez ook komt.
Al met al staat het land op de kop, helemaal Buenos Aires, zal gekkenhuis zijn.
Maar wat een klote dag gisteren.
|
El Lute

|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 21:37
|
|
Vanuit hier 50 bussen onderweg naar Buenos Aires, gratis aangeboden door de gouverneur Jaque. Enorme klootzak is dat en grote vriend van de Kirchner's.
Gezamenlijk hebben ze 1 grote vijand en dat is Julio Cobos, de Vice-President.
Cristina kan die man niet meer zien, kan zijn bloed wel drinken. Is ook de grote afwezige vandaag in Buenos-Aires.
Rare is dat Cobos nu deze dagen de leiding heeft over Argentina. Blijft een mooi land.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 22:36
|
|
Citaat: Mañana grote volkstelling in Argentina!!!! Dat betekent dat iedereen, maar dan ook iedereen (Misschien wat ziekenhuispersoneel niet) moet thuisblijven. Alles dicht,winkels, restaurants, geen taxi's , nada. Iedereen legt zich er hier rustig bij neer, dat is het gekke, normaal gaan ze meteen overal om staken, maar nu niet. Dit schijnt 1x per 10 jaar te gebeuren en ze maken er dan meteen maar een officiële feestdag van. Gekke Argentijnen. Tot 8 uur moet iedereen binnenblijven, daarna gaat het gewone leven weer door.
Denk dat ik maar ga picknikken op de av. de 9 julio (140 meter breed). Komt toch geen kip

Worden ''jullie'' niet gewoon net als in Nederland ingeschreven in het bevolkingsregister bij geboorte en hebben ''jullie'' geen Burger Service Nummer net als hier? Zou toch een hoop onrust en praktijken als ''alles dicht iedereen binnen blijven geen mens op straat'' voorkomen.
|
El Lute

|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 02:52
|
|
Citaat:
Worden ''jullie'' niet gewoon net als in Nederland ingeschreven in het bevolkingsregister bij geboorte en hebben ''jullie'' geen Burger Service Nummer net als hier? Zou toch een hoop onrust en praktijken als ''alles dicht iedereen binnen blijven geen mens op straat'' voorkomen.
picknikken op av. 9 de julio, werkelijk briljant. Heb hem vanmiddag al gelezen maar hij valt nu pas. Lig plat hier, kijken me aan van wat heeft die nu.
Net als Nederland ingeschreven Ricardo, meer dan de helft van mijn leven woon ik in het buitenland. Ooit, precies weet ik niet maar zo rond 10 jaar geleden kreeg ik super baan aangeboden in Nederland. Kon ik niet weigeren, met pijn en moeite terug en moest ik me inschrijven. Moest ik allemaal exact verklaren van waar, hoe en waarom ik overal heb vertoeft.
Heb me omgedraait en gezegt zoek het maar uit en ben weggegaan en nooit meer terug gekomen.
Maar verder over het nieuws hier, de dood van Nestor Kirchner. Moet bekennen dat het me steeds meer begint te raken. Vooral omdat het toch wel een patrioot was. Houd ik wel van.
Beelden gezien van zijn eerste dag als President (had ik nog nooit gezien maar komt nu allemaal voorbij), eerste wat die deed was in Casa Rosada (Presidentieel Paleis) naar de galerei lopen waar alle foto's hingen van de ex-Presidenten. Keek die een beetje rond en vraagt de hoogst aanwezige militair in rang om die van Videla te verwijderen. Zeer emotioneel.
Verder wat altijd wel zichtbaar was, die 2, Nestor en Cristina waren echt gek op elkaar. Leek wel of ze nog altijd verliefd waren. Overal zie je dat terug.
Maar zojuist de binnenkomst gevolgt van Santos (Colombia), daarna Lugo (Paraguay), toen kwam er nog 1 maar geen idee wie, volgens mij van Mexico.
Maar toen, binnenkomst van Chavez, meest gevaarlijke gek van Zuid/Latino Amerika en dit zijn zaken die hij als enige beheerst in dit gebied. Hij was de enige die de zoon van de Kirchner's herkende en begroette ofdat die famillie was. Die gozer fleurde helemaal op. Volgens mij en dat doet die nooit had die ook eigen famillie bij.
Maar binnen een minuut alles onder controle.
Daarna de binnenkomst van Lula da Silva. Geweldige President voor nog een paar dagen van Brazilië en een van de grootste vrienden van de Kirchners. Wat een persoonlijkheid.
Maar meest bijzondere, Cristina liet ze allemaal staan en begaf zich steeds tussen de treurige Argentijnen. En iedereeen beteutert achterlaten. Zeer bijzonder allemaal.
Verder nog een mooi moment, Lula liep achter iedereene langs om Lugo van Paraguay te begroeten. Man is ernstig ziek en kan niet behandeld worden in Paraguay. Op kosten van Brazilië wordt die behandeld in Sao Paulo. Zeer mooie omhelzing. Lugo overigens met 3 vliegtuigen gekomen. Eentje met alleen maar medische voorzieningen.
Lachen weer dat Chavez naar Santos liep en hem een koude maar zeer loude omhelzing gaf. Santos viel volledig door de mand. Wat een gemis Uribe.
Maar meest bijzondere Cristina die zich steeds tussen het gewone publiek gaf en zich liet knuffelen en samen het verdriet delen. Onbetaalbaar.
Overigens schijnt vanmiddag de Vice-President Cobos opgedoken te zijn bij Casa Rosada waar hem direct de toegang werd geweigert. Dat gaat nog een staartje krijgen.
|
El Lute

|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 22:53
|
|
Zojuist een ijsje aan eten waar de tv aan stond, verbraken ze de uitzending (Canal 26) om live naar Avellaneda te gaan in Buenos Aires.
Daar was live een Jezus beeldje bloed aan het huilen, iedereen ademloos naar die tv kijken. Moet daar niets van hebben, geloof daar niet in maar was toch wel appart.
Kan er nu geen filmpje van vinden maar die zullen later wel verschijnen.
|
El Lute

|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 18:09
|
|
Tanja Nijmeijer:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8110 ... mus__.html
Zo'n idee dat meneer de journalist zo maar een lid van dit forum zou kunnen zijn!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 18:38
|
|
Wie dan?
|
El Lute

|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 17:47
|
|
De regering van Colombia met de nieuwe President Santos doen er alles voor om Tanja levend in handen te krijgen.
Hij denkt dat die met Tanja de FARC in kaart zou kunnen brenge. Hij heeft hier over ook de Nederlandse regering benaderd om te helpen Tanja te vinden.
Meerdere malen heeft die het erover gehad op zijn Presidentiële website, mooie foto's erbij en nog is Tanja niet gevonden.
Zijn voorganger Uribe hetzelfde verhaal.
En nu komt er een Nederlandse journalist van de Wereld omroep die een intervieuw mag houden met onze Tanja. Midden in de FARC jungle in een FARC kampement.
Deze journalist krijgt dus voor elkaar wat Uribe, Santos en de Nederlandse regering niet lukt. Geloof niet dat hij nog vrij Colombia in kan zonder dat die in de gaten gehouden wordt.
Of je moet er via Venezuela naar binnen dringen maar dat zou toch staaltje gevaarlijke journalistiek zijn.
Maar wat komt ze rustig over, onvoorstelbaar dat zo'n inteligente, mooie jonge vrouw zo in de FARC terecht komt.
Die komt echt nooit meer terug, kan Santos met allerlei deals op de proppen komen maar daar maakt die zich zelf alleen maar ongeloofwaardiger door.
Van de week met Kirchner gezien de man, maar Santos heeft de minste persoonlijkheid van alle Zuid-Amerikaanse Presidenten. Gemis dat Uribe er niet meer is.
|
El Lute

|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 19:12
|
|
Vandaag vliegtuig crash in Cuba, alle inzittende dood waaronder 3 Nederlanders en 10 Argentijnen.
En in het noorden van Argentina hebben ze vanmorgen een eenheid onderschept die bezig waren met een oefening. Dit is dus illegaal, niet aangekondigt of tesaam met de Argentijnen.
Ze snappen er niets van en Evo Morales heeft nu wat uit te leggen aan Cristina Kirchner. De Argentijnen zijn er niet happy mee en accepteren dit zeer zeker niet.
Rare actie van de Bolivianen, Morales goed bevriend met Kirchner.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 19:44
|
|
Ik heb altijd het gevoel dat het in Zuid-Amerika een tikkende tijdbom is. Als er maar 1 gekke leider/president van een Zuid-Amerikaans land iets geks in zijn hoofd haalt, heel die boel daar ontploft.
Ik vind het prachtig om je verhalen te lezen! Ik heb het liefst dat je zulke verhalen elke dag post!
|
El Lute

|
Geplaatst: Za 6 nov 2010 00:14
|
|
Citaat: Ik heb altijd het gevoel dat het in Zuid-Amerika een tikkende tijdbom is. Als er maar 1 gekke leider/president van een Zuid-Amerikaans land iets geks in zijn hoofd haalt, heel die boel daar ontploft.
Ik vind het prachtig om je verhalen te lezen! Ik heb het liefst dat je zulke verhalen elke dag post!
Gracias GertJan!
De grootste 'gek' is uiteraard Chavez van Venezuela.
Het land waar die journalist van de Wereld Omroep verblijft. Interessante vent die flink op de hoogte is van alles.
Ben echt benieuwd hoe die dat voor elkaar heeft gekregen met Tanja Nijmeijer.
Is journalistiek op hoog, maar ook op gevaarlijk niveau.
Maar het liefst wat Chavez zou willen is Colombia binnen vallen. Het is nu enigsinds rustig vanwege Santos, maar Chavez kon het bloed van Uribe wel drinken. Heeft paar keer op punt gestaan om actie te ondernemen.
Leger van Venezuela is enorm, meer dan 1 miljoen soldaten alleen al aan de grens met Colombia. Als het ooit zover komt dan is Colombia nergens omdat ze ook Ecuador in de gaten moeten houden.
Mooiste van alles nog is dat Chavez de Nederlandse Antillen claimt en zegt dat het eigenlijk Venezuela is. Maar om daar nu wat tegen te beginnen zal die wel niet doen want dan krijgt die de hele wereld over zich.
Akkefietje tussen Argentina en Bolivia is een rare en zeer onverwacht.
Geloof nooit dat Evo Morales (eerste Indiaanse President van Bolivia) hier van af wist.
Smerig iets van het leger, kijken wat er de komende dagen gebeurt.
Blijft een onstabiel land.
|