Auteur
|
Bericht
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:35
|
|
Wedstrijd afgelopen
|
brucepblanchard

Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:37
|
|
Einde wedstrijd. Ajax stond goed vandaag en taken werden redelijk ingevuld. Spelers komen nu naar uitvak!
|
Brandon

Forum berichten: 79
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:37
|
|
0-4 toch best netjes gedaan van Ajax. Hopenlijk tegen Southampthon wel live stream ergens...
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:40
|
|
Bristol City - Hereford United 2-1
Geeft een beetje het niveau aan waar Ajax tegen gespeeld heeft. Bristol City won 2 dagen geleden nipt van een Coca-Cola League 2 ploeg voor 823 toeschouwers. Komend weekend wacht de topper tegen Cheltenham Town...
|
brucepblanchard

Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:40
|
|
Maarten Stekelenburg en Jan Vertonghen bedanken als laatste de fans. You're welcome...
Ajax-fans worden onder lichte dwang direct naar buiten geleid. Geen ophoudprocedure maar meteen de pub in
|
Rogiertje

Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:41
|
|
Citaat:
Heb Rommedahl altijd een prima speler gevonden. Niet goed genoeg voor in de basis, maar prima voor erbij. Speelt altijd in belang van het team.
Vond ik ook altijd met Leonardo, maar probleem is dat ze allemaal in de basis willen..
Weer mooie overwinning van Ajax, nu maar afwachten wat er de volgende keer gaat gebeuren.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:44
|
|
Sjonge jonge! Ik vroeg me af waarom er 4 pagina's er bij waren gekomen sinds de laatste keer dat ik hier was (halverwege eerste helft). Maar dat komt omdat jullie alles wat gebeurt hier posten. Wat voor kleur kauwgom had Jol dan jongens?
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:45
|
|
Met 4 doelpunten verschil winnen van zo'n club is knap en betekend dat de spelers toch al behoorlijk goed in vorm en op elkaar ingespeeld zijn. Nu nog een paar spelers eruit gooien, zoals Sno, Wielaert en Alderweireld, en dan is Ajax al redelijk klaar voor de eerste competitie wedstrijd. Dan kan je op automatisme gaan werken, en Sulejmani nog wat fitter krijgen.
|
steenkist

Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 22:53
|
|
Citaat: Met 4 doelpunten verschil winnen van zo'n club is knap en betekend dat de spelers toch al behoorlijk goed in vorm en op elkaar ingespeeld zijn. Nu nog een paar spelers eruit gooien, zoals Sno, Wielaert en Alderweireld, en dan is Ajax al redelijk klaar voor de eerste competitie wedstrijd. Dan kan je op automatisme gaan werken, en Sulejmani nog wat fitter krijgen.
Inderdaad. 0-4 winnen bij een middenmoter uit de op een na hoogste afdeling in Engeland is toch best knap. Voor me gevoel kun je ze een beetje vergeleken met dat wat mindere ploegen uit de Eredivisie zoals Sparta. Het niveau in de lagere competities in Engeland is nog best redelijk gezien de vele verrassingen in de FA en League Cup. DAarnaast speelde Ajax niet eens in de sterkste formatie.
Maar of de tegenstander nou wel of niet goed is, dit geeft de ploeg in iedere geval vertrouwen, de sfeer in de trainingskamp zal goed zijn. Dit is erg belangrijk. Kortom een goede zege.
|
abruzzi

|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 23:18
|
|
Citaat:
Heb Rommedahl altijd een prima speler gevonden. Niet goed genoeg voor in de basis, maar prima voor erbij. Speelt altijd in belang van het team.
Vond ik ook altijd met Leonardo, maar probleem is dat ze allemaal in de basis willen..
Weer mooie overwinning van Ajax, nu maar afwachten wat er de volgende keer gaat gebeuren.
Het zou pas een probleem zijn als ze tevreden zouden zijn met een plaats op de bank.
|
abruzzi

|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 23:18
|
|
Citaat: Sjonge jonge! Ik vroeg me af waarom er 4 pagina's er bij waren gekomen sinds de laatste keer dat ik hier was (halverwege eerste helft). Maar dat komt omdat jullie alles wat gebeurt hier posten. Wat voor kleur kauwgom had Jol dan jongens?
Wat is daar erg aan? Behalve de dubbelposts?
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 23:19
|
|
Omdat er dan zoveel bij te lezen is. Jullie lijken wel te posten voor je postcount.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 23:37
|
|
Mwoah, dat mag best in zulke topics, Freek.
Bedankt voor het bijhouden, jongens. Moeten we meer doen!
|
abruzzi

|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 01:04
|
|
Citaat: Omdat er dan zoveel bij te lezen is. Jullie lijken wel te posten voor je postcount.
Al staat en blijft mn postcount op 0 dat maakt me niks uit;)
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 05:20
|
|
Citaat: Ajax heeft de eerste oefenwedstrijd op Engelse bodem winnend afgesloten. Bristol City Football Club werd in het Athlon Gate stadion met 0-4 verslagen. De Ajacieden speelden bij vlagen flitsend en verzorgd voetbal, maar lieten wel te veel kansen onbenut.
Ajax opende het treffen in een 4-4-2-opstelling. Evander Sno opereerde als controleur op het middenveld. Ismaïl Aissati was de centrale en aanvallend middenspeler. De Ajacied zocht en vond regelmatig aansluiting bij het aanvalsduo Miralem Sulejmani en Luis Suarez. De Uruguayaan werd woensdag, kort voor het treffen met The Robins, aangewezen als eerste aanvoerder. Suarez ontpopte zich in Athlon Gate als een belangrijke, dwingend spelende schakel in het elftal. De roodzwarte band met de drie Amsterdamse kruizen schenkt de aanvaller extra zelfvertrouwen, zo bevestigde de speler na afloop zelf.
,,Het motiveert om aanvoerder te zijn’’, vertelde Suarez in de catacomben van Athlon Gate. ,,Makkelijk is het niet om aanvoerder te zijn van Ajax. Maar als je de band mag dragen, geeft dat zeker zelfvertrouwen.’’
De Uruguayaanse Ajacied bekroonde zijn aanvoerderschap na 25 minuten spelen in ieder geval met een prima treffer. Suarez mocht zijn uitblinkende ploegmaat Urby Emanuelson daarbij dankbaar zijn. De middenvelder onderschepte de bal en zette Suarez met een afgemeten passje vliegensvlug voor doelman Dean Gerken. De captain rondde van dichtbij feilloos af: 0-1.
Het vriendschappelijke onderonsje met The Robins begon overigens tien minuten later dan gepland. De lange rijen voor de stadionkassa’s waren daar debet aan. Om niemand iets te laten missen van de wedstrijd besloot scheidsrechter Attwell tien minuten later af te laten trappen. De ‘verloren’ tijd werd halverwege weer goedgemaakt met een ultrakorte theepauze.
Ook Ismaïl Aissati moet een prima indruk hebben achtergelaten op de 10.933 toeschouwers in het sfeervolle maar stokoude, want uit 1904 stammende, Athlon Gate. De offensieve middenvelder was met een serie afstandsschoten dichtbij een treffer. De zuivere, met veel gevoel verzonden pass waarmee Aissati Emanuelson diep stuurde was wellicht zijn mooiste bijdrage aan de wedstrijd. Emanuelson profiteerde dankbaar van het maatwerk en gleed de bal voorbij Gerken. ,,We zijn vandaag als team goed bezig en hebben weinig weggeven’’, wenste Emanuelson na afloop toch vooral de teamprestatie te benadrukken. ,,We beginnen aardig op elkaar ingespeeld te raken. Het is nu aan ons om deze goede lijn door te trekken naar de competitie.’’
Dat de Amsterdammers het lang bij ‘slechts’ twee treffers hielden, was eigenlijk vrij wonderlijk. Vooral in de eerste twintig minuten na de korte rust was sprake van een open en levendige wedstrijden. De thuisploeg dwong enkele kleine kansen af; de Ajacieden loerden nadrukkelijker op een derde treffer. De Amsterdamse aanvalslust leverde lang niet het gewenste resultaat.
Na een handvol missers lieten de invallers Albert Luque en Dennis Rommedahl in de slotfase de meegereisde supporters eindelijk opnieuw juichen. De Ajacieden trakteerden de aanhang zelfs op twee wonderschone doelpunten. Eerst liftte Luque de bal van ruim dertig meter over de doelman in het Engelse doel: 0-3. Koud een minuut in het veld bepaalde Rommedahl de eindstand met een stiftbal op 0-4.
,,We hadden uiteindelijk veel meer goals kunnen maken’’, keek trainer Martin Jol terug. De coach gaf zijn terugblik toch vooral met een goed gevoel. Jol zag zijn ploeg bij vlagen imponeren, maar bleef kritisch. ,,Sommige Engelsen noemden het een galavoorstelling, maar dat was het niet. We kunnen nog veel beter. Maar als je zoveel kansen onbenut laat, maak je het jezelf heel moeilijk. Toch hebben we vandaag een goed visitekaartje afgegeven.’’
Donderdag wachten de Ajacieden twee trainingen op het sportcomplex van de University of Bristol. Na een tweede trainingsdag op vrijdag, besluit de selectie de trainingstrip in Engeland met een oefenwedstrijd (zaterdag) in en tegen Southampton.
Bristol City - Ajax 0-4 (0-2)
Scheidsrechter: Attwell.
Gele kaart: 37. Toby Alderweireld.
Scoreverloop: 25. Luis Suarez 0-1, 35. Urby Emanuelson 0-2, 81. Albert Luque 0-4, 83. Dennis Rommedahl 0-4.
Bristol City FC: Dean Gerken (46. Peter Brezovan); Bradley Orr (80. Tristan Plummer), Jamie McAllister (46. Lewin Nyatanga), David Clarkson (46. Danny Haynes), Nicky Maynard (46. John Akinde), Ivan Sproule (46. Michael McIndoe), Louis Carey (65. Paul Hartley), Liam Fontaine (65. Alexei Eremenko), Lee Johnson (65. Grigorios Papazaharias), Marvin Elliott (65. James Wilson), Cole Skuse (65. Frankie Artus).
Ajax: Maarten Stekelenburg; Gregory van der Wiel (72. George Ogararu), Rob Wielaert, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen; Kennedy (82. Dennis Rommedahl), Evander Sno (76. Siem de Jong), Ismaïl Aissati (75. Rasmus Lindgren), Urby Emanuelson; Luis Suarez, Miralem Sulejmani (61. Albert Luque).
Niet ingezet: Jeroen Verhoeven, Vurnon Anita.
Ajax.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 11:41
|
|
Mooie uitslag! Ik weet dat we wedstrijden als deze 'gewoon' moeten winnen, maar ik kan er niets aan doen dat ik er van geniet als ik dit verslag en deze reacties lees.
Ook is er volgens AjaxF-Side op een Bristol-forum te lezen dat de supporters van de 'Robins' al weer spreken over 'Total Football'. Het lijkt mij waarschijnlijk dat ze hier een beetje op de feiten voorop lopen, maar stiekem vervult het me toch wel een beetje met trots. Het is een term die we al zeker een decennium niet meer hebben gehoord met betrekking tot ons aller Ajax, of je moet het EK2008 meetellen natuurlijk. Gezien de, over het algemeen, extreem positieve Engelsen (zeker ten opzichte van Nederlanders) betekenen dat soort woorden eigenlijk niet zo veel, maar het blijft leuk om te horen.
Sinds de aanstelling van Jol schijnt voor mij sowieso de zon weer in Ajaxland. Geen moment ben ik bang geweest dat er geen aankopen zullen worden gedaan, geen moment ben ik bang dat Suarez alsnog met de Noorderzon verdwijnt. Nee, zelfs het niet doorgaan van de transfer van Obradovic krijgt de roze bril niet van mijn neus af. Of mijn optimisme terecht dan wel misplaatst is weten we pas in april volgend jaar, maar voorlopig al lang blij dat het in ieder geval weer een tijdje leuk is om Ajacied te zijn.
|
Frenk

Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 12:00
|
|
Hier het interview met Jol en de doelpunten. Alleen jammer van de camera-positie.
http://www.youtube.com/watch?v=aUYFbKtm5C4
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 12:15
|
|
Inderdaad jammer van de hoek, waarschijnlijk komt ajax.tv wel met andere beelden. Prachtig dat applaus trouwen bij de 3e en 4e goal!
Ik werd trouwens doorgelinkt naar een Ajax-filmpje aan het einde. Erg mooie beelden, 5 minuten lang kippevel(heeft niks met de geweldige stem van Freddy Mercury te maken ).
Hier het filmpje.
|
Jows

Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 12:18
|
|
Ik hoop dat Ajax.tv even snel een goede samenvatting met de hoogtepunten plaatst.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 14:36
|
|
Citaat: Inderdaad jammer van de hoek, waarschijnlijk komt ajax.tv wel met andere beelden. Prachtig dat applaus trouwen bij de 3e en 4e goal!
Ik werd trouwens doorgelinkt naar een Ajax-filmpje aan het einde. Erg mooie beelden, 5 minuten lang kippevel(heeft niks met de geweldige stem van Freddy Mercury te maken  ).
Hier het filmpje.
Heerlijk filmpje!
Elke keer weer kippenvel als je Kluivert die bal erin ziet punteren tegen AC!
|
Bart

|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 17:15
|
|
Een mooi resultaat van Ajax, al zegt een vriendschappelijke wedstrijd helemaal niks. De echte test voor Ajax zal pas de eerste wedstrijd zijn van het AT om te zien hoe ver ze zijn.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 18:05
|
|
Citaat: Een mooi resultaat van Ajax, al zegt een vriendschappelijke wedstrijd helemaal niks. De echte test voor Ajax zal pas de eerste wedstrijd zijn van het AT om te zien hoe ver ze zijn.
Ik vind dit eigenlijk net zo'n test als het AT toernooi. Deze club zit op het niveau van Sparta, Heracles en dat niveau is veel meer voorkomend in de Eredivisie dan het niveau van Benfica en Atletico, die zouden in de Eredivisie makkelijk kampioen worden.
|
Bart

|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 18:11
|
|
Citaat: Een mooi resultaat van Ajax, al zegt een vriendschappelijke wedstrijd helemaal niks. De echte test voor Ajax zal pas de eerste wedstrijd zijn van het AT om te zien hoe ver ze zijn.
Ik vind dit eigenlijk net zo'n test als het AT toernooi. Deze club zit op het niveau van Sparta, Heracles en dat niveau is veel meer voorkomend in de Eredivisie dan het niveau van Benfica en Atletico, die zouden in de Eredivisie makkelijk kampioen worden.Ik vind het moeilijk te vergelijken Sparta en Bristol City. Ze spelen totaal ander voetbal wat niet veel voorkomt in het Nederlands voetbal. Benfica en Atletico spelen allebei verzorgd voetbal wat meer in de buurt komt van het Nederlands voetbal. Het zijn betere teams dan de normale Eredivisie club. In die wedstrijden word normaal gesproken ook meer de verdediging getest dan tegen Bristol City. We zullen toch moeten afwachten waar Ajax staat in de competitie.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 18:15
|
|
Het zijn natuurlijke veel zwaardere wedstrijden waarin je waarschijnlijk veel sneller kan zien wat er nog fout zit maar verder is het geen test waaruit blijkt hoe sterk je bent tegenover andere Eredivisie clubs want het is niet het niveau waar je op gaat spelen.
|
Cheers

Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 10:33
|
|
En daarbij komt ook nog, een Sparta die zijn uiterste best doet in de competitie kan beter zijn als een Atletico die een oefenpotje speelt, maar dat ligt dan ook aan de clubs op het AT hoe ze daar tegenover staan.
|