Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » De Derde Kamer » Geert Wilders
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Geert Wilders
Maker: GertJan020Bekeken: 17347
Status: InactiefBerichten: 215
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 17 nov 2010 22:41
Belachelijke redenatie Gert-Jan.. Ze waren onuitstaanbaar maar om ze dan weer tot zoiets te plaatsen nee..

Zulke mensen moeten gewoon een stadionverbod krijgen.. Ook belachelijk hoeveel vuurwerk er binnen is gekomen..
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Do 18 nov 2010 08:09
Inderdaad, dat vuurwerk en die laser lampjes, verschrikkelijk... Ik had me in het topic over Nederland-Turkije al afgevraagd hoe ze dat zo naar binnen kregen want dat was niet normaal hoeveel ze hadden!
Snoey


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 45
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 11:30
Als je naar aanleiding van één voetbal wedstrijd je jezelf al tot een andere politieke partij gaat 'bekeren', moet je jezelf eens flink na laten kijken. Dat is ook een discussie waar ik langzaam moe van wordt. Elke allochtoon die zich maar enigszins misdraagt, dan is het een moslim en moet die persoon het land maar uit. Wisten jullie dat veel van deze gasten nog nooit de Koran gelezen hebben. Dat is net zoiets als zeggen dat je katholiek bent en de kerk alleen van binnen zien op je eigen sacramenten.

Nog even over religie. Elke religie heeft zijn pubertijd. De katholieken zaten daarin tijdens o.a. de kruistochten. De islam komt daar nu in, met de vele aanslagen en het verzet tegen de grote boze wereld. Typisch puber gedrag, niet?

Het is altijd makkelijk om maar een religie de schuld te geven. Het is moeilijk om rationeel te kunnen blijven denken...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 11:40
Dat heeft niets met pubergedrag van een religie te maken, maar met walgelijke menselijke zwakheden ten koste van andere mensen. En die zwakheden zijn eeuwig en religie speelt daar op een zeer zieke manier op in.

Het gaat in golfbewegingen want de mensheid leert niets van hun verleden.
Snoey


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 45
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 13:02
Is pubertijd sowieso geen menselijke zwakheid?
Scio


Geregistreerd: 02-01-2008
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 13:14
Citaat:
Dat heeft niets met pubergedrag van een religie te maken, maar met walgelijke menselijke zwakheden ten koste van andere mensen. En die zwakheden zijn eeuwig en religie speelt daar op een zeer zieke manier op in.

Het gaat in golfbewegingen want de mensheid leert niets van hun verleden.


Jamaar als het menselijke zwakheden zijn, en de religie daarop inspeelt, moet je dan niet je energie richten op die zwakheden ipv de religie zelf. Zogezegt heeft religie namelijk dan geen poot om op te staan mits je ervoor zorgt dat die menselijke zwakheden zoveel mogelijk ingedekt zijn?

Trouwens

Ex-vriendin was doodsbang voor 'gewelddadige' Sharpe
EINDHOVEN - De Tweede Kamerleden van Geert Wilders' PVV blijven onder vuur liggen. Na de eerdere onthulling over het wangedrag van Eric Lucassen, kwam gisteren naar buiten dat zijn collega James Sharpe zich in het verleden heeft schuldig gemaakt aan mishandeling.

Zo vertelt zijn ex-vriendin dat zij twintig jaar geleden jarenlang door hem werd mishandeld. Tegenover het AD spreekt zij schoorvoetend over haar relatie met Sharpe, meer dan 20 jaar geleden. Haar relatie met Sharpe wordt bevestigd door zowel haar vader als oud-topatleet Robert de Wit die een bekende is van de vrouw. Ze vertelt hoe ze langzaam in de greep kwam van Sharpe. Een verhaal over ziekelijke jaloezie, over fysiek en mentaal geweld.

Verstikkend
"Het was een verstikkend gevoel,'' zegt de ex-partner van Sharpe, die uiteindelijk bijna drie jaar bij hem bleef. "Die angst voor hem, ik sidderde gewoon. Zo was er die keer in het gangetje achter haar ouderlijk huis, het gesprek ging over een Italiaanse jongen die zij een paar jaar voor haar eerste kennismaking met Sharpe op een vakantie had ontmoet. "Opeens was hij stikjaloers. Ik was een hoer. Uiteindelijk kreeg ik een beuk met zijn knie in mijn buik. Hij zei dat hij hoopte dat ik nooit meer kinderen kon krijgen. Ik had niet eens iets met die Italiaan gehad. James was namelijk mijn eerste vriendje."

Banger en banger
Eenmaal ging ze met haar vader naar de politie, om aangifte te doen. "Ze zeiden dat ze niets konden doen, want er was geen bewijs. Zo slim was hij wel: nooit sloeg hij in mijn gezicht. Altijd op bijvoorbeeld mijn bovenarmen, of hij greep me naar mijn keel", wijst ze. Ze werd banger en banger. "Ik liep met gebogen hoofd over straat, doodsbenauwd dat hij zou opduiken."

Thuis raakte het gezinsleven langzaam ontwricht. Haar ouders schakelden nog een maatschappelijk werker in. Sharpe heeft de gesprekken bijgewoond, maar vooral hartelijk gelachen. Een paar maanden woonde ze zelfs elders, omdat de situatie haar ouders boven het hoofd groeide. ,,Daarna begon langzaam de ontkoppeling. Uiteindelijk kreeg hij interesse in een ander meisje.

www.ad.nl

Dit is geen toeval meer. Lucassen, Sharpe, Brinkman. Allemaal pendante boze mannetjes met een geweldadig karakter. Ik zou als ik Gerdi Verbeet was eisen dat er fatsoenlijk antecedentenonderzoek wordt gedaan naar elk kamerlid van de PVV. Dit kan gewoon niet meer. Moet dit de law-and-orderpartij van Nederland zijn? De rechtlijnige partije die niets tolereert...de hoop van verbolgen Nederland?

Wilders heeft zichzelf HE-LE-MAAL belachelijk gemaakt. 1 a 2 dissidenten of missertjes....maar dit slaat echt nergens meer op.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 13:48
Citaat:
Is pubertijd sowieso geen menselijke zwakheid?

Ja, maar na je 20-ste ben je geen puber meer maar die zwakheden zijn er dan nog altijd.

Citaat:
Jamaar als het menselijke zwakheden zijn, en de religie daarop inspeelt, moet je dan niet je energie richten op die zwakheden ipv de religie zelf. Zogezegt heeft religie namelijk dan geen poot om op te staan mits je ervoor zorgt dat die menselijke zwakheden zoveel mogelijk ingedekt zijn?

Dat is het verschil tussen jou en mij, Scip. Daar heb ik geen enkele vertrouwen in. Het is de (menselijke) natuur en van daaruit reageer ik ook op deze 'politieke' problemen.
Snoey


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 45
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 16:12
Religie wordt in stand gehouden door menselijke onzekerheid.

(Ja, dat was een one-liner).
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 17:31
Ja, maar duw die onzekerheid dan niet andere mensen door de strot.
Maar goed....dit is weer een andere discussie. Religie...
Mijn standpunt lijkt mij duidelijk.
Marco


Geregistreerd: 23-08-2007
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 nov 2010 17:45
Terwijl Brinkman drankcontroles ontwijkt, wordt het dossier Lucassen dikker en dikker. Iemand nog een grappige betekenis voor de laatste V van de PVV? Volksverlakkerij misschien?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 17:58
Wilders ziet strijd tegen de Islam als zijn plicht.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 23 mei 2011 15:21
Citaat:
Rechtbank: Proces Wilders gaat door

Bron: Telegraaf

Het strafproces tegen PVV-leider Geert Wilders gaat door. De rechtbank in Amsterdam heeft maandag de bezwaren van Wilders' advocaat Bram Moszkowicz tegen de vervolging van zijn cliënt verworpen. Volgens Moszkowicz krijgt Wilders geen eerlijk proces, onder meer omdat het gerechtshof hem al heeft veroordeeld.

Het hof bepaalde dat Wilders moest worden vervolgd, nadat het Openbaar Ministerie hiervan had afgezien. Volgens Moszkowicz is het hof veel te ver gegaan in zijn oordeel. De rechtbank is het hier niet mee eens. Het hof heeft de sepotbeslissing in volle omvang getoetst en daarbij uitvoerig gemotiveerde standpunten van de diverse betrokken partijen moeten wegen. In zijn diepgaande motivatie van de opdracht Wilders te vervolgen is het hof niet buiten de wettelijke kaders getreden, aldus de rechtbank.

Volgens Moszkowicz heeft ook het optreden van Tom Schalken, een van de rechters van het hof die de Wildersbeschikking schreef, de geldigheid van de vervolging tenietgedaan. Schalken heeft volgens Moszkowicz geprobeerd getuige-deskundige Hans Jansen te beïnvloeden tijdens een diner. De rechtbank vindt dat Schalken onhandig heeft geopereerd; hij had elke schijn van inmenging moeten vermijden. Van pogingen Jansen te beïnvloeden is echter geen sprake geweest, aldus de rechtbank.

Geert Wilders staat terecht voor het aanzetten tot haat en discriminatie en van groepsbelediging. Het proces heeft tot dusver bol gestaan van de procedurele strubbelingen. Vorig jaar heeft het OM al te kennen gegeven dat het vindt dat Wilders moet worden vrijgesproken.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 23 jun 2011 22:27
Algehele vrijspraak voor Wilders

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag Geert Wilders vrijgesproken van aanzetten tot haat en tot discriminatie en van groepsbelediging. Volgens de rechtbank, onder leiding van voorzitter Marcel van Oosten, heeft de PVV-leider zijn uitspraken vrijwel allemaal gericht op de religie islam en niet op moslims.

Wilders uitspraak
Ook overwoog de rechtbank dat Wilders zijn uitspraken deed in de context van het maatschappelijk debat. Sommige uitlatingen vallen volgens de rechtbank wellicht wel onder de noemer 'aanzetten tot discriminatie'. Van Oosten las als voorbeeld voor: „De grenzen gaan nog diezelfde dag dicht voor alle niet-Westerse allochtonen”. Toch is Wilders ook op dit punt vrijgesproken, in verband met het maatschappelijk debat.

Een andere uitspraak bestempelen de rechters als „grof en denigrerend”. Een uitgesproken opruiend karakter heeft „er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen”, aldus de rechters. Wilders zat hierbij niet tegen, maar op de grens van het toelaatbare. Maar omdat hij elders in dezelfde uitlating zegt dat hij niets tegen moslims, maar slechts tegen de islam heeft, zet hij niet aan tot haat of tot discriminatie.

De beelden die de politicus in zijn film Fitna gebruikt om zijn boodschap uit te dragen noemt de rechtbank „choquerend en verontrustend”. Hij vindt ook dat de boodschap van de film moet kunnen worden uitgedragen ondanks het feit dat sommige beelden kunnen aanzetten tot „gevoelens van haat tegen moslims”.

Als basis voor de vrijspraken gebruikte de rechtbank een uitspraak van de Hoge Raad uit 2009. Het hoogste rechtscollege heeft daarin al de richtlijn vastgesteld dat uitlatingen over een godsdienst niet strafbaar zijn.

De uitspraak duurde slechts twintig minuten. Lees hier de volledige uitspraak van de rechtbank. PVV'ers op de tribune applaudiseerden na afloop.

De benadeelde partijen zijn zwaar teleurgesteld en stappen naar het VN-comité voor de Rechten van de Mens. Want door de vrijspraak is het recht van minderheden om gevrijwaard te blijven van haatzaaien, geschonden, meent advocaat Ties Prakken.

Bron: Telesport.nl
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 sep 2011 16:07
[size=150">Beatrix steekt Wilders neer in cartoon op Joop.nl[/size">

Op de aan de VARA gelieerde site joop.nl is een schokkende cartoon gepubliceerd. Op de tekening zien we Geert Wilders op de grond liggen,een schaar is in zijn borst gestoken.

Op de achtergrond zien we Koningin Beatrix met een schaar in de hand weglopen. De cartoon is van Adriaan Soeterbroek, de tekenaar die al eerder in opspraak raakte met een omstreden cartoon over PVV-voorman Geert Wilders. (Redactie)
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 03-03-2011
Forum berichten: 357
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 sep 2011 19:41
Weet niet meer hoe het vorige keer is afgelopen, en in sommige gevallen moeten Cartoons kunnen, maar om hiermee plannen van politieke partij'en zo erg te overdrijven en daar dan ook een zeer overdreven reactie op geven vind ik niet meet normaal. Ik zie het nut van een Koning/Koningin ook niet in, en ga dan ook op een Rechtse partij stemmen als ik achttien word. Heb dan ook geen enkel probleem met Dhr. Wilders, ook al overdrijft hij af en toe wel, maar hoe veel zou de politiek anders zijn zonder overdrijvingen en beloftes die niet na worden gekomen ?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 2 sep 2011 21:02
Zo anders dat je het anders moet definiëren. ;)
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.435 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.456.911 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » De Derde Kamer » Geert Wilders
Ga
Zoeken: