Auteur
|
Bericht
|
swanski

Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 16:10
|
|
Citaat: Ogararu, Lindgren, Sno, Van der Heijden, Sarpong, Martina, Blind, Kennedy en Bodul ook niet.
Lindgren is nog handig als er blessures zijn, maar de rest mag verkocht/verhuurd worden. En heel snel ook.
Lindgren is niet het type waar Jol van houdt, denk ik. Ik zou hem er wel bij houden. Verder komt het wel overeen met mijn verkooplijstje:
Ogararu
Luque
Kennedy
Martina
Sno
Oleguer/Wielaert
Verhuren:
Bodul
Blind
Van der Heijden
Sarpong
Kan ik mij helemaal in vinden alhoewel ik denk dat Sarpong nu al van waarde kan zijn. Hoop niet dat dit een gevalletje Manucharyan gaat worden. Hoop eerlijk gezegd dat Manu ook nog wordt verhuurd. Heeft nog een contract voor 2 jr dus dat zou goed uitkomen. Oleguer en Lindgren is heel opvallend inderdaad. Donald krijgt de voorkeur boven Lindgren en Oleguer mag weg, dat kan haast niet anders. Hoop persoonlijk dat Lindgren blijft voor de breedte. Zeegelaar komt vanzelf wel aan zijn minuten.
Overigens betekent de selectie van De Jong en Rommedahl dat zij wel mogen blijven normaal gesproken. Zou ook gek zijn om Sarpong en De Jong te verhuren. Onze snelle Deense vriend heeft een aflopend contract en kan in Nederland nog wel met frisse invalbeurten wat geks doen. Vind ik geen ramp. Veel liever Rommedahl dan Kennedy en Luque. Silva mag van mij ook weg, want met Wielaert en Anita hebben we ook wel alternatieven voor VD Wiel. Maar net als bij Rommedahl geen ramp dat hij blijft.
|
Fcaa

Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 16:18
|
|
Citaat: Een leuke huurling van Barcelona de voorkeur boven het toptalent Aissati? Grapjas!
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel - Toby Alderweireld - Jan Vertonghen - Timothee Atouba
Rasmus Lindgren
Eyong Enoh - Urby Emanuelson
Ismael Aissati
Luis Suarez - Miralem Sulejmani
Mocht je Demy de Zeeuw hebben aangekocht, en fit bevonden, gaat Demy in plaats van Lindren het veld in. Verder zou ik graag een centrale verdediger erbij willen, een slager. Ook een linksback als Bale/Obradovic zou ik nog graag hebben, maar dat lijkt er niet in te zitten.
Toptalent? Ga toch weg!
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 16:21
|
|
Er moet trouwens nog iemand afvalllen, de selectie heeft momenteel 19 spelers. 1 iemand voor nood (wanneer er iemand opeens ziek wordt ofzo) dus , waar Jol het laatst over had.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 16:33
|
|
Dit zal het wel worden:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Wielaert-Vertonghen
De Zeeuw
Enoh-Emanuelson
Aissati
Suárez-Cvitanich/Sulejmani
Tussen Cvitanich en Sulejmani twijfel ik, zelf denk ik dat Jol liever met Cvitanich speelt. Toch wel een aardig eftal. Het middenveld vind ik aardig in balans en de aanval is sowieso goed. Deze verdediging moet ook overeind kunnen blijven tegen Koc en Garcia-Garcia, of heeft Groningen een andere spits die beter is dan die twee?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 16:48
|
|
Ik zou er denk ik zoiets van maken:
Wiel, Wielaert, Vertonghen;
Zeeuw;
Silva, Enoh; Emanuelson;
Aissati, Suárez;
Cvitanich;
Een verdediger opofferen voor extra mankracht op het middenveld, waardoor je Aissati verder vooruit kunt opstellen. Suárez speelt tussen de verdedigende middenvelder en het verdedigingsduo in, met Aissati daar net schuin achter. Cvitanich tegen de statische Granqvist en de koppend zwakke Sankoh. Silva en Urby pakken de zijkanten, zowel bij balbezit als bij balverlies. Enoh pakt de doorkomende man vanuit het middenveld. De Zeeuw is de vrije man en bepaalt de momenten van druk zetten. Bij de omschakeling van balbezit tegenstander naar balbezit zoeken Cvitanich en Suárez de ruimtes in de rug van de backs van Groningen op en is Aissati zo diep mogelijk aanspeelbaar.
Bestrijd Groningen maar met eigen middelen: lopende duels in de rug van de backs en veel pressie op het middenveld.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 17:15
|
|
Oleguer en Lindgren zijn de eerste slachtoffers
www.ajax.nl
|
SamsungU700

Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 17:48
|
|
Ik denk zelf ook dat het de opstelling van Koen word, lijkt me de meest logische opstelling. Alhoewel ik niet weet of Jol 4-4-2 wil gaan spelen dan zou je eventueel met een ruit kunnen spelen;
------------------------Stekelenburg--------------------------------
Wiel-----------Alderweireld----------Wielaert------------Verthongen
---------------------------De Zeeuw---------------------------------
-------------Enoh-------------------------Emanuelson
--------------------------Aissati---------------------------
-------------Suarez--------------------------Sulejmani
Zelf denk ik dat het 4-3-3 word met een spits als Cvitanich, maar dit lijkt me de meest beste opstelling voor 4-4-2
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 05:46
|
|
Ik kan me wel vinden in de opstelling van Bertje, zeker bij het gebrek aan degelijke verdedigers, + dat je zo goed gebruik maakt van je voorhoede: Suarez krijg creative vrijheid(en toch dicht bij de goal), Cvitanich wordt vanuit zijn rug aangespeeld en Aissati staat op de juiste plaats.
Zou alleen Enoh zetten op de plaats van Silva, denk dat hij die rechterkant wel kan belopen, en dan gewoon Donald op Enoh's plaats, maakte een goede indruk op mij de afgelopen weken+ dat je een creative controleur in het midden heb staan.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 07:35
|
|
Citaat: Rommedahl in basis Ajax
De meest opvallende naam in de opstelling van Ajax vanmiddag bij FC Groningen is zo goed als zeker die van Dennis Rommedahl. Kennedy leek Martin Jols nummer één, maar de Zweed maakt geen deel uit van de selectie. Hij kwakkelde afgelopen dagen met een lichte blessure.
Hoewel Jol geen namen wilde noemen, lijken Jeffrey Sarpong, Daley Blind, George Ogararu, Darko Bodul en Javier Martina in aanmerking te komen voor verhuur of verkoop. Het zestal trainde vrijdag op De Toekomst, terwijl de andere spelers zich in de ArenA op de seizoensstart voorbereidden. Ook Marvin Zeegelaar liep op het jeugdcomplex rond, maar in de buitenspeler ziet Jol wél toekomst.
Oleguer en Rasmus Lindgren lijken beter uit te kunnen kijken naar een nieuwe club. Net als Kennedy zijn zij afwezig in Euroborg.
FC Groningen: geblesseerd: Andersson. Twijfelachtig: Hiariej.
Ajax: geblesseerd: Gabri, Verhoeven.
Telesport
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:21
|
|
Triest als Rommedahl speelt.. 2 goaltjes scoren, 1 kopbal en dat was meer perongeluk. En de 2e zittend van 1 meter afstand, die hadden wij hier ook nog gemaakt hoor. Duidelijk het lievenlingetje aan het worden bij Jol. Ik vind hem bruikbaar als invaller als je moet counteren. Of als er een paar geschorst of geblesseerd zijn. Maar niet als iedereen fit is!
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 10:55
|
|
Niet crossposten, guy.
Citaat: Ik kan me wel vinden in de opstelling van Bertje, zeker bij het gebrek aan degelijke verdedigers, + dat je zo goed gebruik maakt van je voorhoede: Suarez krijg creative vrijheid(en toch dicht bij de goal), Cvitanich wordt vanuit zijn rug aangespeeld en Aissati staat op de juiste plaats.
Zou alleen Enoh zetten op de plaats van Silva, denk dat hij die rechterkant wel kan belopen, en dan gewoon Donald op Enoh's plaats, maakte een goede indruk op mij de afgelopen weken+ dat je een creative controleur in het midden heb staan.
Donald kan niet in de mandekking uit de voeten. Tenminste: niet zonder zijn positie te verliezen. Als je Donald dan wilt opstellen, zet hém dan op de plek van Silva.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 11:43
|
|
--------------------Stekelenburg
vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Atouba
---------------------de Zeeuw
-------------------Enoh* - Emanuelson
---------------------- Aissati
-----------------Suarez - Sulejmani
*Als hij helemaal fit bevonden is? anders Donald
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 11:56
|
|
Nu hopen dat Atouba speelt. Heb echt zin om te zien wat hij in huis heeft !
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:14
|
|
Ik ben gewoon zenuwachtig . Ik hoop zo dat Ajax wint.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:20
|
|
Citaat: Ik ben gewoon zenuwachtig  . Ik hoop zo dat Ajax wint.
Ik ben ook zenuwachtig, sinds vrijdag eigenlijk al. Dit jaar moet het gebeuren, win je bij Groningen begin je al optimaal aan het seizoen.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:38
|
|
Citaat: Ik ben gewoon zenuwachtig  . Ik hoop zo dat Ajax wint.
Ik ben ook zenuwachtig, sinds vrijdag eigenlijk al. Dit jaar moet het gebeuren, win je bij Groningen begin je al optimaal aan het seizoen.
Had nu voor 1x wel gewild dat we om 12.30 speelde....
COME ON AJAX!!
|
R.O.B.

Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:58
|
|
Spanning is hier ook om te snijden... zo maar even de wedstrijd live kijken via Eredivisie Live! Hoop echt dat we een beter resultaat halen in Grun dan vorig jaar. Als we kampioen willen worden, is het eigenlijk ook wel verplicht!
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:36
|
|
Citaat: Dennis Rommedahl en Eyong Enoh hebben in de uitwedstrijd tegen FC Groningen een basisplaats. Maarten Stekelenburg verdedigt het doel. Bekijk hier de opstellingen en vanaf 14.30 uur de hoogtepunten van de wedstrijd.
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Wielaert, Alderweireld, Vertonghen; Rommedahl, Enoh, De Zeeuw, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
Wissels: Vermeer, Atouba, Aissati, Silva, Cvitanich, De Jong, Donald
www.ajax.nl
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:39
|
|
Tactische aanpassing dus. Aissati niet snap ik nog enigszins maar Sulejmani in de basis snap ik niet. EManuelson en Micky gaan elkaar in de weg lopen op die linkerflank!
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:40
|
|
Citaat: Tactische aanpassing dus. Aissati niet snap ik nog enigszins maar Sulejmani in de basis snap ik niet. EManuelson en Micky gaan elkaar in de weg lopen op die linkerflank!
Ik denk dat we 4-2-2-2 gaan spelen met Rommedahl en Emanuelson op de vleugels en Suarez en Sulejmani voorin. Beetje hetzelfde als AZ vorig jaar.
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:46
|
|
Que? Aissati op de bank? Ik snap de beweegredenen wel, maar als Aissati in een 4-4-2 erbuiten valt, doe dan maar gewoon altijd 4-3-3, hoor. Mooi dat Sulejmani in de basis staat, hij is al vaak genoeg gepasseerd ten faveure van Cvitanich.
|
thomaz

Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:58
|
|
Atouba bank ?
Weet iemand de reden daarvoor ?
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 14:04
|
|
Aissati op de bank? Hmm dat had ik niet verwacht.
|
tommy

Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 14:09
|
|
atouba nog niet fit genoeg om te starten.... En een statische back waar jol niet voor kiest vanmiddag
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 14:21
|
|
weet iemand waarom eredivisie live het niet doet? (website)
|