Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Igor Prahic
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Igor Prahic
Maker: PushkinBekeken: 5074
Status: InactiefBerichten: 24
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 aug 2009 14:41
[size=150">Igor Prahic[/size">


[size=75">Zoals iedereen wel weet speelt Varteks in het blauw[/size"> :mrgreen:

Naam: Igor Prahic
Club: Varteks varazdin
Lengte: 1,88m
Voorkeursbeen: Links
Status: vaste waarde bij jeugdelftallen en Varteks
Positie: linkscentraal en bij nood linksback
Contract: 2010


Igor Prahic zit al een z'n gehele loopbaan bij Varteks Varazdin een beetje het FC Groningen van Kroatie. In de hoofdmacht wordt dit nu z'n vierde seizoen (hij debuteerde op 18 jarige leeftijd). Prahic is een speler die het moet hebben van z'n verdedigende kwaliteiten. Het is een sobere linker centrale verdediger. Voor de vertegenwoordigende jeugdelftallen is het altijd een vaste waarde geweest. met z'n 22 jaar heeft hij nog niet kunnen doorstoren naar de nationale elf. Is dat een schande? Nee, als je weet dat Prahic nog bij een klein clubje zit en het daardoor moeilijker opvallen is, daarnaast is de concurrentie in de nationale lef aanwezig met namen zoals Knezevic, Sumnic en Corluka daar instaan. Celtic kreeg de werrkvergunning niet rond anders had hij afgelopen winter al in Schotland gespeeld. Ook Karlsruhe (2de bundesliga waagde deze zomer een poging), volgens de geruchten lag de tekensom onder de 1 Miljoen Euro, het voornaamste probleem was het tekengeld wat zaakwaarnemer Dikic wilde zien. Prahic zal niet heel veel moeten kosten gezien het feit dat de kleine clubs in kroatie nogal arm zijn. Alleen Dinamo en Hajdiuk zijn in staat hun spelers voor grote sommen te verkopen.

Waarom zou Prahic een aanwinst zijn?
Prahic is vooral een aankoop die niet heel veel kost, en daardoor is het ''risisco' wel te nemen bij z'n transfer. Ik denk zelf dat Prahic wat zou kunnen toevoegen, het is een verdediger die sober maar geconcentreerd speelt. Z'n lange bal is niet alles, ook opbouwend kan hij wat leren Hij is geen loopwonder maar ik schat hem wel sneller in dan bv. spelers als Oleguer of Vertonghen. In de lucht is Prahic redelijk zeker van z'n zaak. [op basis van de wedstrijden die ik van hem heb gezien">. Dejan Lovren beschouw ik asl een groter talent dan deze Prahic maar z'n prijskaartje bij Dinamo zal er dan ook naar zijn. Als de berichten over de vvraagprijs kloppen dan doet Ajhjax met alles onder de 2 Miljoen goede zaken wat betreft Prahic.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 aug 2009 14:56
Een andere Kroatische speler waar je het hier op AF ooit eens over had, Jajalo, speelt nu bij Siena hè. Wat vind je van die stap, Pushkin?
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 15 aug 2009 15:00
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Prahic niet heb zien spelen maar Lovren wel en ik zou graag zien dat Ajax hem zou halen, ook al is het risico wat groter. Hij mag dan wat duurder zijn maar is een groot talent en ook pas 20 jaar oud. Ik denk dat hij zich makkelijk aan het niveau van Ajax kan aanpassen en met een persoon als Alderweireld een prima centrale verdediging kan vormen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 aug 2009 15:07
Citaat:
Een andere Kroatische speler waar je het hier op AF ooit eens over had, Jajalo, speelt nu bij Siena hè. Wat vind je van die stap, Pushkin?


Leuk dat je daar over begint. Siena is een klein clubje en die moeten in Italie toch altijd wat creatiever zijn dan de rest. Ze hebben ook gene grote namen rondlopen, alleen de bij Middlesbrough hopeloos geflopte Masimo Maccarone. Jajalo zal waarschijnlijk de concurrentie mogen aangaan met Codrea (jou ook wel bekend), en ik geef Jajalo wel kansen op speeltijd. Het Italiaans seizoen is lang, z'n medespelers zijn niet heel veel beter en de selectie is kwalitatief niet zo breed. Het enige jammere is dat het degradatievoetbal wordt voor Siena dit jaar met deze selectie.
Groningen twijfelde een tijd terug over Jajalo en die hebben uiteindelijk voor Femi gekozen toen. Persoonlijk denk ik dat Jajalo verder kan komen (ziet het spelletje beter).
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 aug 2009 15:14
Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Prahic niet heb zien spelen maar Lovren wel en ik zou graag zien dat Ajax hem zou halen, ook al is het risico wat groter. Hij mag dan wat duurder zijn maar is een groot talent en ook pas 20 jaar oud. Ik denk dat hij zich makkelijk aan het niveau van Ajax kan aanpassen en met een persoon als Alderweireld een prima centrale verdediging kan vormen.


Probleem is alleen dat hij een heel lang contract heeft bij Dinamo. Echt voor nog een jaar of 4 als ik me niet vergis. Ik zou hem ook graag bij Ajax zien maar de spelers van Dinamo zijn gewoon duur.

Cale: 2,5 Miljoen
Dripic: 1,5 Miljoen
Eduardo: 16 Miljoen
Modric: 20 Miljoen

Geld stroomt daar wel bbinnen, en over een vertrek van Lovren wordt moeilijk gedaan die houden ze liever nog even. tenzij je echt de hoofdprijs gaat bieden (8-10 Miljoen) dat zie ik Ajax nog even niet doen. Lovren is goed maar bv. nog niet zo goed als Ivanovic was op die leeftijd, hij maakt nog wel foutjes.
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Za 15 aug 2009 15:22
Citaat:
Probleem is alleen dat hij een heel lang contract heeft bij Dinamo. Echt voor nog een jaar of 4 als ik me niet vergis. Ik zou hem ook graag bij Ajax zien maar de spelers van Dinamo zijn gewoon duur.

Ach dat wist ik niet, jammer want als hij 5- miljoen zou kosten dan zou Ajax het daarom niet moeten laten. Ajax heeft nog ongeveer 5 miljoen over van de transfer van Vermaelen dus ze hebben nog iets om te investeren.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 aug 2009 17:15
Allereerst, dank voor de info Pushkin. Maar naast welke van onze huidige centrale verdedigers zie jij deze jongen eigenlijk spelen?
JS


Geregistreerd: 01-05-2008
Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 15 aug 2009 17:56
Als ik jouw verhaal, waarvoor dank, zo lees lijkt het me een jongen die iets beter is dan wat we al hebben maar geen jongen die (in potentie) echt zorgt voor een kwaliteitsinjectie achterin. Als je het mij vraagt hebben we die injectie wel nodig, maargoed als ik Slops' verhaal in het Parool vandaag lees mogen we blij zijn als er uberhaupt nog iets bijkomt (alhoewel, liever niemand dan een verdediger van het niveau Wielaert/Oleguer). En dat hij links is, ook als linksback kan spelen, goed is in de lucht, lang is, jong is, niet de traagste is en goedkoop is spreekt me dan wel weer aan.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 17:32
wanneer horen we hier nog es wat van?

Oleguer weg, hij erbij!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 18:26
Moeten we eerst Oleguer ook echt kwijt zien te raken...
Fernando Redondo


Geregistreerd: 02-05-2008
Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 21:30
Citaat:
Moeten we eerst Oleguer ook echt kwijt zien te raken...
Bedoel je dit letterlijk?

Komt hij pas in aanmerking bij een vertrek van Oleguer?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 22:09
Nee meer in z'n algemeenheid. Ajax moet eerst verkopen voor het kan kopen.
Fernando Redondo


Geregistreerd: 02-05-2008
Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 22:17
Citaat:
Nee meer in z'n algemeenheid. Ajax moet eerst verkopen voor het kan kopen.


Oke maar laat ik het ook eens anders formuleren. Stel dat Ajax geen spelers meer kwijtraakt met een groot salaris, gaan we het dan met deze verdediging doen?

Ik ben van mening, dat Ajax als eerste proiriteit een (links-)benige verdediger dient aan te trekken.
Fernando Redondo


Geregistreerd: 02-05-2008
Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 14:33
Pushkin,

weet jij hoe serieus de onderhandelingen met AEK Athene zijn over Oleguer? Is een verkoop van Oleguer alleen voldoende om Prahic aan te kunnen trekken? Hoe hoog acht jij de kans mbt Prahic?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 14:52
Citaat:
Pushkin,

weet jij hoe serieus de onderhandelingen met AEK Athene zijn over Oleguer? Is een verkoop van Oleguer alleen voldoende om Prahic aan te kunnen trekken? Hoe hoog acht jij de kans mbt Prahic?


Zie Homepage.

Ik denk dat het verkoop van Oleguer genoeg is. Cker omdat we met Verthongen 1 linksbenige en Wielaert en Alderweireld 2 rechtbenige verdedigers hebben.

Citaat:

Prahic zal niet heel veel moeten kosten gezien het feit dat de kleine clubs in kroatie nogal arm zijn.
De Eik van De Dijk


Geregistreerd: 07-05-2009
Forum berichten: 428
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:04
Hoe weten we dat er ook uberhaupt contact is met deze jongen? Of is het enkel wishfull thinking.

Fijn dat die slome weg gaat met zijn belachelijke salaris, maar als we er niets voor in de plaats krijgen, dan verzwakt het ons enkel op het veld.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:11
Citaat:
Pushkin,

weet jij hoe serieus de onderhandelingen met AEK Athene zijn over Oleguer? Is een verkoop van Oleguer alleen voldoende om Prahic aan te kunnen trekken? Hoe hoog acht jij de kans mbt Prahic?


Geen idee eerlijk gezegd. AEK is wel het armste broertje van de drie topclubs. En dat ze versterkign kunnen gebruiken is duidelijk. Juanfran speelt daar nog en Danijel Majstorovic. AEK Athene heeft de laatste jaren redelijk slecht beleid gevoerd dus die zijn nu een beetje platzak. Ze hebben voor de spitspositie trouwens Kriztian Nemeth (ons niet onbekend) gehuurd van Liverpool.
Zou me niet verbazen wanneer Essel Sports hier nog een rol in heeft gespeeld door AEK erop te attenderen. Eerder was er al interesse voor [list=Ogararu">http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2009/06/17/1330903/ogararu-kan-naar-aek-athene[/list">. Majstotovic en Ogararu liggen vast bij Essel.

http://www.aek365.gr/article.php?id=15173 Helaas ben ik de Griekse taal niet machtig. Maar het lijkt erop dat Oleguer 1,2 Miljoen bij Ajax verdient en straks mag gaan inleveren. Niet rveemd natuurlijk, Oleguer zal daar dan wel een van de 'vedettes' worden maar ok die evrdienen er niet veel. Ik ben meer benieuwd naar de transfersom eto be honest.
GertJan020


Geregistreerd: 28-10-2008
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Vlakbij 010
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:12
Nou ik had het dus vertaalt maar het lijkt erop dat hij gratis wegmag.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:17
Wat Prahic betreft, die jongen wordt gevolgd, of er meer speelt kan ik niet zeggen. Jol wil nog zeker een verdediger maar dan nog blijft het speculeren of die er wel komt. Prahic zou een redelijk goedkope optie zijn en is tot nu toe een van de weinige opties die nog niet vertrokken is naar een andere club. (remember Onyewu, Forlin, Lugano, Civelli,..)

Prahic verdient bij Varteks nooit meer dan 150.000 Euro en ik denk dat je met een aanbod van 300.000 Euro qua salaris een heel eind moet komen. De aankoopprijs zal daarnaast ook niet hoog liggen, die loopt niet in de miljoenen.
Fregge


Geregistreerd: 18-04-2008
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Veghel (Noord-Brabant)
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:33
Naar wie is Lugano eigenlijk gegaan?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 13-01-2009
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:36
Citaat:
Naar wie is Lugano eigenlijk gegaan?


Hij heeft helaas zijn contract verlengd bij Fenerbarche.
Fernando Redondo


Geregistreerd: 02-05-2008
Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:04
Citaat:
Wat Prahic betreft, die jongen wordt gevolgd, of er meer speelt kan ik niet zeggen. Jol wil nog zeker een verdediger maar dan nog blijft het speculeren of die er wel komt. Prahic zou een redelijk goedkope optie zijn en is tot nu toe een van de weinige opties die nog niet vertrokken is naar een andere club. (remember Onyewu, Forlin, Lugano, Civelli,..)

Prahic verdient bij Varteks nooit meer dan 150.000 Euro en ik denk dat je met een aanbod van 300.000 Euro qua salaris een heel eind moet komen. De aankoopprijs zal daarnaast ook niet hoog liggen, die loopt niet in de miljoenen.


Nu Sneijder alsnog naar Inter vertrekt, vangt Ajax toch ook nog geld voor deze transfer (opleiding-vergoeding)? Kunnen ze dit geld niet investeren (eventueel aangevuld uit het potje Huntelaar?) in deze jongen?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:14
De Telegraaf

Citaat:
vr 21 aug 2009, 07:20 | 25 reacties Meevaller van 2 miljoen voor Ajax Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - Ajax spint goed garen bij de transfer van Zlatan Ibrahimovic van Internazionale naar FC Barcelona. De Amsterdammers hebben voor de drie jaar dat de Zweed in Amsterdam voetbalde recht op een opleidingsvergoeding. Het precieze bedrag is nog niet bekend, maar in de ArenA wordt uitgegaan van ruim een miljoen Euro.

"Samuel Eto'o is in de deal betrokken en we hoorden dat er wat onderlinge oefenduels zijn afgesproken. Dat maakt de rekensom wat gecompliceerder", aldus een woordvoerder van Ajax. "Daarom hebben we bij Barcelona de vraag neergelegd wat de totale waarde van die transactie is. Van die 'geschatte transfersom' hangt ons aandeel af."

Bij de aanstaande transfer van Sneijder naar Inter is het overzichtelijker. Omdat de Utrechter zijn hele jeugd bij Ajax speelde, maar voor zijn 24e vertrok, hebben de Amsterdammers recht op nagenoeg de complete opleidingsvergoeding van vijf procent van de transfersom van vijftien miljoen euro: ruim 650.000 euro. De transfer van Klaas-Jan Huntelaar naar AC Milan brengt een kleine 200.000 euro in het laatje. In totaal heeft financieel directeur Jeroen Slop dus een meevaller van bijna 2 miljoen euro.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jan 2010 17:49
Prahic naar Sedan de Franse tweede divisie. Vreemde move maar ook weer logisch aangezien zijn manager geld wilde zien.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 14:53
Citaat:
Prahic naar Sedan de Franse tweede divisie. Vreemde move maar ook weer logisch aangezien zijn manager geld wilde zien.


Die kunnen wel wat versterking gebruiken, staan erg laag in de Lique 2.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.979.956 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Igor Prahic
Ga
Zoeken: