Auteur
|
Bericht
|
dapperestrijders

Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 22:58
|
|
2 aardige spelers? nee joh, dat doen we natuurlijk niet. Noem mij 1 goede vervanger voor zlatan of suarez. Ajax is nooit goed geweest in vervangers.
Gewoon niet verkopen en die honda erbij halen suarez en honda samen voorin. Dan begin ik zelfs stiekem naar die uefa cup te kijken. oh ja wel met een goede verdediger natuurlijk...
Citaat: Prachtige wedstrijd.
Maar ik moet toch even mijn frustratie kwijt over het feit dat de media loopt te roepen dat we suarez kwijt raken. Rot even op!!! Denk je nou echt dat Ajax zo dom is om dit te laten gebeuren.
Be carefull... weet je nog het hele Sneijder verhaal? Bovendien zou Suarez voor niet minder dan 25 miljoen weg gaan gok ik zo, dus wanneer dat dan toch gebeurt kan je daar minstens weer twee Ajax-waardige spelers voor terug halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:05
|
|
Maar ik moet toch even mijn frustratie kwijt over het feit dat de media loopt te roepen dat we suarez kwijt raken. Rot even op!!! Denk je nou echt dat Ajax zo dom is om dit te laten gebeuren.
Welkom, dapperestrijders!
|
thyza

Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:14
|
|
Er is geen club momenteel in Europa die 30 miljoen kan missen 10 dagen voor de transfermarkt. En Suarez wil alleen naar een absolute topclub.
|
dapperestrijders

|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:15
|
|
Dank je
Welkom, dapperestrijders!
|
thyza

|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:19
|
|
Wou nog even toevoegen dat Vertonghen absoluut op zijn plek staat als CV. Eindelijk een speler die inschuift en ruimte cre�ert voor het middenveld EN aanval. Net zoals Heitinga deed
|
dapperestrijders

|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:27
|
|
Citaat: Er is geen club momenteel in Europa die 30 miljoen kan missen 10 dagen voor de transfermarkt. En Suarez wil alleen naar een absolute topclub.
MAN U , net 1-0 verloren. Maar toch, ik denk dat ik gewoon ga huilen als het zou gebeuren. soort machteloosheid,onrecht,wreed!!!
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:47
|
|
Heb alleen de 2e helft gezien. Aardige wedstrijd tegen een zwakke tegenstander. De ruimtes waren de 2e helft wel heel groot. Dit werd nog niet eens goed benut door Ajax, waardoor het aantal kansen meeviel. De individuele klasse van Suarez en de zwakte van Bratislava zorgden voor de 5-0.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 01:05
|
|
Wat een wedstrijd! Wat een doelpunten! En wat een sfeer zeg Wedstrijd was zeker m'n 20 euro wel waard. En dat nog wel op de F-Side. Heerlijk, vooral met die vlaggetjes op het begin. En het gezang uiteraard.
|
barijo

Forum berichten: 177
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 01:11
|
|
@ fregge ik zat aan de overkant maar zeker leuke wedstrijd om bij te zijn! voor het eerst dat ik echt heb meegezongen! ''suarez oho!''
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 09:11
|
|
Citaat: Heb alleen de 2e helft gezien. Aardige wedstrijd tegen een zwakke tegenstander. De ruimtes waren de 2e helft wel heel groot. Dit werd nog niet eens goed benut door Ajax, waardoor het aantal kansen meeviel. De individuele klasse van Suarez en de zwakte van Bratislava zorgden voor de 5-0.
Precies. Beetje waan van de dag allemaal. Ajax wint met goede cijfers en opeens is iedereen weer enorm positief. Als ik Jol was zou ik me grote zorgen maken. Suarez mag hem verteld hebben dat hij wil blijven, maar dat heeft hij ook bij Groningen gezegd. Zijn zaakwaarnemer kennende zal hij niet twijfelen als dat bod van een topclub komt. De vraag is dus of het komt. Zonder Suarez is Ajax weinig. Dat is deels de kwaliteit van Suarez (die ook weer niet overschat moet worden) en deels het slechte beleid van Ajax.
|
Michael

Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 09:18
|
|
Mooi dit hoor. In het begin toch weer angstige flashbacks naar Kopenhagen en Slavia.. Het zal toch niet...
Maar wij hebben Su�rez. Wat ongekend dit: 4 offici�le wedstrijden onderweg, 9 goals.. Een gemiddelde van 2,25 per wedstrijd.
Natuurlijk was hij de man van de wedstrijd, maar toch wil ik Siem de Jong en ook De Zeeuw even aanstippen. Zonder deze spelers had Su�rez er waarschijnlijk maar drie gemaakt. ;)
Nee, zonder dollen, het is echt reuzeknap om 'onzichtbaar' te spelen, op de manier van De Jong. Hij was echt heel sterk, alleen weinig mensen die het gezien hebben. In het stadion waren alle ogen gericht op onze held, terecht, maar pff.. Siem was een verademing!
Overigens vond ik Van der Wiel ook onzichtbaar spelen, maar dan op een wat negatievere manier. Had iets meer van hem verwacht, zeker toen er zoveel ruimte kwam om op te komen.
Atouba... Eng zeg. Tegen Slovan worden zulke acties misschien niet afgestraft, maar we spelen zometeen UEFA Cup tegen sterkere tegenstandes dan deze.. Wat te denken van zijn rare ingooi tegen 040. Dit kan en mag niet op dit niveau.
Leuk dat Zeegelaar en Donald nog even meespeelden. Mogen van mij tegen Sparta wel wat meer speeltijd krijgen. Want Rommedahl... zucht.. alsjeblieft. Ja, hij is beresnel met zijn 31 jaar. En daar zit ook heus wel gevaar in. Maar als er daarna weinig tot niks met de bal gebeurd.. Tsja, geef Zeegelaar maar eens wat meer minuten, ik ben benieuwd.
Ik was aardig te spreken over duo Alderweireld en Vertonghen. Deden het goed, al is Slovan geen echte graadmeter natuurlijker...
5-0!
|
thyza

|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 09:43
|
|
Citaat: Heb alleen de 2e helft gezien. Aardige wedstrijd tegen een zwakke tegenstander. De ruimtes waren de 2e helft wel heel groot. Dit werd nog niet eens goed benut door Ajax, waardoor het aantal kansen meeviel. De individuele klasse van Suarez en de zwakte van Bratislava zorgden voor de 5-0.
Precies. Beetje waan van de dag allemaal. Ajax wint met goede cijfers en opeens is iedereen weer enorm positief. Als ik Jol was zou ik me grote zorgen maken. Suarez mag hem verteld hebben dat hij wil blijven, maar dat heeft hij ook bij Groningen gezegd. Zijn zaakwaarnemer kennende zal hij niet twijfelen als dat bod van een topclub komt. De vraag is dus of het komt. Zonder Suarez is Ajax weinig. Dat is deels de kwaliteit van Suarez (die ook weer niet overschat moet worden) en deels het slechte beleid van Ajax.
Allemaal Voorbariger dan de meeste supporters Rosario. Geen enkele topclub heeft nog 30/40miljoen liggen 10 dagen voor 1 september. Wat heeft slecht beleid met deze wedstrijd te maken? Ben juist blij dat Siem de Jong weer in beeld is. Werd 2e helft gewoon gebikkeld, al was het een slechte tegenstander, JUIST dat Ajax ging bikkelen deed me goed. Volgens mij is het beleid wel goed geweest om Suarez aan te trekken.
1e helft was kut, maar als je het dan zo oppakt vind ik een applaus wel waardig eerlijk gezegd. Negativiteit mag af en toe wel is doorgebroken worden met een resultaat die staat. Om dan wederom weer negatief te gaan doen noemt men in Amsterdam Azijnzeiken.
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:16
|
|
Eerste helft was matig gisteren, maar de tweede helft was ��n groot Ajax feest! Ik ga niet zo vaak naar het stadion i.v.m reistijd maar ik had zeker de goede dag uitgekozen, en wat een geweldige sfeer weer.
Heb ook genoten van Atouba's hakballetjes, en uiteraard Su�rez die er overduidelijk zin in had. Als hij nu niet zijn visitekaartje heeft afgegeven.. verleng zijn contract tot 1020, alsjeblieft.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:42
|
|
Natuurlijk prachtig dat Ajax met 5-0 gewonnen heeft en verdiend natuurlijk, maar ik denk niet dat we te hoog van de toren moeten blazen met deze overwinning. De eerste helft hadden we het veel te lastig met deze tegenstander. Nogmaals bleek weer duidelijk dat Ajax de creativiteit mist om de tegenstander weg te spelen wanneer die de druk naar voren zet. Slovan zette druk en Ajax vond geen oplossing. Door ��n goede aanval wisten we dan alsnog met 1-0 de rust in te gaan, maar alles behalve overtuigend.
De tweede helft was dan natuurlijk een feest. Ajax combineerde goed en snel en kreeg veel kansen, die Luis weer wist af te maken. Maar bekijk daar ook eens goed bij hoe slap en matig Slovan speelde in vergelijking met de eerste helft. Ze zetten totaal geen drukken meer en in balbezit wisten ze de vrije man ook niet meer te vinden. Slovan had gewoon het niveau van een amateurploegje die helft. Maarja, al met al natuurlijk wel een mooie wedstrijd gezien en dik gewonnen.
Ook positief om te zien is dat alles wat er bij PSV fout ging, nu tegen Slovan goed ging. We hadden 0 tegendoelpunten, 0 kaarten en misschien nog wel belangrijker: Het centrale duo 'Jan Vertonghen - Toby Alderweireld' stond als een huis. Verdedigend liet het niets toe (alleen in de laatste 10/20 minuten van de tweede helft liet het wel eens wat gaten vallen, maar dat werd niet afgestraft door Slovan) en opbouwend was het ook sterk. Vertonghen leek wel precies het tegenovergestelde van die tegen PSV afgelopen weekend. Van der Wiel was ook weer dreigend als vanouds, maar is verdedigend niet echt getest. Atouba zal ik maar niet veel over zeggen, maar wel denk ik dat wanneer deze jongen eenmaal wat meer minuten heeft gemaakt we best wel wat plezier aan hem kunnen hebben. Ondanks dat ik elke weer wanneer hij de bal kreeg het zweet op de rug had, toverde hij toch wel een paar leuke steekpassjes uit zijn hoge hoed.
Ik hoorde in de nabeschouwing die lichtblonde vent met die bril (kan niet op z'n naam komen ) zeggen dat hij de 2e helft De Zeeuw zo goed vond spelen, mede omdat hij zo vaak voor het doel wist te komen. Dat vond ik juist ��n van de minpunten. Demy speelde bijna als nummer 10, was de diepst spelende middenvelder van de 3, terwijl ik toch echt denk dat zijn kracht ligt in het opbouwen van het spel net voor de verdediging. Siem de Jong was niet heel aanwezig, maar was duidelijk wel belangrijk voor de ploeg. Misschien toch wat vaker een kans geven. Beste middenvelder vond ik Enoh: Stond verdedigend zijn mannetje, maar was ook aanvallend sterk met een paar leuke acties en versnellingen waar vaak dreiging uit ontstond.
Rommedahl blijft een verhaal appart. Dan kan hij de simpelste pass weer met de grootste moeite net onder controle krijgen en vervolgens staat hij na een paar mooie loopacties tal van keren voor de keeper. Komt toch tekort denk ik voor het hoogste niveau. Eerste helft onzichtbaar en begon pas in zijn spel te komen toen Slovan doodgespeeld was. Sulejmani: Onzichtbaar, in tegenstelling tot zijn vervanger. Die zie ik nog wel een basisplaats veroveren binnen een paar maanden.
Over Suarez kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat de topclubs nog een kleine 2 weken blijven slapen, want als hij zo door gaat komt misschien die 30 miljoen nog wel op tafel en of Ajax dan voor het eerst in jaren eens een keer 'nee' durft te zeggen betwijfel ik ten zeerste...
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:49
|
|
Aardige feel-good wedstrijd met 2 gezichten. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in een wedstrijd van groot belang zo begint tegen een tegenstander als deze. Alderweireld laat zich bv. 2x heel simpel foppen. Dat hoef je op een iets hoger niveau niet te flikken. Het verdedigingsduo herstelde zich wel naar behoren. Sowieso is dit duo iets om mee verder te aan. Puur verdedigend zal het af en toe slikken zijn, maar het is de beste 'klik' die deze selectie te bieden heeft en bovendien opbouwend van waarde. Wat voor die lijn geldt, geldt ook voor het middenveld. De Zeeuw en Enoh gaan wat mij betreft als eerste het wedstrijdformulier op. Voor beide linies geldt: niet meer aan morrelen, Martin! Prettig dat Siem de Jong zich in de picture heeft gespeeld, al is het jammer dat dit middenveld geen linkspoot heeft. Niet fijn voor een linksbuiten. Ik klokte 30 minuten toen Ajax de zaken, aan de hand van de Zeeuw, dan eindelijk op orde had. Gescoord op de juiste momenten wat zowaar wat schwung in de ploeg bracht met zat dreigende momenten. Toch flink wat vertrouwen getankt. Als tegen Sparta nu ook wat andere mensen het net gaan vinden..
Oh ja, Mr. Cool daar op linksback mag ophouden met die fratsen.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:19
|
|
Eerste helft zeer matig tot slecht. Tweede helft vond ik de beste helft van het seizoen. In de media lees je overal alleen over Suarez. Uiteraard staat er na gisteren helemaal geen maat meer op deze man. Ik vond echter niet alleen Suarez goed gisteren. Siem de Jong speelde ook goed en zal tegen Sparta ook wel starten neem ik aan. Ook waren Enoh en Rommedahl erg goed.
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:20
|
|
Als Suarez verkocht gaat worden zal de pleurus uitbreken. Ik neem aan dat Ajax dat ook wel begrijpt.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:27
|
|
Met Suarez zo ophemelen en dat 'fc Suarez' gedoe doe je de rest van het team te kort.
De 2e helft stond het als een huis en werd er weer Ajax-waardig gespeeld door iedereen!
Suarez had geen 4x gescoord als de aanvoer niet zo goed was geweest.
Dus zeker ook complimenten aan de Zeeuw, Enoh en de Jong!
Vond ook het centrale blok achterin erg lekker spelen. Die 2 voelen elkaar heel wat beter aan lijkt het.
Het leek er ook op dat Jol nu heeft gevonden wat hij wilde. dit klopte gewoon zoals het nu stond.
Trouwens, leuk beeld was dat toen Suarez zijn 3e (of 4e) scoorde en dat hij in beeld kwam. Je zag Siem de Jong op de achtergrond lachen en je kon zijn gedachte gewoon raden: "tering, die kerel is echt goed en wat ben ik blij met hem te voetballen"
|
melvinkruijt

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:26
|
|
Citaat: Met Suarez zo ophemelen en dat 'fc Suarez' gedoe doe je de rest van het team te kort.
De 2e helft stond het als een huis en werd er weer Ajax-waardig gespeeld door iedereen!
Vond ook het centrale blok achterin erg lekker spelen. Die 2 voelen elkaar heel wat beter aan lijkt het.
Het leek er ook op dat Jol nu heeft gevonden wat hij wilde. dit klopte gewoon zoals het nu stond.
Trouwens, leuk beeld was dat toen Suarez zijn 3e (of 4e) scoorde en dat hij in beeld kwam. Je zag Siem de Jong op de achtergrond lachen en je kon zijn gedachte gewoon raden: "tering, die kerel is echt goed en wat ben ik blij met hem te voetballen" 
Helemaal met je eens. Op teletekst las ik dat Suarez de enige was die kon overtuigen. Dat slaat nergens op. Hij stak er met kop en schouders bovenuit, maar dat maakt nog niet de rest minder...
|
thyza

|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:27
|
|
Citaat: Met Suarez zo ophemelen en dat 'fc Suarez' gedoe doe je de rest van het team te kort.
Helemaal met je eens. Op teletekst las ik dat Suarez de enige was die kon overtuigen. Dat slaat nergens op. Hij stak er met kop en schouders bovenuit, maar dat maakt nog niet de rest minder...
Nederlandse media zijn zowiezo bloedzuigers als het gaat om Ajax. Geen nieuws is positief nieuws omtrent Ajax.
Ik vond het al knap dat de media niet ging roepen dat PSV met 7-0 had gewonnen tegen Slovan
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:55
|
|
Gelukkig zijn we niet afhankelijk van 1 speler.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:32
|
|
Citaat: Gelukkig zijn we niet afhankelijk van 1 speler.
Dus wel... er lopen nog steeds een aantal zeer matige spelers rond hoor, en zonder Suarez was het nog zeer lastig geweest om een goed resultaat te behalen. Overigens wil ik, behalve Enoh, De Jong en de Zeeuw ook een compliment geven aan Rommedahl, en dan vooral voor het afgeven van de bal aan Suarez bij het 4de doelpunt: Hield overzicht en gaf een loopzuivere pass.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:06
|
|
Citaat: Gelukkig zijn we niet afhankelijk van 1 speler.
Dus wel... er lopen nog steeds een aantal zeer matige spelers rond hoor, en zonder Suarez was het nog zeer lastig geweest om een goed resultaat te behalen. Overigens wil ik, behalve Enoh, De Jong en de Zeeuw ook een compliment geven aan Rommedahl, en dan vooral voor het afgeven van de bal aan Suarez bij het 4de doelpunt: Hield overzicht en gaf een loopzuivere pass.
Vind ik dus het vreemde aan Rommedahl. Zo heeft hij een mooie actie met een assist, maar wat wat verpest hij toch ook weer vaak een aanval doordat hij vaak genoeg een bal niet onder controle krijgt. Ook miste hij 1 of 2 100% kansen. Daarnaast maakt hij ook vaak dezelfde acties aan de zijkant: Loopactie en dan met een korte versnelling buitenom een speler te gaan en een hoge voorzet te geven. Er zit tot nu toe nog weinig verassends aan hem. Moet wat meer op die onderdelen trainen en ook vooral aan de voorzetten, want die waren ook vaak genoeg onder de maat.
|
Michael

Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:09
|
|
Citaat: Vind ik dus het vreemde aan Rommedahl. Zo heeft hij een mooie actie met een assist, maar wat wat verpest hij toch ook weer vaak een aanval doordat hij vaak genoeg een bal niet onder controle krijgt. Ook miste hij 1 of 2 100% kansen. Daarnaast maakt hij ook vaak dezelfde acties aan de zijkant: Loopactie en dan met een korte versnelling buitenom een speler te gaan en een hoge voorzet te geven. Er zit tot nu toe nog weinig verassends aan hem. Moet wat meer op die onderdelen trainen en ook vooral aan de voorzetten, want die waren ook vaak genoeg onder de maat.
Dan kun je lang blijven wachten, dit is gewoon het spel van Rommedahl, al zijn leven lang. Op snelheid de tegenstander voorbij stomen, en dan een (vaak mislukte) voorzet afleveren.
Verrassend is het allerminst, maar dankzij zijn snelheid laat hij toch wel de slechtere backs vaak genoeg zijn hielen zien. Dat het dan regelmatig niets oplevert, is eveneens niet verrassend meer..
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:12
|
|
Rommedahl en Sulejmani zijn beide snelle buitenspelers en zodra Sulejmani in topvorm is kan Ajax daar heel veel plezier aan beleven. Suarez is zich aan het ontwikkelen tot echte centrumspits en zo kan Ajax een echte 4-3-3 spelen, althans voorin. Gewoon zorgen dat Sulejmani en Rommedahl de bal voor zich gespeeld krijgen zodat je op topsnelheid langs de backs kunnen.
Suarez was echt geweldige deze wedstrijd en Rommedahl en Siem de Jong vond ik goed spelen. De Zeeuw verloor veel te vaak de bal en zijn passing was eigenlijk dramatisch deze wedstrijd. Heel erg veel passes kwamen gewoon niet aan en dat kan niet bij Ajax.
|