Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » Ajax - Slovan Bratislava
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax - Slovan Bratislava
Maker: max dullaartBekeken: 9903
Status: InactiefBerichten: 130
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:17
Citaat:
Rommedahl en Sulejmani zijn beide snelle buitenspelers en zodra Sulejmani in topvorm is kan Ajax daar heel veel plezier aan beleven. Suarez is zich aan het ontwikkelen tot echte centrumspits en zo kan Ajax een echte 4-3-3 spelen, althans voorin. Gewoon zorgen dat Sulejmani en Rommedahl de bal voor zich gespeeld krijgen zodat je op topsnelheid langs de backs kunnen.

Suarez was echt geweldige deze wedstrijd en Rommedahl en Siem de Jong vond ik goed spelen. De Zeeuw verloor veel te vaak de bal en zijn passing was eigenlijk dramatisch deze wedstrijd. Heel erg veel passes kwamen gewoon niet aan en dat kan niet bij Ajax.

Wat mij gewoon opviel is hoe weinig Sulejmani de bal aangespeeld kreeg. In tegenstelling tot Zeegelaar, die wel vaak genoeg de bal kreeg en acties kon maken vanaf links. Heeft dat dan te maken met dat Ajax alles over rechts 'wilde' spelen of met het vrij lopen en aanbieden van Sulejmani? Dat laatste leek me ook een beetje raar, aangezien ik er de tweede helft wat meer op ging letten en vaak genoeg Mickey vrij zag lopen, maar dan de bal weer naar de rechterkant ging...
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:20
Volgens mij kwam het doordat er geen enkele linksbenige speler op het middenveld stond waardoor alle middenvelders meestal makkelijker een pass naar Rommedahl konden geven. Zeker aangezien ze de bal vaker van v.d. Wiel aangespeeld kregen doordat Atouba veel balverlies leed.
Michael

Forum berichten: 79
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:26
Citaat:
Volgens mij kwam het doordat er geen enkele linksbenige speler op het middenveld stond waardoor alle middenvelders meestal makkelijker een pass naar Rommedahl konden geven. Zeker aangezien ze de bal vaker van v.d. Wiel aangespeeld kregen doordat Atouba veel balverlies leed.

Ik denk dat dit er ook mee te maken heeft. Heitinga kon nog eens een crosspass met zijn rechter naar de linkerkant geven, maar dat heeft Gregory (nog?) niet helemaal in zich.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:44
Sulejmani speelde met koorts. Kwam te weinig in het spel voor, wat inderdaad te maken had met de rechtsbenige middenvelders en Atouba die aanvallend weinig bijdroeg. De Zeeuw was wat slordig in z�n passing maar speelde verder gewoon een prima pot, met name de 2de helft.
MrGuide

Forum berichten: 479
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 16:52
Het is heerlijk om als rechtbenige speler een lange bal op links te openen.
Als een rechtbenige speler centraal op het veld staat, en een lange bal moet geven is het het makkelijkst deze op links te geven, dit vanwege de natuurlijk zwaai van het rechterbeen naar links.
Dat rechtsbenige spelers de rechterzone van het veld op zoeken is logisch (en daarmee over de grond de rechterkant zoeken), maar is geen excuus voor de hoeveelheid ballen die Sulejmani kreeg.
thyza

Forum berichten: 696
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 17:14
Citaat:
Sulejmani speelde met koorts. Kwam te weinig in het spel voor, wat inderdaad te maken had met de rechtsbenige middenvelders en Atouba die aanvallend weinig bijdroeg. De Zeeuw was wat slordig in z�n passing maar speelde verder gewoon een prima pot, met name de 2de helft.

Ah dat verklaart een hoop. Toen hij gewisseld werd zat hij er helemaal doorheen. Doorweekt van zweet en kon nog amper een stap verzetten
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 1 Leden online: 0 Actieve leden: 1.902
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.778.256 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » Ajax - Slovan Bratislava
Ga
Zoeken: