Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Afonso Alves
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Afonso Alves
Maker: PushkinBekeken: 3348
Status: InactiefBerichten: 24
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 18:41
[size=150">Afonso Alves[/size">


Naam: Afonso Alves
Lengte: 1,89
Club: Middlesbrough
Voorkeursbeen: rechts
Status: Braziliaans international
Leeftijd: 28 jaar
Doelpunten: http://www.youtube.com/watch?v=Y80S74NgBlI
Interesse: Benfica werd eerder deze zomer aan hem gelinkt, Van den Boog kwam vandaag met de mededeling dat Alves nog steeds een van de opties is.

Citaat:

WikipediaAtlético Mineiro
De Braziliaan begon zijn carričre in 1997 bij Atlético Mineiro uit Brazilië. Eerst in de jeugdteams, maar in het seizoen 2001/2002 maakte hij zijn debuut in het eerste elftal. In acht wedstrijden als middenvelder wist hij eenmaal te scoren. Alves wist niet van vaste waarde te worden bij de club uit Belo Horizonte.


[bewerken"> Örgryte IS
In 2002 maakte de aanvaller de overstap naar de Zweedse Allsvenskan en speelde bij Örgryte IS, die in Alves een talentvolle speler zag met veel groeimogelijkheden[bron?">. In twee seizoenen wist hij in 40 wedstrijden 23 doelpunten te maken, wat hem een gemiddelde opleverde van 0,57 doelpunten per wedstrijd. Met deze statistieken wist hij zich in de kijker te spelen van de Zweedse topclub Malmö FF, die hem in 2004 dan ook aantrok.


[bewerken"> Malmö FF
Bij de Zweedse topclub Malmö FF, waarvoor hij actief was in de periode 2004-2005, vormde hij lang het spitsenduo met Markus Rosenberg. Tijdens zijn debuutseizoen in de Zweedse havenstad veroverde Alves de nationale titel. Hij werd in de seizoenen 2004 en 2005 tweede in het topschutterklassement. In juli 2006 werd de spits voor 4,5 miljoen euro overgenomen door sc Heerenveen, en staat daardoor te boek als de duurste aankoop aller tijden van de Friese club.


[bewerken"> sc Heerenveen

Alves bij Heerenveen.Al snel maakte Alves in het seizoen 2006/2007 als goaltjesdief veel indruk op de Nederlandse velden. Na een half seizoen, wist Alves al na 21 wedstrijden het clubrecord van de voormalige Heerenveen-spelers Jon Dahl Tomasson en Anthony Lurling te breken door tegen PSV zijn 19e seizoenstreffer te maken. In de laatste wedstrijd van het seizoen scoorde hij 4 maal tegen Feyenoord, en eindigde het seizoenstotaal met 34 doelpunten. Hiermee staat Alves op een gedeelde zesde plaats van de doelpuntenmakers in de eredivisie aller tijden. Ook werd hij tweede achter Francesco Totti van AS Roma in het Europees topschutter van het seizoen-klassement waarmee hij de Zilveren Schoen won [1">.

Na een succesvol seizoen waren er diverse clubs geďnteresseerd in de spits, sc Heerenveen vroeg een hoog bedrag voor de speler, tot onvrede van Alves. Alves zou begin augustus 2007 terugkeren in Heerenveen om de trainingen te hervatten, maar kwam niet opdagen. Hiermee leek de Braziliaanse international, onder druk van zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio, op een transfer aan te sturen. Wanneer dit niets oplevert, keert hij terug, maar slaat hij wel enkele trainingen over [2">. Een lang gesprek met het bestuur van Heerenveen leverde hem een hoger salaris op, en een boete die hij aan een goed doel mocht schenken. Uiteindelijk speelt Alves op 29 september zijn eerste wedstrijd van het seizoen tegen Feyenoord, waarin hij niet wist te scoren. Tijdens de tweede competitiewedstrijd van sc Heerenveen tegen Heracles Almelo, wist Alves zeven doelpunten te scoren in de wedstrijd tegen Heracles Almelo (9-0 winst voor Heerenveen). In de eerste helft maakte hij binnen acht minuten een hattrick. Hij werd op het sportgala onderscheiden met de Nederlandse Gouden Schoen, maar liet verstek gaan.

Toen de transfermarkt in januari 2008 geopend werd, kwam AZ Alkmaar, die de spits voor voor 18 miljoen euro wilde overnemen van sc Heerenveen met een eerder getekend contract (uit de vorige transferperiode). Echter deze was niet meer geldig. Alves had intussen ook een contract getekend bij de Engelse club Middlesbrough FC. AZ diende vervolgens een arbitragezaak in bij de KNVB. Op 23 januari verloor AZ deze arbitragezaak. Op 24 januari diende de zaak tussen Alves en AZ. [bron?">


[bewerken"> Middlesbrough
Op 31 januari maakt Alves alsnog per direct de overstap naar Middlesbrough FC, Alves kost de club van manager Gareth Southgate ongeveer twintig miljoen euro.[3"> SC Heerenveen kwam vlak voor het sluiten van de transfermarkt begin 2008 alsnog tot een akkoord met de Engelse middenmoter. De Braziliaan tekende een contract voor 4,5 jaar bij Middlesbrough FC.

Alves was bezig aan zijn tweede seizoen in Friesland. In zijn eerste jaar kwam hij in de competitie liefst 34 doelpunten. In het seizoen 2007-2008 speelde de 27-jarige international slechts negen duels, maar desondanks kwam hij wel elf keer tot scoren
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 18:47
Ik ben absoluut niet overtuigd, wat jullie? Ik zie het in ieder geval niet zitten dat wij ons team helemaal om die man heen bouwen (al is 7x in 1 wedstrijd natuurlijk wel een keer leuk)
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 18:53
Mijn mening over Alves: Persoonlijk ben ik erg tegen het halen van Afonso Alves, omdat hij puur voetballend te weinig zal brengen in mijn ogen. Alves is nu een dure optie met Premier Leaugue salaris en navenante transfersom, daarnaast is hij al 28 dus veel restwaarde zal hij niet hebben. Ik vind de carrieres van Alves een beetje lijken op die van Nikos Machlas. Die laatste stond in z'n beginjaren ook nooit te boek als groot talent maar werd ook een doelpuntenmachine toen er bij een subtopper een ploeg op hem stond afgesteld maar flopte toen er van hem meer werd verwacht op hoger niveau. Bij Middlesbrough was Alves een grote teleurstelling en je zag dat hij op een hoog niveau vrijwel niets kon afdwingen, Alves kwam daardoor nooit in z'n ritme. Dat laatste lijkt me erg belamgrijk voor hem.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 19:04
Ben het met elke letter eens. Met als toevoeging de hele affaire met AZ een vieze smaak in mijn mond heeft achter gelaten.

Ik denk ook dat wij de Alves van Middlesbrough als graadmeter moeten pakken en niet die van Heerenveen. Dit gezien de druk die er bij ons opstaat, bij ons móet hij presteren. In Engeland kon hij ook absoluut niet omgaan met de druk die de schijnwerpers daar met zich mee brengen, dit opgeteld bij zijn dure transfersom bleek te veel voor die man.

Bovendien was hij dé ster bij Heerenveen, een status die hij bij ons nimmer zal vergaren. De vergelijking met Machlas vind ik wel hout snijden, doelpunten bij een goede subtopper zijn absoluut geen garantie voor doelpunten bij de absolute top(dit zijn we misschien niet meer qua prestaties, maar zeker wel qua uitstraling, achterban en verwachtingspatroon). Bij vitesse speelde iedereen in dienst van Machlas, bij Heerenveen deden ze dat voor Alves,(zie daar 7 goals tegen Heracles) Ajax mag naar mijn idee nooit een team om een spits heen bouwen.

Nee eerlijk gezegd zie ik Lange Jan(VoH) nog liever komen dat Alves, niet in de laatste plaats om het verschil in financieel risico.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 19:09
Hehe ik wilde m'n post nog uitbreiden maar je verwoordt het uitstekend, ook ik zie zelfs Vennegoor nog liever komen.

De aankoop van Alves tekent voor mij ook een beetje de fantasieloosheid bij Ajax. Er lopen echt wel goede spitsen rond die ons kunnen versterken (ik noem een Mandzukic) natuurlijk ben je dan wat kwijt maar dan heb je ook echt een versterking.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 19:19
Ik houdt me maar vast aan het feit dat Ajax sinds de komst van RvdB niet meer zo open is geweest over namen. Vandaar dat ik de hoop heb dat Van den Boog deze woorden alleen maar uitsprak als afleiding.

Mandzukic ken ik zelf niet echt, maar weet dat hij bij Dinamo Zagreb speelt en reeds zijn debuut heeft gemaakt in de nationale elf. Is hij haalbaar? En belangrijker, is hij überhaubt in beeld (geweest)?
Koen_Ajax


Geregistreerd: 11-09-2008
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 19:27
Ik durf wel te zeggen dat Alves geen optie meer is bij Ajax. Van den Boog liet de optie zo geforceerd open en heeft geen duidelijke ja gezegd, ook niet toen Humberto de vraag nog een keer stelde.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 19:29
Inderdaad, Rick is een slimme jongen, heb hem heel hoog zitten. Ik was er even goed ziek van dat droomkandidaat Molenaar niet kwam, maar achteraf ben ik heel blij met Van den Boog. Ik zie ze nog wel een mooie optie uit de hoge hoed toveren.
Robusto


Geregistreerd: 21-06-2009
Forum berichten: 324
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 21:33
Laten we svp geen spelers meer halen op 1 (of anderhalf) goed seizoen, dat heeft ons al veel geld gekost met de mega transfers van o.a. Machlas en Sulejmani. Alves halen zou de volgende miskoop zijn.
thyza


Geregistreerd: 09-02-2009
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 20 aug 2009 23:35
Al 28 jaar? Damn... Dat is een dode investering dan.
Michael


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 79
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 08:46
Eens met bovenstaanden. Al ben ik opzich nog niet compleet overtuigd van het mislukken van Alves. Zo'n matig seizoen kan aan van alles liggen.. Wat overigens ook geldt voor zijn goede periodes in Heerenveen. In principe heeft hij enkel het laatste seizoen een slecht gemiddelde gehaald..

In eerste instantie dacht ik 'direct halen'. Maar mede door zijn leeftijd, waarschijnlijke aardige prijskaartje en forse salaris, begin ik toch te twijfelen.

Belangrijkste is misschien wel de onbetrouwbaarheid van hem en zijn zaakwaarnemers. Alves komt sinds de perikelen van de overgang naar Middlesbrough meer in de media met randzaken dan met goals. Eerst dat gedoe met dat clubje uit Alkmaar, vage (en meerdere, met andere meningen?) zaakwaarnemers, gesjoemel met tweede paspoort en zijn leeftijd (hij is dus waarschijnlijk al 29, in plaats van 28..).

Met het oog daarop zeg ik: Niet doen! Zal alleen maar voor onrust in de selectie en bij Ajax zorgen.
Echter, degene die 'nog liever Vennegoor willen hebben'.. Jullie kunnen niet serieus zijn?
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 10:06
Citaat:
Eens met bovenstaanden. Al ben ik opzich nog niet compleet overtuigd van het mislukken van Alves. Zo'n matig seizoen kan aan van alles liggen.. Wat overigens ook geldt voor zijn goede periodes in Heerenveen. In principe heeft hij enkel het laatste seizoen een slecht gemiddelde gehaald..

In eerste instantie dacht ik 'direct halen'. Maar mede door zijn leeftijd, waarschijnlijke aardige prijskaartje en forse salaris, begin ik toch te twijfelen.

Belangrijkste is misschien wel de onbetrouwbaarheid van hem en zijn zaakwaarnemers. Alves komt sinds de perikelen van de overgang naar Middlesbrough meer in de media met randzaken dan met goals. Eerst dat gedoe met dat clubje uit Alkmaar, vage (en meerdere, met andere meningen?) zaakwaarnemers, gesjoemel met tweede paspoort en zijn leeftijd (hij is dus waarschijnlijk al 29, in plaats van 28..).

Met het oog daarop zeg ik: Niet doen! Zal alleen maar voor onrust in de selectie en bij Ajax zorgen.
Echter, degene die 'nog liever Vennegoor willen hebben'.. Jullie kunnen niet serieus zijn?


Absoluut wel, Alves halen betekent overgeleverd worden aan de individuele grillen van je 3 voorhoedespelers welke NIET complementair zijn aan elkaar en je team als team zijnde eerder zwakker dan sterker maakt. Bovendien heeft de beste man een te groot ego en is het een eenling. Vennegoor is een speler die je team in staat stelt om verzorgder en beter te voetballen, middenvelders kunnen bijsluiten en in de omschakeling sta je beter. Vennegoor maakt je team beter bovendien is hij complementair aan je overige spitsen en WEL een teamspeler zonder groot ego.

Uiteraard zie ik liever een beter 'type Vennegoor' dan Lange Jan maar al was Alves 2 miljoen goedkoper dan nog zou ik kiezen voor Vennegoor.
Michael


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 79
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:51
Citaat:
Absoluut wel, Alves halen betekent overgeleverd worden aan de individuele grillen van je 3 voorhoedespelers welke NIET complementair zijn aan elkaar en je team als team zijnde eerder zwakker dan sterker maakt. Bovendien heeft de beste man een te groot ego en is het een eenling. Vennegoor is een speler die je team in staat stelt om verzorgder en beter te voetballen, middenvelders kunnen bijsluiten en in de omschakeling sta je beter. Vennegoor maakt je team beter bovendien is hij complementair aan je overige spitsen en WEL een teamspeler zonder groot ego.

Uiteraard zie ik liever een beter 'type Vennegoor' dan Lange Jan maar al was Alves 2 miljoen goedkoper dan nog zou ik kiezen voor Vennegoor.


Stel dat Alves gehaald zou worden, zie ik ons nou niet met 3 voorhoedespelers gaan spelen. Tenminste, niet te samen met Suárez en Sulejmani of iets dergelijks. Dan wordt het waarschijnlijk een 4-4-2 waar Suárez en Alves het voorin mogen uitzoeken.

Zijn te grote ego, en alle randzaken om zijn persoontje heen, staan buiten kijf, kan ik alleen maar beamen. Dat is ook de reden dat we hem niet zouden moeten halen, ook gekeken naar de financieën en zijn leeftijd.

Om Vennegoor echter boven hem te plaatsen, vind ik te ver gaan. Een 'type Vennegoor' is een ander verhaal, maar dan zouden zijn voetballende kwaliteiten wel een stuk beter moeten zijn. Er wordt gesuggereerd dat Alves niet bij Ajax zou passen. Als er wel iemand niet bij onze club past, is dat Vennegoor wel.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 18:53
Vennegoor past qua type juist prima bij Ajax, dat hij een PSV verleden heeft is in deze gewoon irrelevant, helemaal omdat VoH als het aan hem en Adriaanse lag destijds naar ons toe was gegaan.

Het type spits dat hij is kan heel goed fungeren in een 4-3-3 systeem, (waar we toch allemaal naar toe willen) zo is hij ook opgeleid. Jan is opgeleid bij Twente en die spelen al sinds jaar en dag met de Hollandse school (Ajax-school dus).

En zeker met de spelers die we nu hebben, zou Jan wél complimantair zijn aan onze voorhoede, waar Alves dat zeker niet is. Jij ziet dus graag dat Mickey en Luis zich helemaal wegcijferen voor Alves?
gerard1967


Geregistreerd: 10-03-2009
Forum berichten: 12
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 19:12
Ik zou Vennegoor ook halen.
Het lijkt mij een ideale aanspeelpunt voorin,hij kan de bal vast houden en dat is iets waarin we nu niet in uitblinken .
Gewoon de diepe spits maken en dan Suarez & Sulejmani er om heen.

Ik heb hier meer vertrouwen in dan in die Alves.
Michael


Geregistreerd: 19-08-2009
Forum berichten: 79
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 22 aug 2009 02:19
Citaat:
Vennegoor past qua type juist prima bij Ajax, dat hij een PSV verleden heeft is in deze gewoon irrelevant, helemaal omdat VoH als het aan hem en Adriaanse lag destijds naar ons toe was gegaan.

Het type spits dat hij is kan heel goed fungeren in een 4-3-3 systeem, (waar we toch allemaal naar toe willen) zo is hij ook opgeleid. Jan is opgeleid bij Twente en die spelen al sinds jaar en dag met de Hollandse school (Ajax-school dus).

En zeker met de spelers die we nu hebben, zou Jan wél complimantair zijn aan onze voorhoede, waar Alves dat zeker niet is. Jij ziet dus graag dat Mickey en Luis zich helemaal wegcijferen voor Alves?


Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik Sulejmani en Suárez wil laten wegcijferen voor Alves? Als je leest wat ik zeg, zie je dat ik Alves ook geen goede optie vind. Ik zeg alleen dat, als Alves komt, er vast met 4-4-2 gaat gespeeld worden, met Alves en Suárez als voorsten, die het daar maar moeten uitzoeken.

Jol heeft op zijn Hollands gezegd, schijt aan de Hollandse School of aan 'Ajax hoort 4-3-3 te spelen!'

Ik ben juist bang dat Suárez zich zo eerder moet wegcijferen voor Vennegoor. Net nu hij zo lekker op dreef is in het centrum. Vennegoor en Suárez voorin met zijn tweeën? Gaat nooit werken. Of Ajax moet de lange bal hanteren op Lange Jan, die moet verlengen naar Suárez? Daar wilen we juist niet naar toe, wij willen voetballen, nietwaar? En in een 4-3-3 wordt Suárez naar de zijkant gedreven, wat ik erg jammer zou vinden..

Lange Jan is houterig. Amper techniek. En echt niet "een absoluut neusje voor de goal". Ik gok dat hij 60% van zijn goals met zijn hoofd uit een vrije trap / corner heeft gemaakt.. Een Johan Cruijff, Marco van Basten, Patrick Kluivert, Zlatan Ibrahimovic, Suárez.. Ajax spelers.. Lange Jan? No way. FC Twente in die tijd was absoluut niet het FC Twente van nu. 040 is zoals iedereen ze kent, statische club, waar trouwens dit seizoen een beetje leuk voetbal in lijkt te komen, helaas.. en Celtic? Tsja.. zwakke Schotse competitie, waar Celtic nou qua voetbal ook niet te vergelijken is met Ajax.

Als het niveau iets omhoog gaat (Europees, Nederlands Elftal) laat Vennegoor ook barweinig zien.
Ik hoef hem absoluut niet te zien in ons Ajax shirt.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 22:18
De Snor: Alves halen wordt moeilijk, Ajax verlegt haar interesse naar McCarthy.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 aug 2009 12:37
Aan de ene kant blij, maar ook enorm diep teleurgesteld. Er straalt geen visie, alleen maar paniek en korte termijn denken uit de namen die ik hoor.
AJAX gaat zo hard de kant op van Feyenoord. Gelukkig houdt AJAX wel het been stijf en wordt er niet gekocht zolang AJAX veel te veel miskopen nog op de loonlijst heeft staan.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 aug 2009 12:43
Citaat:
Hehe ik wilde m'n post nog uitbreiden maar je verwoordt het uitstekend, ook ik zie zelfs Vennegoor nog liever komen.

De aankoop van Alves tekent voor mij ook een beetje de fantasieloosheid bij Ajax. Er lopen echt wel goede spitsen rond die ons kunnen versterken (ik noem een Mandzukic) natuurlijk ben je dan wat kwijt maar dan heb je ook echt een versterking.


Liever 12 miljoen voor Mandzukic dan 7 miljoen coor Benni of 10 miljoen voor Alves. Ik voorspeelde twee jaar geleden al dat Feyenoord ernstig in de problemen zou komen door de laatste centen in oude spelers te steken en dat is keihard uitgekomen. Het zou oerstom zijn als Ajax niet leert van de fouten van Feyenoord.
10Oele


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 386
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Venlo
Geplaatst: Di 25 aug 2009 12:55
Citaat:
Hehe ik wilde m'n post nog uitbreiden maar je verwoordt het uitstekend, ook ik zie zelfs Vennegoor nog liever komen.

De aankoop van Alves tekent voor mij ook een beetje de fantasieloosheid bij Ajax. Er lopen echt wel goede spitsen rond die ons kunnen versterken (ik noem een Mandzukic) natuurlijk ben je dan wat kwijt maar dan heb je ook echt een versterking.


Liever 12 miljoen voor Mandzukic dan 7 miljoen coor Benni of 10 miljoen voor Alves. Ik voorspeelde twee jaar geleden al dat Feyenoord ernstig in de problemen zou komen door de laatste centen in oude spelers te steken en dat is keihard uitgekomen. Het zou oerstom zijn als Ajax niet leert van de fouten van Feyenoord.

Dan zie ik zelfs liever Cvitanich of zelfs Bodul een kans krijgen als Benni voor 7 of Alves voor 10. Koevermans zal ook voor betaald moeten worden en we kunnen het risico niet lopen dat PSV van dit geld eventueel Honda gaat kopen. Haal dan de transfervrije VOH op en koop nog een CV.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 aug 2009 13:03
Citaat:
Hehe ik wilde m'n post nog uitbreiden maar je verwoordt het uitstekend, ook ik zie zelfs Vennegoor nog liever komen.

De aankoop van Alves tekent voor mij ook een beetje de fantasieloosheid bij Ajax. Er lopen echt wel goede spitsen rond die ons kunnen versterken (ik noem een Mandzukic) natuurlijk ben je dan wat kwijt maar dan heb je ook echt een versterking.


Liever 12 miljoen voor Mandzukic dan 7 miljoen coor Benni of 10 miljoen voor Alves. Ik voorspeelde twee jaar geleden al dat Feyenoord ernstig in de problemen zou komen door de laatste centen in oude spelers te steken en dat is keihard uitgekomen. Het zou oerstom zijn als Ajax niet leert van de fouten van Feyenoord.

Ach Feyenoord en de club ervaren spelers, het was wel grappig dat dat toen afgeschilderd werd alsof ze allemaal afzonderlijk voor Feyenoord gekozen hadden. Dat De Cler, Makaay en Hofland dezelfde zaakwaarnemer hadden. Maar dat was inderdaad gedoemd te mislukken: Timmer, Lucius, De Cler, Hofland, Makaay, Tomasson, Landzaat, Van Bronckhorst. Ze waren doorgeslagen. Neemt niet weg dat Feyenoord straks wel weer alle toekomst heeft met talenten zoals Fer, Wijnaldum, Castaignos,...
Wat Ajax ook zou kunnen doen is bv. 6 Miljoen voor Aleksic neerleggen dan heb je wel een talentvolle spits, maar ook dat zie ik Ajax niet doen. De hang naar ervaring fysiek en lengte breekt ons op.
JS


Geregistreerd: 01-05-2008
Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 25 aug 2009 13:08
Ik word ook altijd een beetje droevig van dit soort namen ja. Een gebrek aan visie en inventiviteit. Dat terwijl ik toch eigenlijk het idee heb dat onze scouting niet eens zo slecht is maar eerder dat er niet naar ze geluisterd worden (trainers kiezen liever voor bekende).

Ik zie sowieso altijd liever jonge talenten met doorgroeimogelijkheden dan oude spelers die op retour zijn. Die laatsten komen niet voor niets (terug) naar de nederlandse competitie. Die komen terug omdat ze het niveau in het buitenland niet meer aankunnen (uitzonderingen daargelaten: Stam die bv geen zin meer had in het verre reizen). Van de laatste jaren kan ik me eigenlijk alleen Cocu herineren waarvan de terugkeer echt een succes was. Weliswaar brachten al deze 'oudjes' ervaring met zich mee maar dat kan me gestolen worden. Ik wil kwaliteit zien.
Bovendien zijn het 9 van de 10 keer spelers met een gigantisch salaris. Ok, jonge talenten zijn ook niet altijd even goedkoop, daar zul je af en toe een flinke transfersom voor moeten betalen maar als het daadwerkelijk een jong talent met doorgroeimogelijkheden is krijg je dat bedrag er vrijwel altijd weer uit. 7 miljoen betalen voor een 32 jarige vind ik van de zotte (tenzij die echt bijzonder goed is, wat Benni en Alves niet zijn), dát krijg je er namelijk nooit meer uit.
10Oele


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 386
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Venlo
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:41
Alves gaat waarschijnlijk dus naar Qatar, volgens meerdere media. Goed nieuws, kunnen wij er in ieder geval niet voor veel geld mee opgescheept worden.
melvinkruijt


Geregistreerd: 25-06-2009
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Assendelft
Geplaatst: Do 27 aug 2009 11:21
Daar blijkt al uit wat voor een geldwolf het is.. welke zichzelf respecterende voetballer gaat op zijn (ik geloof) 29e nou al naar Qatar???

Wel goed nieuws, want zo iemand wil ik niet eens zien in de ArenA
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 08:56
Hij is nu naar All Sadd dacht ik.. Komt dus niet.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.979.714 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Afonso Alves
Ga
Zoeken: