Auteur
|
Bericht
|
Marc

Forum berichten: 164
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 17 dec 2009 21:31
|
|
Doe maar een sterke tegenstander. Dan kunnen we of vertrouwen tanken, of we zijn er maar gelijk klaar mee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 17 dec 2009 22:11
|
|
Citaat:
Die namen die jij noemt dat zijn grotendeels mee-voetballers. Die kunnen een bepaald niveau halen wanneer Demy en Suarez meedoen. De rest van de selectie is pure middelmaat en dus on-Ajaxwaardig. Kortom, ik blijf bij mijn standpunt! Hoezeer ik het ook betreur. Er dient sneller doorgeselecteerd te worden de komende maanden...
Jij snapt het. Ajax heeft op dit moment 4 dragende spelers: Verthongen, de Zeeuw, Suarez. Daarnaast is Enoh met zijn speelstijl ook eigenlijk onmisbaar. Het probleem is alleen dat de vervangers dusdanig zwak zijn dat Ajax in de problemen komt wanneer één of meer van deze spelers ontbreken. De rest speelt mee, maar gaan mee in het niveau
Het probleem was dus vooral een gebrek aan kwaliteit. Alleen bij van der Wiel was het een gebrek aan motivatie. Wat kan ik me enorm ergeren aan die jongen, net als aan Emanuelson. Die slappe types... bah... bijlmermentaliteit... Ik walg van die gasten...
De rest kan niet beter, die kan je het dus moeilijk kwalijk nemen. Anderlecht zette Ajax helemaal vast en liet Oleguer vrij. Het ziet er dan uit of er geen inzet is, maar dat is gezichtsbedrog.
Voordeel voor Jol is dat er deze wedstrijd weer een hoop zwakheden zijn blootgelegd. Spelers zijn zwaar door het ijs gezakt (Oleguer, Sulejmani, Donald, de Jong, Emanuelson van der Wiel) Dat is erg waardevol, want tegen bijvoorbeeld RKC is dat minder zichtbaar. Waardevol dus voor het doorselecteren. Het is ook een mooi startsein om Eriksen en Jozefzoon door te schuiven.
|
Zlathan

Forum berichten: 110
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 00:28
|
|
Ik vraag me af, of ze het al aankunnen. Ik heb ze wel zien spelen in Jong Ajax en ze speelde erg goed! Lijkt wel of we ze nu nodig hebben en niet met de eerste selectie het kunnen waarmaken
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 01:19
|
|
Interessante statistieken:
http://www.uefa.com/competitions/uefacup/statistics/index.html
26 doelpogingen en 3 goals voor Suarez. Daarnaast heeft hij ook veel vrijetrappen meegekregen.
Hij zal toch echt efficienter moeten worden wil hij bij een topploeg in de basis staan.
|
Starring

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 01:29
|
|
Mwah, let wel Ajaxspanje, dat Suarez hier bij Ajax zijn gang mag gaan. Uit het niets schieten op doel, doorlopend actie's maken (ook wanneer het niet kan) en de bal op beslissende momenten niet afspelen.
Al ben ik het verder met je eens dat het allemaal wel wat efficiënter kan én moet!
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 07:08
|
|
Enige lichtpuntje aan deze wedstrijd was de onderlinge sfeer tussen Anderlecht en Ajax supporters, in Amsterdam was het best gezellig...
De belgen waren al bezig tegen me opweg naar het Stadion dat het 3-3 zou worden, ik dacht naar 20 minuten het zal toch niet..
Enige speler die vandaag een voldoende scoorde was onze belgische Kapitein...
Sulejmani probeerde wel maar als je al elke bal door de lucht krijgt of stuiterend aangespeeld gaat er ook niet veel van terecht komen..
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 07:40
|
|
Droevig. Waren dit de laatste ademstoten van dit seizoen? Worden we nu weer in iedere uit en thuiswedstrijd te kijken gezet?
Het zal me niets verbazen. Je ziet dit al weer van mijlenver aankomen. Ongemotiveerd, te arrogant en zichzelf overschattend stappen ze het veld al op.
Suarez denkt nog steeds dat hij de nieuwe verpersoonlijking is van Maradonna. Op het moment dat hij gebracht wordt zie je hem al denken; "ik ga de wedstrijd beslissen, ik ga het doen, ik ben de man".
Vervolgens ziet hij niemand meer om zich heen en doet hij alles voor zichzelf. Lekker rendabel ook.
Over de rest moet je niet eens woorden vuil maken. Schoften zijn het.
Hoe kun je zo je supporters in de steek laten zeg. En vervolgens de volgende wedstrijd wat langer klappen tijdens de warm-up en alles is weer koek en ei.
Mediaspelletjes van die ***** ben ik ook meer dan zat. En driekwart van de supporters trappen er weer met open ogen in.
|
Broeksz

Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 09:25
|
|
Je kan naar zo'n wedstrijd niet zeggen dat ze de rest van het seizoen zo zullen gaan spelen maar er moet zeker wat veranderen als je basis 11 rusten op Suarez, de Zeeuw en je belgisch duo achterin. Anders heb je niet alleen het tweede deel van het seizoen een probleem maar ook volgend jaar. Maar kom op we staan nog derde nog veel wedstrijden te gaan het kan nog ondanks zulke wedstrijden!
|
Seduction

|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 09:33
|
|
Citaat: Je kan naar zo'n wedstrijd niet zeggen dat ze de rest van het seizoen zo zullen gaan spelen maar er moet zeker wat veranderen als je basis 11 rusten op Suarez, de Zeeuw en je belgisch duo achterin. Anders heb je niet alleen het tweede deel van het seizoen een probleem maar ook volgend jaar. Maar kom op we staan nog derde nog veel wedstrijden te gaan het kan nog ondanks zulke wedstrijden!
Ik zeg het ook niet. Ik vraag het me alleen af. Want het is wel weer typisch het Ajax van de laatste 10 jaar.
Gewoon KUT dus.
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 09:56
|
|
Citaat: Je kan naar zo'n wedstrijd niet zeggen dat ze de rest van het seizoen zo zullen gaan spelen maar er moet zeker wat veranderen als je basis 11 rusten op Suarez, de Zeeuw en je belgisch duo achterin. Anders heb je niet alleen het tweede deel van het seizoen een probleem maar ook volgend jaar. Maar kom op we staan nog derde nog veel wedstrijden te gaan het kan nog ondanks zulke wedstrijden!
Ik zeg het ook niet. Ik vraag het me alleen af. Want het is wel weer typisch het Ajax van de laatste 10 jaar.
Gewoon k*t dus.
Inderdaad, het went bijna...
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 10:08
|
|
Schandalig weer hoor. Waar halen deze watjes die arrogantie vandaan? Hoe kan het dat niemand een gele of rode kaart krijgt in zo'n wedstrijd (behalve Suarez in de laatste minuten)? Dat is echt een teken van: 'Kan ons dit schelen.' Gisteren werd duidelijk waarom wij weer geen kampioen gaan worden. Deze slappe mietjes zijn geen winnaars. Van der Wiel, Emanuelson, Vertonghen, De Jong en Donald zijn geen spelers die cups winnen. Toevallig komen deze spelers allemaal uit die 'geweldige' jeugdopleiding.
Voor zondag zie ik de bui ook alweer hangen. Slecht weer en een moeilijke uitwedstrijd, twee factoren die niet in het voordeel zijn van ons.
|
Seduction

|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 10:43
|
|
Tsjah, we hoeven niet te winnen he? We waren toch al door. Dat zie je ook meteen. Dan lopen ze ook geen stap harder.
Tijd dat die hele selectie eruit geknikkerd wordt. Ga maar lekker ergens anders ballen met zo'n kutmentaliteit.
Schoften zijn het.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 11:08
|
|
Citaat: Gisteren werd duidelijk waarom wij weer geen kampioen gaan worden. Deze slappe mietjes zijn geen winnaars. Van der Wiel, Emanuelson, Vertonghen, De Jong en Donald zijn geen spelers die cups winnen. Toevallig komen deze spelers allemaal uit die 'geweldige' jeugdopleiding.
Voor zondag zie ik de bui ook alweer hangen. Slecht weer en een moeilijke uitwedstrijd, twee factoren die niet in het voordeel zijn van ons.
Ik vond Vertonghen nog 1 vd weinige die zich positief profileerde, kan hij het eraan doen dat er iemand naast zich staat die nog geen bal over 5 meter kan passen.. Lukaku stond ook steeds bij Vertonghen waardoor hij de mandekker werd (dat moest eigenlijk Oleguer zijn)..
Sulejmani vond ik ook redelijk spelen, probeerde het maar kreeg ziekenhuisballen van iedereen (Pantelic, Donald, de Jong, Anita, Emanuelson)
Spelers die (wederom) door het ijszakten bij een zware wedstrijd: Donald (Nog niet klaar voor het zware werk), vd Wiel (leuk international maar moet vooral MENTAAL nog veel groeien), Urby ( ga maar weg naar Ajax zonder kampioen te worden), Oleguer ( komt hij uit de Fameuze Barca-school?, gedebuteerd onder van Gaal?
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 11:08
|
|
Citaat: Gisteren werd duidelijk waarom wij weer geen kampioen gaan worden. Deze slappe mietjes zijn geen winnaars. Van der Wiel, Emanuelson, Vertonghen, De Jong en Donald zijn geen spelers die cups winnen. Toevallig komen deze spelers allemaal uit die 'geweldige' jeugdopleiding.
Ik vond Vertonghen nog 1 vd weinige die zich positief profileerde, kan hij het eraan doen dat er iemand naast zich staat die nog geen bal over 5 meter kan passen.. Lukaku stond ook steeds bij Vertonghen waardoor hij de mandekker werd (dat moest eigenlijk Oleguer zijn)..
Sulejmani vond ik ook redelijk spelen, probeerde het maar kreeg ziekenhuisballen van iedereen (Pantelic, Donald, de Jong, Anita, Emanuelson)
Spelers die (wederom) door het ijszakten bij een zware wedstrijd: Donald (Nog niet klaar voor het zware werk), vd Wiel (leuk international maar moet vooral MENTAAL nog veel groeien), Urby ( ga maar weg naar Ajax zonder kampioen te worden), Oleguer ( komt hij uit de Fameuze Barca-school?, gedebuteerd onder van Gaal?
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 11:12
|
|
Citaat: Tsjah, we hoeven niet te winnen he? We waren toch al door. Dat zie je ook meteen. Dan lopen ze ook geen stap harder.
Ze lopen nooit een stap harder. Ja, als het 5-1 staat tegen Feyenoord wil iedereen even zijn goaltje meepikken. Altijd grote praatjes aan het begin van het seizoen over een kampioenschap, maar als het koud begint te worden laten ze niks zien. Daar kan ik echt kwaad om worden. Er zijn mensen die vanuit heel Nederland komen, de hele dag onderweg zijn en dan worden die mensen zo genaaid door mensen die miljoenen verdienen en Ajax echt helemaal niks uitmaakt. Ze krijgen hun geld, laten weer een tattoo zetten en gaan zo snel mogelijk naar het buitenland als ze de kans krijgen.
En aan het eind van de wedstrijd zie je Van der Wiel gewoon lachen met die Boussoufa. Dan ben je echt niet goed bij je hoofd hoor.
Citaat: Tijd dat die hele selectie eruit geknikkerd wordt. Ga maar lekker ergens anders ballen met zo'n kutmentaliteit.
Het is echt wel tijd om schoon schip te maken. Iedereen die het niveau niet aan kan/nooit aan zal kunnen en iedereen die die kutmentaliteit heeft, moeten zo snel mogelijk vertrekken. Als je de komende jaren gewoon door blijft sukkelen met net niet-spelers moeten we straks concluderen dat we 10 jaar achter elkaar geen kampioen zijn geworden.
@ Riejuh, Vertonghen was gisteren niet zo slecht, maar is geen winnaarstype. Dat hij onze derde aanvoerder is zegt eigenlijk alles over de selectie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 12:37
|
|
Welkom, Broeksz!
On-topic: Geweldig, he? Van die gastjes die Van der Wiel helemaal de bomb vinden. Van die gastjes die zeggen dat hij een Nederlands international is en daarom wel goed is....
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4008-quo ... tml#bottom
Citaat: Van der wiel is donders goed man anders is hij ook geen verdediger van Nederlands elftal!
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:01
|
|
Nu de loting op RTL7, wat een ongeloofelijk domme mensen daaro, ook dat domme wijf die denkt dat ze er verstand van heeft, is het niet ergens anders op? het is echt frustrerend.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:07
|
|
Juventus. Is best te pakken denk ik.
Ook op Eurosport trouwens, Seaman.
|
Fenix

Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:07
|
|
Ajax - juventus....................
|
deadbysunrise

Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:09
|
|
Misschien dat ze dan wel wat inzet kunnen tonen...
|
svvenn

Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:09
|
|
Leuke tegenstander.. We hebben nog iets recht te zetten tegen ze dus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:11
|
|
Eerst thuis?
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
|
|
Als je hem wilt winnen, moet je ook langs deze tegenstanders..
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
|
|
Lang geleden dat we tegen een tegenstander van deze status gespeeld hebben. Al denk ik dat Ajax het erg moeilijk gaat hebben tegen deze Italiaanse ploeg. Ze zullen erg gevaarlijk zijn op de counter, wat toch niet het sterke punt van Ajax is.
PSV begint trouwens uit bij HSV
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Vr 18 dec 2009 13:12
|
|
Hsv-Psv leuke wedstrijd.
|