Auteur
|
Bericht
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 18:07
|
|
Citaat: Ik ben benieuwd hoe we hadden gestaan als hij had meegedaan tegen PSV en tegen FC Twente niet na 13 minuten geblesseerd was uitgevallen. Die 2 wedstrijden hebben we verloren die we hadden kunnen winnen met Pantelic
In wedstrijden waarin Ajax verder van de eigen goal speelt heeft men niets aan Pantelic. In Enschede kwam hij er in de openingsminuten overigens niet aan te pas tegen Douglas. Dat was sowieso nog de fase waarin Pantelic meer dramatische wedstrijden speelde dan redelijke. En ook nu doet hij in wedstrijden meer fout dan goed, al moet ik toegeven dat zolang hij uit stilstand kan voetballen hij toegevoegde waarde heeft.
Maar een contractverlenging en/of salarisverhoging? Lijkt me voorbarig.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:20
|
|
Wat mij betreft is het het zo: Pantelic is een nuttige spits voor Ajax. Ik juichde zijn komst deze zomer, toen het er eigenlijk al op leek dat er niemand meer bij ging komen, zeker toe. Uiteraard een korte termijn oplossing, maar wel een aardige. Hij is echter niet van een dermate hoog niveau dat je voor hem een (veel) hoger salaris dan het huidige (rond het miljoen) moet betalen en al helemaal niet dat je een voor hem een uitzondering in je beleid moet gaan maken, namelijk het niet aanbieden van langdurige contracten aan 30 plussers (waar ik groot voorstander van ben, overigens).
Het is alleen wel zo dat mocht hij er niet met Ajax uitkomen we, zoals het er nu naar uitziet, geen geld hebben om een nieuwe spits aan te trekken. Die zal dan dus uit de jeugd moeten komen. En hoewel we met Suk en Castillion, volgens mij, twee talentvolle spitsen rond hebben lopen zijn die volgend jaar nog niet klaar voor een vaste basisplaats. Dan heb je dus te maken met een overbruggingsjaar voor de spitspositie, en dat jaar zou Pantelic uitstekend op kunnen vullen. Maar, dan wel tegen de volgende voorwaarden (die volgens mij aardig overeenkomen met de voorwaarden van ajax) ; een éénjarig contract (met een optie voor nog een jaar) zonder verhoging van het huidige salaris. Take it or leave it.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:43
|
|
Hij speelde vandaag echt erg goed, misschien wel zijn beste wedstrijd sinds hij naar Amsterdam is gekomen. Ik hoop dat hij begrijpt dat Ajax hem niet een 4 jarige contract met een salaris van enkele miljoenen per jaar aan kan bieden en dat hij genoegen neemt met minder, want als Suarez straks vertrekt dan zou het handig zijn als Ajax tenminste nog één topaanvaller voor de Eredivisie in huis heeft en ik ga er vanuit dat Suarez na dit seizoen Ajax gaat verlaten.
Met Pantelic en, mits fit en in vorm, Sulejmani kan Jol dan een goed duo voorin vormen en moet hij er dan maar voor kiezen om volgend seizoen het 4-4-2 systeem te blijven spelen van de afgelopen week.
Met Zeegelaar, Castillion, Jozefzoon en Suk komen er spelers aan die perfect zijn voor een systeem met drie aanvallers maar zolang die niet klaar zijn voor een basisplaats moet Ajax geen 4-3-3 spelen. Een 4-3-3 systeem werkt alleen als alle 11 spelers geschikt zijn om in zo'n systeem te spelen en als alle 11 spelers hun taken uitvoeren. De looplijnen en afstanden in een 4-3-3 moeten perfect zijn anders wordt het spel vertraagd maar als alles perfect is dan is dit het ideale systeem en pas dan is er ruimte van individuele creativiteit.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:47
|
|
Als Ajax op de helft van de tegenstander speelt heb je heel erg veel aan Pantelic. Het probleem komt voor Ajax als ze verder van de goal af speelt. Dan komt die snelheid te kort.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 19:50
|
|
Citaat: Als Ajax op de helft van de tegenstander speelt heb je heel erg veel aan Pantelic. Het probleem komt voor Ajax als ze verder van de goal af speelt. Dan komt die snelheid te kort.
Ajax hoort natuurlijk altijd van hun eigen kracht uit te gaan en dus altijd op de helft van de tegenstander proberen te spelen. Pantelic is een goed aanspeelpunt en met een snelle en/of zeer technische jongen als Suarez of, mits in vorm, Sulejmani heeft Ajax een goed duo in huis.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 11:54
|
|
Maar hoe kom je oa op de helft van de tegenstander? Snelheid...
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 11:59
|
|
Citaat: Maar hoe kom je oa op de helft van de tegenstander? Snelheid...
Door goed combinatievoetbal, pressie op de helft van de tegenstander.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 12:01
|
|
Maar zonder snelheid voorin blijft het met dat combinatievoetbal dus een lekker een balletje breed tikken.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 12:04
|
|
Citaat: Maar zonder snelheid voorin blijft het met dat combinatievoetbal dus een lekker een balletje breed tikken.
Niet iedere speler behoort snelheid te hebben, als je buitenspelers hebt die over snelheid beschikken is het ook prima. Verder als je de intelligentie hebt om vrij te kunnen lopen is snelheid van onderschikt belang, goede positionering is voor een spits die met zijn "rug" naar het doel kan spelen belangrijker, zo kan hij zich aanbieden voor b.v. de kaats, of het balletje vast houden zo dat een middenvelder of buitenspeler kan bijsluiten. Daarvoor heeft de centrumspits geen snelheid nodig. De buitenspelers daarintegen wel.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 12:18
|
|
Snelheid is wel degelijk van belang. Zelfs Pettersson (en die had de razendsnelle Bergkamp in zijn rug) en Huntelaar waren sneller dan Pantelic. Wil je als spits immers je buitenspelers ontlasten van dubbele dekking, dan zul je zelf op afstand ook iets van dreiging richting het doel moeten hebben. Kan een tegenstander Ajax wat van het doel af houden, dan heb je tegen Pantelic geen dubbele dekking nodig. Die jongen is immers zo traag als dikke stront.
Verder is je punt over slimme positionering natuurlijk leuk, maar zoiets werkt dus niet als je op een mini speelveld speelt omdat niemand dreiging in de diepte heeft. Litmanen deed het, maar die had Overmars, Kluivert en Finidi voor zich die allemaal snel waren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 21:15
|
|
Dreiging kan je ook creëren door steekpasjes, overstapjes en simpelweg de bal in de ploeg te houden. Zeker met De Zeeuw, De Jong en Eriksen rond je. Daarvoor hoef je echt niet supersnel te zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=CVcgRmafo5o
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 22:37
|
|
Het moet gezegd worden, maar Pantelic speelt met de week beter en profileert zich steeds beter als aanspeelpunt. Hij compenseert zijn snelheid ook goed. Ik vind het knap van hem. Laten we hopen dat hij deze stijgende lijn voortzet.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 23:52
|
|
Citaat: Het moet gezegd worden, maar Pantelic speelt met de week beter en profileert zich steeds beter als aanspeelpunt. Hij compenseert zijn snelheid ook goed. Ik vind het knap van hem. Laten we hopen dat hij deze stijgende lijn voortzet.
Helemaal mee eens. Ik snap de kritiek op hem hier niet echt en vind het ook oneerlijk. Is veel in het spel betrokken en is bereidt, ondanks zijn enorme ego, zich weg te cijferen voor zijn medespelers. Pikt zijn goaltjes en assists tussendoor ook moeiteloos mee.
Zou graag zien dat hij zijn contract met 2 jaar verlengde. Kan volgend seizoen denk ik nog belangrijker worden en ik zie in Suk en Castillion op dit moment geen waardige vervanger.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 23:59
|
|
Citaat: Ik ben benieuwd hoe we hadden gestaan als hij had meegedaan tegen PSV en tegen FC Twente niet na 13 minuten geblesseerd was uitgevallen. Die 2 wedstrijden hebben we verloren die we hadden kunnen winnen met Pantelic
Waarschijnlijk hadden we dan met 4-1 verloren van PSV. Suárez had dan nemlijk niet in de spits gestaan en Pantelic zie ik die 2 goals niet maken. Daar is hij veel te traag voor.
Dus zulke goals maak je dus puur op snelheid? Huntelaar: Verzekerd van 25+ goals p/seizoen. Een sobere speler die het niet moet hebben van snelheid, maar van timing en intelligentie.
Maar dat is natuurlijk weer zo'n 'wat-als-dat'- en 'wat als dit'verhaaltje. Tegen PSV was Ajax gewoon slechter als de tegenstander en speelde Wielaert geheel terecht zijn laatste wedstrijd. In en tegen Twente begon Suarez heel dreigend op de vleugels, maar was onzichtbaar nadat hij Pantelic verving in de spits.
Maarja, discussies waar je nu niets meer aan hebt. Zaak is nu dat we minimaal 2e worden en ik denk dat die kans groter is mét Pantelic, dan zonder.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 00:37
|
|
Ja, en iemand als Suk kan al niet meer stuk. En dat na een hoge bal uit de lucht pikken op de training. Pantelic is belangrijk voor dit Ajax. Meer dan menigeen denkt.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 00:51
|
|
Citaat: Ja, en iemand als Suk kan al niet meer stuk. En dat na een hoge bal uit de lucht pikken op de training. Pantelic is belangrijk voor dit Ajax. Meer dan menigeen denkt.
Idd. Ik snap al die ophemeling niet. Er is niemand hier die hem meer dan 2 wedstrijden heeft zien spelen en niemand weet hoe talentvol hij is. Hij is voor ons allen een grote onbekende.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 11:24
|
|
Huh?! Jullie snappen toch ook wel dat het aanmoedigen van Suk humoristisch en met een grote dosis spot is bedoeld?
|
Bertje

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:15
|
|
Citaat: Dus zulke goals maak je dus puur op snelheid? Huntelaar: Verzekerd van 25+ goals p/seizoen. Een sobere speler die het niet moet hebben van snelheid, maar van timing en intelligentie.
Maar dat is natuurlijk weer zo'n 'wat-als-dat'- en 'wat als dit'verhaaltje. Tegen PSV was Ajax gewoon slechter als de tegenstander en speelde Wielaert geheel terecht zijn laatste wedstrijd. In en tegen Twente begon Suarez heel dreigend op de vleugels, maar was onzichtbaar nadat hij Pantelic verving in de spits.
Maarja, discussies waar je nu niets meer aan hebt. Zaak is nu dat we minimaal 2e worden en ik denk dat die kans groter is mét Pantelic, dan zonder.
Alleen is Huntelaar wel even twee keer zo snel als Pantelic.
Toby, punt is dat je Pantelic niet in de diepte kunt wegsturen. Dan kan hij nog zo'n leuke steekpass hebben, dat manco houd je. Op eigen helft heb je wat dat betreft gewoon niets aan hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:23
|
|
We zullen zien. Met eriksen en Lodeiro achter zich nu zal hij meer van die steekpassjes krijgen. Ik vind het onzin. Volgens mij heeft Pantelic al verschillende goals gescoord waarbij hij 'weggestuurd' werd.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:30
|
|
Als ik zo snel even denk sowieso 2. Bij Zagreb en bij Vitesse. En dan vergeet ik er nog wel een paar.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:31
|
|
Een loze stelling, wat mij betreft. Ik kan me alleen het doelpunt uit bij Vitesse herinneren. En dat was dus tegen een ploeg met hele slome centrale verdedigers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:42
|
|
Inderdaad een onzinstelling. Er wordt net gedaan alsof hij trager is dan een slak. Wat een onzin, zeg. Pantelic heeft alle criticasters keihard de mond gesnoerd. In vergelijking met Cvitanich is hij op alle fronten beter en een prima spits voor AJAX.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:45
|
|
Nee, Toby. Pantelic is op bijna alle fronten beter dan Cvitanich. Cvitanich is namelijk sneller dan Pantelic. Maar Pantelic compenseert dat met z'n positionering.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:46
|
|
Hij heeft zeker z'n waarde voor Ajax (meer dan ik had verwacht toen hij nog niet helemaal fit was, maar dat heb ik al eens eerder toegegeven), maar er is in de meeste wedstrijden nog steeds meer fout dan goed gegaan. En dat komt inderdaad met name door z'n traagheid. En nee, hij is dus niet op alle fronten beter dan Cvitanich, want hij is sowieso al een stuk langzamer. Dat hij het bij Ajax buiten de doelpuntenproductie om beter doet dan Cvitanich heeft gedaan, daar kan ik niet onderuit.
|
Bertje

|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:47
|
|
Precies. Het is een beetje onzinnig om net te doen alsof Pantelic bij ons niets goed kan doen, want we geven enkel en alleen aan dat hij traag is. En dat is gewoon een feit.
|