Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » VVV - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: VVV - Ajax
Maker: BartBekeken: 13590
Status: InactiefBerichten: 212
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 17:13
Kan me redelijk vinden in de opstellingen van D_skilled. In de tweede opstelling zou ik ervoor kiezen om met opkomende backs te spelen. Daardoor zouden zowel Rommedahl als Sulejmani niet bij mijn in de basis starten. Rommedahl staat te vaak vast geplakt aan de buitenkant waardoor je van der Wiel eigenlijk zijn kwaliteiten benut. Tevens is Rommedahl veel minder balvast dan Kennedy. Over Sulejmani als winger heb ik ook mijn twijfels. Als je op zijn kwaliteiten af gaat zou het een goede winger zijn, maar zou veel economischer mogen verdedigen als hij nou doet. Daarin gaat veel energie waar die in de aanval te kort komt.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 17:22
Ik zou denk ik nu ik er aan denk Sarpong een kans geven. Toch doodzonde dat hij in het tweede verpietert. Ja, Sarpong aan de buitenkant in een 4-4-2.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 17:24
Citaat:
Kan me redelijk vinden in de opstellingen van D_skilled. In de tweede opstelling zou ik ervoor kiezen om met opkomende backs te spelen. Daardoor zouden zowel Rommedahl als Sulejmani niet bij mijn in de basis starten. Rommedahl staat te vaak vast geplakt aan de buitenkant waardoor je van der Wiel eigenlijk zijn kwaliteiten benut. Tevens is Rommedahl veel minder balvast dan Kennedy. Over Sulejmani als winger hij ook mijn twijfels. Als je op zijn kwaliteiten af gaat zou het een goede winger zijn, maar zou veel economischer mogen verdedigen als hij nou doet. Daarin gaat veel energie waar die in de aanval te kort komt.

Ach Suarez compenseerd dat.

Steek, V/D Wiel, Alderweireld, Verthongen, Urby, Enoh, De Zeeuw, De Jong, Sulejmani, Suarez, Pantalic

Verdediging + controlerend blok zijn als zekerheidjes, Suarez ook.

De Jong --> Ik kies voor hem, omdat hij rendement in zich heeft, hij mist al zijn kansen momenteel nipt, in vorm gaan ze er wel in.
Sulejmani --> Heeft het in zich om een wedstrijd te beslissen als het Suarez niet lukt.
Pantalic --> Een man met een goede mentaliteit laat hem het gevecht maar met de centrale verdedigers aangaan, zodat Suarez meer ruimte krijgt.

---

Over de wedstrijd:

Typische AZ wedstrijd van vorig jaar. VVV geen ruimte geven door in te zakken en daarmee zie je totaal de klasse van Honda en Calabro niet. Iedereen die VVV over de kop wil spelen, verspeelt punten. AJAX koos voor resultaat voetbal.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 17:39
Citaat:
Ik zou denk ik nu ik er aan denk Sarpong een kans geven. Toch doodzonde dat hij in het tweede verpietert. Ja, Sarpong aan de buitenkant in een 4-4-2.
Jol heeft blijkbaar geen vertrouwen in Sarpong. Hopelijk kan die tijdens de winterstop bij een andere club zijn kwaliteiten vertonen. Hij heeft veel te lang al in het tweede gestaan.
theumas

Forum berichten: 455
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 18:04
Hij ligt er sowieso een tijdje eruit. Schouder uit de kom(alweer)
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 18:17
Citaat:
Bij afwezigheid van Pantelic zou ik zo spelen. De Jong heeft eerder eens bewezen goed in dienst van Suarez te kunnen spelen:

Stekelenburg
Vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Urby
---------De Zeeuw - Enoh--------------------
-Rommedahl---De Jong--------Sulejmani
----------------Suarez------------------------

Bij aanwezigheid Pantelic:

Stekelenburg
Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Urby
----------De Zeeuw - Enoh----------------
---Rommedahl----------------Sulejmani--
----------Suarez------Pantelic-------------

Enoh is helaas geblesseerd de aankomende weken. Dan zou ik Donald naast de Zeeuw zetten.

Enoh was in ieder geval 2 weken uitgeschakeld, waarvan er 1 voorbij is.

M.b.t. Rommedahl ben ik het wel eens, omdat hij 1 van de weinige spelers is die diepte in zijn spel heeft. Het is nog altijd jammer dat we Elia niet gehaald hebben.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 21:06
Citaat:
Stekelenburg;

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson;

Enoh, De Zeeuw, Aissati;

Kennedy, Suarez, Cvitanich.

8 'zekere' spelers, volgens Jol. De dikgedrukte zijn het 'slachtoffer'.

Aissati moet eruit, vind ik. Dan heb je qua fysiek en verdedigend werk voor het elftal meer aan Anita of De Jong. Cvita zal het veld moeten ruimen voor Pantelic. En Cvita binnenkort voor Sulejmani, denk ik. Dan krijg je dit:

Stekelenburg;

Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson;

Enoh, De Zeeuw, Anita;

Suarez, Pantelic, Sulejmani.

Dat zal het wel worden, dit seizoen.

Je bent compleet in de gedachtegang van Jol gaan zitten of vind jij ook dat het zo moet, 343? Op basis waarvan moet Pantelic in hemelsnaam spelen? Heeft tot nu toe nog niets goed gedaan.

Ik heb alleen de samenvatting gezien, omdat ik zelf moest voetballen. Bij dat moment waarover de commentator zei dat Su�rez de bal eerder moest afgeven vond ik persoonlijk dat er ook vrij slecht werd gelopen. Die achterste man had meer richting de spits moeten gaan. Nu stonden er twee Ajacieden en twee VVV'ers in de zestien, maar stonden beide Ajacieden vrij ver van Su�rez.

Emanuelson heeft het altijd lastig tegen types als Castelen, Slory en Schaken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 21:16
Citaat:
Je bent compleet in de gedachtegang van Jol gaan zitten of vind jij ook dat het zo moet, 343? Op basis waarvan moet Pantelic in hemelsnaam spelen? Heeft tot nu toe nog niets goed gedaan.

Ik vind dat het zo moet. Hoe het gaat met Pantelic moeten we inderdaad nog afwachten, maar ik ga echt nog niet af op die 2 invalbeurtjes tegen Nac en Timosoara.
El Ch�charito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 21:22
Prachtig resultaat tegen VVV, Ajax word steeds 'volwassener'. We geven weinig weg en we scoren af en toe best aardig. Als je bij Groningen, Heracles en VVV wint dan doe je het niet slecht! Helaas dat Ajax tegen Sparta thuis onnodig punten heeft verloren. Maar dat weegt niet op tegen die 9-punters. Vorig jaar hadden we bij wijze van spreke hier 4 punten gehaald.
MrGuide

Forum berichten: 479
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 21:33
Nette overwinning van de AFCA. Logische opstelling. Vond de keuze van Jol tegen Timisoara niet logisch, en had toen ook liever Anita voor de Jong gezien. Anita speelde goed, net zoals de anderen die meehielpen Honda onzichtbaar te maken. Dit leidde bij Ajax wel de aandacht af van andere spelers, wat toch enkele kansen leidde in de eerst helft. Met wat meer scherpte aan beide kanten had het met de rust 1-1, of 1-2 (slechte voorzet Suarez met twee man vrij voor de goal) gestaan.
Tweede helft netjes weggelopen bij de tegenstander. Je weet dat het qua strijd in dit soort wedstrijden altijd lastig. Weet je dit te overwinnen, dan zullen deze ploegen geen obstakel vormen.
Wat mij wel weer zorgen baart zijn de 4 goals voor Suarez. En met name het feit dat hij ook nog eens 2 van de 4 helemaal alleen doet. Kennedy, Aisatti, en Sulejmani zorgen totaal niet voor gevaar. Ook dit zijn spelers die zo nu en dan hun doelpunten mee moeten pikken. Het scorende vermogen van het hele team blijft toch een probleem. Een schorsing (wat toch weer snel gaat gebeuren) of een blessure voor Suarez is dodelijk voor Ajax. Deze afhankelijkheid kan Ajax de kop kosten in de strijd met PSV, waar geen een speler onmisbaar is (Zie de afwezigheid van Afellay vandaag).
thyza

Forum berichten: 696
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 22:01
Lekker doelsaldo zo :) Vond VVV wel erg knap ballen voor een promovendus. Wil wel volgende keer een Ajax zien in een hogere versnelling. Ze leken een beetje vermoeid
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 22:08
Vind je het gek? Ze hadden een zware wedstrijd in de benen, en er doet er een mee met de Ramadan.
melvinkruijt

Forum berichten: 93
Geplaatst: Ma 21 sep 2009 12:46
Gewoon een keurige overwinning. Ze lieten VVV erg veel spelen en ook ik kon mij hier af en toe aan ergeren. Maar naarmate de wedstrijd vorderde verandere mijn kijk op de wedstrijd. Ajax had de snelle voorsprong, liet VVV lekker komen en leunde op de wederom degelijke verdediging. Lang geleden dat ze dit echt zo konden doen. Het is misschien niet wat we gewend zijn en je ziet liever iets anders, maar goed ging het wel. Het geeft alleen wel een beeld van een "slecht" ajax, maar eigenlijk hebben ze het gewoon goed gedaan. Als ik het goed heb, zijn er maar twee/drie echte kansen geweest voor VVV. Op de corners na heeft Stekelenburg volgens mij maar twee reddingen hoeven verrichten. Andere pogingen belanden ver van het doel.. Het is al eerder gezegd: dit zijn wedstrijden die je moet winnen om kampioen te worden en voor het eerst sinds tijden gebeurt het ook (winnen dan he, kampioen is nog even afwachten).

Ik vind de opmerking FC Suarez dan ook niet helemaal terecht. De verdediging lag hier echt aan de basis van de overwinning en de kwaliteit van Suarez is dan om de spaarzame (counter)aanvallen om te zetten in doelpunten.

Puntjes van kritiek:

- onterechte gele kaart Suarez
- niet gegeven gele kaart aan Pauwe
- Tijdrekkende Stekelenburg

Verder erg lullig voor Gentenaar dat hij dor een misstap geblesseerd er af moet, ben benieuwd wat er is. Hij speelde niet slecht en VVV gaat hem echt wel missen als hij er lang uit is.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.899
Berichten: 213.639 Onderwerpen: 2.471 Nieuwste lid: Montanayil
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.731.759 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » VVV - Ajax
Ga
Zoeken: