Auteur
|
Bericht
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 12:47
|
|
Citaat: Ik weet niet hoe dat met de regels zit, als je al bij het 2e hebt meegespeeld. Maar graag zou ik Zeegelaar, de twee brazilianen, Verhoeven en dat soort spelers in actie zien komen.
Helaas, Zeegelaar kan al niet in actie komen. Die heeft met Jong Ajax gespeeld.
|
stekelfan

Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 12:51
|
|
Als je met Jong Ajax meespeelt mag je in dezelfde ronde niet meer op het wedstrijdformulier staan van het eerste van Ajax.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 12:54
|
|
Citaat: Als je met Jong Ajax meespeelt mag je in dezelfde ronde niet meer op het wedstrijdformulier staan van het eerste van Ajax. Dat betekent dus dat Zeegelaar, Sarpong enzo wel nog tegen Dordrecht mogen spelen, aangezien dat een ronde verder is.
Tsja anders gaan ze maar wat spelers uit de A1 halen met talent. Ik weet zeker dat die meer op de mat kunnen leggen dan, Kennedy, Silva, Rommedahl en weet ik veel wie er met een megasalaris nog niet eens een speler met nog geen eens één twintigste van hun loon, kunnen passeren.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:08
|
|
Citaat: Wat ik graag zie tegen FC Dordrecht is: jonge talenten. Ik weet niet hoe dat met de regels zit, als je al bij het 2e hebt meegespeeld. Maar graag zou ik Zeegelaar, de twee brazilianen, Verhoeven en dat soort spelers in actie zien komen.
Waarom Verhoeven? Als je Stekelenburg rust geven in de volgende ronde, dan zie ik liever Vermeer tussen de palen, aangezien Jong Ajax nu is uitgeschakeld.
Daarnaast zie ik ook graag wat jongens in actie komen waarvan Jol achter moet zien te komen of deze jongens het niveau hebben (of de potentie) voor Ajax 1. Van spelers als Silva, Kennedy, etc weten we dat nu wel.
In de lijn van die 'wens', zou ik dan ook wat meer spelers gestald zien worden bij Haarlem. Als we zo'n wedstrijd als tegen Dordrecht nuttig achten, dan is het helemaal nuttig om deze jongens week in week uit tegen dit soort tegenstanders te laten voetballen.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:12
|
|
Citaat: Als je met Jong Ajax meespeelt mag je in dezelfde ronde niet meer op het wedstrijdformulier staan van het eerste van Ajax.
Klopt niet. Dezelfde regels als bij Euro League en CL. Een speler mag maar voor 1 club uitkomen. En Jong Ajax en Ajax zijn voor de KNVB beker 2 verschillende clubs.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:21
|
|
Dan klopt het toch gewoon wat ze zegt?
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:40
|
|
Deze collectieve wanprestatie is zelfs in Engeland niet ongemerkt gebleven. The Daily Mirror besteedt aandacht aan Ajax' overwinning, waarna ook Feyenoord en Gemert nog even hun one second of fame krijgen in het verenigd Koninkrijk.
|
methodmich

Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:57
|
|
Citaat: Die Chadli is een leuke speler. Zit potentie in.
AGOVV Apeldoorn verloor Dries Mertens aan FC Utrecht, maar wist topschutter Jeremy Bokila voorlopig te behouden. Trainer John van den Brom verwelkomde verder nog de ervaren krachten Stefan Postma, René Bot en Olaf Lindenbergh. Nacer Chadli zou weleens een verrassing kunnen worden komend seizoen.
Uit: http://sport.fok.nl/sport/nieuws/68365
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 13:58
|
|
Citaat: Dan klopt het toch gewoon wat ze zegt?
Nee, zij zegt in dezelfde ronde, zodat Ajax ze tegen Dordrecht wel mee mogen doen.
|
methodmich

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:00
|
|
Dat mag volgens mij ook gewoon, anders heeft het geen zin om spelers die je goed kunt gebruiken in je eerste elftal met een beloftenteam te laten spelen.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:02
|
|
Ja, maar stel dat het net andersom was, dus Ajax was uitgeschakeld, en Jong Ajax was door. Volgende ronde Beker: Jong Ajax stelt spelers als De Zeeuw, Suarez enzovoort op. De basiself van Ajax 1. Dat is door die regel niet mogelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:03
|
|
Citaat: Dan klopt het toch gewoon wat ze zegt?
Nee, zij zegt in dezelfde ronde, zodat Ajax ze tegen Dordrecht wel mee mogen doen.
Dat kan toch ook gewoon? Ik neem aan dat bijvoorbeeld een Pantelic en Vermeer nu niet voor de rest van het seizoen uitgesloten zijn voor bekervoetbal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:04
|
|
Citaat: Ja, maar stel dat het net andersom was, dus Ajax was uitgeschakeld, en Jong Ajax was door. Volgende ronde Beker: Jong Ajax stelt spelers als De Zeeuw, Suarez enzovoort op. De basiself van Ajax 1. Dat is door die regel niet mogelijk.
Jong Ajax mag sowieso maar 4 veldspelers en een keeper opstellen als dispensatiespelers voor de leeftijdsgrens.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:18
|
|
En dat waren Pantelic, Vermeer, Oleguer, Ogararu en nog een speler. Weet ik zo niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 14:51
|
|
Citaat: En dat waren Pantelic, Vermeer, Oleguer, Ogararu en nog een speler. Weet ik zo niet.
Vermeer mag nog mee doen met Jong AJAX gellof ik het gaat in ieder geval tot 23 jaar. Die andere was in ieder geval Lindgren.
Citaat: Wat een niveua heeft dit topic zeg. Het evenaart bijna het niveau van Ajax gister. Baggerslecht. Mensen posten 1 woord. Een ander weet niet waar zijn shift-knop zit. Waar gaat het heen?
Maar oké over de wedstrijd. Ik heb me werkelijk dood zitten ergeren gisteravond. Behalve dat Chadli een hele talentvolle speler, was Bruno Silva natuurlijk een compleet drama. Wat is die jongen ver afgezakt zeg. Kennedy was natuurlijk ook huilen met de pet op. De enige spelers die ik nog wat niveau vond hebben, waren Emanuelson, De Zeeuw, Anita en ook Stekelenburg speelde een goede pot.
Wat ik graag zie tegen FC Dordrecht is: jonge talenten. Ik weet niet hoe dat met de regels zit, als je al bij het 2e hebt meegespeeld. Maar graag zou ik Zeegelaar, de twee brazilianen, Verhoeven en dat soort spelers in actie zien komen.
Wat betreft Sulejmani, die mag wel iets egoïstischer worden. Ging veel te snel op zoek naar Cvitanich op momenten dat hij er zelf veel beter voor stond
Helemaal mee eens. Ik vond Sulejmani eigenlijk wel een leuke 1e helft spelen. Hij is naar mijn mening alweer de speler van Heerenveen alleen de vorm ontbreekt, als die er is dan kunnen we weer die weergaloze solo's bewonderen. Hij scoorde zelfs nog, maar was buitenspel (Dat ik betwijfelde, ook omdat de 2e helft een van Dorderecht die wel 10 meter geen buitenspel stond buitenspel werd gevlagd en gefloten). En als je met het 2e meegedaan hebt mag je ook wel met het 1e meedoen. Omdat je in een lager team hebt meegedaan. Als Jong-AJAX door was en AJAX 1 eruit dan nmochten alle spelers die gisteravond meespeelden niet mee doen, andersom dus wel.
P.S. Anita was gisteren de 1e helft de minste van het veld en de 2e helft de beste. De 1e helft dekte hij constant op 6/7 meter, de 2e helft zat hij er kort op en kon zo contstant mee naar voren.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 15:24
|
|
Citaat: Waarom zou het niet werken dan? Niks is eigenlijk fijner als een vrije dag. Dus dan denk ik wel dat ze d'r voor knokken.
Dat is toch eigenlijk al te triest voor woorden? dat AJAX, AJAX for godsake,
met een motivatie het veld ingaat voor een prijs, dat ze de dag erna vrij zijn. Dat soort dingen beloven ze bij de Amateurs niet eens.
Een vrije dag verdienen is niks mis mee, het veld insturen met de inzet een vrije dag, no no no
Ajax hoort AGOVV op te rollen, AGOVV heeft niks te verliezen dus die zullen alles op alles geven, wat bijna resulteerde in meer doelpunten maar een Ajax uit vorm zou er nog gewoon met gerustellende cijfers moeten winnen, klaar.
|
AFCA_Seaman

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 15:27
|
|
[size=150">Jol: 'Sulejmani mist kansen die Suarez zou maken'[/size">
Ajax won donderdag op het nippertje het treffen met AGOVV in de tweede ronde van de KNVB-beker met 1-2. De Amsterdammers hadden hier zelfs een eigen goal van de ploeg uit Apeldoorn voor nodig. Coach Martin Jol was na afloop dan ook niet mals in zijn kritiek. Vooral de aanvalslinie, zonder topscorer Luis Suarez in de basis, moest het ontgelden.
‘Vooral in de eerste helft hebben we gecreëerde kansen niet benut,’ aldus Jol tegenover De Telegraaf. ‘Gelukkig begon AGOVV pas in de tweede helft opportunistisch te spelen, want zij kregen net als wij zes à zeven kansen. Die benutten we overigens allebei niet. Achterin is er goed gespeeld, maar voorin vond ik het niet best. Sulejmani had twee à drie kansen die hij kon binnen schieten. Suarez doet dat normaal gesproken wel.’
‘We zijn door naar de volgende ronde, maar ik werd er niet warm van,’ voegt een geërgerde Jol eraan toe. ‘We moeten dit maar snel vergeten en naar de volgende wedstrijd kijken. Maar eigenlijk vind ik dat het verschil dermate groot moet zijn dat we hier met grote cijfers winnen.’
Bron: Sportweek
|
methodmich

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 16:12
|
|
Citaat: Ja, maar stel dat het net andersom was, dus Ajax was uitgeschakeld, en Jong Ajax was door. Volgende ronde Beker: Jong Ajax stelt spelers als De Zeeuw, Suarez enzovoort op. De basiself van Ajax 1. Dat is door die regel niet mogelijk.
Daar is die regel voor dat je maar vier dispensatiespelers mag opstellen.
Voor zover ik weet mogen Pantelic e.d. gewoon spelen tegen Dordt.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 16:18
|
|
Daar is die regel voor dat je maar vier dispensatiespelers mag opstellen.
Voor zover ik weet mogen Pantelic e.d. gewoon spelen tegen Dordt.
Is ook zo.
Het was niet veel gisteren. De spelers waren ongeconcentreed, zoals wel vaker de laatste jaren. Gelukkig hebben we dan een gelukje met de schot van Anita en die eigen goal. Silva kreeg geen poot aan de grond tegen Chadli. Nu wordt die Chadli weer omhoog geschreven, maar hij kreeg alle ruimte van Silva om te excelleren. Silva liep gewoon achteruit en Chadli kon toen lekker doen wat hij wilde. Op het middenveld liepen ze teveel door elkaar. De Jong speelde als een nummer 10 en daardoor kwam De Zeeuw steeds tegen een overmacht te staan. Emanuelson gebruikte zijn techniek erg goed, maar was verdedigend ook niet echt sterk. Kennedy en Rommedahl waren ook weer slecht. Sulejmani en Cvitanich konden allebei niks klaarspelen, al had Sulejmani wel een goal op zijn naam moeten hebben.
Maar gelukkig zijn we door, deze wedstrijd vergeten en zondag er weer tegenaan.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 18:23
|
|
Citaat: En dat waren Pantelic, Vermeer, Oleguer, Ogararu en nog een speler. Weet ik zo niet.
Lindgren.
Spelers die mee hebben gespeeld in het 'eerste' mogen niet meer in actie komen voor het 'tweede'. Andersom mag het wel. Spelers die speelde voor het 'tweede' elftal mogen wel nog spelen voor het 'eerste'.
|
AFCA_Seaman

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 19:32
|
|
Jup, per ronde wordt het weel opgeschoond.
|
Fregge

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 22:01
|
|
Citaat: Dat is toch eigenlijk al te triest voor woorden? dat AJAX, AJAX for godsake,
met een motivatie het veld ingaat voor een prijs, dat ze de dag erna vrij zijn. Dat soort dingen beloven ze bij de Amateurs niet eens.
Een vrije dag verdienen is niks mis mee, het veld insturen met de inzet een vrije dag, no no no
Ajax hoort AGOVV op te rollen, AGOVV heeft niks te verliezen dus die zullen alles op alles geven, wat bijna resulteerde in meer doelpunten maar een Ajax uit vorm zou er nog gewoon met gerustellende cijfers moeten winnen, klaar.
Waarom niet? Waarom zou je geen beloningen kunnen geven voor goed spel? Je zegt het zelf: Ajax hoort AGOVV op te rollen. Ze hoeven niet te denken van: oh, na 2 doelpunten is het wel genoeg. In zo'n wedstrijd weet je als supporter: 95% dat Ajax deze wedstrijd wint. Dan wil je toch een leuke wedstrijd zien met veel doelpunten en aanvallend spel? Hoe doe je dat? Precies! Met een beloning. Het helpt zelfs als je achter staat. Ik heb het zelf (helaas) meegemaakt. Zoals jullie weten ben ik trainer, en ik riep (toen we ongeveer 5 minuten te spelen hadden, bij een 5-4 achterstand): Jongens, als jullie winnen, krijgen jullie een frietje. 5 minuten later stond het 6-5 voor ons. Een vrije dag staat gelijk met het in mij genoemde voorbeeld een frietje. Je kan het tevens ook omdraaien. Je had hier ook kunnen zeggen: Winnen jullie niet met X-aantal - 0, dan krijgen jullie een uiterst zware training.
|
AFCA_Seaman

|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 22:12
|
|
Citaat: Dat is toch eigenlijk al te triest voor woorden? dat AJAX, AJAX for godsake,
Waarom niet? Waarom zou je geen beloningen kunnen geven voor goed spel? Je zegt het zelf: Ajax hoort AGOVV op te rollen. Ze hoeven niet te denken van: oh, na 2 doelpunten is het wel genoeg. In zo'n wedstrijd weet je als supporter: 95% dat Ajax deze wedstrijd wint. Dan wil je toch een leuke wedstrijd zien met veel doelpunten en aanvallend spel? Hoe doe je dat? Precies! Met een beloning. Het helpt zelfs als je achter staat. Ik heb het zelf (helaas) meegemaakt. Zoals jullie weten ben ik trainer, en ik riep (toen we ongeveer 5 minuten te spelen hadden, bij een 5-4 achterstand): Jongens, als jullie winnen, krijgen jullie een frietje. 5 minuten later stond het 6-5 voor ons. Een vrije dag staat gelijk met het in mij genoemde voorbeeld een frietje. Je kan het tevens ook omdraaien. Je had hier ook kunnen zeggen: Winnen jullie niet met X-aantal - 0, dan krijgen jullie een uiterst zware training.
Jouw eerste zin, ' Waarom geen beloning geven voor goed spel?'
Tuurlijk! daar is niks mis mee, goed resultaat, goed spel, dagje vrij, prima.
Maar dat is niet wat jij zei, jou woorden waren.
Citaat: Wat mij part zelfde maatregel als de eerste oefenwedstrijd dit seizoen. Dat MJ zegt: Jongens, winnen jullie met zoveel tegen 0, dan hebben jullie een dag vrij. Anders niet.
Van te voren zeggen, jongens als jullie winnen, krijgen jullie een dag vrij.
Dat vind ik iets anders dan dat een trainer een team gaat belonen OMDAT ze juist goed gespeeld hebben. Niet van te voren zeggen, een club als Ajax hoort gewoon met een instelling het veld op te gaan van , wij GAAN die tweede ronde halen, wij GAAN AGOVV verslaan en niet. Wij GAAN voor die vrije dag.
Ik vindt het een groot verschil met van te voren zeggen dat ze een lekker dagje vrij krijgen als ze winnen dan een team echt verdiend belonen na de wedstrijd omdat ze er voor geknokt hebben. Maar goed, dat zal wel mijn nuchterheid zijn.
Owja, PSje: Heel leuk dat verhaal over die frietjes, ik ben namelijk ook trainer geweest bij de E en D pupillen, natuurlijk zeiden wij dat ook wel eens. Maar ga kinderen nou niet vergelijken met duurbetaalde profs die niet moeten gaan spelen voor een vrije dag maar omdat ze voetballen bij Ajax.
|
Amargo

Forum berichten: 111
|
Geplaatst: Vr 25 sep 2009 22:18
|
|
Ik vind die regels nergens op slaan, stel dat Ajax was uitgeschakeld en Jong Ajax ging door. Gaat Jong Ajax dan de volgende ronde met De Zeeuw, Vertonghen, Suarez en Urby spelen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 26 sep 2009 13:18
|
|
Citaat: Ik vind die regels nergens op slaan, stel dat Ajax was uitgeschakeld en Jong Ajax ging door. Gaat Jong Ajax dan de volgende ronde met De Zeeuw, Vertonghen, Suarez en Urby spelen? Men heeft allemaal al meegedaan aan AJAX 1. Dan mogen ze niet meer mee doen met jong AJAX. Spelers van jong AJAX mogen wel meedoen met AJAX 1, maar andersom niet.
|