Auteur
|
Bericht
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 12:56
|
|
Je denkt toch niet serieus dat FC Twente en PSV allebei genoeg punten verspelen om het huidige gat te dichten en Ajax in de buurt te houden bij nieuw puntverlies? Dream on.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 15:15
|
|
Citaat: Je denkt toch niet serieus dat FC Twente en PSV allebei genoeg punten verspelen om het huidige gat te dichten en Ajax in de buurt te houden bij nieuw puntverlies? Dream on. 
Naja, ik verwacht ook niet dat Twente en PSV deze competitie beide op 90 punten of meer gaan beeindigen. PSV speelt al een tijdje niet overtuigend, maar wint nog wel. Daar zie ik nog wel een dipje komen. Twente speelt dan wel weer goed, maar die spelen nog vrijuit. Als er echt het besef komt dat ze kampioen kunnen worden gaat er druk komen. Ik wil nog wel eens zien of ze het dan ook vol kunnen houden. Ook komt er voor PSV en Twente een zwaardere tweede competitiehelft dan voor Ajax.
Het is zeker nog niet gedaan. Ajax moet nu alleen geen punten meer verspelen om enigszins bij te blijven. Als er dan een dipje komt moet Ajax toeslaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 15:51
|
|
Citaat: Naja, ik verwacht ook niet dat Twente en PSV deze competitie beide op 90 punten of meer gaan beeindigen. PSV speelt al een tijdje niet overtuigend, maar wint nog wel. Daar zie ik nog wel een dipje komen. Twente speelt dan wel weer goed, maar die spelen nog vrijuit. Als er echt het besef komt dat ze kampioen kunnen worden gaat er druk komen. Ik wil nog wel eens zien of ze het dan ook vol kunnen houden. Ook komt er voor PSV en Twente een zwaardere tweede competitiehelft dan voor Ajax.
PSV niet overtuigend? Maar Twente wel? Volgens mij heb jij de tv al een paar weken niet aangehad.
Twente wint al weken in de laatste minuten, tegen NEC totaal niet overtuigend. Tegen Vitesse idem dito.
PSV won anders makkelijk op de PSV manier (1 of 2-0 met kutvoetbal) van RKC en hiervoor was hun enigste niet overtuigende wedstrijd de lastige uitwedstrijd tegen Sparta.
Jol geeft anderen de kans.. Dus Sulejmani speelt komende week. Of Urby op linksback speelt is onzeker (zie homepage) dus misschien Blind ook wel op het veld. En de jeugd zal de kans wel krijgen tegen WHC.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 16:43
|
|
Citaat: Scheidsrechter Eric Braamhaar is door de KNVB aangesteld om vrijdag de wedstrijd tussen Ajax en NEC te fluiten. De leidsman wordt in de Amsterdam ArenA bijgestaan door de assistenten Adriaan Inia en Richard Slot. Jochem Kamphuis is vierde official.
Braamhaar floot Ajax onlangs onder meer op bezoek bij Roda JC, eind september. Ook was hij afgelopen zomer tijdens het Amsterdam Tournament actief.
Ajax – NEC begint vrijdag om 20.45 uur.
Ajax.nl
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 16:56
|
|
Joepie Braamhaar Afijn, NEC thuis rollen we gewoon op.
Stekelenburg
vdWiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
Rommedahl-deZeeuw-Enoh-Sulejmani
Suarez-Pantelic
Als Urby niet kan spelen, dan Vertonghen naar links en Oleguer in het centrum. Reservebank maar eens flink wijzigen. Castillion, Blind, Eriksen en Josefzoon meenemen. Gooi die maar eens voor de leeuwen een 20 minuten ofzo. Kan helemaal geen kwaad.
Reservebank: Vermeer, Oleguer, Blind,Josefzoon,Eriksen,Castillion,Gabri
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 20:51
|
|
Citaat: Joepie Braamhaar  Afijn, NEC thuis rollen we gewoon op.
Stekelenburg
vdWiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
Rommedahl-deZeeuw-Enoh-Sulejmani
Suarez-Pantelic
Als Urby niet kan spelen, dan Vertonghen naar links en Oleguer in het centrum. Reservebank maar eens flink wijzigen. Castillion, Blind, Eriksen en Josefzoon meenemen. Gooi die maar eens voor de leeuwen een 20 minuten ofzo. Kan helemaal geen kwaad.
Reservebank: Vermeer, Oleguer, Blind,Josefzoon,Eriksen,Castillion,Gabri
Enoh is geschorst.
|
mike_zuid2

Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 16:43
|
|
Vrijdagavond wedstrijd, ben benieuwd hoe vol of hoe leeg het stadion zal zijn!!
Al die rare speeldagen maakt het niet eenvoudig.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 19:11
|
|
Citaat: Vrijdagavond wedstrijd, ben benieuwd hoe vol of hoe leeg het stadion zal zijn!!
Al die rare speeldagen maakt het niet eenvoudig.
Vrijdag avond, hoe verzinnen ze het.. Je zou het zomaar vergeten en halverwege de wedstrijd erachterkomen.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 20:18
|
|
Citaat: Je denkt toch niet serieus dat FC Twente en PSV allebei genoeg punten verspelen om het huidige gat te dichten en Ajax in de buurt te houden bij nieuw puntverlies? Dream on. 
Ik zie Twente het wel lastig krijgen in Utrecht en als Advocaat al coach is in AZ tegen PSV, dan zie ik AZ ook wel stunten. Advocaat is namelijk ontzettend slim.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 20:40
|
|
Ik zie Twente het wel lastig krijgen in Utrecht en als Advocaat al coach is in AZ tegen PSV, dan zie ik AZ ook wel stunten. Advocaat is namelijk ontzettend slim.
Advocaat is dan al inderdaad coach van AZ, is Koeman niet slim dan ?
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 20:49
|
|
Advocaat countert zichzelf meestal laf naar de winst en kan met dit materiaal prima op 0-0 spelen. Ik verwacht dat het dan wel eens kan spoken.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 14:55
|
|
Ajax waarschijnlijk met Emanuelson en Donald in de basis, NEC met ten Voorde:
[list">Ten Voorde in de spits tegen Ajax
De 18-jarige spits Rick ten Voorde staat hoogstwaarschijnlijk in de punt van de aanval als NEC vrijdag op bezoek gaat bij Ajax in de Amsterdam ArenA.
Twee keer eerder viel de jongeling in, maar hij kan zich nu op gaan maken voor zijn eerste basisplaats. Ten Voorde begint, tenzij topscorer van de Nijmegenaren Björn Vleminckx donderdagavond door de tuchtcommissie van de KNVB alsnog wordt vrijgesproken van een schorsing.
NEC-trainer Wiljan Vloet rekent er echter niet op dat de Belg vrijdagavond in Amsterdam beschikbaar is. "Het zou een meevaller zijn als hij kan spelen, maar daar gaan we nu niet van uit", aldus Vloet tegenover de Gelderlander.
Vleminckx staat donderdag voor de tuchtcommissie van de voetbalbond in een poging de schorsing van drie duels voor zijn rode kaart tegen FC Twente ongedaan te maken. Tegen Ajax speelt Vloet op de andere posities met hetzelfde basiselftal als vorige week.
# bron: Goal.com[/list">
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 16:09
|
|
We mogen in onze handjes knijpen dat, de in de lucht zo gevaarlijk Vleminx, niet mee mag doen. Zonder de Belg moeten we dit makkelijk winnen. Een mooie wedstrijd voor Suarez om zich weer te laten gelden in positieve manier en Mickey mag toch ook wel is wat gaan zien. Op een lager niveau lukt het, maar bij het 1e toch niet. Ik blijf me verbazen hoeveel krediet hij krijgt. Maar de best man komt er vast nog wel, maar ik vrees dat dat niet bij Ajax gebeurt.
|
Marco

|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 16:55
|
|
[list">De Jong in selectie voor duel NEC
Siem de Jong, die terugkeert van een enkelblessure, is opgenomen in de wedstrijdselectie voor het duel met NEC. Ook Jeffrey Sarpong behoort tot de negentien spelers voor het treffen in de ArenA. Vurnon Anita en Eyong Enoh moeten het duel missen vanwege schorsingen.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Ismail Aissati
Kenneth Vermeer
Bruno Silva
Luis Suarez
Toby Alderweireld
Dario Cvitanich
Siem de Jong
Jeffrey Sarpong
Mitchell Donald
Dennis Rommedahl
Kennedy
Demy de Zeeuw
# bron: Ajax.nl[/list">
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 17:00
|
|
Dan lijkt het me zeer waarschijnlijk dat Emanuelson naar linksback gaat. Ik denk dat Sulejmani naar linksbuiten gaat en Sarpong de invaller voor die positie is. Ik denk dat het deze opstelling wordt:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
De Zeeuw-Donald
Aissati
Suárez-Pantelic-Sulejmani
Wel aanvallend, maar dat moeten kunnen thuis tegen NEC.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 17:04
|
|
Of Suárez speelt op links en Rommedahl op rechts.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 dec 2009 19:51
|
|
Ik hoop dat Sarpong minuten mag maken. Als zijn situatie niet verandert zou je hem moeten verhuren. Kennedy zou natuurlijk nooit de voorkeur mogen krijgen op Sarpong, helemaal niet op lange termijn.
|
Marco

|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 12:15
|
|
Vleminckx inderdaad geschorst.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 12:57
|
|
Ik heb er weer zin in gappies.
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 14:42
|
|
Citaat: Dan lijkt het me zeer waarschijnlijk dat Emanuelson naar linksback gaat. Ik denk dat Sulejmani naar linksbuiten gaat en Sarpong de invaller voor die positie is. Ik denk dat het deze opstelling wordt:
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Emanuelson
De Zeeuw-Donald
Aissati
Suárez-Pantelic-Sulejmani
Wel aanvallend, maar dat moeten kunnen thuis tegen NEC.
Dit lijkt me inderdaad de meest logische opstelling, of Jol moet voor Rommedahl gaan kiezen op rechts, Suarez naar links en Sulejmani op de bank. Maar omdat Sulejmani bij Servie-21 en jong Ajax goed heeft gepresteerd, verdient hij wel weer eens een plaatsje bij de eerste 11.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 14:45
|
|
Dat vindt jij, maar vindt Jol dat ook?
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 16:32
|
|
Ik denk dat Rommedahl in de basis zal staan, want anders neem je denk ik geen Kennedy en Sarpong in je voorselectie.
|
SamsungU700

Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 18:51
|
|
Je verwacht Sulejmani altijd wel, maar 9 van de 10 keer begint ie op de bank en valt hij later pas in of helemaal niet..
|
San-Iker1

Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 18:55
|
|
Ik hoop zelf op Sulejmani! Hij moet zich toch een keer bewijzen, ik denk tegen NEC dat hij in de basis moet. Hij scoorde bij Jong Ajax 2 keer als hij de lijn kan voortrekken, beleef je nog veel plezier van hem!
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 11 dec 2009 19:43
|
|

Oftewel:
--------------- Steek ----------------
-- Greg --- Jan --- Toby --- Urby -
-------------- Demy -----------------