Auteur
|
Bericht
|
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 18:31
|
|
Ik denk dat we wel tevreden mogen zijn over het feit dat Huntelaar blijft. Al moeten we wel realistisch blijven, mocht er daadwerkelijk een bod van 40 miljoen zijn geweest, die overtreffen we komend jaar nooit meer.
Ik vrees alleen dat Huntelaar in de winterstop vertrekt, en dat vind ik zelf nooit echt zo'n lekker moment om spelers kwijt te raken. Zeker niet belangrijke spelers als Klaas-Jan.
Maar ja hopelijk maakt hij ons kampioen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan Suarez en Sulejmani, die moeten hem wel in de aanval betrekken.
En Ajax moet natuurlijk ook Dario genoeg minuten geven.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 18:36
|
|
Citaat: Atlético de Madrid wilde Huntelaar
Club Atlético de Madrid was afgelopen maandag de club die het bod van veertig miljoen euro heeft uitgebracht op Klaas Jan Huntelaar. Dit heeft de redactie van Ajax Netwerk uit betrouwbare bronnen vernomen. Nadat de tweede club van Madrid het bod uit had gebracht - rond 09.00 in de ochtend - is er nog overleg geweest met Van Basten. De trainer sprak echter zijn veto uit.
bron: Ajax Netwerk
Tja, ik had het wel geweten om 9 uur 's ochtends.
|
svvenn

Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Wo 3 sep 2008 19:27
|
|
Citaat: Atlético de Madrid wilde Huntelaar
Club Atlético de Madrid was afgelopen maandag de club die het bod van veertig miljoen euro heeft uitgebracht op Klaas Jan Huntelaar. Dit heeft de redactie van Ajax Netwerk uit betrouwbare bronnen vernomen. Nadat de tweede club van Madrid het bod uit had gebracht - rond 09.00 in de ochtend - is er nog overleg geweest met Van Basten. De trainer sprak echter zijn veto uit.
bron: Ajax Netwerk
Tja, ik had het wel geweten om 9 uur 's ochtends.
Ik las al ergens dat het een club uit Spanje betrof. Het was een subtopper, dus dan denk ik gelijk aan Atletico Madrid, omdat ze dit jaar veel willen besteden om in de CL te presteren. Wat dat betreft dus niet zo verrassend. Ik begin trouwens nu al een afkeer tegen Man. City te krijgen... de reden lijkt me duidelijk
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 11:50
|
|
Om 9 uur 's ochtends had Ajax nog wat kunnen ondernemen, maar er zijn natuurlijk weinig clubs die op dat moment hun beste spelers willen laten gaan. Kijk maar naar Manchester City, dat tevergeefs een tiental boden deed op verschillende spelers en volgens mij vrijwel overal bot ving. Je kan je zelfs afvragen in hoeverre het bod op Huntelaar echt concreet was geweest.
Ik geloof er verder weinig van dat Atlético Madrid de club was die een bod heeft gedaan op Huntelaar. Die hebben Agüero en Forlán al.
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 13:57
|
|
Citaat: Om 9 uur 's ochtends had Ajax nog wat kunnen ondernemen, maar er zijn natuurlijk weinig clubs die op dat moment hun beste spelers willen laten gaan.
Nee dat hadden ze niet, tenminste afhankelijk van waar de spelers op het lijstje vandaan komen. Stel je hoort om 9 uur smorgens dat Huntelaar weggaat, en je hebt een speler op je lijstje die uit, laten we zeggen, Argentinie komt, dan wordt dat heel moeilijk om hem binnen te halen. Niet alleen omdat de club dan zonder spits zit, maar ook de te overbruggen afstand is gewoon niet haalbaar op 1 dag.
|
skieto

Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:13
|
|
Maar sowieso word het gewoon lastig dan om een nieuw iemand te kopen. Stel dat Huntelaar inderdaad om 9uur 's ochtends werd verkocht, dan moet Ajax haast maken, wil het nog een spits kopen. EN door het gehaast, kan je overhaaste beslissingen maken, waardoor je een spits als Charisteas perongeluk koopt. Dus Ajax is verstandig geweest, om Huntelaar tegen het eind van de Transfermarkt niet te verkopen.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:33
|
|
Ik weet dat Ajax het niet had, maar als je weet dat Klaas-Jan in de belangstelling staat van grote clubs, dan moet je gewoon een alternatief voor handen hebben. Niet een speler op het oog hebben en pas gaan informeren als KJH is vertrokken. Maar gewoon een speler en club hebben benaderd. Kijken of de speler interesse heeft en of de club een reëel bedrag vraagt.
Als je dat hebt en er komt om 9:00 uur 's ochtends een club voor Huntelaar met 40 miljoen euro. Dan moet je het gewoon doen en de speler, die je al had gepolst, kopen!
|
skieto

|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:36
|
|
Dan zou ik ook Huntelaar durven verkopen. Helaas, had Ajax geen ander alternatief op het oog.
|
TvP

|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:38
|
|
Citaat: Dan zou ik ook Huntelaar durven verkopen. Helaas, had Ajax geen ander alternatief op het oog. En is dat, omdat ze na veel scouten geen geschikte kandidaat konden vinden? Of is het omdat Ajax (bijna) niet gezocht heeft?
Weet iemand dat..?
|
skieto

|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 14:53
|
|
Goede vraag. Ik denk het laatste. Ajax is er vanuitgegaan dat Huntelaar zou blijven. Marco van Basten heeft dat vaak al aangegeven. En mocht het dan zo zijn dan Huntelaar vertrekt, dan zou Cvitanich Huntelaar over moeten nemen. Maarja, dan hebben we geen reserve spits meer. Want Suarez, Sulejmani, Martina, Rommedahl zijn niet echt spelers die in de spits staan. Ook Leonardo niet denk ik. Ajax heeft dus bewust niet naar een ander spits gekeken omdat ze met Huntelaar en Cvitanich willen werken. Of er is nooit een concrete bod gekomen. Als die wel kwam, een mooie bod (25Mil+?) dan zou Ajax misschien een geschikte kandidaat zoeken. Maarja, we moeten blij zijn dat Huntelaar in iedergeval tot de winter bij Ajax zit. Want begin van de competitie is heel belangrijk, dus gelukkig dat we hem nog wel hebben, maar voor hoelang?
Ik zelf ben niet echt tevreden over Ajax, op gebied van het transfermarkt. Ajax heeft te weinig naar verdedigers gekeken. Want Ajax had gerust er nog 1 of 2 nieuwe verdedihers (linksback, centraal achter) mogen kopen. Als we het geld niet hadden, dan hadden we spelers kunnen verkopen. Urby Emanuelson of Kennedy Bakircioglu.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 16:43
|
|
@ Skieto. De vervanger is al in huis gehaald Cvitanich en in mindere mate volgens mij ook Bodul. Het probleem is echter dat deze er nog niet "direct" kunnen staan. Daarom is het goed dat ze nog minimaal een half jaar in de luwte van Klaas-Jan kunnen spelen en dan staan ze er (hoop ik). Hierdoor moet je de transferopbrengsten van Huntelaar niet investeren in een nieuwe spits maar bijvoorbeeld in goede verdediging.
Maar dit is nog niet aan de orde dus daar hebben we het niet over. Hopelijk volgt een dezer dagen dat hij zijn contract verlengt met een afkoopsom van 23+ mil euro
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 17:43
|
|
Citaat: . EN door het gehaast, kan je overhaaste beslissingen maken, waardoor je een spits als Charisteas perongeluk koopt.
Als je gewoon goed scout dan hoor je gewoon een goede lijst te hebben met 4/5 spelers. Dan hoef je al niet bij type Charisteas aan te komen. Charisteas bleek gescout te zijn door Stevie Wonder.
|
skieto

|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 19:40
|
|
hahaha, blijkbaar wel
Maar dat is het juist. Ajax ging er al vanuit dat Huntelaar zou blijven. Dus hebben ze geen ander spitsen gescout. Ajax is wel te veel met aanvallers beziggweest, maar geen spitsen.
|
yk_93

Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 5 sep 2008 17:12
|
|
Ik vind dit allemaal maar gezeik, iedereen vind nu dat we Huntelaar hadden moeten verkopen, maar dat zou ( denk ik ) dezelfde fout zijn geweest als vorig jaar met Sneijder. Hij zou ook blijven, maar werd op het allerlaatste moment weggekocht. Dat verhaal kennen jullie.
Maar doordat hij werd verkocht ging de beste ajacied van dat moment weg en mede daardoor was vorig jaar een rampseizoen. Dat zou nu ook met Huntelaar kunnen gebeuren.
Wat ik dus probeer te zeggen is dat Ajax wel geleerd heeft van de fout van vorig seizoen.
|
TvP

|
Geplaatst: Vr 5 sep 2008 22:11
|
|
Ik zeg niet dat Ajax, Huntelaar moest verkopen. Ik zeg dat Ajax een vervanger al op tijd moet hebben gepolst, in het geval dat Huntelaar echt vertrekt. Nu kon Ajax een megabod van Huntelaar weigeren, omdat Ajax op dit moment geen geld nodig heeft en weer serieus mee wil doen om de titel.
Wat ik wil zeggen is, speel in op het feit dat je beste spelers in de interesse kunnen staan van nog grotere clubs en zorg dat je alvast een vervanger gepolst hebt. Of beter zelfs al hebt gekocht.
Ik baal er namelijk nog steeds van dat PSV het wel aandurft om Nijland te halen en Ajax hem, na de interesse in de winterstopt heeft 'verwaarloost'.
Maar zoals bekend, is de scouting van Ajax op dit moment nog niet op orde. En daar zal dan ook de komende jaren in geïnvesteerd moeten worden.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 04:17
|
|
Precies, TvP. De fout van vorig seizoen was niet het verkopen van Sneijder. De fout van vorig seizoen was het niet achter de hand hebben van een waardige vervanger, waardoor we het moesten doen met Luque.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 10:51
|
|
Citaat: Ik zeg niet dat Ajax, Huntelaar moest verkopen. Ik zeg dat Ajax een vervanger al op tijd moet hebben gepolst, in het geval dat Huntelaar echt vertrekt. Nu kon Ajax een megabod van Huntelaar weigeren, omdat Ajax op dit moment geen geld nodig heeft en weer serieus mee wil doen om de titel.
Wat ik wil zeggen is, speel in op het feit dat je beste spelers in de interesse kunnen staan van nog grotere clubs en zorg dat je alvast een vervanger gepolst hebt. Of beter zelfs al hebt gekocht.
Ik baal er namelijk nog steeds van dat PSV het wel aandurft om Nijland te halen en Ajax hem, na de interesse in de winterstopt heeft 'verwaarloost'.
Maar zoals bekend, is de scouting van Ajax op dit moment nog niet op orde. En daar zal dan ook de komende jaren in geïnvesteerd moeten worden. PSV heeft met Amrabat, Pieters en Nijland drie grote Nederlandse talenten gekocht tegen de prijs van een Cvitanich. Ik ben blij met de kwaliteit die Ajax heeft ingekocht maar ik denk dat ze soms wel goedkopere opties hadden gehad.
|
Evah

Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:35
|
|
Citaat: Ik zeg niet dat Ajax, Huntelaar moest verkopen. Ik zeg dat Ajax een vervanger al op tijd moet hebben gepolst, in het geval dat Huntelaar echt vertrekt. Nu kon Ajax een megabod van Huntelaar weigeren, omdat Ajax op dit moment geen geld nodig heeft en weer serieus mee wil doen om de titel.
Maar zoals bekend, is de scouting van Ajax op dit moment nog niet op orde. En daar zal dan ook de komende jaren in geïnvesteerd moeten worden. PSV heeft met Amrabat, Pieters en Nijland drie grote Nederlandse talenten gekocht tegen de prijs van een Cvitanich. Ik ben blij met de kwaliteit die Ajax heeft ingekocht maar ik denk dat ze soms wel goedkopere opties hadden gehad.
Amrabat voor 3 miljoen, Pieters voor 3 miljoen en Nijland voor 4 miljoen plus een doorverkooppercentage. Noem het maar gerust een hogere prijs dan een Huntelaar.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:43
|
|
Maar dan heb je wel drie spelers. Ik ben het met TvP eens. Met name Amrabat en Pieters waren buitenkansjes voor een sterkere selectie.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:54
|
|
Citaat:
Amrabat voor 3 miljoen, Pieters voor 3 miljoen en Nijland voor 4 miljoen plus een doorverkooppercentage. Noem het maar gerust een hogere prijs dan een Huntelaar. Oke ik nam het iets te ruim maar 10 miljoen voor drie grote Nederlandse talenten is toch wat beter dan bijna 7 miljoen voor een Argentijns talent. Ik vind dat vooral Pieters Ajax echt beter had kunnen maken en Nijland en Amrabat waren perfecte spelers voor in de toekomst. Ajax moet dit seizoen goed opletten op nieuwe talenten in de eredivisie en dan vooral verdedigende talenten.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:55
|
|
Cvitanich heeft niet bijna 7 miljoen gekost. Ajax heeft hem voor 6,2 miljoen overgenomen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 11:57
|
|
Citaat: Cvitanich heeft niet bijna 7 miljoen gekost. Ajax heeft hem voor 6,2 miljoen overgenomen. 6.4 miljoen was het en daarbij komt natuurlijk nog importkosten . Het probleem is dat de dollar erg laag stond op het moment dat Cvitanich werd gekocht maar iets daarna steeg de dollar en volgens mij is de transfer toen pas afgrond dus zal de prijs van Cvitanich iets zijn gestegen ten opzichte van die 6.4 miljoen.
|
Evah

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 15:38
|
|
Citaat: Oke ik nam het iets te ruim maar 10 miljoen voor drie grote Nederlandse talenten is toch wat beter dan bijna 7 miljoen voor een Argentijns talent. Ik vind dat vooral Pieters Ajax echt beter had kunnen maken en Nijland en Amrabat waren perfecte spelers voor in de toekomst. Ajax moet dit seizoen goed opletten op nieuwe talenten in de eredivisie en dan vooral verdedigende talenten.
Grote talenten? Was Pascall Bosschaart in zijn Utrecht-tijd ook niet de nieuwe linksback voor Oranje? Was Tiendalli ook niet de nieuwe Cafu?
Nederlandse jonge spelers worden over het algemeen overschat. Nijland ben ik helemaal niet kapot van en Pieters vind ik ook overschat. Was Pieters een Oostenrijker geweest, hadden we het nu niet over die jongen gehad. Remember de Prager-hype van een tijd terug?
Amrabat is wel een gemiste kans. Evenals die Afrikaanse aanvaller die Heerenveen nu vanuit Noorwegen heeft gehaald (Elyakoussi ofzo?). Maar dat zijn allemaal spelers die nu voor 3 miljoen bij hun nieuwe clubs spelen. Ajax heeft geen geldboom op de Toekomst groeien, waar ze onuitputtelijk van kunnen blijven plukken.
Thomas, jij zegt zelf dat Ajax wegens financiele beperkingen niet een tweede centrale verdediger kan halen. Moet je dan wel 3 miljoen investeren in nog een aanvaller? Ze hebben met de aankoop van Cvitanich al een voorschot genomen op de verkoop van Huntelaar. Is het nu niet, dan is het op de verkoop volgend jaar.
De enige verdedigers die vorig jaar in de Eredivisie actief waren die echt iets toevoegden bij Ajax speelden bij PSV (Salcido, Marcellis) en NEC (Olsson). Verder stelt het allemaal niet veel voor.
|
TvP

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 17:41
|
|
Ik zeg dat Ajax alvast zijn scouts naar het Hoge Noorden mag gaan sturen, voor Daryl Janmaat. Dat kan nog wel eens een hele goede worden.
@ Evah: Ajax had geen geld voor een tweede verdediger inderdaad. Maar aan het einde van de transferperiode. Ajax had al veel eerder de slag kunnen slaan met het inlijven van Pieters en Nijland. Voordat Cvitanich überhaupt gekocht was. En ik als Ajacied zie het liefste Nederlandse talenten, tenzij een buitenlands talent, bijvoorbeeld Sulejmani, echt veel beter is.
Op dit moment geloof ik nog steeds in de kwaliteiten van Cvitanich, maar van wat ik van heb heb gezien in een Ajax-shirt, ben ik nog niet zo onder de indruk. Toch vind ik het een sympathieke gozer, en ik hoop dan ook zeker dat hij gaat slagen! Dat mag ook wel voor dat geld.
|
Evah

|
Geplaatst: Za 6 sep 2008 20:46
|
|
Ik ben juist wel van Cvitanich onder de indruk. Van Nijland daarentegen niet (en die speelt op zijn positie). Mij maakt het niet uit waar de spelers vandaan komen. Of ze nu uit Angola, Afghanistan of Zwahili, Zimbabwe of Zuid Afrika komen. Het maakt me niks uit.
Mijn probleem met Nederlandse spelers is dat ze vaak enorm gehyped worden. Nijland kan heus wel een bal recht vooruit trappen hoor, maar ik ben er verder niet kapot van. Groningen ook niet, want daar was hij ook bankzitter.
Maar goed, terwijl ik dit typ zie ik dat Huntelaar in Oranje weer scoort. Hartstikke leuk voor die jongen.
|