Auteur
|
Bericht
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 10:18
|
|
Enoh is geschorst! Zet op die positie maar Anita.
Ik verwacht overigens dat Jol met De Zeeuw, Siem en Eriksen op het middenveld begint. Siem dan in meer verdedigende rol.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 11:29
|
|
Emanuelson is geblesseerd en er is een goede kans dat hij niet kan spelen.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 13:53
|
|
Emanuelson zit in ieder geval wel bij de selectie.
Citaat: Selectie Ajax - VVV
Martin Jol heeft zaterdag de wedstrijdselectie voor het duel met VVV-Venlo bekendgemaakt. Urby Emanuelson, die vrijdag de training wegens lichte knieklachten uit voorzorg oversloeg, behoort tot de achttien geselecteerde spelers.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:
Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Kennedy
Demy de Zeeuw
Nicolas Lodeiro
Christian Eriksen
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 14:14
|
|
Dan zal-ie fit genoeg zijn, want er zit geen extra speler bij. Opvallend dat Suk weer afvalt tbv Sulejmani.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 14:32
|
|
Citaat: Dan zal-ie fit genoeg zijn, want er zit geen extra speler bij. Opvallend dat Suk weer afvalt tbv Sulejmani.
Dat laatste vind ik op zich een goed teken, die jongen zat wel in een beetje lastige situatie. Als ie zijn schoenveters ging strikken werd ie al toegejuicht, blijf dan maar eens jezelf en probeer functioneel te voetballen als broekie. Goed dat Jol hem wat in de luwte lijkt te zetten, verder was die jongen natuurlijk absoluut niet klaar voor het 'grote' werk.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 15:09
|
|
Citaat: Dan zal-ie fit genoeg zijn, want er zit geen extra speler bij. Opvallend dat Suk weer afvalt tbv Sulejmani.
Ik vind het eerder opvallend dat fucking Kennedy er weer bij zit ipv Suk. Al moet Suk eerst dit seizoen eerst maar eens gaan voetballen in Jong Ajax.
Misschien eens iemand belonen voor het werk in het 2e/A1, bijvoorbeeld een Bonevacia, Kappelhof of Josefzoon.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 15:13
|
|
Dat zou maar zo een reden kunnen zijn, ja, maar het is wel opvallend dat Sulejmani juist weer bij de selectie komt op het moment dat hij mag vertrekken. In de picture zetten? Anders zou het nog logischer zijn om iemand als Castillion, Jozefzoon of Zeegelaar erbij te halen.
|
Peter79

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 16:07
|
|
Citaat: Dat zou maar zo een reden kunnen zijn, ja, maar het is wel opvallend dat Sulejmani juist weer bij de selectie komt op het moment dat hij mag vertrekken. In de picture zetten? Anders zou het nog logischer zijn om iemand als Castillion, Jozefzoon of Zeegelaar erbij te halen.
Dat zou ook zomaar een reden kunnen zijn maar dan moet ie wel minuten maken anders heeft het nog weinig zin. Heb de selecties even niet paraat in mijn geheugen maar volgens mij heeft Jol Sulejmani de afgelopen maanden alleen meegenomen naar wedstrijden waar diepgang en zijlijnplakken van belang is. Suk ging dan juist weer mee naar de wedstrijden waar Ajax vooral (verkapt) 4-4-2 ging spelen. Ajax speelt thuis en tegen een op papier niet erg sterke tegenstander dus veld breedhouden en veel druk naar voren zal het credo zijn. Veel aanvallende spelers in de selectie en zal me benieuwen hoe hij gaat spelen nu Enoh geschorst is en Urby licht geblesseerd. Kiest Jol voor Urby (indien fit) op het middenveld, de creativiteit van Eriksen of toch voor zekerheid met Gabri? Kan Urby wel spelen of zet Jol Rommedahl in de basis? Of tovert hij Sulejmani uit de hoge hoed? Deze heeft dat op basis van prestaties in ieder geval niet verdient dus dan zou jouw vlieger zeker opgaan Bertje.
Dat hij die drie youngsters niet meeneemt dat was te voorzien, Jol is niet zo van het inpassen van talent. Hij heeft volgens mij alleen Suk (verder weinig smaken in de punt) en Eriksen (zelfs Stevie Wonder kan zien dat dat een execptioneel talent is) gebracht. Gaat nu ineens niet veranderen.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 16:12
|
|
Kreeg net een telefoontje. Of ik mee wilde naar Ajax - VVV ! Uiteraard!
Weet iemand of het een groot probleem is op iemand anders zijn seizoenskaart naar binnen te gaan?
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 16:17
|
|
Citaat: Kreeg net een telefoontje. Of ik mee wilde naar Ajax - VVV ! Uiteraard!
Weet iemand of het een groot probleem is op iemand anders zijn seizoenskaart naar binnen te gaan?
Totaal geen probleem! Mijn pa, broer en ik reizen alledrie vrij veel en kunnen geregeld dus niet. Dan gaat er altijd iemand anders mee en we hebben nog nooit iets meegemaakt.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 16:40
|
|
Citaat:
Dat hij die drie youngsters niet meeneemt dat was te voorzien, Jol is niet zo van het inpassen van talent. Hij heeft volgens mij alleen Suk (verder weinig smaken in de punt) en Eriksen (zelfs Stevie Wonder kan zien dat dat een execptioneel talent is) gebracht. Gaat nu ineens niet veranderen.
Jol niet zo van het inpassen van talent? Onder hem heeft Anita een basisplaats afgedwongen, evenals Alderweireld. Hij heeft Suk bij de selectie gehaald, Eriksen veel speeltijd gegund. Eindelijk is Siem de Jong doorgebroken. 5 spelers, waarvan er 3 een vaste basisplaats hebben zijn onder Jol echt gebracht. Ik vind dat Jol dus wel goed met het talent omgaat.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 16:51
|
|
Citaat: Kreeg net een telefoontje. Of ik mee wilde naar Ajax - VVV ! Uiteraard!
Totaal geen probleem! Mijn pa, broer en ik reizen alledrie vrij veel en kunnen geregeld dus niet. Dan gaat er altijd iemand anders mee en we hebben nog nooit iets meegemaakt.
Dan zie ik jullie op de F-side (voor de leden hier die daar zitten/staan)! (ook al herken ik jullie niet! )
Ik verwacht minimaal een 5-1!
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 17:12
|
|
Citaat: Jol niet zo van het inpassen van talent? Onder hem heeft Anita een basisplaats afgedwongen, evenals Alderweireld. Hij heeft Suk bij de selectie gehaald, Eriksen veel speeltijd gegund. Eindelijk is Siem de Jong doorgebroken. 5 spelers, waarvan er 3 een vaste basisplaats hebben zijn onder Jol echt gebracht. Ik vind dat Jol dus wel goed met het talent omgaat.
Daar ben ik het ook mee eens.
|
Peter79

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 19:32
|
|
Citaat:
Jol niet zo van het inpassen van talent? Onder hem heeft Anita een basisplaats afgedwongen, evenals Alderweireld. Hij heeft Suk bij de selectie gehaald, Eriksen veel speeltijd gegund. Eindelijk is Siem de Jong doorgebroken. 5 spelers, waarvan er 3 een vaste basisplaats hebben zijn onder Jol echt gebracht. Ik vind dat Jol dus wel goed met het talent omgaat.
Anita een basisplaats? Anita mag alleen spelen als Jol andere plannen heeft met Urby, stelt Jol 3 echte aanvallers op dan zit Anita op de bank. En haalde Jol niet een oude en versleten linksback uit Duitsland? Lekker makkelijk scoren als de linksback die je gehaald hebt, geblesseerd is. Als het aan Jol gelegen had dan had Anita dus helemaal niet veel minuten gemaakt.
Als je geen geld hebt om een CV te halen dan moet je het doen met de jeugd en als je weinig verdedigers hebt die centraal in de mandekking kunnen spelen dan is je spoeling dun he. Kiezen tussen Oleguer en Alderweireld lijkt me dan niet moeilijk aangezien de eerste bewezen heeft een drama te zijn op die plek.
Eriksen brengen? Goh das moeilijk, elke boerenlul die op de plek van Jol had gezeten die had Eriksen na de winterstop speeltijd gegund. Beetje traditie geworden dat er na de winterstop iemand 'mee gaat doen'.
Suk, zie Alderweireld. Als je geen opties hebt dan moet je wel he.
Ook De Jong is een flipperkast geweest onder Jol maar in het spelletje van Jol is fysieke kracht en kopkracht belangrijk en daarin is de spoeling nogal dun.......
Als Jol echt zo begaan was met talent dan had ie bijvoorbeeld Zeegelaar, Josefzoon, Castillion veel vaker mee laten trainen en zeker Zeegelaar had met het manco op links minuten moeten maken. Maar Jol durfde de gok niet aan en liet jan en alleman daar ploeteren. Een coach die talent een kans geeft die laat Ogararu en Kennedy niet zovaak deel uitmaken van de selectie..........
Tis niet dat ik Jol wil afbranden hoor maar de keuzes die jij noemt zijn me te makkelijk, das Jol teveel komen aanwaaien.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 19:49
|
|
Maar Peter, de overige spelers die jij noemt hebben de kansen die ze hebben gekregen juist niet gegrepen. Jongens als Alderweireld, Eriksen, Anita en De Jong hebben dat wel gedaan. En zo hoort het ook te gaan. Een plek bij het eerste moet je wel verdienen. Je krijgt het niet cadeau.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 20:54
|
|
Josefzoon heeft nog geen kans gehad.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 21:41
|
|
Jozefzoon heeft meegetraind met de selectie maar vooralsnog niet geïmponeerd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 23:37
|
|
Als het goed is gaan er volgend seizoen een stel spelers weg, die nu veelal op de bank of de tribune zitten, ik denk dat volgend jaar wat meer jeugdspelers een kans zullen krijgen om speel minuten te maken.
|
Peter79

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 11:39
|
|
Citaat: Maar Peter, de overige spelers die jij noemt hebben de kansen die ze hebben gekregen juist niet gegrepen. Jongens als Alderweireld, Eriksen, Anita en De Jong hebben dat wel gedaan. En zo hoort het ook te gaan. Een plek bij het eerste moet je wel verdienen. Je krijgt het niet cadeau.
Tuurlijk krijg je een plek niet cadeau maar dat was ook niet in de insteek van het stuk van Ferro en de reactie van mij. De discussie ging over over of Jol een trainer is die talent een kans geeft. Nou dat is hij nou niet bepaald.
Ferro noemt een basisplek voor Anita, nou die heeft Vurnon niet. Vorig jaar heeft hij volgens mij overigens bijna net zoveel wedstrijden gespeeld al is het aantal minuten wel toegenomen. Maar in hoeverre is het geven van speelminuten aan Anita een verdienste van Jol als zijn aankoop geblesseerd is en hij op Urby na verder geen opties heeft? In het land der blinden is eenoog koning zeg ik dan maar, Jol kan gewoonweg niet om Anita heen als hij Urby hangend op links opstelt.
Hetzelfde geldt min of meer voor Suk, als je naast Pantelic alleen maar 2 jonkies in je selectie hebt die ook groot en sterk zijn dan ben je min of meer gdwongen om die 1 van die 2 op je bank te zetten als zo'n type speler past in jouw spelletje. Bovendien geldt 5 minuutjes meeballen nou niet echt als het inpassen van talent.
Jol wilde dolgraag een centrumverdediger halen omdat hij met Alderweireld en Oleguer maar 2 mandekkers tot zijn beschikking had. Maar ja hij kreeg zin niet en moest het doen met deze 2. Tja dan is het niet moeilijk om te kiezen voor de al door Van Basten voorzichtig gebrachte Alderweireld ipv de veelvuldig falende Oleguer. Hoezeer is dit de verdienste van Jol? Als ik zin heb in ijs maar mijn favoreite smaken zijn uitverkocht en ik kies voor aardbeidenijs, wil dat dan zeggen dat ik van aarbeienijs hou?
Eriksen gebracht door Jol, een talent uit de buitencategorie die breng jij niet als coach maar die brengt zichzelf. Kan me ook mateloos storen aan Adriaanse als hij zich m.b.t. bepaalde spelers op de borst klopt.
En dan De Jong, speelde die 2 jaar geleden niet meer wedstrijden? Uit het blote hoofdje zeg ik ja. Heeft voor de winterstop amper minuten gemaakt maar mocht ineens opdraven. Jongen heeft bepaalde kwaliteiten die nergens in de selectie voorradig zijn en toen hij erin kwam begon het ineens te draaien en hij pikte zijn goals mee. Staat nu vast in de basis maar ik moet nog zien of het een blijvertje is of een tijdelijke oplossing. Bij meer balvastheid voorin en spitsen die ook actief zijn bij balverlies dan is er voor De Jong natuurlijk geen plek op 10, hooguit op 6. Ook hier zie ik dus nog echt niet de hand van Jol in het brengen van talent.
Komend jaar kan Jol dat wel bewijzen, er lopen veel contracten af en voor een groep youngsters is het aanhaken of afhaken. Indien Ajax CL haalt, zal er wel een potje geld gecreeerd worden en dan zullen we zien hoe Jol zich werkelijk houdt m.b.t. het inpassen van talent.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 12:36
|
|
In een wedstrijd thuis tegen VVV zou je er wel voor kunnen kiezen om Jozefzoon in de selectie op te nemen. Mocht Ajax dan een makkelijke wedstrijd blijken te spelen en op een veilige voorsprong komen dan kan je ervoor kiezen om Jozefzoon zijn debuut te laten maken.
Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Eriksen, De Zeeuw, Lodeiro; Suarez, De Jong, Emanuelson
Ik hoop dat Jol thuis tegen VVV het aandurft om aanvallend te spelen met een technisch sterk middenveld.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 13:33
|
|
Opstelling Ajax: Stekelenburg, van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Gabri, de Zeeuw, de Jong, Suarez, Pantelic, Emanuelson.
|
tasdfm

Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 13:34
|
|
Scheidsrechter: Danny Makkelie
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; De Zeeuw, De Jong, Gabri, Emanuelson; Pantelic, Suarez (c).
Wissels: Vermeer, Oleguer, Sulejmani, Rommedahl, Kennedy, Lodeiro, Eriksen.
Opstelling VVV-Venlo: Boffin; Timisela, De Regt, Paauwe (c), Fleuren; Leemans, Ahahaoui, Auassar, Schaken; Boymans, Dada.
Wissels: Böhm, Verdellen, Van Dessel, Calabrò, García, Janssen, Nkume.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 13:45
|
|
Laf, zeer laf van Jol om met De Zeeuw én Gabri te spelen in een thuiswedstrijd tegen VVV. Wat een absolute k*t opstelling met waarmee je technisch en creatief weer niets te zien zal krijgen. Nou ja hopelijk gaat Jol vanaf het komende seizoen aaneen soort voetbal werken wat beter bij Ajax past.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 13:54
|
|
Ik had niet anders verwacht van Jol. Hij houd gewoon vast aan zijn vaste opstelling waarmee hij de laatste tijd succes heeft gehad. Ik zie hem ook niet tegen het volgende jaar anders zien spelen omdat het daar de trainer niet naar is.
|
tommy

Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 13:55
|
|
Ik vind dit niet echt laf.
Hij kiest gewoon voor zekerheid.
Gabri kwam er al meermaals in voor Enoh of de Zeeuw.
Als er dan één van deze 2 wegvalt snap ik zijn keuze zeker. Als je met De jong Eriksen (Lodeiro) De zeeuw start en je word op het middenveld overlopen omdat je te aanvallend speeld is het ook niet goed en word gezegd dit had Jol niet moeten doen.
Ik ben het er wel mee eens dat als het goed loopt en het snel gespeeld is ( wat ik hoop) dat je wel een 2de helft kan gaan spelen met een creatiever middenveld.
|