Auteur
|
Bericht
|
Crouch89

Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 10:36
|
|
Citaat: Hoe gaat het eigenlijk als FC Oss mag blijven in de Jupiler League door bijvoorbeeld een faillissement van Veendam, komt er dan een extra amateur in de topklasse?
Daar is volgens mij nog geen beslissing over genomen. Stond laatst in de VI tenminste.
Als Veendam voor 30 juni officieel failliet is dan is Veendam de 2de degradant, dat betekend dat FC Oss dan in de Jupiler League blijft.
Als Veendam na 30 juni failliet gaat, dan wordt er door de KNVB een beslissing genomen, maar dat is nog onduidelijk.
De reden dat het voor 30 juni moet, is dat 30 juni officieel de huidige competitie afloopt. Maar aangezien Veendam gister al het faillissement aan heeft gevraagd, zal FC Oss terugkeren in de Jupiler League. Veendam heeft nog wel 8 dagen om in hoger beroep te gaan, maargoed ze hebben zelf het faillissement aangevraagd dus de kans dat ze in hoger beroep gaan is vrij klein.
|
methodmich

Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 17:35
|
|
Als er geen degradant uit de JL komt, krijg je inderdaad twee afdelingen met 16 amateurclubs en bestaat de kans dat het net zo gesloten blijft als voorheen, omdat niet veel clubs van het promotierecht gebruik lijken te willen maken. Alleen heeft de KNVB dan 2 JL-clubs de nek om kunnen draaien, dus is het doel toch bereikt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 19:13
|
|
Die ploegen zijn gewoon op eigen kracht failliet gegaan hoor.
|
methodmich

|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 10:50
|
|
Tuurlijk, maar in het verleden liepen dit soort zaken vaker met een sisser af, omdat de KNVB ook niet al te strikt deed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 17:59
|
|
Citaat: Tuurlijk, maar in het verleden liepen dit soort zaken vaker met een sisser af, omdat de KNVB ook niet al te strikt deed.
Ja maar daar is toch niks verkeerds aan, ik zou alleen willen dat ze dat in het buitenland ook deden, dan hadden we Europees een veel eerlijkere competitie. Maar goed dat is aan Platini
|
methodmich

|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:01
|
|
Is ook niet verkeerd, maar het zou wel ironisch zijn... Niemand bij de amateurs zat namelijk op de Topklasse te wachten, zeker niet de zaterdagclubs. De KNVB drukte het door om het systeem "open" te maken, maar iedereen wist dat ze gewoon de JL wilden saneren, alleen eerst niet goed durfden. In theorie zou het nog altijd kunnen dat Oss in de JL blijft en je 32 amateurs in de Topklasse krijgt met promotierecht, waar wellicht niemand gebruik van wil maken en het systeem dus net zo gesloten blijft als voorheen. Dat bedoelde ik ermee.
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:09
|
|
Citaat: waar wellicht niemand gebruik van wil maken en het systeem dus net zo gesloten blijft als voorheen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen enkele amateurclub daar gebruik van wil maken. Zelf denk ik dat clubs als IJsselmeervoegels en Quick Boys wel degelijk toe zijn aan een overstap naar het betaalde voetbal. Daar valt tenminste eer te behalen. Als er topvoetbal kan worden bedreven in Tilburg, dan zijn er genoeg dorpen/ steden die dat ook aankunnen.
|
Leonajax

Forum berichten: 30
Nieuws reacties: 29
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:24
|
|
De club waar ik speel (HHC Hardenberg) gaat het helaas niet redden denk ik hebben nog wel een kansje maar dat moeten hun eerst zelf winnen volgende week en dan moeten ze afhankelijk zijn van WHC en ACV 
Dan maar volgend seizoen als kampioen van de zaterdag hoofdklasse C de Topklasse spelen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:29
|
|
HSV Hoek ook definitief zeker van de topklasse..
|
methodmich

|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:01
|
|
Citaat: waar wellicht niemand gebruik van wil maken en het systeem dus net zo gesloten blijft als voorheen.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen enkele amateurclub daar gebruik van wil maken. Zelf denk ik dat clubs als IJsselmeervoegels en Quick Boys wel degelijk toe zijn aan een overstap naar het betaalde voetbal. Daar valt tenminste eer te behalen. Als er topvoetbal kan worden bedreven in Tilburg, dan zijn er genoeg dorpen/ steden die dat ook aankunnen.
Quick Boys is er sowieso niet aan toe sportief gezien, die maken een dramatisch jaar door.
IJsselmeervogels gaat nooit profvoetbal spelen. Alleen al het idee dat ze wellicht op zondag moeten spelen houdt dit al tegen.
De enige clubs die ik er over gehoord heb zijn Elinkwijk en Rijnsburgse Boys, waarvan Elinkwijk amper een realistische kans heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:07
|
|
Citaat: Is ook niet verkeerd, maar het zou wel ironisch zijn... Niemand bij de amateurs zat namelijk op de Topklasse te wachten, zeker niet de zaterdagclubs. De KNVB drukte het door om het systeem "open" te maken, maar iedereen wist dat ze gewoon de JL wilden saneren, alleen eerst niet goed durfden. In theorie zou het nog altijd kunnen dat Oss in de JL blijft en je 32 amateurs in de Topklasse krijgt met promotierecht, waar wellicht niemand gebruik van wil maken en het systeem dus net zo gesloten blijft als voorheen. Dat bedoelde ik ermee.
Een competitie waarin je niet kan degraderen is zielig. Bij die zaterdagclubs is het met name religie en de regionale dorpsderby die deelname van JL voetbal in de weg staan. Toch vind ik dat grote onzin. Ten eerste speelt men in de JL wedstrijden op vrijdagavond en niet op de zondag. Of mag dat ook al niet van de kerk, dan moeten ze het speelschema daar maar op aanpassen (in de eredivisie heb je ook clubs die vaker op zondag spelen en clubs die vaker op zaterdag spelen). En die dorpsderby? je wil toch succes behalen met je voetbalclub, het seizoen draait toch niet enkel om 2 duels in een jaar. In andere landen, zijn er ook fatsoenlijke competities, waarom moeten wij altijd zo kleinzerig zijn.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:08
|
|
methodmich, hoe staat je eigen club er tegenover tegen de promotieregeling.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:24
|
|
Waarschijnlijk morgen Gemrt kampioen. Dus met ietwat geluk morgen: Ajax kampioen Gemert kampioen en Boekel sport kampioen. Drie-dubbel feest
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 21:30
|
|
Fuck zeg Blauw Geel ook misschien kampioen (Deurne moet verliezen, Blauw Geel winnen)
|
methodmich

|
Geplaatst: Zo 2 mei 2010 11:33
|
|
Citaat: methodmich, hoe staat je eigen club er tegenover tegen de promotieregeling.
Zoals alle clubs in de regio zullen wij niet in de JL gaan spelen, mocht het ooit zover komen. Als je al ziet hoe weinig bestaansrecht Excelsior en Dordt in feite hebben, is het niet realistisch te verwachten dat dit voor een amateurclub anders zal zijn.
Overigens halen wij de Topklasse vermoedelijk niet, dus hoeven we er voorlopig nog niet over na te denken.
|
Ajakz

Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 2 mei 2010 12:30
|
|
Citaat: Fuck zeg  Blauw Geel ook misschien kampioen (Deurne moet verliezen, Blauw Geel winnen)
Hoop toch wel dat Deurne wint (voetbal daar zelf ook).
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 2 mei 2010 17:18
|
|
Citaat: methodmich, hoe staat je eigen club er tegenover tegen de promotieregeling.
Zoals alle clubs in de regio zullen wij niet in de JL gaan spelen, mocht het ooit zover komen. Als je al ziet hoe weinig bestaansrecht Excelsior en Dordt in feite hebben, is het niet realistisch te verwachten dat dit voor een amateurclub anders zal zijn.
Overigens halen wij de Topklasse vermoedelijk niet, dus hoeven we er voorlopig nog niet over na te denken.
ASWH is jou cluppie toch?
|
methodmich

|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 13:26
|
|
Dat klopt Riejuh.
|
methodmich

|
Geplaatst: Za 8 mei 2010 19:53
|
|
Na de laatste speelronde zijn alle beslissingen in de zaterdaghoofdklasse gevallen. Daardoor is nu definitief duidelijk welke clubs in de Topklasse gaan spelen. Er viel vandaag nog één rechtstreeks ticket te verdienen. Dit ging naar FC Lisse, dat in de Hoofdklasse A aan een punt bij ASWH genoeg had.
De volgende twaalf clubs spelen volgend seizoen zeker in de zaterdagafdeling van de Topklasse:
Barendrecht
Capelle
CSV Apeldoorn
Excelsior '31
Flevo Boys
Harkemase Boys
Hoek
FC Lisse
Rijnsburgse Boys
Spakenburg
Sparta Nijkerk
IJsselmeervogels
Op zaterdag 15 mei en zaterdag 22 mei worden de play-offs gespeeld tussen de nummers vijf en zes van de diverse afdelingen. In een dubbele ontmoeting bepalen zij wie zich plaatst voor de Topklasse. De drie winnaars gaan door. Het gaat om de volgende duels:
Katwijk - GVVV
ARC - SC Genemuiden
HHC Hardenberg - Zwaluwen '30
De drie clubs die verliezen, hebben door het wegvallen van Haarlem nog een herkansing. Zij spelen in een halve competitie. De winnaar speelt een beslissingsduel tegen de winnaar van eenzelfde competitie tussen drie zondagclubs. De winnaar daarvan gaat ook naar de Topklasse. Is dat een zaterdagclub, dan zal FC Oss op de zondag gaan spelen. Is dat een zondagclub, dan maakt FC Oss de zaterdagafdeling van de Topklasse compleet.
|
Ping

Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Za 8 mei 2010 20:01
|
|
Citaat: Dat klopt Riejuh.
Aha, Methodmich, jij woont dus in Hendrik Ido Ambacht ?
Ik woonde in Papendrecht voor 16 Jaar, en 2 vrienden die ook voor ASWH zijn wonen in HIA!
|
methodmich

|
Geplaatst: Za 8 mei 2010 20:19
|
|
Klopt denpingelaar. Papendrecht is vlakbij natuurlijk. :)
|
Ping

Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Za 8 mei 2010 20:35
|
|
Citaat: Klopt denpingelaar. Papendrecht is vlakbij natuurlijk. :)
Haha, zeker, ben ook een paar keer bij ASWH wezen kijken!
|
silvo

Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Za 8 mei 2010 20:39
|
|
Whoehoee Lisse.
|
methodmich

|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 11:19
|
|
Citaat: Klopt denpingelaar. Papendrecht is vlakbij natuurlijk. :)
Haha, zeker, ben ook een paar keer bij ASWH wezen kijken!
Mooi. Ik ga vanmiddag weer bij Papendrecht kijken.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 17:24
|
|
Harkemase Boys lijkt het in de Topklasse zonder topschutter Martijn Barto te moeten doen..
|