Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 13:18
|
|
Ja, hij miste Kennedy omdat hij Rommedahl al kwijt was. En Kennedy was vorig seizoen ook al te veel, hč. Je komt niet zo maar aan een verlies van 21 miljoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 13:24
|
|
Goed, we zullen het zien.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 13:26
|
|
Ja, ik hoop van niet. Jij?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 13:32
|
|
Als het een goede rechtsbuiten is wel, ja.
Maar ik vind 1 rechtsbuiten ook genoeg, hoor.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 13:39
|
|
Citaat: Vertrokken - Nieuw
Panteli? - El Hamdaoui
Sulejmani - Mido
Bakircioglü - De Ridder
Rommedahl - ???
Ja, maar we hadden juist te veel spelers.
Klopt maar vooral in de categorie overbodige meuk, qua A-selectie viel het wel mee. Bovendien was de spoeling voorin afgelopen seizoen nogal dun, het is dat Luis vorig jaar abnormaal veel wedstrijden gespeeld heeft. Met Pantelic, Suarez, Urby, Sulejmani, Rommedahl had je eigenlijk maar 5 acceptabele spelers voor 3 plekken en dan mats ik je nog met Sulejmani.
Ik weet niet wat de huursom is voor Sulejmani maar een speler verhuren aan een Engelse club brengt ongetwijfeld meer pecunia in het laatje dan een speler verhuren in eigen land. Als je Sulejmani kunt verhuren voor een som zo groot als de kosten voor Micky, back-up buitenspeler (& Mido) bijelkaar dan ben je spekkoper. Niet alleen kan Micky er beter op worden en zich wellicht in de kijker spelen je hebt ook minimaal een gratis back-up voor hem terug. Mido vult de leemte in welke Suk tegen wil en dank in moest vullen afgelopen seizoen, voor Pantelic haal je El Hamdaoui en dan moet er alleen nog iemand komen ter vervanging van Rommedahl. Eigenlijk vul je een leemte in en doe je afstand van een overbodige kracht (Kennedy).
Tuurlijk zie ik Ajax ook gewoon nog 10 spelers laten afvloeien van de spelerslijst maar de Donalds', vd Heijdens, Wielaerts, Sno's, Dekkers, Osei Kofi's etc etc raak je nou eenmaal niet zo makkelijk kwijt voor 2011. Je kunt ervoor kiezen om dan maar niemand te halen maar met sportief succes kun je ook pecunia genereren waardoor je het salaris van die transfervrije speler weer terugverdient. Bovendien zal Ajax, neem ik aan, tot 31-08 elk normaal bod op Urby accepteren omdat hij anders komend jaar gratis de deur uitloopt.
|
YoranAjax

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 13:58
|
|
Ben het hier volledig mee eens!
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:07
|
|
Ik ook, maar ik ageerde dan ook tegen de komst van twee nieuwe rechterspitsen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:10
|
|
Ja als De Ridder tekent dan is na de komst van El Hamdaoui, Mido en hem de selectie wel rond en moet Ajax niet nog meer spelers gaan halen. Sterker nog van mij mag het bestuur zich dan voor de volle 100% richten op het vinden van clubs voor overbodige spelers waaronder Emanuelson en Sulejmani.
Met Mido, El Hamdaoui, Suarez, De Ridder, Ozbiliz en Zeegelaar heeft Ajax genoeg aanvallers met de juiste kwaliteiten in de selectie.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:18
|
|
Het is wel heel erg gokken hoor met die aanvallers. Zeegelaar móet stappen gaan maken dit seizoen en het is maar de vraag of hij dat gaat doen. Ozbiliz draaide een leuke voorbereiding, maar dat zegt vaak maar weinig. Hij is er nog maar net bij. Van De Ridder en Mido is het maar afwachten wat zij gaan doen. Als Emanuelson weggaat moet er toch denk ik wel weer een goede vervanger voor komen.
|
nr23

Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:21
|
|
De Ridder is wel om te janken hoor. Die jongen heeft echt nooit wat laten zien. Was blij toen hij vertrok en De Mul bewees ook al vrij snel beter te zijn. Jammer dat De Mul het mentaal niet aan kon en dat hij dacht Sevilla wel aan te te kunnen (LOL). De Ridder heb je helemaal niets aan, dat is gewoon een nieuwe Kennedy. Speler zonder snelheid, een passeeractie die je van mijlenver ziet aankomen en een aardige voorzet waar hij amper gebruik van kan maken omdat de actie zelden tot niet lukt en hij snelheid mist. Kortom, weinig tot geen rendement. Haal dan Leonardo terug, zo wisselvallig al het maar kan, maar in ieder geval af en toe nog bruikbaar. Als De Ridder komt kan je alvast het vaste tribunestoeltje voor Kennedy voor hem gaan reserveren.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:22
|
|
Citaat: Ja als De Ridder tekent dan is na de komst van El Hamdaoui, Mido en hem de selectie wel rond en moet Ajax niet nog meer spelers gaan halen. Sterker nog van mij mag het bestuur zich dan voor de volle 100% richten op het vinden van clubs voor overbodige spelers waaronder Emanuelson en Sulejmani.
Met Mido, El Hamdaoui, Suarez, De Ridder, Ozbiliz en Zeegelaar heeft Ajax genoeg aanvallers met de juiste kwaliteiten in de selectie.
Niet mee eens, met El Hamdaoui en Suarez heb je maar twee zekerheidjes. Mido zal een aardige conditionele achterstand hebben en bovendien voorlopig nog niet speelgerechtigd, bovendien blijft het een gok (waarin ik overigens gezien de prijs wel wat vertrouwen heb). De Ridder is leuk voor de breedte maar absoluut geen basisspeler. In Zeegelaar ziet Jol volgens mij meer een potentiele back-up op 5 en Ozbiliz gaat nooit een jaar constant zijn, die jongen is langdurig geblesseerd geweest en moet nu ineens een forse stap omhoog zetten. Zal dit jaar ongetwijfeld een rustpauze in moeten lassen of een of meerdere spierblessures krijgen. Er dient echt nog een buitenspeler bij te komen welke er meteen staat. Het liefst iemand voor aan de linkerkant.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:24
|
|
Is El Hamdaoui overigens wedstrijdfit? Hij zat niet bij de selectie, toch?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:25
|
|
Citaat: Is El Hamdaoui overigens wedstrijdfit? Hij zat niet bij de selectie, toch? Heeft in de voorbereiding geen wedstrijden gespeeld, maar trainde gewoon mee met de selectie van AZ.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:26
|
|
Voor CL? Die zal wel spelen denk ik. Die heeft z'n conditie wel op peil gehouden in Alkmaar.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:28
|
|
El Hamdaoui heeft zeker wel wedstrijden gespeeld voor AZ in de voorbereiding. Hij ging niet mee op trainingskamp en heeft die wedstrijden die daar gespeeld zijn dan ook niet meegedaan. Inmiddels is het wel ongeveer 2 weken geleden dat hij zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld. De trainingen heeft hij wel gewoon meegedaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 15:10
|
|
Citaat: Ajax kan De Ridder gratis huren van Wigan
Bron: Ajaxlife.nl
Martin Jol bekende tijdens het persmoment - Ajaxlife.nl was erbij - dat enkele namen van spelers die met Ajax in verband werden gebracht met opzet zijn gelekt. De naam van Daniël de Ridder hoort niet in die categorie. Ajax kan de rechtsbuiten, volgens Jol, gratis huren van Wigan Athletic.
Rechtsbuiten
De Ridder is bij Wigan uit beeld geraakt en werd vorig seizoen verhuurd aan Hapoel Tel Aviv. Ajax onderzoekt de mogelijkheid hem aan te trekken. "We kunnen de Ridder zonder enige kosten huren," verklaarde Jol.
Het contract van de 26-jarige De Ridder loopt nog door tot medio 2011. "Maar we moeten er nog wel even over nadenken," vervolgde de trainer. "We willen namelijk wel zeker weten dat spelers voor ons van toegevoegde waarde zijn."
De Ridder is in beeld gekomen na het niet geplande vertrek van Dennis Rommedahl. Ajax heeft wel een voorkeur voor een rechtsbuiten met snelheid.
Zo had AJAX El Hamdaoui, Mido en De Ridder al binnen en zo heeft AJAX nog helemaal niets. De zaakwaarnemers van El Hamdaoui doen raar, met Mido moet nog gesproken worden en Jol heeft twijfels over De Ridder.....
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 15:37
|
|
En over een week hebben we ze vast alle drie alsnog binnen .
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 15:38
|
|
Of 3 anderen.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 15:39
|
|
Ik ga er vanuit dat Mido en El Hamdaoui wel komen. De Ridder hoor je verder niet zo veel over.
|
BramBril

Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 16:22
|
|
Mido gaat volgende week om de tafel, die wil zelf en Ajax wil hem, dat gaat wel goed komen. El Hamdaoui gaat ook nog wel lukken, hoop ik. Anders heb je toch een probleem meer, want ik denk niet dat Mido de ideale spits is voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 16:45
|
|
Jol twijfelt nog over de Ridder... Als je twijfelt moet je het gewoon niet doen is mijn respons daarop.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 16:46
|
|
Hij moet het sowieso niet doen, De Ridder aantrekken. Of die nou twijfelt of niet. En dat is mijn respons erop.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 17:10
|
|
Ben wel blij dat we daarover in ieder geval redelijk eensgezind zijn. Nu maar hopen dat Ajax die fout niet maakt.
|
AFCA Niels

|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 19:17
|
|
Heeft Jol trouwens ook gesproken over een eventuele komst van De Mul of Odonkor?
|
De Dominee

Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 19:23
|
|
Nee. Hij heeft wel laten weten dat sommige namen bewust gelekt zijn.
|