Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Adrie Koster (ex-hoofdtrainer Jong Ajax)
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Adrie Koster (ex-hoofdtrainer Jong Ajax)
Maker: BertjeBekeken: 20932
Status: InactiefBerichten: 180
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Ad

Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 27 dec 2007 14:37
Citaat:
Wie tonen er volgens jou aan dat ze niet voor Ajax willen spelen, Ad? Ik denk dan in eerste instantie dan toch echt aan een aantal jeugdspelers die het geploeter bij Ajax inmiddels zat zijn.

Misschien zitten daar inderdaad jeugdspelers bij Thomas, maar als ik meneer Emanuelsson dit seizoen zie spelen, dan kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat ie liever ergens anders zou spelen.
Ik word doodziek van zulke gasten Thomas. Als je de kwaliteit niet hebt.....ok, maar ga niet de kantjes eraf lopen. :666: Zo`n Ogararu heeft bv de kwaliteit niet, maar werkt wel.
Verder zijn er naar mijn idee teveel met hun hoofd bij een transfer naar Spanje, zoals Heitinga en Maduro. Die gasten kunnen het niet meer opbrengen om 100% te geven. Wesley Sneijder roept nu ook in het AD dat hij klaar was bij Ajax.......stel je voor dat die nog een seizoen mee had moeten lopen........ :cry:
Het is tijd om een jongen als Van Der Heijden te laten spelen, heeft een goed inzicht en een mooie trap. Vermaelen is op zich wel een redelijke verdediger, maar begaat op de meest cruciale momenten fouten.
Ik denk dat een grote schoonmaak in de zomer echt nodig is en probeer dan maar zoveel mogelijk poen te pakken voor al die gasten die weg willen, want dit schiet natuurlijk niet op.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 27 dec 2007 14:53
Citaat:
Misschien zitten daar inderdaad jeugdspelers bij Thomas, maar als ik meneer Emanuelsson dit seizoen zie spelen, dan kan ik me toch niet aan de indruk ontrekken dat ie liever ergens anders zou spelen.
Ik word doodziek van zulke gasten Thomas. Als je de kwaliteit niet hebt.....ok, maar ga niet de kantjes eraf lopen. :666: Zo`n Ogararu heeft bv de kwaliteit niet, maar werkt wel.

Je verwoordt precies mijn gevoel, Ad. Ik mis de drive bij die gast. Mooie voetballer, maar totaal geen enkele zelfkritiek. En als je dan leest dat hij bijna smeekt om in de winterstop te vertrekken. Waar is je eergevoel vraag ik mezelf dan af? Hij heeft AJAX miljoenen euro's gekost met zijn geklungel. Is het dan te veel gevraagd je te revancheren op jezelf en je beste beentje voor te zetten? Nee, meneer blijft voetballen als een kind met overbodige frivoliteiten.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 27 dec 2007 14:54
Vind je het heel gek dat je liever ergens anders zouden voetballen? Ze kunnen elders meer verdienen én ze kunnen elders meer leren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 dec 2007 14:59
Citaat:
én ze kunnen elders meer leren.

Dat waag ik te betwijfelen.
Bertje

Geplaatst: Do 27 dec 2007 15:00
Van wie moeten ze bij Ajax dan wat leren? Een speler als Cocu hebben we niet en de technische staf is niet bepaald... eh... indrukwekkend.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 dec 2007 15:32
Davids? Frank de Boer die regelmatig meeliep bij AJAX I? Of misschien moet Urby even over de brug naar De Toekomst lopen? Genoeg Ajacieden met ervaring zoals Sonny Silooy, Bryan Roy, Arnold Muhren en Michel Kreek.
Bertje

Geplaatst: Do 27 dec 2007 15:35
Davids? Kracht, loopvermogen en een mooie techniek, maar voor de fijnere dingen hoef je bij hem niet te zijn. Dat zijn juist de dingen die Urby fout doet. Dingen als overzicht, keuzes en dergelijken.

En verder staan voetballers niet bekend om hun initiatief. Ajax moet zorgen dat Urby met mensen werkt die hem deze dingen kunnen leren, want dit is kapitaalvernietiging.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 dec 2007 15:39
Citaat:
Davids? Kracht, loopvermogen en een mooie techniek, maar voor de fijnere dingen hoef je bij hem niet te zijn. Dat zijn juist de dingen die Urby fout doet. Dingen als overzicht, keuzes en dergelijken.

En verder staan voetballers niet bekend om hun initiatief. Ajax moet zorgen dat Urby met mensen werkt die hem deze dingen kunnen leren, want dit is kapitaalvernietiging.

Ik denk dat Davids wel heel goed kan uitleggen wanneer je een bal moet spelen en wanneer je dat niet moet doen, hoor.

Tsja, dat zegt genoeg over bepaalde voetballende mensen.
Bertje

Geplaatst: Do 27 dec 2007 15:41
Citaat:
Ik denk dat Davids wel heel goed kan uitleggen wanneer je een bal moet spelen en wanneer je dat niet moet doen, hoor.

Dat weet Urby ook wel. Maar dingen als wanneer je een actie maakt en wanneer niet, wanneer je temporiseert en wanneer niet zijn ook niet bepaald specialiteiten van Davids.

Tsja, dat zegt genoeg over bepaalde voetballende mensen.

Leuk zo'n dooddoener, maar daar moet je dus niet afhankelijk van zijn. Je moet die spelers dwingen beter te worden.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 dec 2007 15:49
Citaat:
Leuk zo'n dooddoener, maar daar moet je dus niet afhankelijk van zijn. Je moet die spelers dwingen beter te worden.

Dat is waar, maar het enige wat ik wil zeggen is dat het veel zegt over de mentaliteit van Emanuelson dat hij in 2 voorrondes CL bijna dezelfde fout maakt.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 27 dec 2007 16:14
Urby maakt die fouten niet alleen in de voorronde CL of alleen tegen degradatiekandidaten. Dus is het wellicht geen kwestie van onderschatting of zenuwen, maar een kwestie van slechte begeleiding.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 dec 2007 16:25
Nee, het is een kwestie van onprofessioneel gedrag (van Urby en AJAX). Je maakt een fout. Dan doe je alles om dat de volgende keer te voorkomen. Een Frank de Boer heeft de eerste 3 a 4 jaar bij AJAX I met Linder en Beenhakker ook niet de mensen die hem op dat front vooruit konden helpen, maar hij leerde wel, hoor.
Eto'o

Geplaatst: Do 27 dec 2007 16:30
Volgens mij komt Urby gewoon het inzicht tekort om te leren van z'n eigen fouten. Het is geen licht, dus moeten er goede trainers aan te pas komen. Die heeft Ajax al een tijdje niet gehad.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Vr 28 dec 2007 15:12
Er moet gewoon een trainer bij het eerste komen die spelers van 18-22 jaar intensief begeleid. Daar is duidelijk behoefte aan, als je ziet hoeveel er op die jongen afkomt. Al die spelers hebben veel talent, maar zijn niet gewend om voor zoveel mensen te spelen en met pers om te gaan.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 28 dec 2007 15:23
Precies, Chivu 05!!
ajaxmokum

Forum berichten: 5
Geplaatst: Di 8 jan 2008 21:44
Ik zeg na het seizoen bekijken wat koster er van gemaakt heeft.. Bij een goed behaald kampioenschap de 'engelse' kant op gaan en hem een contract voor een jaar of 5 aanbieden.. Hiddink als TD prima XD
Eto'o

Geplaatst: Wo 9 jan 2008 02:55
Ik heb inmiddels genoeg gezien van Koster om de voorspelling aan te gaan dat als Ajax kampioen wordt onder zijn leiding, dat vooral te maken heeft met het falen van de concurrentie.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 15:36
Citaat:
Ik heb inmiddels genoeg gezien van Koster om de voorspelling aan te gaan dat als Ajax kampioen wordt onder zijn leiding, dat vooral te maken heeft met het falen van de concurrentie.

Niet alleen van de concurrentie zoals Roda, Utrecht, maar ook van ploegen als feyenoord, AZ, PSV, Heerenveen en Groningen. Met Koster wordt Ajax niet beter, ondanks het gezang over een kampioenschap (is al weer een paar weken geleden).
yk_93

Forum berichten: 546
Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:48
Iemand al een opvolger voor volgend seizoen.
Ik zie Andre wetzel opzich wel zitten. Zoniet als hoofdcoach dan als assistentcoach.
Bertje

Geplaatst: Di 22 jan 2008 19:54
Zo, dat vind ik toch een drol eerste klas, al moet ik zeggen dat hij zijn zaakjes redelijk voor elkaar lijkt te hebben.

Maarja, het staat en valt natuurlijk niet met één man. Verder heb ik nog steeds hoop op San Marco.
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Di 22 jan 2008 21:15
Citaat:

Welke fouten heeft Koster zoal al gemaakt?
Eto'o

Geplaatst: Di 22 jan 2008 21:32
-Ten eerste lijkt de verdedigende organisatie helemaal nergens meer op sinds zijn aanstelling.

-Ik heb Ogararu en Emanuelson onder Koster in de mandekking zien spelen.

-Uit bij NAC liet Koster de backs vrij.

-Hij brengt Luque regelmatig in (op het moment dat Ajax moet knokken tegen een achterstand).

-Het voetbal is nog slechter dan onder Ten Cate.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Di 22 jan 2008 23:16
Ik ben ook niet onder de indruk van wat Koster presteert, met namen verdedigend is het een puinhoop en middenvelders van de tegenstander kunnen ongehinderd 30 meter met de bal lopen (niet alleen AZ).

Het achteruit verdedigen is niet mijn stijl, evenals het gehannes met Siem de Jong: de ene keer op 10, dan weer op 8, vervolgens weer op 2, zo komt hij er lekker in.

Bij Ajax stel je Vito Wormgoor op als er in het centrum een jeugdspeler moet worden opgesteld, kan Colin de mislukte back vervangen.

Hij gokt, net als Blind?, op KJH, Suarez mag niet meer voor zijn eigen kans gaan? Hoeveel aanvallers in de eredivisie zijn in staat een tegenstander te passeren? Kennedy, KJH en Luque niet, de enige spits die feyenoord heeft ook niet, kan Lazovic het? Koevermans? Farfan zonder te vallen? Nevland? N'Kufo? Koster durft niet te zeggen dat Suarez moet doen waar hij zin in heeft.

Koster heeft geen materiaal voor 4-3-3, maart speelt het wel, met Perez als nummer 10, dus speelt hij 4-2-4, systeem 1958!
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 09:27
Koster heeft geen verdedigers, Ten Cate had die wel. En op het moment dat je ploeg dusdanig beroerde verdedigers heeft dat je elke wedstrijd kans hebt op twee of meer tegengoals, beinvloed dat de hele ploeg. Het middenveld kan zich niet meer 'vrij' met de aanval bezighouden. En de voorhoede is Huntelaar en dan niets. Is een kwestie van een foute selectie. Koster heeft vastgesteld dat én Luque én Suarez in je ploeg zelfmorrd is en heeft daar de consequenties uit getrokken. Het lijkt er ook sterk op dat Koster heeft gezegd dat Ogararu niet voldoet. Ik vind dat hij het niet slechter doet dan je van een willekeurige andere (top) trainer zou kunnen verwachten. Je moet immers roeien met de beschikbare riemen.
Ik heb hem op 1 fout betrapt, en dat is het wisselen tegen NAC voor de bekeren op een moment dat Ajax duidelijk beter was. Maar ach, dat overkomt de beste nietwaar (Ajax-Sparta)?
Eto'o

Geplaatst: Do 24 jan 2008 18:52
Koster doet ook goede dingen hoor. Hij lijkt persoonlijk gepushed te hebben voor een alternatief voor Ogararu.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.896
Berichten: 213.639 Onderwerpen: 2.470 Nieuwste lid: rubenmiller652
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.700.087 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Adrie Koster (ex-hoofdtrainer Jong Ajax)
Ga
Zoeken: