Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Jong Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jong Ajax
Maker: BertjeBekeken: 132281
Status: InactiefBerichten: 1761
+ Nieuw bericht <<<   <   63  |  64  |  65  |  66  |  67  |  68  |  69  |  70  |  71   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 jun 2011 19:42
Citaat:
De reglementen van de KNVB staan op dit moment niet toe dat clubs met beloftenteams in de Jupiler League uitkomen. Dit vertelde de persvoorlichtster van de KNVB aan Ajaxlife.nl. Volgens het AD denkt Ajax er, net als PSV, over na met het tweede elftal in de eerste divisie te gaan spelen. Ajax zelf zegt niet bekend te zijn met het idee en het is daar dan ook niet aan de orde. Dit onderwerp staat wel hoog op de agenda voor een denktank, die dit najaar bij elkaar komt.

Denktank
In de denktank neemt een aantal clubs plaats om met de KNVB over de status van het vaderlandse voetbal te praten. Welke clubs zitting nemen, is volgens de woordvoerster nog niet bekend.

Omdat de KNVB nooit vooruitloopt op mogelijke faillissementen van clubs uit het betaalde voetbal is op dit moment ook niet aan te geven of de tweede teams van Ajax en PSV de competitie wellicht kunnen aanvullen.

Een ander punt dat op de agenda staat voor de denktank is de samenstelling van de beloftencompetitie. Steeds meer clubs voegen het tweede elftal (Feyenoord/Excelsior en Vitesse/AGOVV) samen of hebben geen tweede team (Willem II, RKC Waalwijk) meer.

Een samenvoeging van de twee competities is nog niet aan de orde. "We wachten de inschrijvingen van de clubs af. Wanneer dit niet afwijkt ten opzichte van vorig seizoen, worden er gewoon twee competities samengesteld," verklaart de persdame.

"Tot dat moment is het afwachten. Maar ook het idee om de twee competities samen te voegen, nemen we mee tijdens de eerstvolgende denktank."


Ajaxlife.nl
dalenoh


Geregistreerd: 17-07-2010
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Wouw Noord Brabant
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 09:00
D-skilled wie vind jij nou de 4 beste verdedigers die in de jeugd van ajax rondlopen? (niet alleen jong ajax, sorry als dit het verkeerde topic is)
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 09:19
Als je naar de bovenbouw kijkt: Denswil, Dijks en Ligeon. En als vierde noem ik een toekomstig Ajacied, Damian van Bruggen. Groot defensief talent in zijn leeftijdscategorie.
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 09:42
Citaat:
Als je naar de bovenbouw kijkt: Denswil, Dijks en Ligeon. En als vierde noem ik een toekomstig Ajacied, Damian van Bruggen. Groot defensief talent in zijn leeftijdscategorie.


Vind je Dijks een groter talent dan Koppers? Ben het wel met je eens hier in hoor, al heb ik Dijks minder zien spelen dan Dico. Heb alleen zo het idee dat men binnen Ajax erg gecharmeerd is van Koppers terwijl ik er persoonlijk hooguit een meevoetballer in zie.
Ajaciedjuh


Geregistreerd: 22-12-2007
Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 09:48
Koppers is een verdediger die niet opvalt, maar wel zijn mannetje staat. Frank is erg gecharmeerd van hem. Ik heb hem laatst aan het werk gezien in het 'Copa Amsterdam' toernooi. Samen met Denswil vormde hij een prima centrum.
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 10:00
Koppers wordt een goede Eredivisie-voetballer, maar ik zie het hem afleggen tegen Boilesen en Denswil, ook twee linkspoten.
dalenoh


Geregistreerd: 17-07-2010
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Wouw Noord Brabant
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 10:35
Denswil vind ik nu toch al klasse hebben hoor, zou die volgend jaar niet gaan debuteren om wat ervaring op te doen?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 11:09
Ik vind Koppers beter dan Dijks. Dijks is groot maar daar houdt het ook op.
Fenix


Geregistreerd: 12-10-2009
Forum berichten: 240
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Wo 15 jun 2011 12:52
Koppers valt mij ook positief op. Ondanks zijn tekort aan lengte zie ik heb alsnog veel kopduels winnen op timing. Verder is het een echte bikkel, hij strijdt voor elke bal alsof het zijn laatste is en die vechtlust zie je niet vaak terwijl dat ook nodig is in een team. Ik ben gecharmeerd van deze jongen.
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Do 16 jun 2011 19:54
Dijks is nu toch nog geblesseerd? Daar was toch ook een heel gedoe om, omdat het ernstiger leek dan het was.
Gestopt
Zorba


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 41
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 16 jun 2011 23:39
Citaat:
Als je naar de bovenbouw kijkt: Denswil, Dijks en Ligeon. En als vierde noem ik een toekomstig Ajacied, Damian van Bruggen. Groot defensief talent in zijn leeftijdscategorie.


Sorry skilled, en wat te denken van een 1e jrs b jun die bij de A1 op de 3 mocht debuteren. Ga je daar aan voorbij? of is het puur je persoonlijke mening
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 16 jun 2011 23:51
Papamelodias heeft opbouwend grote stappen gemaakt. Aan het begin van het seizoen kon hij nog geen bal fatsoenlijk inspelen.
dalenoh


Geregistreerd: 17-07-2010
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Wouw Noord Brabant
Geplaatst: Do 23 jun 2011 17:35
Wat gaat de samenstelling van jong ajax volgend seizoen worden? Ik hoop dat het van wat hoger niveau is als vorig jaar, maar van die lichting zijn er ook al een flink aantal weggedaan.

Kan iemand mij vertellen hoe Stefan Marinovic presteert/ontwikkeld?
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 23 jun 2011 18:10
Als ik het goed heb speelde Marinovic(schrijf je het zo?) afgelopen seizoen nog in de B1.
Zorba


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 41
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 23 jun 2011 19:19
Citaat:
Papamelodias heeft opbouwend grote stappen gemaakt. Aan het begin van het seizoen kon hij nog geen bal fatsoenlijk inspelen.



beetje overdreven denk ik, zijn inpassing was vorig seizoen al behoorlijk goed alleen hanteerde hij te vaak de lange cross. Maar dat hij stappen heeft gemaakt, absoluut mee eens. Zaak voor hem is wel dat hij stappen blijft maken.
Zorba


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 41
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 23 jun 2011 19:21
Citaat:
Als ik het goed heb speelde Marinovic(schrijf je het zo?) afgelopen seizoen nog in de B1.



klopt, maar die heeft nog veel arbeid te verrichten, en moet zich nog echt thuis gaan voelen. Die kan veel meer denk ik dan hij tot nu toe heeft laten zien. Zijn uithoudingsvermogen is dramatisch...
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 11:38
Citaat:
Rodney & Muriëlle
Goedemorgen! ff hardlopen en dan door naar de club voor de medische keuring! #sunny day!

Betekend de medische keuring dat hij meegaat doen bij het eerste of niet?
Gestopt
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 11:41
Alle spelers van de eerste selectie worden vandaag inderdaad op fitheid gecontroleerd in drie verschillende groepen. Jong-Ajax begint pas 11 juli dus Ja Rodney zal meedoen met de voorbereiding.. Die andere naam is zn vriendin?
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 11:52
Citaat:
Alle spelers van de eerste selectie worden vandaag inderdaad op fitheid gecontroleerd in drie verschillende groepen. Jong-Ajax begint pas 11 juli dus Ja Rodney zal meedoen met de voorbereiding.. Die andere naam is zn vriendin?

Oké bedankt! Ja dat is zijn vriendin.
Gestopt
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 11:54
Dat was toch ook al bekend met zijn contractverlenging dat hij een kans krijgt bij het eerste dit seizoen?
Benieuwd wie er morgen nog als jeugdspelers gaan aansluiten.. Jammer dat ik nog op stage zit anders was ik wel eens naar een eerste training gaan kijken.
christianeriksen


Geregistreerd: 24-04-2011
Forum berichten: 138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 12:56
Ik zie over een paar jaar wel een team met:

Vermeer
van Rhijn-Alderweireld-Denswil-Boilesen
Sneijder-Eriksen/Rits-Bouy/Fischer
Lukoki-Sigthorsson/Fischer-Ebecilio/Boerrigter

Sorry, ik was Mats Rits inderdaag vergeten. En inderdaag AJAX zal ook wel een aantal spelers halen.
Geenidee4


Geregistreerd: 22-12-2010
Forum berichten: 531
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 14:01
Dan staan we over de hele wereld bekend als het team met de meeste jeugdspelers, dat is natuurlijk fijn. Maar Europees? Ik weet het niet. Een paar (ervaren) aankopen er nog bij, dat zou fijn zijn. En Rits kan je er natuurlijk ook nog bij zetten.
christianeriksen


Geregistreerd: 24-04-2011
Forum berichten: 138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 1 jul 2011 14:32
Ik denk inderdaad wat je zegt met een beetje opgevuld met ervarener spelers dat AJAX best constant kan meedraaien in Europa. Mits de hele ploeg niet word verkocht. Zoals over een paar jaar met Eriksen en Boilesen het geval word.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 17:32
Citaat:
Jong Ajax start met nieuw seizoen


11 juli 2011
Jong Ajax is maandag aan het nieuwe seizoen begonnen. Even voor twaalven stapten de spelers en de trainers het trainingsveld op. Nadat er in de ochtend medische testen waren uitgevoerd, volgde een korte oefensessie in de buitenlucht.
Met trainer Gery Vink voorop lopen de Jong Ajacieden, gehuld in de roodzwarte trainingstenues, het trainingsveld op. Het beloftenelftal kent veel nieuwe gezichten. De talentvolle spelers Tom Boere, Ricardo Kip, Joeri de Kamps, Ruben Ligeon en Warner Hahn werden afgelopen seizoen nog kampioen van Nederland met de A1. Yener Arica en Chiel Kramer komen uit de A2. Ricardo van Rhijn en Henri Toivomaki zijn de vertrouwde gezichten in Jong Ajax. Vorig seizoen speelden zij ook in het beloftenteam. Een onbekend gezicht tussen de Jong Ajacieden is Harry Forrester. De Engelse speler loopt twee weken stage bij Ajax.

Mounir El Hamdaoui is ook tijdens de training van Jong Ajax aan het werk te zien, net als Ismaïl Aissati. Aissati keert weer terug op Amsterdamse bodem na een jaar verhuurd te zijn aan Vitesse. Hij ontbrak tijdens het trainingskamp in De Lutte wegens privéomstandigheden.

Maar niet alleen in de spelersgroep zijn er veranderingen. Oud-speler John Bosman is de nieuwe assistent-trainer van Jong Ajax. Bosman neemt tevens de individuele trainingen op zich. Ook Edgar Davids, hij loopt stage bij Jong Ajax voor zijn opleiding 'trainer-coach', verruilde zijn kostuum voor het Ajax-tenue. Het beoogde lid van de Raad van Commissarissen neemt samen met Bosman deel aan een intensieve partijvorm. ,,Wie wordt de winnaar?!’’, klinkt het uit de mond van Vink, die het spel vanaf de zijlijn aanschouwde. Na enkele spannende minuten wordt er afgefloten; een gelijkspel.

De oefensessie wordt afgesloten met een soort rondo. De jongste spelers uit het beloftenelftal – Tom Boere, Ricardo Kip en Yener Arica (allen achttien jaar) – mogen als eersten in het midden plaatsnemen. De jongsten worden gauw afgelost door de oudsten, Bosman en Davids. Een plekje in het midden van de rondo ontgaat hen ook niet.

Wanneer iedereen klaar denkt te zijn met de training, volgt er lastminute nog één opdracht. Een van de Jabulani-ballen is zoek en het is aan de spelers om die bal terug te vinden. De lange zoektocht rondom en áchter het trainingsveld en tussen de struiken levert geen bal op. De zoektocht wordt daarom gestaakt. Het is nog steeds niet bekend of de adidas-bal terecht is...



Bron: Ajax.nl

Wil dit zeggen dat Joeri de Kamps, Ricardo Kip, Ruben Ligeon, Tom Boere , Warner Hahn, Yener Arica en Chiel Kramer definitief de overstap naar Jong Ajax maken?
En die Harry Forrester van Aston Villa loopt dus 2 weken stage bij Ajax, interessant...
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 11 jul 2011 17:40
Klopt, ze moesten vanwege hun leeftijd de overstap na Jong Ajax maken.
+ Nieuw bericht <<<   <   63  |  64  |  65  |  66  |  67  |  68  |  69  |  70  |  71   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.874 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Jong Ajax
Ga
Zoeken: