Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:29
|
|
Citaat: Ja Gert Jan en dit zijn nou net de dingen waardoor iedereen Ajax haat.
Who cares?!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:31
|
|
Heb je AJAX wel zien spelen, Ad?
Zelfs jij moet daar toch een paar lichtpuntjes zien of niet?
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:35
|
|
Citaat: Heerlijke overwinning, fantastisch gevoel dit. Prachtig voetbal en Milan was nergens. Eriksen op 10 is een genot en Siem de Jong en iedereen speelde eigenlijk gewoon fantastisch! Who the F#ck is Milan?! 
Nou nou nou Ricardo.......Ik vond het ook een mooie overwinning maar laten we nou niet overdrijven he. Milan was klaar, ongeinspireerd en hoefde niet meer.
Ik ben het eigenlijk helemaal met Toby eens......eindelijk werd er weer Ajax voetbal gespeeld......zo als vanavond hebben ze onder Jol nooit gespeeld.
Als dit de invloed van Frank De Boer is, dan mag hij gelijk voor 5 jaar tekenen, maar we zijn er natuurlijk nog lang niet. Suarez weer geschorst voor de EL en vlak ook een ontevreden El Hamdaoui niet uit, die gaat geheid nog voor stennis en ellende zorgen, let maar op.
En dan is daar natuurlijk de toch al weer forse achterstand in de competitie. Nee, ik juich voorlopig nog niet. Dat doe ik pas als er nog een stuk of 20 opgekieft zijn bij Ajax waaronder bestuur en directie en men middelmaat zoals Anita, De Jong en Lindgren niet meer opstelt. Hopelijk bloeit de zaak op en zijn we vandaag begonnen met de opmars van een nieuw Ajax, Eriksen was in ieder geval veel belovend.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:40
|
|
Citaat: Heb je AJAX wel zien spelen, Ad?
Zelfs jij moet daar toch een paar lichtpuntjes zien of niet?
Ik heb vanavond gekeken, maar zonder ook maar een greintje verwachting. Natuurlijk heb ik goede dingen gezien en ik hoop en bid dat dit het begin is van een nieuw tijdperk, maar gek vind ik het wel.
Het kan na 1 dag nooit de invloed van Frank De Boer zijn, dus moet Jol onbewust deze ploeg toch hebben gedemotiveerd......kon hij ze niet meer aan zetten tot betere prestaties.
Maar het was maar 1 wedstrijd he en geen maatstaaf. De komende weken zullen uitwijzen of Frank invloed heeft, maar oh wat hoop ik het.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:44
|
|
Nou....ik verdenk Jol er een beetje van dat hij het expres deed.
Natuurlijk, Ad. Nog veel te vroeg om de polonaise te lopen, maar ik vind het indrukwekkend wat De Boer na 2 daagjes heeft neergezet.
Toch is het de invloed van De Boer. Hij zet El Hamdaoui ernaast. De Jong in de spits. Sulejmani rechtsbuiten. En afspraken worden nagekomen.
Van kick and rush voetbal naar combinatie voetbal.
En we zullen inderdaad zien wat de toekomst brengt, maar deze uitspraak doet mij ook al een beetje optimistischer zijn:
Citaat: Keje Molenaar bij 'Uitgesproken':
"Johan is achter de schermen bezig met het vormen van een technisch platform die het bestuur van Ajax gaat helpen".
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:45
|
|
Zo. Een avondje anders Ajax. Ikzelf heb vooraf maar geen verwachtingen uitgesproken, want ik had veel verwacht maar niet dit. Als 'heel normaal' stond daar gewoon een Ajax 433 opstelling, werd er bijna geen lange bal gespeeld, was het passend lekker compact, maar werd er in de ruimte goed bewogen en werd er weer echt gebruik gemaakt van een nummer 10. Alsof het aan komt waaien.
Toch, ik vond het tempo allerminst om over naar huis te schrijven, maar leggen we dit naast de rest van afgelopen seizoen, complimenten. Met lef San Siro in lopen is winst opzich en doet mij halsreikend vooruit kijken naar de aankomende wedstrijden onder deze wind.
0-2 winst tegen Milan is een biertje waard en die is inmiddels achter de kiezen! Gefeliciteerd!
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:54
|
|
Heb voor het eerst sinds een jaar weer genoten van Ajax. Weinig lange ballen, net die terugspeelballen op Stekelenburg moeten ook kort kunnen lijkt me. Verder wil iedereen voor elkaar werken. Vond vooral De Jong (in zijn diepe rol), Eriksen ( constant aanspeelbaar) en vd Wiel (Durfde weer de ruimte op de rechterflank te benutten) goed spelen. Verder viel me op dat niet constant 2 flanken bezet waren, maar wel altijd 1 flank. Zag je b.v. de bal op rechts dan kwam Suarez ook naar de bal toe, Emanuelson ging dan wel iets dieper staan zodat hij eventueel op links nog iets kon. Andersom was dat ook met Sulejmani en vd Wiel.
Wat me ook op viel dus dat Eriksen constant aanspeelbaar was, kwam goed de bal in had mooie loopacties. Hij had hiervoor ook ruimte doordat de Zeeuw en Enoh minder diep speelden dan onder Jol. Hierdoor kwam er veel meer ruimte om te voetballen.
Het leek of de Boer het team met de volgende opdrachten de wedstrijd had ingestuurd:
- Geen Lange Ballen
- Probeer het baltempo hoog te houden
- Zet vroeg druk zo verover je de bal
Dan richting De Zeeuw en Enoh; Sta minder diep zo geef je de ruimte voor Eriksen en De Jong om te voetballen..
Nu maar hopen dat de blessure bij Suarez minder is.
Ben benieuwd wat hij zondag neerzet..
Btw: Wat is Frank een genot om naar te luisteren als je 1,5 jaar Jol gewend bent. Eindelijk hoor ik bij een interview weer AJAX waardige teksten zoals: Jeugdopleiding, durven voetballen, met bravoure etc.
Niet ik mis 10 miljoen voor buitenspelers, of we staan maar 5 punten achter..
Tja, Ad.. Natuurlijk haat iedereen ons door die bluf. Maar wat heb je liever? Een beetje bluf/branie zoals Frank de Boer of zon smeerlap net als Jol die het Ajax-voetbal (zoals we allemaal willen) verloochend?
|
Seduction

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:56
|
|
Hoppa, een liter prosecco en een bescheiden 1,5 liter bier. Ik ben uitgeblust vanavond. M.a.w. GENOTEN.
Schepje erop: milan, milan, who the fuck is milan!!!
Congrats guys.
Geen Hossana, maar hier geniet ik van. Wel scherp blijven!
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 00:03
|
|
1 Zwaluw maakt nog geen zomer, maar we hebben wel met zn allen genoten van het Ajax onder Frank de Boer toch?
De mensen hier in Brabant, of in onder de rook van Rotterdam gaan morgen weer met een gerust hart naar hun werk!....
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 00:07
|
|
De Zeeuw op Sport1:
"We hebben gewoon afspraken gemaakt en zijn die nagekomen. Onder Jol deden we maar wat".
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 00:10
|
|
Citaat: Hoppa, een liter prosecco en een bescheiden 1,5 liter bier. Ik ben uitgeblust vanavond. M.a.w. GENOTEN.
Schepje erop: milan, milan, who the fuck is milan!!!
Congrats guys.
Geen Hossana, maar hier geniet ik van. Wel scherp blijven!
Na zoveel sceptische posts is dit natuurlijk goud. (:
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 00:15
|
|
Ik vond één speler werkelijk fantastisch...Eriksen. Eriksen heeft mij sinds vandaag voor het eerste overtuigd van een basisplaats, maar hij was zelfs beter dan dat. Eriksen regisseerde de wedstrijd zoals normaal alleen een routinier dat kan!
Wat had Eriksen door zijn spel tussen de linies een positief effect op het samenspel van Ajax. Omdat hij geregeld inzakte werd het voor de Zeeuw en Enoh een stuk makkelijker om de bal af te spelen aan Eriksen of een andere medespeler, maar daarnaast dook hij ook ruimtes in waar hij de bal in de loop mee kon krijgen, zodat hij zijn aandeel had in het aanvalsspel van Ajax. Kortom er was weer dynamiek in het spel tussen middenveld en voorhoede. Iets wat ik niet meer heb gezien sinds het vertrek van Pantelic. Daarnaast liet Eriksen op het eind zien ook defensief zijn taken uit te willen voeren. Eriksen die voor het eerst in San Siro stond, maar het spel van Ajax regisseerde, hij verdient een groot compliment. Waar hij nu nog aan moet werken is zijn afronding.
Verder is er aan het positiespel nog wel het één en ander te verbeteren want niet alleen Eriksen moet het de defensieve middenvelders makkelijker maken, maar de defensieve middenvelders moeten het Stekelenburg en de defensie ook nog eens makkelijker maken, maar dat is nog een stukje lastiger aangezien Enoh en De Zeeuw dat 1,5 jaar onder Jol nog nooit hebben hoeven doen.
Frank de Boer verdient overigens ook een compliment! Ik vind het verbazingwekkend dat de Zeeuw en Suarez nu tijdens zijn eerste dag als coach weer in positie speelden, waar ze dat dit jaar eerder vooral rücksichtslos hun eigen spelletje speelden. Het kan ook niet anders zijn dan dat de Boer één dag lang keihard aan het positiespel heeft geschaafd. Ik vermoed dat Mounir tijdens deze trainingen ook geregeld kritiek heeft moeten horen en de Boer op een gegeven moment voor zichzelf duidelijk had dat hij hem beter niet kon opstellen. Een debuterend coach die op de eerste wedstrijddag de topscorer passeert, ook dat siert Frank de Boer.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 00:19
|
|
Eriksen deed me in San Siro denken aan Aisatti toen hij daar als 16-jarige speelde.. Verdient de Nummer 10 positie nu echt!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 00:19
|
|
Citaat: De Zeeuw op Sport1:
"We hebben gewoon afspraken gemaakt en zijn die nagekomen. Onder Jol deden we maar wat".
Mooi dat juist de Zeeuw dit zegt, omdat hij één van de dissonanten was van de afgelopen maanden. Bij de Zeeuw viel het af te lezen aan zijn spel dat hij zich aan de afspraken heeft gehouden, maar goed anders sta je er volgens mij net als El Hamdaoui gewoon naast bij Frank de Boer.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 10:11
|
|
Wat heb ik genoten gisteren van Ajax zeg! Het is natuurlijk enigszins vertekenend omdat Milan er geen zin in had, maar als die keeper van hun het wat minder had gedaan was het nog veel meer geweest.
En ik durf ook wel te zeggen dat Frank de Boer een aantal opdrachten mee heeft gegeven:
- Niet onnodig terugspelen op Steek (is denk ik 2x gebeurd tov de 20x bij Jol).
- Waar mogelijk vanuit verdediging opbouwen en geen lange ballen.
- Suarez en Mickey het veld breed houden. Was goed te zien want af en toe kwamen ze naar binnen (op de juiste momenten!) en daarna waren ze ook snel weer aan de buitenkant te vinden.
- Middenvelders blijven in hun zone/positie en gaan niet dralen.
- vd Wiel mocht mee opkomen waar hij kon. Onder Jol was dit zéér beperkt.
- Enoh mag alleen balafpakken en daarna gelijk kort inleveren (hij liep véél minder met de bal dan onder Jol). Al zal hij dit niet zo gezegd hebben haha.
En dan nog even de uitblinker, Eriksen.. Wat heb ik genoten van zijn spel zeg, zaten nog wel wat foutjes in maar dat mag. Hij liep constant vrij, liep altijd de ruimtes in, verlegde het spel snel, heeft een goede strakke pass en had een aantal goede doelpogingen (vooral die krul naar de kruising vanuit stand). Een Ajax-10 WAARDIG!
Daarnaast een veertje voor Suarez. Die nu wat soberder speelde en niet teveel in de drukte opdook en gelijk was hij ook weer een stuk sterker.
Overigens waren het ook prachtige goals natuurlijk!!
Ook hier dus nog Hosanna stemming! Hoop dat dit een voorbode is van meer (ook al weegt een wedstrijd tegen een mak Milan niet heel zwaar).
|
sincere1983

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 10:13
|
|
Citaat: De Zeeuw op Sport1:
Mooi dat juist de Zeeuw dit zegt, omdat hij één van de dissonanten was van de afgelopen maanden. Bij de Zeeuw viel het af te lezen aan zijn spel dat hij zich aan de afspraken heeft gehouden, maar goed anders sta je er volgens mij net als El Hamdaoui gewoon naast bij Frank de Boer.
Frapant dat hij dit zegt inderdaad. We kunnen van alles vinden van de Zeeuw maar hij is wel altijd eerlijk en recht-door-zee in interviews.
Bizar eigenlijk, een paar eenvoudige afspraken (zie mijn vermoedens van de afspraken hierboven) en ineens draait het.
|
ajax_gurl

Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 11:55
|
|
Sooow, wat een wedstrijd ik heb echt genoten,
Wat goed dat ze weer opleven.
|
Koningtinus

Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 48
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:31
|
|
Citaat: En dan die ajax-fans, die zingen in een SanSiro: "Wij geven voetballes"
Kippenvel.
Ja Gert Jan en dit zijn nou net de dingen waardoor iedereen Ajax haat. Absoluut stompzinnig gezang wat nergens op slaat.............het ging namelijk nergens meer om. Maar 1 overwinning en ze gaan weer wartaal uitbraken.......pfffff
Als echte Ajacied zou het je geen drol moeten schelen dat iedereen Ajax haat. Dat is juist prachtig, laat ze maar lekker haten! Dat doet ons geen moer. Na zo'n reeks als Ajax heeft neergezet zo weergaloos voetballen dat geeft alle reden om, wellicht tegen beter weter in, dat soort leuzen te roepen. Als je kijkt naar de huidige staat van Ajax, zeker in Europa, dan zouden dat soort dingen altijd misplaatst zijn in de ogen van velen. Maar als Ajacied zit je niet een beetje de analist uit te hangen, dit soort houdingen horen er juist een beetje bij. Ik vind dat wel mooi, maar jij blijkbaar niet. Dat is jouw goed recht maar ik denk dat je dan bij Ajax een beetje verkeerd zit als je een hekel hebt aan dit soort gedrag.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:36
|
|
Pecies, zoals ik al zei Who Cares?!
Als geboren en getogen Amsterdammer voel je vaak dat mensen uit een soort minderwaardigheidscomplex iets tegen je hebben, zonder dat je ze daar enige aanleiding voor geeft. Hetzelfde geld voor hoe bijna elke niet Ajax fan Ajax haat.
|
Koningtinus

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:40
|
|
1 zwaluw maakt nog geen zomer, dat is in dit topic al eerder gezegd. Maar na de reeks die Ajax de afgelopen weken neerzette is dit toch een prachtig resultaat. Het belangrijkste is dat je ziet dat er weer een idee achter het spel van Ajax zat. Je kon merken dat iedereen een bepaalde taak had en zich daar ook aan hield. Verdedigend hebben we wel wat steekjes laten vallen, maar dat is iets waar aan gewerkt kan worden. Voor nu is belangrijk dat het in ieder geval duidelijk is geworden dat dit team met de juiste instelling en de juiste taakverdeling wel degelijk kan voetballen. Natuurlijk is dit niet het sterkste Milan en ze speelden eigenlijk, afgezien van de 8 ton die te halen viel, voor niks. En toch lijkt het me dat een team als Milan in San Siro stukken beter is dan de gemiddelde eredivisionist. Daarom heb ik goede hoop dat we de negatieve reeks achter ons zullen laten en dit seizoen toch nog gaan strijden. Ik verwacht wel dat er nog de nodige tegenslagen zullen komen, maar de deur is in ieder geval open gezet voor de echte Ajacieden om alles waar Ajax voor staat weer terug te brengen. Ik geloof echt dat deze wedstrijd een nieuwe periode in zal luiden, het is een proces dus voor mij hoeft kampioen worden na deze seizoenshelft niet per se, maar er moet weer voetbal in komen, het structurele probleem van Ajax moet weggewerkt worden en dan staat er misschien binnen een paar jaar een team dat mee kan met de Europese subtop.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:50
|
|
Citaat:
Dat is jouw goed recht maar ik denk dat je dan bij Ajax een beetje verkeerd zit als je een hekel hebt aan dit soort gedrag.
Ik denk dat jij Ad dan verkeerd inschat want als ik me niet vergis is Ad al tientallen jaren supporter/fan/bezoeker van Ajax.
Ook ik stoorde me er enigszins aan. Je bent europees 2x weggetikt door Real madrid en om dan zelf te gaan zingen 'wij geven voetballes', mwah, beetje jammer.
Ik snap wel dat ze ontzettend blij waren en in een super-stemming (dat merkte je ook, want heb volgens mij 90 minuten lang nagenoeg alleen onze Ajacieden daar gehoord) maar die voetballes vond ik wat jammer.
|
Koningtinus

|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:57
|
|
Niks ten nadele van Ad, ik heb dat gezegd dat met gevoel voor overdrijving. Maar Ad moet toch ook wel weten dat dit er gewoon een beetje erbij hoort? Je doet er niemand pijn mee en het is nogal overdreven maar ik zie het een beetje in het licht van het roepen van 10 bij een 4-0 vlak voor rust. Het is een beetje overdrijven en gewoon een uiting van vreugde. Ik denk dat er maar weinig zijn die op een wat rustiger moment oprecht zullen zeggen dat Ajax echt de beste van Europa is, iedereen aankan en Milan voetballes heeft gegeven. Die jongens waren gewoon blij met de totale omslag die Ajax gemaakt lijkt te hebben en het goede spel uit de Ajax school wat Ajax gisteren leek te spelen.
|
Thafunk

Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:19
|
|
Ach ja, de meeste supporters zijn afgereisd met het idee een leuk dagje Milaan te hebben, en dan 's avonds Ajax afgedroogd te zien worden door Milan. Als het dan allemaal effe anders loopt dan krijg je die euforische spreekkoren. Zit ook humor in.
Tegen NEC zongen de eigen supporters ook 'we krijgen voetballes'...
Ik had er ook niet veel van verwacht, maar man, wat een opluchting. Ook al was het niet het sterkste Milan, toch was dit goed om te zien en zal het ongetwijfeld bijdragen aan het versterken van het wankele zelfvertrouwen. Als ze nu beide voetjes maar op de grond houden, dan moet het tegen Vitesse zondag ook wel lukken.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:50
|
|
Het was fijn. Fijn om te zien dat het naar voren peren van de bal niet meer de eerste gedachte is. Fijn om te zien dat vrijlopen weer belangrijker is dan heen en weer hollen. En fijn om te zien dat er weer enige vorm van logica van de voorwaartsen wordt verwacht. Het allerfijnst is niet eens de winst, maar de intentie. Ben zéér benieuwd wat voor gevolg dit zal gaan krijgen.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 9 dec 2010 18:16
|
|
Enkele berichten verplaatst naar Demy de Zeeuw.
|