Forum
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » [Centraal] UEFA
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] UEFA
Maker: IanBekeken: 2150
Status: InactiefBerichten: 6
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 11 jan 2011 23:15
Citaat:
Europese clubs lijden ruim miljard verlies
Uitgegeven: 11 januari 2011 18:33
Laatst gewijzigd: 11 januari 2011 22:38

NYON - De Europese voetbalclubs hebben in het jaar 2009 gezamenlijk een verlies van 1,2 miljard euro geleden. Dat maakte de UEFA dinsdag bekend. De Europese voetbalbond gaf aan dat grote schulden in de toekomst tot uitsluiting van competities kunnen leiden.
© ANP

De UEFA heeft een beleid van Financial Fair Play ingevoerd.

Clubs mogen niet meer geld uitgeven dan dat er binnen komt. In 2009 gaven de 733 Europese clubs die in de hoogste divisie spelen 12,9 miljard euro uit. De inkomsten bedroegen 'slechts' 11,7 miljard.

In het ergste geval mogen clubs die zich niet aan de regels houden vanaf het seizoen 2013-2014 geen uitnodiging verwachten voor bijvoorbeeld de Champions League.

''Dat is natuurlijk vervelend, maar deze maatregelen zijn essentieel voor de toekomst van het voetbal'', aldus UEFA-voorzitter Michel Platini.

Liefhebbers

De preses ziet het als zijn missie om de financiële malaise een halt toe te roepen. ''Op de dag dat ik de UEFA verlaat, wil ik terugkijken en zien dat de clubs er financieel beter voorstaan. Liefhebbers van voetbal willen clubs niet zien verdwijnen door risicovol management."

Volgens de UEFA zijn vooral de salarissen van spelers reden voor de grote verliezen. Liefst 73 clubs spendeerden meer dan 100 procent van de inkomsten aan beloningen voor het personeel op het veld.

De komende drie seizoenen gaat de UEFA de clubs scherp in de gaten houden en kunnen straffen volgen. Kleine verliezen van onder de 5 miljoen euro zijn toegestaan voor grote clubs, maar verder mag het niet komen.

Drama

Karl-Heinz Rummenigge, voorzitter van Bayern München en van de European Clubs Association, hoopt dat de maatregel het gewenste effect sorteert.

''Ik sta aan de top van een club en het is een drama als je je plaatst voor een competitie en er door financiële redenen niet aan mee kan doen. Ik denk dat de clubs zich aan de regels zullen houden."


http://www.nu.nl

Ik sta zelf achter Platini, door zijn hervormingen in de Champions League en door deze maatregel zullen op den duur de verschillen tussen de clubs binnen de nationale competities, maar ook tussen de competities onderling kleiner worden. Bovendien komen er ook regels die bepalen dat clubs niet meer dan een maximaal aantal spelers van boven een bepaalde leeftijdsgrens in dienst mogen hebben. Geen club zal meer ongegeneerd met geld kunnen smijten en clubs zullen meer met hun jeugdopleiding moeten doen. Clubs als Chelsea zullen hierdoor geen 2e elftal meer hebben dat in Nederland in de subtop zal eindigen, maar waarvan de spelers nooit te zien zijn. Platini, keep up the good work!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 19 jan 2011 15:25
Sneijder in basisteam van UEFA's 'elftal van het jaar'

Wesley Sneijder is de enige Nederlander die door bezoekers van de website van de UEFA is opgenomen in het 'Elftal van het jaar 2010'. Het team wordt gedomineerd door FC Barcelona.

Liefst vijf spelers van de Spaanse grootmacht maken deel uit van Europa's beste elftal. Onder hen bevindt zich ook Lionel Messi. De Argentijn werd onlangs voor de twee keer op rij uitgeroepen tot wereldvoetballer van het jaar.

Voor Sneijder, die een uitstekende jaargang kende in het shirt van Internazionale, is een plekje op het middenveld ingeruimd. Hij weet zich omringd door Cristiano Ronaldo, die de voorkeur kreeg boven Arjen Robben, Xavi en Andrés Iniesta.

UEFA Team of the Year 2010:
Citaat:

Doel: Iker Casillas

Verdediging: Maicon, Gérard Pique, Carles Puyol, Ashley Cole

Middenveld: Cristiano Ronaldo, Wesley Sneijder, Xavi, Andrés Iniesta

Aanval: Lionel Messi, David Villa

Coach: José Mourinho


Bron: VoetbalPrimeur.nl
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 25 feb 2011 16:36
Citaat:
Zojuist is het Youtube-kanaal van Ajax uit de lucht gehaald. De filmpjessite meldt op youtube.com/ajax: 'YouTube account Ajax has been terminated because we received multiple third-party notifications of copyright infringement from claimants including: UEFA & UEFA'. Met andere woorden: de Europese voetbalbond vindt dat Ajax materiaal op Youtube heeft gezet waarvan zij de rechten hebben. Zo gaat dat tegenwoordig in voetballand. Horen wij daar iemand roepen dat-ie tegen het moderne voetbal is?




Ajaxlife.nl
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 25 feb 2011 23:46
Against modern Football!!!!
AFCAKatwijk


Geregistreerd: 01-04-2009
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Gestopt
Geplaatst: Za 26 feb 2011 10:57
Citaat:
Against modern Football!!!!

Amen.
Gestopt
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 26 feb 2011 14:00
Wat was nou uiteindelijk de reden?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 22 maa 2011 14:37
Michel Platini in Parijs herkozen als UEFA-voorzitter

UEFA-voorzitter Michel Platini is dinsdag in Parijs herkozen als voorzitter voor een volgende termijn van vier jaar. De Fransman werd unaniem verkozen en ontving een staande ovatie.

'Het is speciaal en ontroerend want ik had als kind van Italiaanse immigranten nooit gedacht dat ik jullie ooit zou toespreken als voorzitter van de UEFA', reageerde Platini. 'Tijdens mijn carrière als speler heb ik intense momenten beleefd, maar een van de mooiste momenten was toch vier jaar geleden toen ik verkozen werd om aan het hoofd te staan van deze prestigieuze organisatie.'

'We hebben de belangrijke taak te denken aan de toekomst van de volgende generatie en hoe we het voetbal zullen doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen. We moeten moed hebben en knopen doorhakken om ervoor te zorgen dat we het voetbal beschermen waar we zo van houden. Wij zijn de beschermers van het voetbal en de beschermers van een ideaal. We moeten trots zijn. Ik ben in elk geval trots, trots dat ik in dienst mag zijn van u en van het voetbal.'

Platini is sinds 2007 voorzitter van de Europese voetbalbond. Hij volgde Lennart Johansson op, die zeventien jaar aan de macht was. Na zijn vertrek werd de Zweed tot erevoorzitter benoemd.

Bron: Vi.nl
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.982.939 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Buitenlandse competities & andere sporten » Europa » [Centraal] UEFA
Ga
Zoeken: