Geplaatst: Za 26 maa 2011 13:14
|
|
Citaat: Beslag op huis Bogarde
Bron: De Telegraaf
De bank heeft beslag laten leggen op het luxueuze appartement van ex-voetballer Winston Bogarde in Rotterdam. Volgens bronnen heeft de 40-jarige oud-verdediger van onder meer Ajax, AC Milan, Barcelona en Chelsea verzuimd zijn hypotheek op tijd te betalen.
Daardoor zou een enorme betalingsachterstand zijn ontstaan, waarna de hypotheekverstrekker Van Lanschot Bankiers beslag op het uiterst riante appartement aan het Willemsplein heeft laten leggen. De vierkamerwoning, die voor een bedrag van bijna acht ton veertig maanden te koop heeft gestaan, wordt nu per openbare veiling verkocht.
Gegadigden kunnen tot en met 13 april via de website http://www.koopeenveilinghuis.nl met een bod kans maken op het 222m2 grote appartement, gevestigd in de wolkenkrabber De Hoge Erasmus, aan de voet van de Erasmusbrug.
Bogarde zelf stelt dat hij een conflict heeft met de bank, die daarom dreigt zijn woning te veilen. „Mijn advocaten proberen dit te voorkomen. Ik heb te maken met een overijverig bankmannetje die mij in een kwaad daglicht probeert te stellen”, zegt Bogarde, die verder niet wil ingaan op de problemen die hij met de geldverstrekker heeft.
Ook ontkent hij dat de bank beslag heeft gelegd op het pand. „Het zijn allemaal leugens en indianenverhalen.”
Overigens heeft Bogarde momenteel meerdere panden die hij in de afgelopen jaren heeft aangekocht, in de verkoop staan. Zo staat zijn villa aan de Osdorperweg in Amsterdam al tijden te koop voor een bedrag van 2.950.000 euro. Ook een ander pand in de hoofdstad dat op naam staat van de ex-voetballer van het Nederlands elftal staat in de verkoop. Volgens Bogarde heeft hij te veel onroerend goed en wil hij nu van een aantal af.
Op dit moment zou Bogarde op zoek zijn naar een baan als trainer bij een voetbalclub. Vorig jaar behaalde hij het daarvoor benodigde diploma in Ierland.
|