Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » 5 jeugdspelers op stage bij A-selectie in de voorbereiding
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 5 jeugdspelers op stage bij A-selectie in de voorbereiding
Maker: PushkinBekeken: 3054
Status: InactiefBerichten: 20
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:10
Dat er al een talentvolle jeugdlichting aankomt is al een tijdje bekend. De A1 is kampioen geworden en Frank De Boer weet als oud-trainer van dat team wel dat er diamantjes rondlopen. In het verleden wilden spelers nog wel eens wegroesten in de jeugdelftallen omdat de Taino’s en Atouba’s van deze wereld ook ergens ondergebracht moesten worden.


Momenteel is het zo dat de meeste ballast weg is en de deur voor de jeugd wijd open staat, getuige ook volgend stukje van Ajax.nl
Citaat:
Jeugdspelers komen, in vergelijking met enkele seizoenen geleden, steeds sneller in het eerste elftal terecht. ,,Dit seizoen alleen al hebben zes jeugdspelers hun debuut gemaakt in het eerste elftal’’, zei Van den Boog. ,,In juni, wanneer Ajax weer begint met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen, gaan vijf jeugdspelers meetrainen met het eerste.’’


De grote vraag blijft natuurlijk, wie?
Zelf zet ik mijn kaarten op:

Ricardo van Rhijn (rechtsback en rechtercentrale verdediger): verlengde onlangs zijn contract met slechts een seizoen ondanks interesse van Utrecht.

Stefano Denswil (centrale verdediger) : Van wat ik van hem heb gezien in de Oranje-jeugdelftallen , het grootste talent dat er rondloopt bij Ajax op verdedigend vlak.

Davy Klaassen (aanvallende middenvelder): Men is al een tijdje lovend over hem bij Ajax en niet onterecht.

Verdere kandidaten:

Rodney Sneijder (inkshalf): ben zelf niet zo’n fan van hem en verbaasde me al over zijn contract, maar is nu 20 en zit nog steeds in Ajax 2. Zou me niet verbazen als hij ineens toch een kans krijgt…

Henri Toivomaki (rechtsback) net zoals Sneijder al wat ouder, en een optie voor de rechtsback.

Warner Hahn (keeper): beste keeper in de jeugd in mijn ogen, stond afgelopen jaar wel een beetje stil maar is nog steeds maar 18.

Jody Lukoki en Lesley De Sa (buitenspelers) Beiden jongens die met hun snelheid al van nut zouden kunnen zijn al komt het met name voor De Sa nog te vroeg denk ik.

Wie kome er in julie ogen in aanmerking?
ghostwriter


Geregistreerd: 08-02-2008
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Londen
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:17
Denswil - deze jongen is er zowel fysiek als technisch zeker klaar voor en heeft zo'n stap nodig om zich optimaal te blijven ontwikkelen.
Klaassen - voor hem geld hetzelfde als wat voor Denswil geld dat hij er technisch zeker al klaar voor is en vooral positioneel is deze jongen geweldig.
Van Rhijn - kan Oleguer opvolgen als tweede stand-in voor Alderweireld en kan ook als back-up voor Vd Wiel fungeren.
Ligeon - speelde een zeer goed seizoen bij de A1 en zie ik als toekomstige opvolger van Vd Wiel. Omdat Vd Wiel na het komende seizoen zeker zal vertrekken zal ik Ligeon er nu al bij halen.

Bouy - is er nog niet helemaal klaar voor maar zou ik toch mee nemen om hem te laten zien hoe veel sneller het spel bij het eerste is en dat hij dus echt aan zijn omschakeling moet gaan werken omdat hij het niet puur en alleen op zijn trap- en passtechniek aan kan.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:18
Grootste kanshebbers zijn voorlopig Denswil, van Rhijn, Klaassen, de Sa.
Verwacht ook dat deze 4 zeker aansluiten.

Daarnaast denk ik Ligeon als backup voor vdWiel.

Bouy moet nog lekker een jaar A1 of Jong Ajax doen. En volgend jaar dan wellicht instromen.

Zou vdBoog Castillion ook nog bedoelen trouwens? Of zien ze die al als selectielid?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:35
Bouy: trainde al een aantal keren mee met het eerste elftal o.l.v. Jol. Voor z'n ontwikkeling zou het goed zijn als hij volgend seizoen in Jong Ajax komt te spelen.
Sneijder: de toezegging is hem gedaan. Weinig beloftevol als je hem afzet tegen grote broer Wesley.
Rits: in de voorbereiding wordt de keuze gemaakt; eerste elftal, Jong Ajax of de A1. Sluit na de voorbereiding normaliter aan bij Jong Ajax.
Ligeon: draaide een prima seizoen in de A1. Goals en assists. Verdedigend niet altijd z'n zaakjes op orde, maar retesnel en onvermoeibaar. Geen geheim dat de Boer gecharmeerd van 'm is.
Denswil: Topper in wording. Kan én voetballen én verdedigen. Zie je zelden nog. Complete speler.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 13:47
@ D_skilled: Goed punt voor wat betreft Rits.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:05
Is Denswil links of rechtsbenig?
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:12
Linksbenig.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:55
Mocht hij goed genoeg zijn, dan betekent dat dat we niet langer hoeven te zoeken naar een extra centrale verdediger (tenzij Vertonghen vertrekt).
swanski


Geregistreerd: 15-05-2008
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 15:51
Sneijder: Zelf aangegeven dat hij de kans krijgt.
Castillion: Krijgt de kans. Verklaard tijdens contractverlenging. Is toch nog niet definitief doorgestroomd?
Van Rhijn: Het 1-jarig contract i.c.m de interesse van Utrecht zegt mij voldoende. Kan ook nog eens op 2 posities ballen waar de spoeling dun is.
Ligeon: FdB ziet het in hem zitten. Type back zoals hij het graag ziet. Ga ervan uit dat Silva vertrekt en wellicht vd Wiel ook.
De 5e zal wel een A-junior worden alhoewel ook Bizot of Koppers op het lijstje van FdB kunnen staan.

Rits is een aankoop dus denk niet dat hij bij de vijf zit.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 17:13
Hiermee wordt dan denk ik bedoel dat er vijf jeugdspelers definitief gaan meetrainen met het eerste? Ik denk dat flink wat A-spelers sowieso wel in de voorbereiding mee doen, maar dat de wat oudere spelers als Castillion, Van Rhijn en Sneijder hier bedoeld worden.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 17:46
Citaat:

Jeugdspelers komen, in vergelijking met enkele seizoenen geleden, steeds sneller in het eerste elftal terecht. ,,Dit seizoen alleen al hebben zes jeugdspelers hun debuut gemaakt in het eerste elftal’’, zei Van den Boog. ,,In juni, wanneer Ajax weer begint met de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen, gaan vijf jeugdspelers meetrainen met het eerste.’’
Vind het onbegrijpelijk dat als je zoiets neerzet op de hoofdsite van Ajax dat de cijfers niet kloppen. Zo uit mijn hoofd hebben Ebecilio, Özbiliz, Bonevacia, Jozefzoon, Boilesen, Castillion en Lukoki hun debuut gemaakt bij het eerste. Dan is het nog leuk de loftrompet te steken dat de doorstroming goed verloopt, maar het gaat uiteindelijk allemaal om kwaliteit. Als je deze namen doorneemt dan kun je van bijna allemaal zeggen dat er kwaliteit ontbreekt. Dan zou ik niet zo trots zijn dat de jeugdopleiding goed werkt, maar zou bij mijn een teleurstelling zijn dat het eerste elftal een slecht niveau heeft.

Citaat:
@ D_skilled: Goed punt voor wat betreft Rits.
Ik zou het vreemd vinden als Rits mee zou worden geteld als jeugdspeler. Heeft elders al in het eerste gestaan.

Citaat:
Hiermee wordt dan denk ik bedoel dat er vijf jeugdspelers definitief gaan meetrainen met het eerste? Ik denk dat flink wat A-spelers sowieso wel in de voorbereiding mee doen, maar dat de wat oudere spelers als Castillion, Van Rhijn en Sneijder hier bedoeld worden.
Ik zou niet weten waarom er veel A-junioren bij het eerste gehaald zouden worden. Tijdens de voorbereiding heb je vanaf het begin een vrijwel complete selectie bij je uitgezonderd van Boilesen, Eriksen en Lodeiro die komende periode een toernooi spelen, waardoor ze later aansluiten bij Ajax. Dan zou er misschien een aanvallende middenvelder bij kunnen komen, maar Serero en Rits zullen ook aansluiten.

Citaat:
Zou vdBoog Castillion ook nog bedoelen trouwens? Of zien ze die al als selectielid?
Het zou me niet verbazen als Van den Boog gewoon Castillion bij die vijf telt, ondanks dat die afgelopen jaar gewoon is aangesloten bij het eerste, maar door zijn blessure niet meer minuten heeft gemaakt bij Ajax.
Chivu 05


Geregistreerd: 29-10-2007
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Groningen
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 15:03
Lukoki zit in ieder geval bij de vijf spelers. Hij heeft een paar week geleden te horen gekregen dat hij de voorbereiding meemaakt bij het eerste. De andere 4 namen zijn denk ik Castillion, Van Rhijn, Sneijder en Koppers.

Wat ik hoorde blijven Denswil, Klaassen en Bouy voorlopig in de A1. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen kan nog veel gebeuren, dus waarschijnlijk wordt aan de hand daarvan (welke spelers gaan er vertrekken/worden verhuurd) besloten bij welke selectie dit drietal (en eventueel de Sa) wordt ingedeeld.
Bart


Geregistreerd: 30-04-2008
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 3 jun 2011 15:14
Sneijder hoort ook zeker bij die vijf jeugdspelers. Vind het helemaal niet slecht dat die spelers die nog in de A-jeugd mogen spelen gewoon daar blijven. Bij Jong Ajax heb je toch vaak te maken met wisselingen waardoor je zomaar op de bank terecht kan komen.
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 19:45
Het zijn er zes geworden die bij de voorbereiding aansluiten: Van Rhijn, Koppers, Sneijder, Rits, Lukoki en Castillion. Geen vreemde keuzes, al had ik toch Ligeon er ook nog wel bij verwacht.

Toivomaki lijkt toch wel een beetje buiten de boot te vallen, of niet? Is onderhand ook al 20, Ligeon lijkt de nieuwe beoogde rechtsback en Henri speelt volgens mij ook niet veel bij Jong Ajax.
Ajaciedjuh


Geregistreerd: 22-12-2007
Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 19:56
Ligeon is geblesseerd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 01:00
Ja die Toivomaki lijkt weer een gevalletje weggegooid geld...
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 08:22
Citaat:
Ja die Toivomaki lijkt weer een gevalletje weggegooid geld...


Wat heeft deze jongen nou gekost? Weinig tot niets, toch?
Peter79


Geregistreerd: 16-05-2008
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 10:33
Citaat:
Ja die Toivomaki lijkt weer een gevalletje weggegooid geld...


Wat heeft deze jongen nou gekost? Weinig tot niets, toch?

Daar gaat het niet om, je haalt een jonge rechtsback terwijl je al een jonge veelbelovende rechtsback (Ligeon) en een jonge rechter CV/ rechstback (Van Rhijn) beide van dezelfde leeftijd hebt rondlopen. Als je dan een Toivomaki haalt moet die veel beter zijn dan wat je al hebt, helemaal als je hem ook nog eens een langlopend contract geeft.

Maakt dan geen snars uit wat hij heeft gekost, gaat om het beleid wat je voert. 10x 100.000 voor een mogelijk talent is ook een miljoen.......

Overigens heb ik Toivomaki niet zelf zien spelen dus kan geen oordeel over hem vellen. Mijn post moet je dan ook zien op jouw reactie op de post van Bertje waarin hij terecht meldt dat het LIJKT alsof het een overbodige aankoop is geweest.....
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 28 jun 2011 10:38
Citaat:
Henri Toivomaki

Leeftijd: 19
Lengte: 1.85 m
Gewicht: 77 kg
Positie: Rechterverdediger



Ik heb Henri geregeld aan het werk gezien en denk wel dat ik een goed beeld heb van de Toivomaki van Ajax. Henri is verdedigend voor zijn leeftijd best ver. Je ziet dat hij goed positie kiest als back zijnde, stevig is in zijn duels en hij is snel. In potentie heeft hij dus best de kwaliteiten om een goede Ajax-back te worden. Maar wat ik tegen Yassine zei, zal ik hier ook even melden.

Toivomaki is géén Ajax-back. Althans, nog niet. Toivomaki kiest in balbezit ontzettend weinig de diepte en bemoeit zich nauwlijks met de aanval. Een Ajax-back, zeker zoals we met Gregory gewend zijn, moet zich gewoon bemoeien met de aanval. Zeker als je zo snel als Henri bent. Ik moet wel zeggen dat ik hem enkel met FC Lahti aan het werk heb gezien, en die staan onderaan in Finland. Wellicht dat hij in een betere voetballende ploeg wel naar voren durft, maar daar zou ik niet vanuit gaan.

De taak voor Gery Vink is eigenlijk heel simpel. In dit half jaar moet Henri bijgeschaafd worden om een goede Ajax-back te worden. Dit wil zeggen dat hij meer lef/durf moet krijgen om zich te bemoeien met de opbouw en in de lucht mag hij ook wat sterker worden. Met een directe tegenstander heeft Henri eigenlijk weinig moeite, althans in Finland. Hij is zoals gezegd snel, hard in de duels en weet goed zijn lichaam te gebruiken. Maar zodra de tegenstander Henri vrij laat, is het slechts balletje breed en balletje terug. Erg weinig durft hij de diepte op te zoeken en ook zelf bij te sluiten. Dit zijn dus dingen die Gery hem moet aanleren.

Al met al is het zeker een full-back met potentie. Ik zou hem niet, met de komst van Denswil en Boili centraal laten spelen, maar gewoon rechtsback laten. Hij heeft de potentie en sommige kwaliteiten om Ajax1 te bereiken, maar er zijn nog een aantal dingen die verbetert moeten(!) worden.



Rapport van El Chicharito in Januari. Misschien moet hij zich nog een jaar ontwikkelen. Uitlenen aan een club (RKC?) is misschien een optie? Hij komt ook uit een andere omgeving, heeft ook aanpassing nodig. Geef hem nog even de tijd.
Hoe lang is Ligeon nog geblesseerd?
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 11:11
Ligeon speelt komend seizoen bij Jong Ajax toch? Dan zal Toivomaki wel verhuurd worden.
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 28 jun 2011 21:04
Klopt, maar ik weet niet of hij zijn ontwikkeling ook doormaakt of dat hij stil blijft staan in zijn ontwikkeling. Verdedigend is hij (op basis van FC Lathi) zeker een stuk verder en sterker dan Ligeon. Aanvallend is Ligeon al een paar stappen beter. Zou mij niet verbazen als hij (gevalletje Daylon Claasen) afgeserveerd wordt aan het einde van het seizoen en Frank de Boer kiest voor Ligeon. Ook zijn goed recht natuurlijk, omdat Ruben het spelletje kent en retesnel is.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.983.779 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » 5 jeugdspelers op stage bij A-selectie in de voorbereiding
Ga
Zoeken: