Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Technische Staf & Het Bestuur » De hervorming van Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De hervorming van Ajax
Maker: joskeeperBekeken: 9568
Status: InactiefBerichten: 131
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 7 jul 2011 15:25
Citaat:
Ja, ok. Maar ze zijn simpelweg nog niet beschikbaar.


Klopt, Stond toch ook bij dat ze een soort van tussenpaus willen inzetten maar wie moet dat dan zijn.. Ben zeer benieuwd waarom het niet La Ling kan zijn in hun ogen..
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jul 2011 15:28
MichelAngelo, de RvC heeft in de tussentijd natuurlijk niet alleen op z'n reet gezeten. Spreken met (zakelijke) naasten van Ling is zeker net zo belangrijk als gesprekken met Ling zelf.
MichelAngelo


Geregistreerd: 25-03-2011
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jul 2011 18:10
Citaat:
MichelAngelo, de RvC heeft in de tussentijd natuurlijk niet alleen op z'n reet gezeten. Spreken met (zakelijke) naasten van Ling is zeker net zo belangrijk als gesprekken met Ling zelf.


Kan je natuurlijk gelijk in hebben. Ik kan niet in de keuken kijken. Ik vind het wel een nogal boute uitspraak "onbetrouwbaar".
Ik vraag me af hoe hun denkwijze sowieso is, want iemand "te licht vinden" en komen met Sar, Seedorf, Bergkamp en Overmars vind ik ook nogal discutabel over komen. Ik heb continu het gevoel dat ze tegenwicht willen geven aan Cruijff om naar de buitenwereld te laten zien dat ze er niet voor spek en bonen zitten.

Een tussenpaus installeren. Wie dan wel? Ten Have zelf? Coronel? De enige die in deze volgorde opgeleid zou kunnen worden is sowieso Overmars. De anderen hebben allemaal andere bezigheden. Maar dan kom ik weer met het gevoel dat de nieuwe RvC zich wil profileren. Overmars is namelijk allang benaderd en heeft zelf al aangegeven dat hij in die functie wil groeien.

Ik vind het maar een raar verhaal.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jul 2011 18:49
Waarom zou het niet kunnen dat Ling in dat ene gesprek dingen gezegd heeft die hem als 'onbetrouwbaar' kwalificeren? Kan je, wanneer 3/4 van de RvC dit gevoel zouden hebben zeggen: wij hebben er geen vertrouwen in, maar Cruijff zegt het, dus dan moet het goed zijn. Als dat is wat je wil denk je in het belang van Ajax en in het belang van Cruijff. Ik ben heel benieuwd wat Cruijff voor elkaar kan krijgen, enthousiast ook, maar uiteindelijk is voor mij het belang van Ajax groter dan dat van Cruijff. En Cruijff mag het van mij bewijzen dat zijn plannen Ajax vooruit helpen, maar uiteindelijk moet hij het nog maar wel even laten zien. En Ajax veranderen in een Cruijfiaanse dictatuur lijkt mij géén gezonde situatie. Aangezien je er altijd rekening mee zult moeten houden dat hij van het ene op het andere moment de deur boos achter zich dicht kan smijten. Dat heeft hij namelijk vaker gedaan. Om dingen voor elkaar te krijgen zal Cruijff toch moeten leren dat je wel moet kunnen samenwerken met anderen.
MichelAngelo


Geregistreerd: 25-03-2011
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jul 2011 20:22
M ik ben het met je eens dat Cruijff moet kunnen samenwerken. Maar het is ook wel typisch Nederlands om overal reserves bij te hebben. Misschien moeten we ook eens leren iemands expertise te gebruiken en vertrouwen hebben in iemands kennis.

Dat is niet zozeer Cruijff als dictator accepteren, maar hem wel z'n gang laten gaan binnen bepaalde kaders. Cruijff heeft ook het inzicht dat hij capabele mensen weet te installeren op bepalende plekken. Mensen die in dezelfde richting denken als hij inderdaad, maar dat lijkt me niet verkeerd. Nederlanders dwepen altijd met overleg structuur. Overleggen tot je er bij neer valt.

De momenten dat hij de deur uit loopt is altijd een moment geweest dat hij zaken op zijn schouders moest nemen, verantwoordelijkheid moest nemen, maar niet onvoorwaardelijk zijn richting opgelopen mocht worden. Ik kan me voorstellen dat hij dan geen verantwoordelijkheid gaat nemen. Dat is altijd zijn botsing geweest met de bobo's binnen de clubs en binnen de KNVB. Al sinds hij op het voetbalveld stond.

ik zou waarschijnlijk ook wel eens schijtziek worden van zijn betweterigheid, maar geniale personen worden vaak niet begrepen of niet gepruimd.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jul 2011 21:46
Oké, maar de AD gaat niet alleen over het technische verhaal hè. Ook over andere zaken en daar houdt Cruijffs expertise niet over.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 7 jul 2011 23:41
Citaat:
M ik ben het met je eens dat Cruijff moet kunnen samenwerken. Maar het is ook wel typisch Nederlands om overal reserves bij te hebben. Misschien moeten we ook eens leren iemands expertise te gebruiken en vertrouwen hebben in iemands kennis.

Dat is niet zozeer Cruijff als dictator accepteren, maar hem wel z'n gang laten gaan binnen bepaalde kaders. Cruijff heeft ook het inzicht dat hij capabele mensen weet te installeren op bepalende plekken. Mensen die in dezelfde richting denken als hij inderdaad, maar dat lijkt me niet verkeerd. Nederlanders dwepen altijd met overleg structuur. Overleggen tot je er bij neer valt.

De momenten dat hij de deur uit loopt is altijd een moment geweest dat hij zaken op zijn schouders moest nemen, verantwoordelijkheid moest nemen, maar niet onvoorwaardelijk zijn richting opgelopen mocht worden. Ik kan me voorstellen dat hij dan geen verantwoordelijkheid gaat nemen. Dat is altijd zijn botsing geweest met de bobo's binnen de clubs en binnen de KNVB. Al sinds hij op het voetbalveld stond.

ik zou waarschijnlijk ook wel eens schijtziek worden van zijn betweterigheid, maar geniale personen worden vaak niet begrepen of niet gepruimd.

Sory, maar na zijn trainers carriére heeft Cruijff met één project succes gehad. Daar wordt altijd mee gezwaaid, maar dat succesvolle barcelona heeft een schuld van drie honder miljoen euro wanneer de uefa écht met een financial fairplay zou werken zouden valsspelers als barcelona net als madird en de hele premier league niet eens mee mogen spelen. Barcelona heeft 27 miljoen verdiend met het winnen van de CL, maar toch een verlies gedraaid van 21 miljoen.. hoe kan iemand in godsnaam waardering hebben voor een dergelijke tumor. Met zulke cijfers zou Ajax ook mee mogen spelen om de prijzen, maar ik zou lekker naar driebanden gaan kijken.

Let op, ik wil heel graag dat Cruijff van Ajax een succes maakt, maar die verantwoordelijkheid waar je het over hebt komt ook met verplichtingen. Dat betekent dus niet dat, wanneer je met veel bombarie de handschoen oppakt, je meteen boos naar barcelona racet wanneer je vriend Marco van Basten suggereert dat het misschien iets te veel botte bijl is wanneer je alle jeugdtrainers wil ontslaan. Dat is géén samenwerken. Degene die toen moest samenwerken was Van Basten, hij moest samenwerken met de trainers die de laan uit moesten.

Nu lijkt hij zijn verantwoordelijk wél te nemen als lid van de RvC, maar dan moet hij dat ook écht doen. Ik hoop heel erg dat hij dat doet. Maar wanneer hij boos weg loopt als hij een keer zijn zin krijgt bij een bedrijf met een omzet van 70 miljoen (jaarcijfers 09/10) dan ben je niet de juiste man op de juiste plek. Het is nu aan hem om te laten zien dat hij het wél is. Dat houdt dus ook in dat, wanneer een meerderheid van de beoogde RvC geen vertrouwen heeft in Ling als AD er naar een andere kandidaat zou moeten kunnen worden gezocht. Boos weg lopen doe je op het schoolplein. En waarom zou Ling een geschikte AD zijn? Omdat hij voedingssuplementen kan verkopen? Fontein verkocht, nogmaals, ijsjes aan eskimos op de noordpool, omdat hij eigenaar is van AS Tren?ín? Het enige wat ik van die club weet is dat Ling er eigenaar van is en dat Martin Fabuš er gespeeld heeft (willekeurig gekopieerd uit de wiki). Is dat vergelijkbaar met Ajax? Ja.. als je maatstaf is: ze voetballen ook.

Van voetbal heeft Cruijff verstand, die discussie hoef je niet aan te gaan. Maar van het leiden van een club of bedrijf van 70 miljoen omzet? Ik heb liever dat hij zich met het voetbal bezig houdt en het leiden van de bedrijfstak over laat aan mensen die daar verstand van hebben... met een zéér grote voorkeur voor iemand die weet waar het bij Ajax om draait. Maar een AD hoeft voor mij niet vanaf de middelllijn een bal in de kruising te kunnen krullen, die moet zorgen dat de lange termijn van Ajax veilig is en dat Ajax geen club wordt met 300 miljoen euro schuld.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 jul 2011 00:14
Volgens mij heeft Cruijff vooral geholpen met de jeugdopleiding van Barcelona. Net zoals hij bij Ajax voor een betere jeugdopleiding gaat.
Het aankoopbeleid van de club kan je niet op zijn dak gooien, want daar staat hij helemaal niet voor.

Na zo veel jaar Bobo's als AD, is het juist van belang dat we een AD krijgen die ook nog eens verstand van voetbal heeft. La Ling heeft een voetbalclub beter gemaakt en hij heeft een miljoenenbedrijf opgericht. Wat wil je nog meer? Of heb je liever weer iemand die totaal geen kaas heeft gegeten in de voetbalwereld? Ik niet in ieder geval.

Alle namen waarmee Cruijff is gekomen zijn stuk voor stuk experts in hun vakgebied.
Ten have, Paul Romer, Marjan Olfers en natuurlijk ook Edgar Davids.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 jul 2011 00:27
Heeft Cruijff die RvC samengesteld? Volgens mij niet. En gelukkig maar. Dan krijg je serieuze neigingen naar belangenverstrengeling.

Verder met je eens, behalve dat wij totaal geen zicht hebben op de kwaliteiten van Ling.
MichelAngelo


Geregistreerd: 25-03-2011
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 jul 2011 01:09
Ik vind ook zeker dat hij zich moet richten op voetbal technische zaken. Wat mij betreft vooral de jeugd, maar ook de structuur die daarmee samenhangt en zelfs de elftallen boven de jeugd. Meer wil hij volgens mij zelf ook niet. Het enige wat hij niet wil is mensen in de top die totaal anders denken over het spelletje. En of Ling daarvoor geschikt is heb ik ook geen idee. Ik ken hem als wispelturige rechtsbuiten en als poeder verkoper inderdaad (en toevallig weet ik dat hij daarin wel een hoop blabla verkondigde).

Zouden er grote financiële risico's zijn dan moet daar een goede FD of AD zijn die pal staat. Maar Barcelona aanhalen als voorbeeld waar grote tekorten zijn als ware hij de schuldige daarvan (als ik je goed begrijp) lijkt me niet terecht. Of je moet bedoelen dat het een makkie is om daar wat moois van te maken met die overdaad aan spilzucht. Ook dat is denk ik niet terecht. Dan hoef je alleen maar naar Madrid te wijzen. Wel is het volkomen belachelijk die scheefgroei in het voetbal, Dat ben ik 101% procent met je eens.

Maar goed, ik hoop dat hij er ook wat van maakt. In overleg met de andere. Voorlopig ziet het er goed uit. Ik hoop alleen dat andere niet onnodige drang krijgen om zich ook te willen profileren.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 12 jul 2011 08:50
Tegenstanders proberen Cruijff weg te krijgen

Volgens de Snor gisteren is ook Cruijff inmiddels overtuigd dat La Ling niet de gewenste kandidaat is. Het zal een andere oud-voetballer worden die in de rug gesteund wordt door een ervaren organisatorische kracht (dan denk ik aan de RvC zelf).

Ik ben echter benieuwd wie hem tegen proberen te werken. Zal dat dan Coronel zijn?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 12 jul 2011 12:32
Dat denk ik wel.

En Cruijff heeft ook zijn minpunten (alhoewel die steeds minder lijken te worden. Hij luistert nu zelfs naar mensen!), maar deze groep tegenstanders hebben het belang van AJAX niet op nummer 1 staan.

Ook een van de redenen waarom ik blij was met de 'fluwelen revolutie'. Als het goed zal er maar 1 partij/stroming overblijven binnen AJAX en wordt AJAX gezuiverd van alle politieke spelletjes en eigen belangen bij de bestuurders vooral.
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Di 12 jul 2011 12:36
Dat Cruijff luistert naar zijn mede-commissarissen is een goed teken. Hij zit er zelf voor de jeugdopleiding te hervormen, zorgen dat er weer toptalenten doorbreken. Het organisatorische gedeelte heeft hij minder verstand van kan hij dus beter aan anderen overlaten.

Ik kan me ooit een uitspraak van Cruijff herinneren: Als je in een discussie ergens niet genoeg verstand van heb, moet je je laten adviseren door mensen die hier wel kennis van hebben. Zo kun je uiteindelijk in een discussie altijd de winnende partij zijn. (Hier kwam het op neer).
joskeeper


Geregistreerd: 22-01-2010
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 15 aug 2011 11:31
Citaat:
Update 15 augustus 06:30 - Overmars gaat net als Stam jeugd van Ajax onder handen nemen
Net als Jaap Stam zal ook Marc Overmars één dag per week de jeugd van Ajax gaan trainen, zo meldt De Telegraaf maandag. De voormalig vleugelaanvaller zal de individuele trainingen van de A1 en Jong Ajax voor zijn rekening nemen. Ronald de Boer en John Bosman zijn dit seizoen ook actief op de toekomst. De Boer assisteert bij de A1, terwijl Bosman dezelfde rol bij Jong Ajax heeft.


voetbalzone.nl
Riejuh


Geregistreerd: 03-06-2008
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Wo 17 aug 2011 18:21
Ajax gooit bestuurlijke organisatie om.

Ajax gaat vaart maken met de bestuurlijke hervormingen. Er is in het nieuwe bestuur geen plaats meer voor Slop en vd Aat. De RvC stuurt aan op een tweekoppig bestuur bijgestaan door een manager financiële zaken en een voor de commerciële...

Been jr. heeft zichzelf bereid verklaard voor de functie operationeel directeur... Voor voetbalzaken is Jonk de voornaamste kandidaat. Op langere termijn hoopt Ajax nog steeds Hiddink te strikken voor een leidinggevende functie...

Volgens de nieuwe plannen behoord de ledenraad binnenkort tot het verleden. Het verenigingsorgaan zal vervangen worden door een zevenkoppig bestuur met Hennie Henrichs als voorzitter. Ook de huidige ledenraadsleden Cees Vervoorn, Cees van Oevelen en Hein Blocks zullen zeer waarschijnlijk worden voor gedragen.. Voor de overige drie-posities zijn oud-voetballers in beeld. De ALV van Ajax beslist uiteindelijk over de benoeming.

Afgelopen vrijdag is er in Barcelona gesproken over de gedragscodes binnen de RvC.

Overmars, komt 1 dag per week naar Amsterdam als individuele jeugdtrainer voor de vleugelspitsen.

Bron papieren versie Vi.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 aug 2011 23:14
'Hiddink gaat geen functie bekleden bij Ajax'

Tegenover Jack van Gelder heeft Guus Hiddink vandaag laten weten geen functie te zullen gaan bekleden bij Ajax. De coach zegt zich volledig te willen focussen op het Turkse nationale elftal. Afgelopen week meldde Voetbal International dat een delegatie van Ajax opnieuw een poging heeft gewaagd om Guus Hiddink te strikken als voetbaldirecteur.

Bron: AN
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 aug 2011 23:17
Mooi, zijn we ook van die geruchten af. Het begon onderhand vermoeiend te worden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 aug 2011 23:29
Na afloop van de eerstkomende wedstrijd waarbij Turkije zal verliezen, zullen de geruchten wel weer aanzwengelen.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 22 aug 2011 10:02
Wat een onzinbericht. Hiddink zou überhaupt pas in aanmerking komen nádat hij gestopt is bij Turkije (door zich niet te plaatsen of iets anders).
hannes


Geregistreerd: 29-11-2008
Forum berichten: 895
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 28 aug 2011 23:31
Nogmaals een SV'tje: Dat Ruben Jongkind betrokken is in de revolutie onder Cruijff, dat was bekend, maar hij schijnt zelfs 1vd3 grote mannen te worden voor de toekomst. Samen met Goedhart vormt hij het fysieke brein achter het technische beleid en dat is zéér, zéér goed nieuws. Ik heb een jaartje terug de eer mogen hebben om met hem te spreken over vernieuwingen binnen de inspanningsfysiologie in topsport en daar is Jongkind enorm vooruitstrevend in. Ten goede voor de club, ten goede voor het voetbal algemeen. Zeer interessant dus!
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 18-08-2007
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 00:18
Is dat echt zo gezegd, hannes? En dit ook?
viewtopic.php?f=40&t=1371&p=225753#p225753
Zo, ja...dan zet ik het even op de voorpagina.
hannes


Geregistreerd: 29-11-2008
Forum berichten: 895
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 29 aug 2011 00:23
Mja, als je Rob Jansen wilt geloven wel. Van beide de zaakwaarnemer...
Hij vertelde trouwens ook dat deze week Ajax en Jonk/Bergkamp/Jongkind overeenstemmen met een contract en dat dat géén half miljoen zal zijn.