Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Za 30 jul 2011 19:31
Geen Ooijer dus... Logisch besluit dat Janssen dan de Kapitein is.. Zal wel een mooi beeld geven dat hij met zijn oude maat Wisgerhof de toss zal doen..
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 19:58
Ik kan de keuze voor Blind begrijpen. Je komt met Blind meer aan het voetballen toe dan dat je met Ooijer het geval is. In de duels is het dan weer kwetsbaarder, maar zoveel kwaliteit verschil zit er niet tussen Blind en Ooijer.
Geregistreerd: 21-09-2010 Forum berichten: 1 Nieuws reacties: 105 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:11
Morgen in krant: "Theo schenkt schaal aan oude werkgever"
Wat een slechte slechte wedstrijd zeg.
Veel te laag tempo, dramatisch Ebecilio (voegt echt niets toe), Theo denkt dat scheidsrechters blind zijn, Boerigter niet gezien, Blind verliest 90% van zijn duels, Miralem gaat echt uitsluitend voor eigen succes en was in spits helemaal drama & als we in dit tempo blijven spelen is het dit seizoen WEER hopen op misstappen van de (nieuwe) topclubs in Nederland.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 742 Nieuws reacties: 3 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:15
Voor de spelers die later zijn aangesloten zijn natuurlijk andere fitheidsschema's, ze hebben immers niet dezelfde voorbereiding gehad als de rest van de selectie. Het doel is natuurlijk dat ze straks in de competitie fit zijn, niet nu.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:17
Citaat:
Klopt, en dat wordt wel erg overdreven. Of liepen ze met de tong op hun schoenen? Geen hele wedstrijd kunnen spelen na drie weekjes...
Ze moeten wel een hele wedstrijd kunnen spelen, maar je moet je de vaag stellen of dat nodig is. Van der Wiel en Sigþórsson hadden wat last met kleine blessures. Het lijkt me dan logisch dat je daar voorzichtig mee bent, omdat ze belangrijk zijn voor het team.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:23
Ik heb een prima wedstrijd gezien en vond Ajax vrij aardig spelen. Dik onterecht verloren maar dat kan gebeuren.
Ook ik vond het onlogische wissels. Zal wel met fysiologische schema's en zo te maken hebben, maar na drie weken trainen kunnen die twintig minuten er ook nog wel bij lijkt mij?
Ooijer voor Boilesen? Hij speelde niet slecht en de wedstrijd wordt niet beïnvloedt door zo'n wissel. Hetzelfde geld voor Anita voor Van der Wiel. Sigthórsson vond ik erg goed spelen. Hij heeft mij nu al overtuigd, dat combineren en zo heb ik bi AZ never nooit van hem gezien. Maar had hem laten staan, joh! Haal Ebecillio eruit die wéér voor 0,0 gevaar zorgde. Met Sulejmani in de spits en Ebecillio op rechts heb je alleen nog maar De Jong die de prachtige voorzetten van Boerrigter kan inkoppen.
Sulejmani en Eriksen moeten écht iets gaan doen in het afwerken van ballen. Sulejmani kan alleen prachtig scoren door balletjes buitenkant of stifjes, maar als hij het met binnenkant voet of de wreef doet zijn ze vaak recht op de keeper af. Eriksen is helemaal een drama daarin, hoewel hij in de A1 heeft bewezen het wel te kunnen. Bij hem was het wachten op zo'n fantastisch steekballetje maar die kwam niet echt.
Graag had ik ook Serero zien spelen, ben wel nieuwschierig naar hem geworden.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 742 Nieuws reacties: 3 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:25
Citaat:
Sparen kan ook bij De Graafschap, als je het eerste uur even hebt aangezet.
Dat is natuurlijk waar, maar:
Een filmpje van Ajax (14 juli) waarin Rene Wormhoudt aan het woord is, over het inpassen van de spelers die er later bij zijn gekomen. Wel een leuk filmpje op zich, maar vooral vanaf 2:20 is het interessant: "Hoe lang duurt het totdat zij weer kunnen inhaken bij de rest van de groep?" gevolgd door het antwoord van Wormhoudt: "We richten ons eigenlijk op de eerste competitiewedstrijd."
Geregistreerd: 24-08-2009 Forum berichten: 493 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:28
Citaat:
Ze moeten wel een hele wedstrijd kunnen spelen, maar je moet je de vaag stellen of dat nodig is.
Ook al is het op de grens: een prijs is een prijs. Er is dus eigenlijk niet één wissel geplaatst vanuit het oogpunt de wedstrijd een impuls te geven en da's kwalijk.
Citaat:
Graag had ik ook Serero zien spelen, ben wel nieuwschierig naar hem geworden.
Een beetje temperen kan geen kwaad. Het zal de eerste niet zijn die als een komeet binnenkomt en later als een teleurstelling wordt gezien wanneer de nieuwigheid eraf is.
Geregistreerd: 04-07-2008 Forum berichten: 563 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:31
Ondertussen dat ik mijn betoog tegen de wissels van Frank de Boer aan het houden was, met name die van Sigthorsson legt Frank uit dat hij last had. Dit was denk ik wel cruciaal voor de wedstrijd, want met Sigthorsson was het spel veel verzorgder en waren we veel gevaarlijker.
Geregistreerd: 05-09-2010 Forum berichten: 253 Nieuws reacties: 4 Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:40
Jammer, maar Ajax was wel stuk aanvallender dan het 'aanvallende' team van Co.Je zag wel verschil tussen Sightorson in de spits en zonder. Zijn kracht is wel belangrijk.
Daarnaast vond ik die actie van Lorenzo echt dom. Daarnaast was hij ook te veel bezig met zijn eigen wedstrijd. Misschien direct Boerrichter er in de volgende keer? Zijn snelheid was wel een duidelijke kracht voor Ajax. Direct 2 of 3 keer neergehaald en zodra er 1 geel heeft kan hij het geen 2e keer doen :)
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 22:59
Wat mij vandaag nogmaals duidelijk is geworden is dat Ajax erg dun in de verdedigers zit. Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Boilesen zijn de eerste keuzen, maar als er ééntje geblesseerd is (Vertonghen) en eentje een mindere wedstrijd speelt (Boilesen) heb je gewoon een klein probleem. Ik hoop dan ook dat Ajax nog een verdediger kan aantrekken. De Boer moet Boilesen verder eens aanspreken op een aantal capriolen die hij vandaag probeerde uit te halen. Juist de versnelling en het kiezen van de simpele oplossingen zijn het sterke punt van Boilesen, en niet het proberen te passeren van de tegenstander door middel van een kunstje. Ik snapte daarom dat Boilesen een wissel nodig had, alleen het is wel erg treurig dat Ooijer dan als vervanger wordt aangewezen.
Verder is nogmaals onderstreept dat Vermeer soms erg gevaarlijk ballen uittrapt. Het was vandaag zelfs de aanleiding van de situatie waaruit de overtreding van Boilesen op Berghuis ontstond in het strafschop gebied (goed de scheids zag het gelukkig voor Ajax verkeerd, en Vermeer heeft daarnaast vaak een engeltje op de lat, maar dat kan niet altijd goed gaan).
Tot slot vraag ik me af hoelang het nog duurt voordat de Boer een echte controleur gaat opstellen (Anita, heel misschien Enoh) en Janssen naar een andere plek op het middenveld gaat zetten. Nu had Janssen vrij veel tijd en ruimte om op te bouwen, maar dat zal niet altijd gaan en dan moet je juist verdedigend extra scherp zijn.
Daarnaast vond ik het rare wissels van de Boer. Persoonlijk had ik nooit de wedstrijd beëindigd met 3 buitenspelers binnen de lijnen.
Ik zou de wedstrijd zijn gestart met:
Vermeer,
van der Wiel, Alderweireld, Blind*, Boilesen
Eriksen, Anita, Janssen
Sulejmani, Sigthorsson, Ebecilio
Als Sigthorsson dan vervangen moet worden had ik logisch gekozen voor de Jong. Nu was de logica weg. Anita is verder geen echte back (hoewel hij er na behoren uit de voeten kan), dan is het treurig dat hij voor de goed spelende van der Wiel moet invallen.
*(geen fan maar begrijpelijk door afwezigheid van Vertonghen)
Geregistreerd: 29-11-2008 Forum berichten: 895 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 23:06
Door Vertonghen niet speelde zat er geen opbouw in de verdediging. Janssen ging daardoor een giga lading aan ballen ophalen waarmee hij Eriksen volledig in de schaduw zette. Dat kan ook niet de bedoeling zijn dit jaar lijkt me.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 780 Nieuws reacties: 7 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 30 jul 2011 23:46
Prima wedstrijd van Ajax. Er zijn een paar aanpassingen nodig om de competitie in te gaan: Janssen naar een meer aanvallende rol, een basisplaats voor Boerigter ipv Ebecilio en er zal een betere keeper moeten komen, want dit kan echt niet. Blind toonde aan -voor de eredivisie- een prima vervanger te zijn van Verthongen. Boilesen moet weer wat rustiger gaan spelen. Sigthorsson maakte een goede indruk en zal vanzelf zijn goals gaan maken.
Wie mij wel zorgen baart is Eriksen.. In de jeugd scoorde hij heel gemakkelijk, maar in het eerste valt dat tot nu toe erg tegen. Vorig seizoen heeft hij een paar belangrijke goals gemaakt, maar ik verwacht meer dreiging richting de goal van hem. Gaat Eriksen scoren; hebben we een elftal wat kampioen moet kunnen worden
Geregistreerd: 09-11-2008 Forum berichten: 299 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: Haarlem.
Geplaatst: Zo 31 jul 2011 00:40
Ik heb niks gezien, wel gelezen dat we verloren hebben...
Wou dat ik het kon zien, maar vanuit Canada gaat dat moeilijk, ja streams.. Maar het internet is hier toch verdomde traag dus was ook geen optie.
Kan iemand me op de hoogte brengen van de wedstrijd vandaag, hoe het speelbeeld was, positieve en negatieve punten etc.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 31 jul 2011 00:48
Ik vind dat Ajax een slechte wedstrijd heeft gespeeld en dan met name de tweede helft. Hoe is het mogelijk dat Ajax tegen een tiental ingravende Tukkers kan verliezen? Het wisselbeleid van De Boer vond ik echt dramatisch. Verder ben ik die Ebecilio echt kotszat, wat een drama is dat zeg. Dat De Boer nog steeds niet inziet dat hij alles puur op geluk doet en dat hij écht voor geen poot kan voetballen...
Maar goed, de JC-schaal voor Twente, de titel voor ons!
Geplaatst: Zo 31 jul 2011 10:53
Citaat:
Ik vind dat Ajax een slechte wedstrijd heeft gespeeld en dan met name de tweede helft. Hoe is het mogelijk dat Ajax tegen een tiental ingravende Tukkers kan verliezen? Het wisselbeleid van De Boer vond ik echt dramatisch. Verder ben ik die Ebecilio echt kotszat, wat een drama is dat zeg. Dat De Boer nog steeds niet inziet dat hij alles puur op geluk doet en dat hij écht voor geen poot kan voetballen...
Maar goed, de JC-schaal voor Twente, de titel voor ons!
Kom op hé, wat een opportunistische reactie. Die wissels waren uit het oogpunt van rust. Je kunt niet zeggen dat Ajax slecht heeft gespeeld.
Ebecilio heeft inderdaad niet genoeg kwaliteit, maar datzelfde geldt voor Sulejmani, die ik kotszat ben.. Al die rare buitenkantjes en capriolen. Het is niet om aan te zien. Hij moet normaal gaan voetballen, op snelheid er langs en een voorzet met rechts. Sulejmani is een parodie op een voetballer geworden
Geplaatst: Zo 31 jul 2011 11:00
Citaat:
Door Vertonghen niet speelde zat er geen opbouw in de verdediging. Janssen ging daardoor een giga lading aan ballen ophalen waarmee hij Eriksen volledig in de schaduw zette. Dat kan ook niet de bedoeling zijn dit jaar lijkt me.
De vervanger van Verthongen, Blind deed het uitstekend in de opbouw. De tactiek van Twente was: Alderweireld vrijlaten. Ook als Verthongen had meegedaan, hadden we hetzelfde probleem gehad. Alderweireld is een matige opbouwer.
Om dit op te lossen had de Boer Siem de Jong of vd Wiel op de plek van Alderweireld moeten zetten.