Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 17:10
|
|
[size=150">Ajax scoort opnieuw niet en verliest van FC Nürnberg[/size">
Ajax heeft in de eerste serieuze oefenwedstrijd in de voorbereiding op komend seizoen een nederlaag geleden. Afgelopen week kwam het team van Frank de Boer niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen SSV Jahn Regensburg en zaterdag liepen de Amsterdammers tegen 1. FC Nürnberg tegen de eerste nederlaag aan: 2-0. De Bundesligist trok het duel in het laatste half uur naar zich toe.
In een weinig enerverende eerste helft slaagde Ajax er amper in om ook maar een serieuze kans te creëren. Domper was bovendien het vroege uitvallen van Siem de Jong. Hij ging naar de kant vanwege klachten aan zijn hamstrings en werd vervangen door Thulani Serero. De Bundesliga-club werd tweemaal gevaarlijk via Alexander Esswein, maar Maarten Stekelenburg hield zijn doel schoon.
Al vroeg in de tweede helft ontsnapte Ajax toen een schot op de paal ging. Theo Janssen had daarna de 0-1 op zijn schoen, maar zijn uithaal was te wild en ging over het doel. Na een klein uur spelen nam FC Nürnberg de leiding. Robert Mak ontving de bal uit een korte corner en schoot deze richting de verre hoek. Stekelenburg was kansloos op de uitstekende inzet van de Slowaakse middenvelder: 1-0.
De Boer gebruikte het restant van het tweede bedrijf om diverse wissels toe te passen. Zo maakte Kolbeinn Sigthórsson zijn officieuze debuut als vervanger van Aras Özbiliz en kwamen ook Mats Rits, Eyong Enoh en Jordy Lukoki in het veld. Waar Rits een grote kans miste na goed voorbereidend werk van Christian Eriksen, schoof Markus Mendler de bal in de 83e minuut langs Markus Mendler: 2-0.
Bron: Ajaxfans.net (VoetbalZone)
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 17:25
|
|
Citaat:
Ajax heeft in de eerste serieuze oefenwedstrijd in de voorbereiding op komend seizoen een nederlaag geleden. Afgelopen week kwam het team van Frank de Boer niet verder dan een doelpuntloos gelijkspel tegen SSV Jahn Regensburg en zaterdag liepen de Amsterdammers tegen 1. FC Nürnberg tegen de eerste nederlaag aan: 2-0. De Bundesligist trok het duel in het laatste half uur naar zich toe.
In een weinig enerverende eerste helft slaagde Ajax er amper in om ook maar een serieuze kans te creëren. Domper was bovendien het vroege uitvallen van Siem de Jong. Hij ging naar de kant vanwege klachten aan zijn hamstrings en werd vervangen door Thulani Serero. De Bundesliga-club werd tweemaal gevaarlijk via Alexander Esswein, maar Maarten Stekelenburg hield zijn doel schoon.
Al vroeg in de tweede helft ontsnapte Ajax toen een schot op de paal ging. Theo Janssen had daarna de 0-1 op zijn schoen, maar zijn uithaal was te wild en ging over het doel. Na een klein uur spelen nam FC Nürnberg de leiding. Robert Mak ontving de bal uit een korte corner en schoot deze richting de verre hoek. Stekelenburg was kansloos op de uitstekende inzet van de Slowaakse middenvelder: 1-0.
De Boer gebruikte het restant van het tweede bedrijf om diverse wissels toe te passen. Zo maakte Kolbeinn Sigthórsson zijn officieuze debuut als vervanger van Aras Özbiliz en kwamen ook Mats Rits, Eyong Enoh en Jordy Lukoki in het veld. Waar Rits een grote kans miste na goed voorbereidend werk van Christian Eriksen, schoof Markus Mendler de bal in de 83e minuut langs Markus Mendler: 2-0.
Bron: Ajaxfans.net (VoetbalZone)
Das wel knap!
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 17:47
|
|
Haha.
Maar over de voorbereiding: Echt dramatisch tot nu toe. Hopelijk wordt het niet weer een rampseizoen..
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 17:53
|
|
Inderdaad erg jammer, maar Ajax speelde niet met haar beste opstelling, dus je kan nog weinig concluderen. Toch is het mentaal gezien een tegenslag.
|
Abubakari
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 17:55
|
|
Citaat: Haha.
Maar over de voorbereiding: Echt dramatisch tot nu toe. Hopelijk wordt het niet weer een rampseizoen..
Enerzijds is er nog niet in de sterkste opstelling gespeeld.
Anderzijds speelt Theo Janssen elke keer mee en laat elke keer bijster weinig zien, mag je ook van de breedte van de selectie wel iets meer verwachten dan 4 van de 5 wedstrijden waardeloos spelen en nauwelijks iets creeëren. Ik vrees dat we voorin te licht zijn en dat deze jonge ploeg te wisselvallig is. En dat 75 punten niet nóg een keer genoeg voor een titel gaat zijn. En daarnaast zou een beetje lekker voetballen en op zijn tijd wat goals maken (meer dan eentje in het drieluik Emmen, Jan Regenpijp en Nurnberg in elk geval) ook wel lekker zijn voor het goede gevoel richting competitie. Al was het maar voor mijn eigen goede gevoel, ik word nu alweer chagrijnig van elke keer te moeten lezen dat het weer matig was.
Maar goed, "oefenwedstrijden zeggen niks"...
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 18:37
|
|
Schandalige vertoning weer. Een slechte oefenwedstrijd zegt misschien niets, maar drie slechte oefenwedstrijden wel. Daarnaaast speelden we sowieso niet met een B-elftal, want kan genoeg spelers opnoemen, die gewoon basisklanten zijn. En de spelers die geen basisklanten zijn, zitten tegen de basis aan, en zullen ook zeker veel minuten gaan maken komend seizoen. Een seizoen is lang en je doet het niet met 11 man, maar met op zijn minst 18 man. Daarnaast vind ik dat de spelers die net geen basis staan juist alles horen te geven om zich te bewijzen. Daarom is het schandalig dat we nipt winnen van Emmen, gelijkspelen tegen een Duitse 3e klasser en nu zelfs verliezen van een Duitse middenmoter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 16 jul 2011 23:45
|
|
De samenvatting.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 17 jul 2011 20:24
|
|
Ajax oogt niet scherp en ook nog laks, dit is nog gewoon zomeravondvoetbal. Wat me wel opvalt is dat Ajax erg moeilijk scoort en weinig aanvallen op weet te zetten met Özbiliz in de spits. Het vele wisselen met middenvelders helpt daarbij ook niet. Verder vind ik Blind en Ooijer leuke invallers, maar voor een heel seizoen zijn Vertonghen en Boilesen onvervangbaar.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Zo 17 jul 2011 20:37
|
|
Voor wat ik vd wedstrijd heb gezien (zappen tussen tdf en een zaaddodende oefenpot van Ajax resulteert in het voordeel voor tdf) is dat veel aanvallen eindigen bij de kaats - of beter, de poging tot - van Özbiliz. Technisch zeer vaardig, maar een bal goed terug kaatsen is niet één hele keer gelukt. Zeer opmerking en zeker van belang om mij te schaven imo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Zo 17 jul 2011 20:54
|
|
Oefenwestrijden zeggen normaal gesproken niet veel maar voor het vertrouwen zou het lekker zijn als we woensdag van Brondby winnen.
Ajax oogt maar weinig geinspireerd en het tempo ligt zo laag dat elke tegenstander het kan bijbenen.
Ik heb in deze wedstrijden de klasse van Janssen ook nog niet gezien hij kreeg gister een prima kans, waar hij die bal er bij Twente moeiteloos inlegde miste hij gister jammerlijk.
De buitenspelers stellen tot dusver ook zwaar teleur en Ozbiliz in de spits is geen succes.
Ooijer prima voor de groep en als het een keer moet kan hij spelen maar het wordt snel duidelijk dat Ajax Jan Vertonghen absoluut NIET moet verkopen.
Jan is van onschatbare waarde in onze defensie, ook speelt Toby beter naast Jan dan naast Ooijer.
Vd Wiel, de beide denen en Sigthorsson zijn pas een week in training dus daar valt niets over te zeggen, zij zullen er straks echt wel staan.
Verder hoop ik dat Derk snel fit is en Ebecilio uit de basis zal spelen, hij heeft een prima actie buitenom en een geweldige voorzet.
Anita heeft tot dusver geen duel op de positie waar hij hoort gespeeld.
In feite hebben we dus nog geen duel met ons beoogde vaste middenveld kunnen spelen.
Het zal toch gaan tussen Janssen (zeker) Eriksen (zeker) Anita (wat mij betreft zeker) De Jong (voor De Boer denk ik zeker)
Goed is het dus nog lang niet maar ik heb er zeker alle vertrouwen in.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 18 jul 2011 08:54
|
|
Ik ben heel benieuwd naar hoe het middenveld draait en waar de Boer straks mee start.
Ik hoop nog steeds Eriksen - Jansen en daarachter Anita. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 18 jul 2011 09:07
|
|
Een gelukg bij een ongeluk is dan de blessure van De Jong.. Ook ik zie in Janssen-Antia-Eriksen het ideale middenveld.
Ik hoop dat er nog een aanbieding uit Rusland / Oekraïne komt voor Sulejmani alles boven de 4 mil is prima), zodat we ruimte hebben voor de aankoop van een rechtsbuiten die ook de individuele kwaliteiten heeft, maar ook meer een teamspeler is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 15:08
|
|
Geen De Jong en Vertonghen in tegen Brondby.
Rits niet bij de selectie.
http://www.vi.nl/Nieuws-item/203787/Aja ... dby-IF.htm
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 15:10
|
|
Je kan ook gewoon even verder zoeken en de homepage gebruiken als link .
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 15:46
|
|
Apart toch dat Rits er niet bij is. Ik dacht dat hij zo goed bezig was.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 15:58
|
|
Citaat: Apart toch dat Rits er niet bij is. Ik dacht dat hij zo goed bezig was.
Wellicht een pijntje, of even wat rust (jongen is nog A-junior in principe).
|
Ping
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:10
|
|
Rits heeft vanavond een trouwerij van zijn zusje, waar hij getuigen is. Donderdag speelt hij een wedstrijd met Jong Ajax. Dat schreef hij op zijn twitter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:17
|
|
Wat is zijn Twitter?
(Wil ik gewoon weten uit interesse. )
|
Ping
|
Geplaatst: Di 19 jul 2011 19:20
|
|
Twitter van Mats is: @matsrits
Hier wat tweets:
- matsrits
In belgië, omdat men allerliefste zusj vandaag voor de wet trouwt! ik als getuige moet men handtekening zetten! weer een spannende avond ;) ( 2 uur geleden )
- matsrits
@Henk_Willems ik ga gewoon donderdag wedstrijd met jong ajax spelen! :)
- matsrits
@Henk_Willems ik blijf tot nu toe ook gwn bij selectie :) maar moet vooral minuten spelen en is nu makkelijker voor wedstrijden met jong :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 15:54
|
|
Hoop dat we vanavond voor het eerst het middenveld met Janssen-Eriksen-Anita
krijgen te zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 18:05
|
|
De opstelling, en Theo is gelegenheidscaptain.
Opstelling: Vermeer; Van der Wiel, Alderweireld, Blind, Boilesen; Janssen, Serero, Eriksen; Sulejmani, Sigthorsson, Ozbiliz.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 18:42
|
|
Citaat: De opstelling, en Theo is gelegenheidscaptain.
Opstelling: Vermeer; Van der Wiel, Alderweireld, Blind, Boilesen; Janssen, Serero, Eriksen; Sulejmani, Sigthorsson, Ozbiliz.
Geen slechte opstelling! Ook die Serero kan mij tot nu toe wel bekoren...
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 18:47
|
|
Vergeet je het slotje niet meneer de beheerder? ;)
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 20:30
|
|
Schakelde zo'n 15 minuten voor de rust in en ben erg verrast van Serero. Speelde een goede pot op het middenveld, versnelde het spel en was sterk en rustig in de kleine ruimtes (zie de goal). Vermeer hield met een paar knappe reddingen de nul voor Ajax. Anita viel in als rechtsback en was verdedigend matig.
|
Abubakari
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Wo 20 jul 2011 20:37
|
|
Citaat:
Maar goed, "oefenwedstrijden zeggen niks"...
De vorige drie niet, maar deze mooie 0-3 uiteraard wel.
|