Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Wedstrijden » De Graafschap - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: De Graafschap - Ajax
Maker: -Ricardo-Bekeken: 5225
Status: InactiefBerichten: 69
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 17:12
Ik vond Van der Wiel prima spelen. Nog steeds niet wat we van hem gewend zijn, maar toch liet hij weer zien dat hij het aardig kan. Boilesen soms nogal ongelukkig, maar verder prima. Aldeweireld degelijk. Blind is op zich als stand in nog niet eens zo verkeerd, maar je merkt wel dat hij op fysiek vlak te kort komt en er te weinig gif in zijn spel zit. Janssen weinig gezien, maar dat komt mede doordat hij de eerste helft VCM stond. Hoop dat het voor De Boer nu eindelijk duidelijk is dat Janssen daar niet goed genoeg tot zijn recht komt. Zijn lievelingetje De Jong moet plaats maken voor Anita, want daar heeft het hele team profijt van! Verder vond ik Boerrigter prima spelen. Liet regelmatig zien dat hij het niveau zeker aan kan. Zijn trap en dan met name zijn voorzet zijn altijd erg gevaarlijk. Sigthorsson was nogal onzichtbaar, maar hij gaf wel een goede assist op Derk. Eriksen deed het goed. Het viel me vooral op dat hij voor mijn gevoel meer ballen opeist als vorig seizoen. Hij heeft door dat hij de bal nu echt moet gaan opeisen om zijn stempel op de wedstrijd te drukken. Vermeer ging bij het eerste doelpunt niet vrij uit, maar het is al lang bekend dat hoge ballen zijn zwakke punt is. Hier alleen maar duidelijker geworden. Binnen de 5 meter moet je als keeper de bal gewoon hebben, klaar.
Ajax heeft op zich prima gespeeld en zeker in de tweede helft laten zien dat ze een prima team hebben. We staan in ieder geval aan kop, mits Twente geen gekke dingen doet.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 17:24
Die 1-0 had verder niets met een gebrek aan lengte te maken ofzo, eerder een gesprek aan inzicht, hij probeerde het niet eens.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 7 aug 2011 18:14
Daar heb je gelijk in. Ook met zijn lengte moet je een bal in de 5 meter gewoon kunnen pakken. Komt inderdaad door een gebrek aan inzicht en lef. Er moet toch aan te werken zijn? Inzicht heb je of dat heb je niet, maar bij hem ligt het meestal niet aan zijn inzicht.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 09:09
Degelijke seizoensopening.

Boerrigter speelde een prima pot, Sigthorsson ook, was alleen jammer dat hij niet scoorde, ook Sulejmani deed het aardig, maar je ziet toch aan hem dat hij in de kleine ruimte meer moeite heeft dan met ruimte voor zich.
Verder is wel duidelijk dat het middenveld veel beter staat met Anita, die viel weer erg sterk in.

Vermeer had natuurlijk moeten uitkomen bij de goal, en dat dachten de verdedigers ook als je het terugkijkt.

Op naar de eerste thuiswedstrijd! Ik heb er heel veel zin in!! Lekker weer op mijn stekkie!
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 09:18
Citaat:
Degelijke seizoensopening.
Boerrigter speelde een prima pot!


Ik weet niet welke 1e helft jij hebt gezien, maar Boerrigter leed veel balverlies, leek wat krampachtig en speelde niet goed. Tot zijn goal was hij nagenoeg onzichtbaar.

Neemt niet weg dat hij enorm veel kwaliteit heeft en gewoon basis moet staan, maar om nou te zeggen dat dit een prima pot van hem was. Hij scoorde goed, maar ik heb hem stukken beter zien voetballen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 11:14
@ Eline: Het was wel wat krampachtig nog inderdaad. Vond hem voornamelijk wat ongelukkig in zijn passeeracties. Prima pot is wellicht wat overdreven maar hij speelde ook niet slecht.
Overigens speelde hij wel wat minder dan zijn invalbeurten tegen Twente en zijn potje tegen vdSar's dreamteam. Al kan ik me voorstellen dat dat ook een beetje de zenuwen zijn.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 11:17
As Ebecilio had gespeeld als Boerrigter, dan had heel AF weer geschreeuwd om een wissel vermoed ik.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 11:19
Citaat:
As Ebecilio had gespeeld als Boerrigter, dan had heel AF weer geschreeuwd om een wissel vermoed ik.


Ik deel jou mening meestal over Ebecilio. Word hier nogal vaak (onterecht) afgeserveerd. Er word ook nogal eens vergeten dat hij pas 19/20 is.
Eline


Geregistreerd: 06-03-2008
Forum berichten: 426
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 14:31
Klopt, en daarbij komt dat spelers vaak heel goed debuteren, maar het jaar erop in een dip vallen. Dat vind ik een beetje gelden voor Ebecilio.

Hij heeft talent, alleen het komt er geowon niet altijd uit. Ik vind wel dat hij moet werken aan zijn voorzet/schot ofwel traptechniek. Zijn voorzetten zijn vaak heel raar, en zijn schot lijkt op dat van Babel die het weer had geleerd van Sangoy. Verder vind ik dat hij mét bal weinig over de bal heen kijkt.

Hij is gewoon talentvol: hij is zonder bal goed, staat positioneel goed, is snel en ook bereid om mee te verdedigen.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:41
Trouwens, werden Boilesen en Sigthorsson gewisseld uit voorzorg?
Die hebben natuurlijk lichte pijntjes gehad en de Boer zal geen risico willen nemen.

Althans, dat vermoeden heb ik, werd alleen nergens in de media gevraagd.

Je laat anders je no1 spits toch wel de hele wedstrijd staan.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:52
Ja, De Boer had dat voor al aangegeven. Het punt was dat De Jong er al uit was waardoor we geen spits hadden.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 15:54
Citaat:
Ja, De Boer had dat voor al aangegeven. Het punt was dat De Jong er al uit was waardoor we geen spits hadden.


Snap ik, had alleen de voorbeschouwing niet gezien, vandaar mijn vraag.
Overigens is het tegen een de graafschap niet zo heel erg dat dan mickey even in de spits staat. Zeker niet als je al voor staat.

Hoe is het met de Jong trouwens? Al weer herstelt? Die val zag er namelijk erg vervelend uit.
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:15
Sulejmani stond helemaal niet in de spits toen Sigthórsson eruit ging. Eriksen stond in de punt.
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:25
Had Mickey een vrije rol ofzo dan? Hij stond de ene keer links en de andere keer rechts. Hij was echt overal ja...
Bertje


Geregistreerd: 21-08-2007
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:33
Sulejmani speelde vanaf links, Boerrigter vanaf rechts.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:42
Volgens mij concluderen we hieruit dat Sulejmani na de wissel van Sigthorsson op veel plekken stond.
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:45
Ja, maar misschien kreeg hij die opdracht ook wel. Want heb het hem vorig jaar ook niet zien doen. Zal niet aan liggen dat Sig eruit is dat hij denkt, oe laat ik ff overal rondlopen ;)

Maar ik werd ook wel weer vrolijk van die steekpass van Eriksen op Sulejmani, geweldig inzicht heeft die jonge :mrgreen:
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 15-12-2007
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:47
Citaat:
As Ebecilio had gespeeld als Boerrigter, dan had heel AF weer geschreeuwd om een wissel vermoed ik.


Een groot deel van de fans is juist blij met een frisse linksbuiten die simpel speelt en voor gevaar in de diepte zorgt. Ebecilio is de man die zelden diep gaat en enkel balletjes terugkapt om vervolgens een zwakke voorzet of schot af te leveren. Boerigter is zijn tegenpool en dat bevalt mij veel beter. Hij moet zich nog wat verder aanpassen, maar deze reactie is stemmingmakend en negatief.

Bovendien schilder je de mensen hier af als een stel opportunisten
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 16:50
Citaat:
As Ebecilio had gespeeld als Boerrigter, dan had heel AF weer geschreeuwd om een wissel vermoed ik.


Een groot deel van de fans is juist blij met een frisse linksbuiten die simpel speelt en voor gevaar in de diepte zorgt. Ebecilio is de man die zelden diep gaat en enkel balletjes terugkapt om vervolgens een zwakke voorzet of schot af te leveren. Boerigter is zijn tegenpool en dat bevalt mij veel beter. Hij moet zich nog wat verder aanpassen, maar deze reactie is stemmingmakend en negatief.

Bovendien schilder je de mensen hier af als een stel opportunisten

Met je eens, inplaats van een voorzet zie ik helaas te vaak een schot op doel. Nouja meestal eindigt de bal ver van het doel... Heb ik liever iemand die met echt snelheid naar de achterlijn loopt en dan de bal voorgeeft.
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Ma 8 aug 2011 17:18
Zelfs Jozefzoon geeft nog een betere voorzet.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.883
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: Janemub
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.943.873 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Wedstrijden » De Graafschap - Ajax
Ga
Zoeken: