Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Zorgen om de selectie
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Zorgen om de selectie
Maker: DemosthenesBekeken: 5906
Status: InactiefBerichten: 64
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 sep 2011 16:06
Bericht gaat niet over spelfouten, maar over speelfouten.

Wat reacties op jullie berichten.

Alderweireld zal in de CL genoeg kopduels verliezen, maar hij verloor er ook een tegen De Graafschap. Dat kan gebeuren, maar bij/met een keeper die zijn doel niet uitkomt, kan dat fataal zijn. Hij moet leren dat hij moet voorkomen dat zijn tegenstander kan koppen, "De bal heeft nog nooit gescoord "zei Co A. eens.

Vertonghen kan goed koppen? Hij vindt zelf ook dat hij dat kan, bij Juventus denken ze daar toch anders over; Jan is niet meedogenloos genoeg. Hij heeft wel een goed trap over zich en vergis je niet: in de jeugd speelde hij zijn beste wedstrijden op het middenveld. Jan wordt in de eredivisie lui als hij verdediger is.

Vertonghen de beste verdediger in de eredivisie? In het "land der blinden is éénoog koning",wat wordt er slecht verdedigd: aan de verkeerde kant dekken, tientallen meters achter een naar binnen komende buitenspeler aanlopen, geen rugdekking geven, treuzelen, in de eredivisie kan alles. Ik hoop dat Jan beter wordt als hij meer op de proef wordt gesteld, Jan heeft veel talent, maar is ook een beetje gemakzuchtig.

Boilesen linksback in het Deense elftal, maar F. de Boer stelt hem niet op tegen handige, snelle buitenspelers! Hij moet nog veel leren, maar je ziet dat hij kan voetballen, leren kost helaas tegendoelpunten.

Ooijer en Cyprus! Tja of hij zelf nee heeft gezegd of niet, een Cypriotische (geen spelfout) ploeg informeert naar hem, dat zegt al voldoende, want ik weet zeker dat ze niet hebben gevraagd naar een andere speler uit de wk-selectie of een andere speler van Ajax. Op Cyprus gingen ze er blijkbaar vanuit dat hij in West-Europa niet meer aan spelen op het hoogste niveau toekwam (Bij PSV kon hij vertrekken) en als ik hem zo bezig zie (Auxerre thuis) denk ik: terecht.

Het probleem is: blessures. Ik moet er niet aan denken. F. de Boer heeft m.i. weinig vertrouwen in Ricardo van Rhijn, zie het contract voor één jaar en het opstellen/laten invallen van Ooijer i.p.v. Van Rhijn.
Pannie


Geregistreerd: 07-07-2010
Forum berichten: 413
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 sep 2011 20:33
Gelukkig gaat het hier in dit topic vooral over interpunctie en taalgebruik. Dan vallen de zorgen om de selectie wel mee!
DennisO


Geregistreerd: 04-04-2011
Forum berichten: 16
Nieuws reacties: 9
Woonplaats: Apeldoorn
Geplaatst: Vr 9 sep 2011 01:15
Citaat:


Ooijer en Cyprus! Tja of hij zelf nee heeft gezegd of niet, een Cypriotische (geen spelfout) ploeg informeert naar hem, dat zegt al voldoende, want ik weet zeker dat ze niet hebben gevraagd naar een andere speler uit de wk-selectie of een andere speler van Ajax. Op Cyprus gingen ze er blijkbaar vanuit dat hij in West-Europa niet meer aan spelen op het hoogste niveau toekwam (Bij PSV kon hij vertrekken) en als ik hem zo bezig zie (Auxerre thuis) denk ik: terecht.

Het probleem is: blessures. Ik moet er niet aan denken. F. de Boer heeft m.i. weinig vertrouwen in Ricardo van Rhijn, zie het contract voor één jaar en het opstellen/laten invallen van Ooijer i.p.v. Van Rhijn.


Hij heeft zelf nee gezegd, en er is ook nooit officieel geïnformeerd, alleen kent André Jordy Cruijff erg goed en die is daar technisch directeur. Toen bekend werd dat het contract van Ooijer bij psv niet werd verlengd heeft Jordy Ooijer gepolst, Ooijer gaf aan dat hij zich op het wk wilde richten. Na de verloren wk finale wilde Ooijer in eerste instantie stoppen met voetballen, maar toen Ajax informeerde kreeg die kippenvel en wilde die toch wel ontzettend graag er alles aan doen Ajax de 30e landstitel te bezorgen. Ook hij heeft daar een aandeel in.

Natuurlijk is die niet snel, en ik heb ook liever niet dat hij veel wedstrijden gaat spelen, maar hij is erg belangrijk in de groep, en kan voor een halfuurtje nog erg goed mee. Het voorbeeld dat jij aanhaalt vind ik raar, Ooijer kreeg bij auxerre thuis zelfs een enorm applaus toen hij het veld af moest met rood, want hij speelde een erg goede wedstrijd.
't is maar een spelletje
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 9 sep 2011 16:03
DennisO = Dennis Ooijer?
DennisO


Geregistreerd: 04-04-2011
Forum berichten: 16
Nieuws reacties: 9
Woonplaats: Apeldoorn
Geplaatst: Vr 9 sep 2011 23:38
Zeer zeker. Dat maakt mij natuurlijk minder objectief, al weet ik wel de waarheid achter de roddels. Kan er niet tegen als mensen zomaar blind achter krantenkoppen of de vi aangaan, het klopt vrijwel nooit.
't is maar een spelletje
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 10 sep 2011 00:58
Citaat:
Zeer zeker. Dat maakt mij natuurlijk minder objectief, al weet ik wel de waarheid achter de roddels. Kan er niet tegen als mensen zomaar blind achter krantenkoppen of de vi aangaan, het klopt vrijwel nooit.


Was niet serieus bedoeld, maar ik maak nu uit jouw woorden op dat je familie bent; heb ik een bericht gemist?

Ook al ben je familie: ik blijf wel bij mijn standpunten
DennisO


Geregistreerd: 04-04-2011
Forum berichten: 16
Nieuws reacties: 9
Woonplaats: Apeldoorn
Geplaatst: Za 10 sep 2011 15:03
Dat mag natuurlijk, mening mag altijd en daar is niks mis mee. Ik ben zelf ook wel realistisch genoeg hoor, andré kan het niet meer belopen en dat is sowieso nooit z'n sterke punt geweest haha. Alleen kan ik er niet tegen als er maar wat onzin wordt gepraat over dingen die in de krant stonden. Verder ben ik het wel met je eens hoor!
't is maar een spelletje
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 20 sep 2011 18:45
Eerst maar eens een bericht van 8 september citeren:

Het probleem is: blessures. Ik moet er niet aan denken. F. de Boer heeft m.i. weinig vertrouwen in Ricardo van Rhijn, zie het contract voor één jaar en het opstellen/laten invallen van Ooijer i.p.v. Van Rhijn.

Nu zullen Sulejmani en Boilesen de komende weken niet spelen, heeft Sigthorsson last van lies en Anita een kneuzing (Hoe lang gaat dat duren?) Twente en RM staan voor de deur, ja ik maak me zorgen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-10-2007
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 20 sep 2011 18:59
Hey Demosthenes, er zijn wat veranderingen met het forum. Zou je toby@zeelandnet.nl even kunnen mailen?
Demosthenes


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 562
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Di 20 sep 2011 19:03
Zijn er geen "pmmetjes/personal messages" meer?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 26-02-2008
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 21 sep 2011 15:19
Nope, al een paar weken niet.
Klaver


Geregistreerd: 09-09-2011
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 19
Woonplaats: Zwolle
Geplaatst: Wo 21 sep 2011 23:45
Twente is te doen. Al deel ik je zorgen om de linksback-positie..
Madrid maak ik me geen zorgen over. Ieder punt wat je tegen die ploeg pakt is meegenomen..

Bulykin zou kunnen invallen voor Sigthorsson, maar zijn blessure valt denk ik wel mee..
Felixvdw


Geregistreerd: 05-09-2010
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
Woonplaats: Zuidwolde
Geplaatst: Do 22 sep 2011 22:17
Citaat van Klaver:
Twente is te doen. Al deel ik je zorgen om de linksback-positie..
Madrid maak ik me geen zorgen over. Ieder punt wat je tegen die ploeg pakt is meegenomen..

Bulykin zou kunnen invallen voor Sigthorsson, maar zijn blessure valt denk ik wel mee..


Anita links back? Hij is weer inzetbaar zaterdag toch?
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 sep 2011 14:05
Citaat van Klaver:
Twente is te doen. Al deel ik je zorgen om de linksback-positie..
Madrid maak ik me geen zorgen over. Ieder punt wat je tegen die ploeg pakt is meegenomen..

Bulykin zou kunnen invallen voor Sigthorsson, maar zijn blessure valt denk ik wel mee..


Madrid speelt ook niet de sterren van de hemel momenteel dus als je een beetje kan mazzelen hou je wel een puntje over. Pepe is geschorst, ook mooi meegenomen!

Onze spits kampt het hele seizoen al met hetzelfde pijntje volgens mij, ma ja als hij een uur voluit kan gaan en die Rus nog een half uurtje kan vlammen heb ik daar geen moeite mee hoor, prima oplossing. Alleen de verdediging baart mij zorgen op het moment van blessures en verkopen staat er niet gek veel achter, de jeugd komt echt nog veel tekort om het wegvallen van een basisspeler op te vangen. Enkel Blind op een goede dag die gelukkig een beetje multifunctioneel is qua posities, maar als hij zijn dag niet heeft komt ook hij schromelijk tekort om Vertonghen te vervangen en op linksback vind ik Boilesen in potentie veel beter, zeker mee opkomend. Verdedigend zal die nog wel het nodige moeten leren, maar neem aan dat Frank hem dit seizoen dat wel bij kan brengen.
Nikos85


Geregistreerd: 10-12-2010
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 6 okt 2011 13:36
Citaat van Ian:
@Nikos85, stuur even een mailtje naar Toby (343). Zijn mail is toby@zeelandnet.nl


En waar is dat goed voor dan?
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.885
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: BobbiScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.988.042 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Zorgen om de selectie
Ga
Zoeken: