Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Wedstrijden » Groep D: Ajax, Real Madrid, Lyon, Dinamo Zagreb
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Groep D: Ajax, Real Madrid, Lyon, Dinamo Zagreb
Maker: -Ricardo-Bekeken: 4762
Status: InactiefBerichten: 54
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:45



Ajax is vanavond in Monaco gekoppeld in Groep D aan: Real Madrid, Olympique Lyon en Dinamo Zagreb.
Speeldata: 13/14 en 27/28 september, 18/19 oktober, 1/2 en 22/23 november, 6/7 december.


Bespreek hier de loting.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:50
Kan er wel mee leven, al had ik liever een andere club gezien dan Real Madrid deze keer. 3e moet kunnen, met geluk 2e.
Ajax Amsterdam


Geregistreerd: 29-12-2010
Forum berichten: 28
Nieuws reacties: 169
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:52
Er is geen geluk nodig voor een 2e plek.. Als we gewoon ons best doen moet Lyon te pakken zijn.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:55
Eigenlijk vind ik het geen leuke loting. Lyon is leuk om te bezoeken, maar misschien dat ze daar de vorige keer niet vergeten zijn. Zagreb, tja, wat moeten we over dat bezoek nog zeggen, BBB... en Madrid, schijnt een mooie stad te zijn, ik ben er 2 keer geweest maar heb niet meer gezien dan mijn hotel en een stadstour in een formule 1 bus. 'If you look to your left now you're just too late to see Bernabeu' en die club staat voor mij voor alles wat verrot is aan het moderne voetbal (eigenlijk geldt dit voor alle clubs uit pot A en voor een flink deel uit pot B)

Maar goed, we moeten niet klagen, net als de helft uit pot B en de rest van de ploegen uit pot C en D zijn we slechts poul vulling zodat de gezwellen van het voetbal genoeg wedstrijden kunnen spelen voordat ze samen kunnen uitmaken wie die beker mag hebben.

Ik droom van een Europacup 1, met één pot waar alle clubs in zitten, geen groepsfase maar alleen KO wedstrijden tussen alleen de kampioenen uit de verschillende competities.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 24-08-2010
Forum berichten: 179
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 18:59
Dit schreef ik op de FP:

Real hoeft niet ongunstig te zijn, misschien is het beter om Real te hebben die gewoon van IEDEREEN wint, ipv Arsenal, waar je dan zelf niet van wint maar Zagreb of Lyon dan bijvoorbeeld punten wegsnoept. Lyon is gewoon lastig, en Zagreb moet je 2x winnen. Ik zeg we worden weer 3e.
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 20:11
2e plaats is prima haalbaar. Vind het een goede loting, behalve Madrid, écht geen zin in nog een oorwassing. Maar wie weet kunnen we verbazen.

Is het speelschema ook al bekend gelijk?
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 20:15
Dikke dikke FUCK! Ajax 1e wedstrijd thuis, dan ben ik op vakantie!

Speelschema:
14 september 2011: Ajax - Olympique Lyonnais
27 september 2011: Real Madrid - Ajax
18 oktober 2011: Dinamo Zagreb - Ajax
02 november 2011: Ajax - Dinamo Zagreb
22 november 2011: Olympique Lyonnais - Ajax
7 december 2011: Ajax - Real Madrid

van ajax.nl
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 21:04
Citaat:
die club staat voor mij voor alles wat verrot is aan het moderne voetbal (eigenlijk geldt dit voor alle clubs uit pot A en voor een flink deel uit pot B)


Voor Bayern München en FC Porto uit pot A geld dat mijns inziens wat minder. Manchester City en Shaktar Donetsk uit pot 3 dan weer wel.

Citaat:
Ik droom van een Europacup 1, met één pot waar alle clubs in zitten, geen groepsfase maar alleen KO wedstrijden tussen alleen de kampioenen uit de verschillende competities.


Dat zou inderdaad erg mooi zijn, maar mijn allereerste verlangen zou zijn om financial fairplay in te voeren en een strenger maximum aan niet zelf opgeleide spelers te stellen (geld ook voor uit het binnenland aangetrokken spelers). Pas dan kun je een eerlijkere competitie beginnen. Helemaal mooi zou zijn als alle kampioenen zich ook nog via voorrondes zouden moeten plaatsen en er niet wordt besloten om de kampioen van Engeland geen voorrondes te laten spelen, maar de kampioen van bijvoorbeeld Macedonië wel.
RogerGarcia


Geregistreerd: 18-10-2009
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 21:23
Dit is dus echt wel het allergunstige schema dat we konden hebben. Hopelijk heeft de Boer tegen 14 september zijn faalgedachtes qua tactiek weer bijgesteld en kunnen we tegen Lyon opboksen.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 30-06-2011
Forum berichten: 24
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 21:26
Misschien interessant om te lezen...?
http://www.vi.nl/Nieuws-item/205856/De- ... League.htm
biglaars


Geregistreerd: 11-03-2009
Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 22:20
Met dit schema zouden we thuis tegen Real misschien zelfs wel een puntje kunnen pakken, aangezien zij dan (waarschijnlijk) toch al door zijn, en die week ook tegen Barcelona moeten spelen.

Verder denk ik dat we op zich wel tweede kunnen worden als er genoeg inzet getoond wordt.
M


Geregistreerd: 12-09-2007
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 22:24
Ian, met dat zogenaamde 'financial fairplay' gaat er alleen maar op andere manieren vals gespeeld worden. Daarnaast zijn de grote Engelse, Spaanse en Italiaanse clubs een veel te grote bron van inkomen voor de UEFA om het echt eerlijk te willen maken. Als ze de boel gelijk trekken dan loopt de UEFA het risico dat de Real Madrids, de Man Utd's, de Barcelona's hun eigen competitie en bond oprichten waardoor de UEFA de televisiegelden van een CL finale tussen Barcelona en Barelona mis loopt en het EK in waarde zakt omdat de grote sterren niet mee mogen doen omdat ze bij clubs spelen die niet bij de UEFA ingeschreven staan.

Voor mij zou zo'n scenario een droom zijn, laat die clubs maar lekker tegen elkaar spelen en het EK / WK kan mij ook gestolen worden. Die verneuken voornamelijk het seizoen en de voorbereiding van mijn club.

Jij ziet liever iedereen voorrondes spelen? Ik zie liever helemaal niemand voorrondes spelen en de spelers een fatsoenlijke vakantie en de clubs een normale voorbereiding op de competitie hebben. De Champions League vind ik een gedrocht, dat was het in 95 al en het is sindsdien alleen maar erger geworden. Ik erger me er kapot aan dat de UEFA de dienst uit maakt in de het stadion de dagen rond de CL. De boarding met daarop de geschiedenis van Ajax die verneukt wordt door die walgelijke CL sterren, de UEFA die de Arena verbiedt om het gebruikelijke aangelengde bier te verkpen omdat dit aangelengde bier niet van de sponsor is. Maar het levert Ajax de nodige miljoenen op en we kunnen lekker met allemaal vreemden om ons heen die allemaal op mijn plekkie willen staan genieten van parels van het voetbal zoals Real Madrid.. ook de Uefacup is nu verneukt, dat was nog heel lang een leuk toernooi. Maar dat is nu ook een poor man's champions league geworden.
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 22:27
Het speelschema is in ieder geval gunstig; thuis beginnen en de laatste wedstrijd tegen Real thuis, dat dan (zeer) waarschijnlijk zoals gezegd door biglaars al door is en ze diezelfde week tegen FC Barcelona moeten.
guy_ajax


Geregistreerd: 30-07-2008
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 23:40
Redelijk goede loting. Real Madrid was samen met Barça (en het altijd degelijke Manchester United) verruit de zwaarst uit Pot 1. Dat had beter gekunt. Echter spelen we de laatste thuiswedstrijd tegen hun, als ze al geplaatst zijn. In het zelfde weekend moeten ze tegen Barcelona lees ik hierboven. Dat is geen nadeel.
Lyon was gewoon gemiddeld uit Pot 2, kon slechter, kon beter.
Met Zagreb is alles beter dan Napoli of Dortmund.

Je begint thuis tegen Lyon, hopelijk kunnen we ze verbazen, afbluffen en drie punten thuis houden. Vervolgens uit tegen Real Madrid, dat verliezen we ''waarschijnlijk''. Dan moet je twee keer winnen van Zagreb.
Ondertussen moeten we hopen dat Real álles heeft gewonnen, en zal het top zijn als Lyon slordig faalt tegen Zagreb.
Vervolgens de uitwedstrijd in Lyon; hoop een beetje op een ''Kiev'' wedstrijd. Puntje meenemen.
Laatste wedstrijd tegen Real zijn de Madrilenen meer met Barça bezig, ze zijn immers toch al geplaatst. Mouhrinho laat spelers thuis, op de bank zitten of ze zijn geschorst. :mrgreen:
AFCA Niels


Geregistreerd: 31-03-2009
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 25 aug 2011 23:41
Wordt een heel lastige zaak. Je kunt wel hopen dat Real Madrid wat gas terugneemt tegen Ajax onder bepaalde omstandigheden, maar ook hun B-elftal is in staat om onze ploeg flink te kijk te zetten. Zagreb is ons in het verleden ook een lastige ploeg gebleken. Van Lyon ben ik niet zo goed op de hoogte. Zijn niet zo onaantastbaar als een paar jaar geleden (waar PSV het hen nog meerdere malen moeilijk wist te maken).

Het is een beetje hetzelfde verhaal als vorig jaar. Op het eerste gezicht afgelopen zaak, maar met een beetje geluk win je thuis van Lyon en speel je daar gelijk. Maarja, ik verwacht eigenlijk ook wel weer een nederlaagje in Zagreb en een gelijkspel tegen hun in Amsterdam...
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 22-01-2009
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 00:56
Citaat:
Ian, met dat zogenaamde 'financial fairplay' gaat er alleen maar op andere manieren vals gespeeld worden. Daarnaast zijn de grote Engelse, Spaanse en Italiaanse clubs een veel te grote bron van inkomen voor de UEFA om het echt eerlijk te willen maken. Als ze de boel gelijk trekken dan loopt de UEFA het risico dat de Real Madrids, de Man Utd's, de Barcelona's hun eigen competitie en bond oprichten waardoor de UEFA de televisiegelden van een CL finale tussen Barcelona en Barelona mis loopt en het EK in waarde zakt omdat de grote sterren niet mee mogen doen omdat ze bij clubs spelen die niet bij de UEFA ingeschreven staan.

Voor mij zou zo'n scenario een droom zijn, laat die clubs maar lekker tegen elkaar spelen en het EK / WK kan mij ook gestolen worden. Die verneuken voornamelijk het seizoen en de voorbereiding van mijn club.


Toch heeft interlandvoetbal een functie en profiteert ook Ajax daarvan. Als je alleen al bedenkt dat het interlandvoetbal 1,5 miljoen euro in het laatje brengt van de KNVB die op haar beurt het amateurvoetbal kan stimuleren (de kweekschool van de eredivisie). Schaf je dat af dan kalft je competitie ook steeds meer af.

Citaat:
Jij ziet liever iedereen voorrondes spelen? Ik zie liever helemaal niemand voorrondes spelen en de spelers een fatsoenlijke vakantie en de clubs een normale voorbereiding op de competitie hebben.


Denk jij dat het mogelijk is een fatsoenlijk toernooi op te zetten met 53 kampioenen uit de verschillende Europese landen. Vergeet niet dat Europa met het uiteenvallen van de Sovjet Unie, Joegoslavië en Tsjechoslowakije er een heleboel landen heeft bijgekregen. Bovendien waarop gaan we straks baseren welke kampioenen er wel en niet mee mogen doen. Je komt dan toch uit op voorronden.
Leonel


Geregistreerd: 18-12-2007
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 08:59
Jullie zijn wel hoopvol zeg.
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 09:05
We kunnen thuis tegen Lyon misschien winnen, tegen Dinamo moeten we thuis gewoon winnen zoals vorig seizoen en uit kunnen we daar ook winnen! De rest zie ik het gewoon somber tegemoet! Lyon uit winnen we niet, als we onze dag hebben kan het gelijk worden, al is Lyon ook niet meer wat het geweest is. Real, gewoon 2 nederlagen rekenen, alles daar boven zou geweldig zijn!
sincere1983


Geregistreerd: 17-05-2009
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 09:11
Die 2e plaats is prima haalbaar.

Lyon is echt niet meer wat het was. Toen ze alleenheerser waren in Frankrijk waren ze inderdaad erg goed maar nu hebben ook niet voor niks pas 5 punten uit 3 wedstrijden gehaald (gelijk gespeeld tegen Ajaccio en Brest) in de Ligue 1.

Natuurlijk is het nog steeds een lastige tegenstander maar 4 punten moet haalbaar zijn, net als 6 punten tegen Zagreb.
Ping


Geregistreerd: 16-06-2009
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 09:24
Dan heb je al 10 punten, daar moet je inderdaad 2e mee kunnen worden! Als wij 2e worden gaan we toch naar de volgende ronde ? Wat betekend nog eens 3 miljoen extra ?
BvE


Geregistreerd: 25-08-2011
Forum berichten: 35
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Zevenaar
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 11:41
Overwinteren met zo'n jeugdig elftal zou echt geweldig zijn. Maar winnen van Lyon en Zagreb gaat echt nog moeilijk genoeg worden.. kan dus alle kanten op gaan denk ik.

Evt als 3de eindigen en verder gaan in de UEFA cup zou ook niet verkeerd zijn. Heb je meer kans om in de finale te komen dan in de CL.
hannes


Geregistreerd: 29-11-2008
Forum berichten: 895
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 13:10
Als ze al problemen hebben in De Koel, hoe denk je dat ze het gaan doen in de heksenketel van Zagreb? En winnen van Lyon? Lopes, Gomis én Pjanic vs. onze verdediging? zo optimistisch ben ik niet.
YoranAjax


Geregistreerd: 22-07-2010
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 13:21
We moeten gewoon twee keer van Zagreb winnen, dat is een must. Thuis moeten we ook van Lyon kunnen winnen. Alles wat je dan extra pakt tegen een B-elftal van Real Madrid of uit bij Lyon is gewoon mooi. Laten we eerst maar eens Europa League veilig stellen en dan pas over die niet onmogelijke tweede plaats gaan speculeren. Zie het Ajax wel weer gebeuren dat ze net door laksheid tegen Dinamo 4e worden.
houwaa000


Geregistreerd: 26-08-2011
Forum berichten: 1
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 aug 2011 20:55
Weet iemand van jullie hoe ik aan kaarten voor de uitwedstrijd tegen Dynamo Zegreb kan komen ?
Anoniem
Gedeactiveerd


Geregistreerd: 20-10-2009
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 27 aug 2011 13:11
Gewoon bij Ajax kopen? Als je Ajax.nl tegen die tijd in de gaten houd moet het goed komen.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.884
Berichten: 213.629 Onderwerpen: 2.459 Nieuwste lid: RobertScapy
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 17.975.874 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Wedstrijden » Groep D: Ajax, Real Madrid, Lyon, Dinamo Zagreb
Ga
Zoeken: