Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Aankoop-suggesties
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Aankoop-suggesties
Maker: Eto'oBekeken: 336484
Status: InactiefBerichten: 5629
+ Nieuw bericht <<<   <   191  |  192  |  193  |  194  |  195  |  196  |  197  |  198  |  199   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 11:12
Ajax moet ofwel spelers halen waarvan men het idee heeft dat ze
- heel veel talent hebben
- Ajax in directe zin veel sterker maken

Spelers die Ajax een beetje sterker zouden kunnen maken maar heel veel kosten kunnen we beter links laten liggen.
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 13:29
Citaat:
... maar ik zou gewoon 10 miljoen euro neerleggen voor Theo Janssen, in mijn ogen heeft hij percies het gene wat we missen.

Dat vind ik een volkomen absurd bedrag voor Theo Janssen. Wij zijn Man. City niet, het is door dergelijke aankopen/aankoopbedragen en kortzichtig beleid dat wij als club zijnde zo ontspoord zijn de laatste jaren. Janssen is zeker een goede speler, maar ook met hem erbij hadden we dit jaar geen kampioen geworden naar mijn mening. Hij is (of wordt) 30 jaar, dus als je hem voor dat bedrag aantrekt dan heb je geen restwaarde meer. Bovendien maak je de concurrentie financieel alleen maar sterker. Ook heeft de speler in kwestie uitgesproken naar het buitenland te willen. Lijkt me erg onverstandig als Ajax dit zou doen.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 13:30
Niks Vormer, gewoon Toornstra of/en Strootman. Andere kandidaten binnen Nederland niet halen.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 14:37
Ajax moet ofwel spelers halen waarvan men het idee heeft dat ze
- heel veel talent hebben
- Ajax in directe zin veel sterker maken

Geen Strootman en Toornstra dus.
El Chícharito

Geplaatst: Wo 16 feb 2011 17:59
Haha RG, maakt Strootman Ajax niet veel sterker? Dan moet je echt naar een opticien.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 18:08
Citaat:
Haha RG, maakt Strootman Ajax niet veel sterker? Dan moet je echt naar een opticien.
Nee Strootman zal Ajax niet veel sterker maken, in ieder geval niet zo veel sterker dat hij de miljoenen die hij zal kosten waar zal zijn. Stootman had Ajax van Sparta moeten kopen (zoals ik toen ook zei) maar nu zijn ze te laat. Daarbij vind ik het middenveld van Ajax voor het komende jaar helemaal niet zo slecht met De Zeeuw, Aissati, Lodeiro, Anita, Bonevacia, Eriksen (Enoh zou ik in ieder geval verkopen) en misschien Rodney, Klaassen en Bouy.

Toornstra is weer een type De Zeeuw wat niet bij Ajax past en daarbij is De Zeeuw mits in vorm een veel betere speler dan Toornstra. Na de zomervakantie zal De Zeeuw weer fris in zijn hoofd en fit zijn en zal de vorm weer komen dus het is niet nodig om Toornstra te kopen. Komt er een bod voor minimaal 7.5 miljoen euro op De Zeeuw dan zou ik hem laten vertrekken en dan zou Toornstra misschien in beeld komen maar dan moet die niet meer dan 2 miljoen euro kosten.
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 18:29
Ik denk dat Rodney een belangrijke schakel in het team kan worden. Een voetballende middenvelder, precies wat we nu nodig hebben. Die hebben we natuurlijk al in Eriksen maar dan moet Rodney wat controlerender spelen. Zo snel mogelijk wedstrijdjes mee laten pikken, vaker selecteren. Als het uitkomt zo als ik denk(hoop), is Strootman/Toornstra/Vormer helemaal niet nodig. + Een nieuwe speler uit de jeugd. + Geen geld uitgegeven.
Gestopt
RogerGarcia

Geplaatst: Wo 16 feb 2011 20:54
Citaat:

Volgens mij heb jij een bril nodig. Strootman is geen speler die Ajax in directe zin veel sterker maakt.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 21:00
@Seaman: De scoutingsperikelen en andere bestuursperikelen nog invloed op de 2 spelers waar ajax naar jouw weten interesse in heeft?
El Chícharito

Geplaatst: Wo 16 feb 2011 23:20
Met Strootman voor Enoh wordt je VEEL sterker ja. Als je daar anders over denkt, zou ik graag willen weten waarom.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Do 17 feb 2011 01:18
Citaat:
Met Strootman voor Enoh wordt je VEEL sterker ja. Als je daar anders over denkt, zou ik graag willen weten waarom.

Welke kwaliteiten heeft Strootman voor op:

Enoh/Anita/Bonevacia/Van der Heijden

Er vanuit gaan dat we zo gaan spelen:

Lodeiro, Eriksen
--> Eventueel De Zeeuw en Aissati (en Bouy en Klaasen)
Anita
--> Eventueel Bonevacia, Enoh en Van der Heijden
RogerGarcia

Geplaatst: Do 17 feb 2011 09:12
Citaat:

Nee, ik zou graag van jou weten waarom Ajax daar veel sterker van zou worden? Sowieso zijn Enoh en Strootman totaal andere voetballers en zou de balans goed zoek zijn als Strootman zijn plek zou overnemen. Dan is de 3e plaats ineens toch niet meer zo zeker.
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Do 17 feb 2011 10:54
Via een collega die aangesloten is op het Anderlecht supportersforum heb ik vernomen dat Mats Rits nog steeds gevolgd wordt door Ajax, PSV en enkele andere ploegen uit de Eredivisie. Ook Anderlecht en Brugge zitten op het vinkentouw. 18 juli 2011 loopt zijn contract af, dus zou hij transfervrij binnen te halen zijn, al staat er in zijn contract nog wel een optie om het één jaar te verlengen. Hij zou de komende weken beslissen over zijn toekomst. Het een en ander hangt ook af van de situatie van GBA, zijn club. Deze is recentelijk overgenomen en heeft dus bijgevolg een nieuwe voorzitter. Deze zou de hele club willen reorganiseren. Wordt vervolgd dus...
El Chícharito

Geplaatst: Do 17 feb 2011 13:04
Citaat:

Nee, ik zou graag van jou weten waarom Ajax daar veel sterker van zou worden? Sowieso zijn Enoh en Strootman totaal andere voetballers en zou de balans goed zoek zijn als Strootman zijn plek zou overnemen. Dan is de 3e plaats ineens toch niet meer zo zeker.

Strootman is fysiek sterk, weet de goede oplossing te vinden (rood-wit shirt met Ajax-logo), tactisch sterker en maakt niet zoveel domme overtredingen als Enoh. Verder is Strootman ook goed in de omschakeling en is het een linkspoot, iets wat we tot nu toe missen.
Beckham23

Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 2